سوپ دریایی(نروژی)

 
سوپ دریایی(نروژی)

مواد لازم:
● ۶۰۰ گرم فیله ماهی قرمز و سفید
● ٣٠٠ گرم میگو تمیز شده
● ٢٠ عدد صدف Blue mussel
● ١ یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی خرد شده (۴٠٠ تا ۵٠٠ گرم)
● ١ عدد پیاز
● ۴ حبه سیر
● ٣ دسی لیتر شراب سفید (Sec)
● ١.۵ لیتر آب
● ١ قاشق چای خوری آویشن
● ٢ برگ بو (Bay Laurel)
● ۵ تا ۶ عدد سیب زمینی متوسط
● روغن
● نمک و فلفل

ظروف و وسایل لازم:

یک قابلمه تقریبا ۵ تا ۶ لیتری

طرز تهیه:


توضیح: Bay Laurel ادویه‌ای است که فرانسوی‌ها آنرا Laurier می‌نامند و زیاد در تهیه غذا استفاده می‌کنند. بوی خوبی دارد. متاسفانه نمی‌دانم در فارسی به آن چه می‌گویند، اگر کسی واژه فارسی آنرا می‌داند لطف کنید برایم بنویسد.
اگر قطعات زاید ماهی باقی ماند آنها را قبل از تهیه سوپ بجوشانید و از آب صاف شده آن بجای آب استفاده کنید.
پیاز را خرد کنید و در روغن سرخ کنید، اواخر سرخ شدن پیاز حبه‌های سیر را هم خرد کنید و همراه با پیاز سرخ کنید. آب(یا همان آب قطعات ماهی زاید که قبلا جوشاندید)، کنسرو گوجه و ادویه‌ها را به پیاز اضافه کنید، بگذارید به ملایمت برای ده دقیقه بجوشد. حالا صدف‌ها را تمیز کنید و همراه با سیب زمینی‌ها که پوست کنده‌اید و به قطعات مناسب خرد کرده‌اید داخل سوپ بریزید میگو و شراب را هم بیفزاید و بگذارید بجوشد تا سیب زمینی‌ها نرم شوند. دقت کنید سیب زمینی ها نباید له شوند. در این مدت ماهی‌ها را به قطعات مناسب خرد کنید. وقتی سیب زمینی‌ها آماده شد قطعات ماهی را هم داخل سوپ بریزید، نمک و فلفل بزنید و بگذارید بپزد، تنها کافیه روی شعله ملایم باشه و نیاز به قل زدن نیست. بعد از ده دقیقه سوپ شما آماده است. این سوپ را با نان سرو کنید.

منبع : ایران شف

iranazadiran - ایران - تهران
دوستش ندارم.
دوشنبه 1 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
خوشمزست, مخصوصا ان عطر صدف ! یکبار بخوری, دیگه تا اخر عمر هوسشو نمیکنی, این واسه پرنس هاکوون خوبه نه واسه ما ایرانی خوش خوراک !
دوشنبه 1 شهریور 1389

anohe - هند - میسور
اصلا هیچ غذای دریایی رو دوست ندارم
دوشنبه 1 شهریور 1389

shiva safapour - ایران - تهران
سلام عشق من . جاش سبز باشه وامیدوارم موفق و موئید ..گاهی ادم حواسش به حاشیه ها هست و اصل رو فراموش میکنه . .گاهی کسانی رو می ازاریم که زندگیمون هستن و هیچ موقع فرصتی پیدا نمیکنیم که جبران کنیم . زندگیم هستی و هر چیز دیگه فقط وسیله ای برای رسیدن و خدمت کردن به تو عشق من . .ایران تهران
دوشنبه 1 شهریور 1389

wildpiony - هند - بمبیی
اووووووووووووووق. من متنفرم از غذای دریایییییییی. تاحالا لب به میگو نزدم:-
دوشنبه 1 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
این نروژیها با هر غذایی شیر میخورند فرقی نمیکنه چی باشه پیتزا، همبرگر، کباب، سوپ، آبگوشت یک لیوان شیر باهاش سر میکشند!! یک غذایی از خوک دارند که بوی زیرشلواری و جوراب نشسته میده، درضمن گوشت گوزن را خام میخورند بعد که عرق میکنند باید دو لیتر عطر و ادوکلن روشون خالی کنید تا قابل تحمل بشوند.
دوشنبه 1 شهریور 1389

**Negin** - استرالیا - ملبورن
تصور خوردن ماهی اب پز برام اصلا ممکن نیست اگر چه اعتراف میکنم واقعاپر خاصیته.
دوشنبه 1 شهریور 1389

nahid amid - فرانسه - پاریس
LAURIER که بفارسی بان برگ بو می گویند ، درختی است با برگهای سبز پررنگ که هر چهار فصل سال این برگها سبز هستند و قابل استفاده. تا اونجا که میدونم . ادویه جات پودر های معطری هستند که به غذاها طعم و رنگ میدهند ولی برگ بو را بصورت پودر مصرف نمی کنند و برگ تازه و یا خشگش در بیشتر غذاهای فرانسوی به مصرف می رسد/ همانطوریکه در عکس این سوپ مشخص هست یکی از موادش جانور دریایی است بنام مول ( MOULE) که احتمالن در ایران برای مردم ناشناس است! ولی در بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارد و چه در غذاها مثل این سوپ و یا بصورت تنها که با شراب سفید و سیر و جعفری و کمی خامه پخته میشه (متد فرانسوی) به مصرف می رسه. خیلی خوشمزه است مخصوصا اگر سیب زمینی سرخ کرده به همراهش باشه. این یکی از غذاهای مخصوص بلژیکی ها میباشد و در شمال فرانسه هم این غذا را در بیشتر رستوران هایشان سرو می کنند/ اگر این سوپ را درست کردید و برگ بو در دسترس نداشتید میتوانید بجایش از جعفری خرد شده استفاده کنید.
دوشنبه 1 شهریور 1389

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
senator7 - آلمان - برلین . این خالی بندی را از گدام بقالی خریدی.
دوشنبه 1 شهریور 1389

shokooh54 - ایران - تهران
سایت محترم لطفاً بیشتر در رعایت کپی رایت تلاش کنید. دستور این سوپ از سایت چنچنه کپی شده. ایران شف هم متأسفانه اون رو در سایتش کپی کرده. اینم لینک اصلی:. https://chenchene.com/?p=161
دوشنبه 1 شهریور 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
شاید این ثانیه نیومده آخرین فرصت خوشبختی ماست. زشت و زیبا خوب و بد هر چی که هست زندگی همش همین ثانیه هاست. زندگی کن زندگی کن. لحظه لحظه زندگی کن. اگه تلخه اگه شیرین. عشق محضه زندگی کن. زندگی کن شاید امروز روزپرواز تو باشه...شاید این بختی که میگن لحظه ای مال تو باشه. زندگی کن که هنوزم رو لبات فرصت خندس. تو صدات هنوز ترانس. رو چشات هنوز پرندس. از همین لحظه به فکر لحظه ای باش که تو راهه. لحظه ای که با تو خوبه. لحظه ای که با تو ماهه.
دوشنبه 1 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان وقتی به نروژ اومدی ازت پرسیدند دلیلت ( کیست ) چیه که اومدی اینجا؟ تو گفتی مات! این رو از همان بقالی خریدم که تو مات میخری! انشاالله که مشکل گرسنگیت حل شده باشه و در نروژ بهت خوش بگذره.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
wildpiony - هند - بمبیی -اره منمم عزیزم ولی عاشق ماهی سفیدومتنفرازمیگو..
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
iranazadiran جنتلمنم.. و wildpiony جون.. با شما هم عقیده ام. فکر خوردن جک و جونورای دریائی مو را به تنم سیخ میکنه( اصطلاحات اصفهانی بکار بردم.)
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

ionel - ایران - اهواز
senator7 - آلمان - برلین مرسی چون من اشنائی با این کشو ر نداشتم
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
سوپ دریایی‌ فقط clam chowder, که من به فارسی بهش میگم "کلم چادر"!.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

nahid amid - فرانسه - پاریس
ایکاش ما ایرانی هایی که از ادب و فرهنگمان به خود می بالیم . طرز انتقاد کردن را هم می اموختیم!!! یک نفر خارجی اگر خوردن کله و پاچه و مغز و سیرابی و شیردان حیوانات را از طرف یک ایرانی و یا اینکه نژاد دیگری که ممکن است هر جانوری را بعنوان غذا مصرف کنند را شاهد باشد هرگز بخودش اجازه نمیدهد که از اینکار انتقاد کند و اکثر انها تمایل دارند که از این نوع غذاها تست کنند و در طرز تهیه اش کنجکاو و جستجوگر هستند. به همین منظور در بیشتر نقاط اروپا انواع و اقسام رستورانهای مختلف از کشورهای دیگر یافت می شود ، ولی اگر در ایران امام زمان را دیدی از این نوع رستورانها را هم خواهی دید.
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

مریم- - کانادا - تورنتو
این دستور متعلق به سایت chenchene.com. است. فکر می کنم باید از مسوول اون سایت نظرخواهی می کردین برای گذاشتن مطلبش (از ایشون پرسیدم و ظاهرا این کار انجام نشده)
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

wildpiony - هند - بمبیی
katrina - اسکاتلند - گلاسکو....Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین عزیزانم من ماهی هم نمیخورم...اصلا بوش بهم بخوره مثل خانم باردار گلاب به روتون...بله:)
سه‌شنبه 2 شهریور 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - اصفهان جون منم از بوی غذاهای دریایی حالم بد میشه. شبیه یه چیزیه که به احترام کسانی که دوست دارن نمیگم وگرنه دیگه دلشون نمیامد بخورن :)
چهار‌شنبه 3 شهریور 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.