حمایت راجر واترز از اجرای نمونه ایرانی آهنگ آجر دیگری در دیوار


حمایت راجر واترز از اجرای نمونه ایرانی آهنگ آجر دیگری در دیوار

آقای واترز گفت این گروه در مبارزه با یک "رژیم سرکوبگر و خشن" نقش بازی می کند

راجر واترز بنیانگذار گروه پینک فلوید می گوید از اینکه به یک گروه ایرانی در کانادا اجازه داده است از آهنگ معروف "آجر دیگری در دیوار" برای اعتراض به حکومت ایران استفاده کند اصلا پشیمان نیست.

اخیرا یک گروه موسیقی در تورنتو به نام "بلرد ویژن" که دو برادر ایرانی خوانندگان آن هستند با بازنویسی آهنگ "آجر دیگری در دیوار" (Another Brick in the Wall) به بیان خشمی که گفته می شود بسیاری از جوانان علیه حکومت احساس می کنند پرداخت.

"بلرد ویژن" یک مصرع از آهنگ اصلی (آهای معلم، بچه ها را به حال خود بگذار) را به "آهای آیت الله، بچه ها را به حال خود بگذار" تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آقای واترز گفت او هنرمندانی را که از این آهنگ برای مقاومت در برابر همه انواع سرکوب استفاده می کنند تشویق می کند.

او در بیانیه ای گفت که به عقیده او گروه "بلرد ویژن" نقشی حیاتی "در مقاومت در برابر رژیمی که هم سرکوبگر و هم خشن است" بازی می کند.

آقای واترز اکنون برای انجام یک تور جهانی آماده می شود.

او در حالی که تمرین را برای دقایقی تعطیل کرده بود گفت: "من از مقاومت دانش آموزان در آفریقای جنوبی علیه آن رژیم سرکوبگر و خشن حمایت و آن را تشویق می کردم و همچنین از مقاومت بچه های فلسطینی در غزه و کرانه باختری در مقابل اشغال سرکوبگرانه و خشنی که تحمل می کنند حمایت کردم و آن را تشویق می کنم."

برادران ایرانی گروه "بلرد ویژن" به خاطر نگرانی درباره امنیت اقوام خود در ایران نام خانوادگی خود را فاش نمی کنند.

در ویدئوی آهنگ بازسازی شده پینک فلوید که توسط بابک پیامی ساخته شده تصاویری از حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران دیده می شود.

آن انتخابات که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شد اتهام تقلب گسترده از سوی گروه های بزرگی از مردم که در اعتراض به خیابان ها ریختند را به دنبال داشت.

این ویدئو تاکنون 247 هزار بار در یوتیوب تماشا شده است.


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=OIP38eq-ywc

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
راجر واترز و دیوید گیلمور از گروه پینک فلوید هر دو خدایان موسیقی افسوس که با هم نساختند ولی نامشان در تاریخ موسیقی باقی خواهد ماند همچون الویس جیمی هندریکس سیناترا . جیم موریسون جون بائز و جانیس چاپلین-و دیگران
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
راجر واترز و پینگ فلوید زنده ترینهای موسیقی در جهان باقی خواهند ماند. the wall ماندگار خواهد شد, اما ایت الله ها به دایناسورها خواهند پیوست. we dont need .. شادباشید.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

فرهاد V - ایران - تبریز
هموطنان گرامی شعار نویسی روی اسکناس یادتون نره = (رفرادوم سراسری) / پیروزی نزدیک است .
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

echose. - انگلیس - منچستر
این اهنگ میتونست خیلی بهتر از این اجرا بشه. و ویدئو ش هم اگه فقط از صحنه های تظاهرات استفاده میکردند بهتر بود. . در کل زنده باد Syd Barrett PINK FLOYD specially ECHOES. 1 لینک میزارم واسه اینکه اکو رو بشناسین (https://en.wikipedia.org/wiki/Echoes_(Pink_Floyd_song)
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

طاطا - ایران - ایران
حرف دل نسل من . عاشق گیلمور و واترزم . یاد ریچارد رایت هم بخیر.-
-------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید.
با تشکر
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

دانشور - انگلستان - شفیلد
کی گفته بنیانگذار این گروه راجر واترز بوده؟ راجر بعدا ملحق شد. سید برت و دیوید گیلمور هسته اولیه اش بودند. بعدش هم این آهنگی که ایرانی ها از روی اون کپی کردن یک افتضاحه! یعنی اینقدر ایرانی دچار قحطی موسیقی شدند؟!!
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

m.mohajer - المان - ماینز
...به خصوص اهنگ Time ازالبومDark Side Of The Moon که همیشه ساعت 6:30 صبح از رادیو پخش می شد وما درحال خوردن صبحانه...فکر کنم اسم برنامه رادیویی جهان در چنین روزی بود....
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

alek_wien - اتریش - وین
سید بارت که بنیانگذار پینک فلوید بود قبلاز راجر و دیوید ...?
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

malmsteen - اکراین - کیف
دانشور - انگلستان - شفیلد ( دف لپارد ). دوست عزیزم شما که در مهد موزیک راک قرار داری چرا?. سید بارت و واترز اونها اولین کسانی بودند که پینک فلوید رو بنا کردند. با احترام. ش , ی
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

فرهاد V - ایران - تبریز
دانشور - انگلستان - شفیلد _ دوست عزیز یک سوال ازتون دارم جون عزیزترین کست راستشو بگو !!! به چیزهائی که مینویسی و ابراز میداری واقعا اعتقاد داری ???
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

طاطا - ایران - ایران
درسته سید بارت مغز متفکر گروه بود. m.mohajer آلمان ماینز چه اشاره جالبی کردی یادش بخیر دقیقا هرروز صبح که آماده میشدیم بریم مدرسه . یادش بخیر
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
ایرانی از زمانی که ملا آمد دچار قحط موسیقی شد. وقتی ملای روضه خوان بیسواد یک روز آلات موسیقی را ممنوع میکند یک روز نوازنده و یک روز موسیقی حرام میشود، چه انتظاری ار رشد موسیقی میتوان داشت؟ وقتی خواننده نظام میشود آهنگران نوحه خوان و روضه و گریه زاری میشود موسیقی رایج کشور از این بیشتر نمیشود انتظار داشت. البته بازخوانی آهنگهای معروف و ماندنی کاری رایج در صنعت موسیقی است و هر از چندگاهی ورژن جدید اهنگهای قدیمی بیرون میاید. هرچند میهنان ساکن خارج از کشور با این قضیه بیشتر آشنا هستند تا ساکنان کوی علمیه قم.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

odin - بلژیک - انتورپن
دانشور - انگلستان - شفیلد -عزیز جان دیوید گیلمور بعد از واترز و برت به گروه اومد، درسته که گیلمور حتا از نظر واترز که سالها با هم اختلاف داشتن بهمراه اریک کلاپتون بهترین گیتاریستهای دنیا هستن اما این دلیل بر این نیست که او قبل از واترز به پینک اومده باشه.واترز بدون شک یکی از بزرگترین نوابغ موسیقی قرن بیستم بود و اتفاقآ نقطه ضعفش هم در همین بزرگیش بود که بعد از thewall و در جریان اجرای این البوم و کنسرت موجب اختلاف شد مخصوصآ در هنگام اجرای اهنگ hello زمانیکه گیلمور به پیشنهاد کارگردان فنی با لیفت به بالای دیوار 37 متری رفت و از اونجا شاهکار خودش رو ارائه کرد.the wallبراستی نقطه عطف موزیک راک بود و واترز هم سازنده و مجری ان بود.بزرگترین تاسف من در این بود که چرا این گروه زمان اجرای دیوار برلین اختلاف رو کنار نذاشت و خودش کنسرت رو اجرا نکرد که واترز مجبور بشه سیندی لوپر و برایان ادامز و.. رو دعوت کنه!واقعآ حیف
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

rezanl - هلند - امستردام
داره میاد هلند که بنده هم اونجام تو شهری بنام ارنهم بین هلند و المان
جمعه 22 مرداد 1389

sam.man - المان - برلین
قابل ذکر است که ریچارد رایتز و نیلسون هم برای این گروه خیلی زحمت کشیدند.
جمعه 22 مرداد 1389

m.mohajer - المان - ماینز
راستی تا برادر bittorrent وخواهر thepiratebay هست غصه ای نیست...
جمعه 22 مرداد 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
نفس من هستی راجر. خوشا نوجوانی ما که با پینک فلوید گذشت. بد بحال نوجوانان عصر لیدی گاگا.
جمعه 22 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
alireza.ch - سوییس - نوشاتل . دوست عزیز به نکته ی خوبی اشاره کردید در دهه ی 60. در وود استاک 250000 هیپی شرکت کردند 3 روز تمام اهنگ بود عشق بود و صلح طلبی اری ماری جوانا هم بود ولی نه کسی کشته شد نه نزاعی. اخلاقیات همپای موسیقی نزول کرد جای مودی بلوز جون بائز پینک فلوید و کمی جلوتر باربارا استرایسند و شرلی بسی .گاگا امد. شاد باشید.
جمعه 22 مرداد 1389

بهدین - آمریکا - نشویل
پینک فلوید-آلبوم دیوار-بویژە ترانەی هی یو
شنبه 23 مرداد 1389

odin - بلژیک - انتورپن
alireza.ch - سوییس - نوشاتل - دوست عزیز شاید بنده و شما از لیدی گاگا خوشمون نیاد اما در حال حاضر اونهم بعد از مدتها لیدی گاگا تنها و بهترین خواننده سورئالیست در بین همه خواننده های پاپ و الکتروفانکه، تمام طراحی ها و شوها و کلیپها و لباسهاش زیر نظر خودش درست میشن و شعرهاش رو هم اغلب خودش میسازه، در ضمن حتا مدونا هم از نظر تعداد طرفدار و فروش البوم به او نرسیده، از همه مهمتر اینکه سبک کار پینک و این دختر با هم فرق داره،زمانشون با هم فرق داره، اون دوران گروهی مثل الوی یا پینک فلوید یا کمل یا ایگلز3 سال کار میکردن بعد یه البوم میدادن بیرون، الان در یک هفته دو نفر با یه کیبرد صد تا اهنگ میسازن.مقایسه اینها با هم اشتباهه.واترز هم اول کارش وات گاد وانت رو نساخت،سی سال بعد ساخت
شنبه 23 مرداد 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
درود بر راجر واترز
شنبه 23 مرداد 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
odin - بلژیک - انتورپن . فرمایشات شما را درک می کنم. عرض من این هست که ذائقه ما بدتر و خراب تر شده است. چون اصولا موضوعاتی که واترز و بارت و .. به آن فکر می کردند از جنس دیگری بود. هر چند نیاز اروپایی ها و آمریکایی ها در این زمینه تقریبا مرتفع شده است. شاید درد ما اینست که اعضای جامعه ای هستیم که هنوز هم به پینک فلوید محتاج است و قضاوت من از اینجا نشات می گیرد.
شنبه 23 مرداد 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
درود بر راجر واترز. اجرای نمونه ایرانی آهنگ بیاد ماندنی " The Wall" حرف دل جوانان دلیر ایران زمین اعم از - دختر و پسر - زن و مرد- هست.
یکشنبه 24 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.