تصویر عایشه زن افغان ۱۸ ساله با بینی بریده شده بر روی مجله تایم


تصویر عایشه زن افغان 18 ساله با بینی بریده شده بر روی مجله تایم

سایت یک پزشک می نویسد : این عکس از آن عایشه، زن خجالتی و ۱۸ ساله‌ی افغانی است. عایشه ازدواج ناموفقی در سنین کودکی داشته و توسط خانواده‌ی همسرش آزار می‌دیده، او از خانه‌ی شوهر فرار می‌کند اما دادگاه(!) طالبان رای به بریدن بینی و گوش‌های او در قبال گناه بزرگش بخاطر نجات جان بی‌ارزش زنانه‌اش می‌دهد! برادر شوهر عایشه او را محکم نگاه می‌دارد، شوهرش ابتدا گوش‌ها و سپس بینی او را می‌برد. حالا عایشه این‌طور زندگی می‌کند، این صورت کنونی زنی ۱۸ ساله است. می‌بینید، بدون آرایش هم سخت زیباست!

حادثه‌ای که بر سر عایشه آمده، مربوط به سال‌های قدرت طالبان در افغانستان نیست، این حادثه، همین سال قبل رخ داده. این به عقیده‌ی عایشه، و به درستی، بخاطر سازش دولت افغانستان با طالبانی‌هاست. عایشه در حال که صورت آسیب‌دیده‌اش را لمس می‌کرد گفت: «این کاری است که آن‌ها با من کرده‌اند. چطور می‌توانیم با آن ها صلح کنیم؟»

در ماه جون، کرزای صلحی ضمنی با طالبانی‌ها کرد، «تام مالینووسکی» ، یک دیده‌بان صلح، در این‌باره با کرزای ملاقات کرد. کرزای اما اولویت را به زنده نگاه داشتن می‌دهد تا رعایت حقوق‌ انسانی افغان‌ها. مالینووسکی اظهار کرد: «کرزای از من پرسید کدام‌یک مهم‌تر است؟ حفاظت از حقوق یک دختر برای رفتن به مدرسه، یا نجات زندگیش؟» این‌طور که به نظر می‌رسد، آقای کرزای قرار است مردم افغانستان را به قیمت بریده شدن گوش، بینی، انگشتان، دست و پا بالاخره جوری زنده نگه دارد! این مصالحه، به حق، زنان افغانی را بخاطر امنیت و زندگی‌شان نگران می‌سازد.

اما درباره‌ی این عکس، که توسط عکاس اهل آفریقای‌جنوبی، جودی بایبر، گرفته شده خبرنگار «تایم» می‌خواست ابتدا از امنیت جانی عایشه پس از چاپ این عکس مطمئن شود. عایشه دقیقاً می‌داند با چاپ این عکس، سمبل دردهای زنان افغان بخاطر آسیب‌های طالبان خواهد شد. او اکنون در مکانی سِرّی و تحت محافظت زندگی می‌کند. قرار است عایشه برای جراحی ترمیمی به آمریکا فرستاده‌شود. همچنین «تایم» بخاطر آثار ترسناک این تصویر تکان‌دهنده بر کودکان عذرخواهی کرده‌است. با این وجود، کسی چندان به کودکان افغان فکر نمی‌کند که با خطر رفتن پایشان روی مین دست به گریبانند، و احتمال دارد هم‌بازی‌هایشان را با دست و پای قطع شده ببینند، و این‌که این تصاویر چه آسیب‌های روحی مخربی بر آن‌ها وارد می‌آورد. تایم این عکس را به مثابه یکی از هزاران اسناد افشا شده در سایت ویکی‌لیکس می‌‌داند که در حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان رخ داده‌است، چرا که این عکس، ترکیبی است از حقیقت تأثر انگیز و بینشی بر چگونگی زیستن در سرزمین افغانستان و پی‌آمد تصمیماتی است که با دروغ و پنهان‌کاری اتخاذ می‌شود.

شخصاً این عکس را برابر با میزان انسانیت دنیایی که در آن می‌زییم، می‌دانم. چیز رنگی و شادی وجود ندارد. مسلماً عایشه، تنها یکی از قربانیان سبعانه نگری و کوته فکری و خشک‌مغزی ایدئولوژی طالبانی است. گمان نمی‌برم این تنها صورت دفرمه شده توسط طالبان باشد و خوشبین نیستم که هزاران انگشت و دست و پا و سر بریده نشده، روی خاک افغانستان نیفتاده باشد. اگر از این تصویر با بی‌تفاوتی «شکر خدا برای ما اتفاق نمی‌افته»، «بی‌خیال، خودم این‌قدر بدبختی دارم» بگذریم، یا بگوییم «این‌که چیزی نیست، آمریکا صد برابر بدترش رو کرده تو افغانستان» یعنی چیزی از روان بیمار طالبان، در ما هم هست، فقط بروز نیافته. هر جنایتی حتی علیه یک تن، توسط هر کس انجام شود، جنایتی علیه تمام بشریت رخ داده. تحمل وحشی‌گری و مصالحه و سکوت، راهی را برای ایجاد هزاران داستان تراژیک دیگر باز می‌گذارد و اگر تنها در سکوت ناظر این ماجراها باشیم، عین همدستی در جنایت است. قصد «تایم»، آزار بیننده و چنگ زدن بر وجدانش است، و قصد من از نشر این مطلب، آزار شماست! صورت کنونی عایشه را فراموش نکنید، دختری که بدون هیچ آرایشی، هنوز هم سخت زیباست. این مطلب را، هرگز فراموش نکنید!

منبع: تایم

خبرگزاری سایوک: هفته نامه تایم با انتشار عکس منزجر کننده ای از یک دختر افغان که سال گذشته توسط گروهک تروریستی القاعده بینی و گوشش بریده شده است عواطف عمومی مردم آمریکا و جهان را برانگیخت . به گزارش خبرگزاری سایوک این عکس که بر روی جلد شماره اخیر تایم به نشر رسیده است تا حدی منزجر کننده و در عین حال ترحم برانگیز بوده است که برخی از نهادهای مستقل آمریکایی و نهادهای حقوق بشر  قصد دارند حول این موضوع کمپینی واحد و جهانی را سازمان دهند .

در آن سو مخالفین و سازمانهای مستقل چپ ایالات متحده عقیده دارند که این عمل تایم در این بازه ی زمانی در حکم سازمان دادن یک بازی روانی است تا افکار عمومی مردم آمریکا را برای انتشار خبر تمدید حضور نیروهای نظامی  ایالا متحده در خاک افعانستان آماده کنند . گفتنی است که این شماره از تایم به علت استقبال غیر قابل تصور مخاطبین در تیراژی ویژه و در چند نوبت چاپ عرضه شده است .

poriyaye_vali - قطر - دوحه
مرگ بر طالبان..گروهی که اصرار دارند خرها باید شورت بپوشند ومرده رو از قبر بیرون کشیدند وشلاق زدند به خاطر اینکه پیش ازمرگ ریششو تیغ زده بود
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

parichehr.iran - هند - دهلی
عجب دین زیبائیست این اسلام...سراسر زیبائی, عشق و محبت!!!!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

saljog - سوئد - استکهلم
هدیه قوانین اسلام بر زنان.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

مازیار - ایران - رشت
اسلام اینست و بس
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

mnm - کره - تگو
این طالبان .زاد وولد امریکا جنایت کار هست ...خدا اول نسل مسلمان دوم یهود وسوم امریکایها را از زمین محو ونابود کن .مشکلات دنیا فقط به خاطر این سه فرقه هست .به امید نابودی هرسه فرقه
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

برگشته - بحرین - محرق
طالبان با کمک مادی و تبلیغاتی وهابیهای حکومتی عربستان سعودی و کشور امارات تاسیس شد و امریکائیها از اینها بهره زیادی بردند و عملا از طریق این خشک مغزهای منحرف مردم را ترساندن از بوجود امدن یک حکومت دینی دیگری در منطقه .. این ابلها بازیچه شده بودن . اما امریکا مار در استین خودش پرورنده بود .
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

armin_taroos - نیوزلند - وایتینگا
ضد حال زدین! نه به ان مژده جمالزاده(( آواز خوان توی کاخ سفید که بعضی از نژاد پرستان ایرانی نزدیک بود از حسادت بترکن حتی به کمر بندش ایراد گرفتن )) نه به این قربانی ناموسی که بینی اش را طالبان بریدن . حالا یکمی آروم شدیم
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
این ارزوی مصباح یزدی ودارو دسته ا ن که توی ایران هم چنین احکامی اجرا بشه
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

chingo - مالزی - کوالالامپور
باید از گردانندگان این مجله پرسید , وقتی هزاران انسان در حلبچه و یا در سودان و یا در بوسنی هرزگویین کشته میشدن , کجابوده ? واقعا دیدن این دختر زیبا با این حال دردناک هست .میدونم که اخریش هم نیست !! چه ساکت باشیم چه نباشیم !!!!?????
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

farzandeiranam - ایران - تهران
اگه کسایی که این بلا رو سر دخترک بیچاره آوردن آدمن ،‌من شرمم میاد آدم باشم
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

hibye - ایران - تهران
مسبب اصلی وجود القاعده و کلا دین گراهای افراطی(بهایی، وهابی...) تو دنیا دولت کثیف آمریکاست که همیشه میخواد قدرت اول و ضمنا منجی ملتها باشه. حالا هم این عکسو زدن که افکار عمومی رو آماده کنن واسه توجیه فرستادن بیشتر نیروهای نظامی به افغانستان... . اینها دلشون واسه هیچکس حتی برای این عایشه بدبخت نسوخته. حواستون باشه انتخابات کنگره آمریکا نزدیکه و اوباما و هم پیاله هاش هم دنبال توجیه خارج نکردن نظامیان در افغانستان.. مرگ بر این غارتگرها کثیف مررگ....
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

Garfieldx - ایران - تهران
بازم بگین آمریکا فلان بهمان. سربازای آمریکایی هر کاری هم که بکنن (که نمیکنن) از این وضع برای جهان سومی ها بهتره.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
فاجعه ی مربوط به این زن در پاکستان در حد بسیار بالائی وجود دارد در اینجا چاقو در انجا اسید. در اردن بنگلادش و دیگر کشورها طرف را به عنوان شرف///بی شرفی// می کشند در اینجا به این صورت همه ی کشورها بدون استثنا اسلامی که مرگ بر این دین. انوقت بی سوادها بی هویتها تازیزاده های ننگین با بی شرمی در صدد تحمیق در این سایت .با نوشتن سوره و ایه و در اخر هم برای شیره مالیدن به سر زنان و تشویق انان به اوردن فرزند بیشتر و ازدیاد خل و چلهای اینده ی اسلامی شعار تهوع اورشان//بهشت زیر پای مادران است// گور بابای بهشت خیالیتان و دینتان
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
باید خنگ باشید و بی سواد که این پرسش برای شما نیست که چرا ترور ازار زنان و هزار کثافتکاری دیگر فقط در کشورهای اسلامیست..سر خود را حمارانه زیر برف فرو برده و چرند بنویسید
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

برگشته - بحرین - محرق
وهابیت منحوس و اتباعش طالبان افغانستان و القاعده ثابت کردن که بویی از انسانیت نبردند حیوانات وحشی صد شرف از اینها دارند .....بغیر از شیعه حتی بعضی از مذاهب اهل سنت هم از دستشان در امان نیستند.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ayatollah ozma haghighat - امریکا - لاس وکاس
این جنایات و خلافکاریهاربطی به دین ندارد
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

armin7 - هلند - روتردام
ببینید حکومت اسلامی چه بر سر افغانستان اورده از فرستادن فضانورد در گذشته تا این وحشیگری که در حق این زیبارو انجام میدن,اینا در قرن 21 اینچنین جنایتی میکنند,خدا میدونه در زمان حمله سپاه اسلام به ایران باستان چه کردن حالا بیشتر رابطه اسلام پذیرفتن اریاییها رو میفهم.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

bluestar - ایران - تهران
1 این زن افغان به کمک پروتز میتونه زیبایی رودوباره به دست بیاره. 2 طالبان نوزاد نامشروع اسراییل و آمریکاست که در دامان دایه ای به نام وهابیت بزرگ شده. بیسواد و خنگ اونهایی هستند که با اینکه در کشور آزادی مثل فرانسه زندگی میکنند و به اینترنت نامحدود دسترسی دارند هنوز نمیدانند در کشورهایی مثل آمریکا موارد آدمخواری مشاهده شده.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

shown - امریکا - دیترویت
اسلام ودیگرهیچ..............................!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

Lida.afg - سوید - کارلستاد
من یه دختر افغان هستم با دیدن این تصویر ساعتهاگریه کردم مرگ بر طالبان
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
بریده باد دستی که برای مخلوق خدا تصمیم گرفته و با این شقاوت اختیار داری می کند. بریده باد دست دولتهایی که از حماقت و سفاهت مردم جاهل سوء استفاده و عده ای احمق را به نام دین ملعبه ی اهداف سیاسی و استعمارگرانه خود فرار دادند و عده ای احمق تر از آنان این سیاست را به پای خدا و دین خواندند و مانند جغد مدام در بیغوله خود فغان سر می دهند. بریده باد دست طماعان متکبر عقب افتاده که چنان خود را باور کرده که با چنین وقاحتی با بندگان خداوند مهربان رفتار می کنند.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
armin_taroos - ادم ساده لوح و خاله زنک. اینهمه هنرپیشه زیبای هالیوود و خواننده های معروف امریکایی هست. اینهمه دختر زیبا اینجاریخته کی به اون خواننده حسادت میکنه. البته فکر نکنم حسادتی در کار باشه. توی خاله زنک انجوری فکر کن عقده هات اروم تر بشه!!!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

iranazadiran - ایران - تهران
armin_taroos - نیوزلند - وایتینگا. آخه بنده خدا همین رفتار را با ایرانیها می کنید که سایه شما و اعراب را با تیر می زنند. من در آنجا خواستم به حرمت آزادی زنان افغانی از دست طالبان خونخوار با ملاحظه بنویسم اما حال که حد خود را نمی دانید برای تو و امثال تو حرف دارم. آخه اون زیبا رویان ایرانی شیک پوش طناز چه کمی دارند که به این دختر افغانی که واقعا دهاتی لباس پوشیده بود حسادت کنند میدانی این مجلس چگونه مجلسی بود . مجلسی که در برابر منجیشان از دست طالبان برگزار میکردند. هم اوباما و هم دیگر دولتها می دانند قدر و منزلت ایرانی کجاست خوب است که ایرانیان با خون خود و فدا کردن آن به دنبال آزادی و استقلالشان هستند و اگر همین دولتهای به ظاهر ناجی فضولی نمی کردند هیچ نیازی به توجه بیگانه نداشتند. اگر یک ایرانی مثلا مانند دریا داور در آن مجلس می خواند آنها کم می آوردند و نمی توانستند خودی بنمایند. شما هم که خواننده ندیده نیستید که اینهمه برایت جلوه کرده خواننده های خوبی دارید که این مژده خانم ناخن کوچکشان هم نمی شود. اینقدر این کلمه حسادت را نابخردانه در این موضوع به کار نبرید. حد خود را بدانید.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

سرباز ایران - ایران - سراوان
اقای بحرینی غیر از اصول کافی کتاب دیگری خواندهای که به زمین زمان بد میگویی کمی ادب داشته باش
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
عقب مونده های بیچاره
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
از کامنتهای دو زاریت و دینت مشهود که تا چه حد با سوادی سوسمار اسلامی ابتدا که عاشق عنتری نژاد و بسیج بودی وقتی ایرانیان حالت را بجا اوردند سبز پوش شدی مدتی هم خبرت نبودی حال دوباره مثل امام زمانت از ته چاه کهریزک ظهور کردی /شما ... از هنگامی که من در این سایت امدم در فکر به لجن کشیدن سایت با اسلام و ملا بوده اید. تا حالا که نتوانستید زور نزنید تازیزاده های منگل.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

banoyemehr - ایران - تهران
این ها همه از برکات اسلامه
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

nikiniki12 - المان - ماینز
چقدرظلم بزنان ازروی بیسوادی وجهل!!!!!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ayatollah ozma haghighat - امریکا - لاس وگاس
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس . تا به حال فکر کرده اید که چرا هیچکس به کامنتهای شما اهمیت نمیدهد?.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

arab-arab - هند - نیو دهلی
این درست که با طالبان مشکل داریم اما دلیل نمیشه تهمت تراشی هم بکنیم. خود افغانها میگن این حکم بوسیله دادگاه قبیله اجرا شده اما نویسنده از طرف خودش نام طالبان را اضافه کرده. اینم خبر کابل پرس:روی جلد جدیدترین شماره مجله تایم، عکسی از دختر افغان عایشه است که گوش و بینی اش قطع شده و در دادگاه قبیله محکوم شد. عکاس در این ویدئو از زیبایی عایشه و برخواستن او سخن می گوید. شنبه 31 ژوئیه 2010.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
omid az holland- هلند - رتردام: کجایی؟؟ بیا بگو که افغانی هستی!!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

برگشته - بحرین - محرق
سرباز ایران - ایران - سراوان ..به ادعاى شما من اصول کافى خواندم شما حتماً play boy خوانده اید !!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

arya20 - فنلاند - تورکو
آشغالای عوضی هیچ بوی از آدمیت نبردن اینا...!
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
hibye - ایران - تهران . بهائی????وهابی????? جنایت میکند???پس شیعه ی ایران نوازش میکند.تا ابله در ایران هست ملا هم هست/
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
فقط از این شاد هستم که چنان اسلامیون عقب افتاده را سوزانده ام که بیش از همه مورد تازش تازیان هستم بسوزید جنایتکاران.
چهار‌شنبه 13 مرداد 1389

amir-amir - کانادا - تورنتو
این جماعت نادان با تعصب کور و نفهمى چه بلائى بر سر این دختر جوان آورده اند ایکاش ترتیبى داده مى شد که عمل جراحى ترمیمى بر روى صورت ایشان انجام و با توجه به مخارج سنگین عمل٬ از افراد علاقمند به کمک یارى خواسته شود
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
بدبخت انسانهایی که به اسم دین چهذ جنایتها میکنند!!!!...دینی که ما می شناسیم انسانها را به خوبی کردن و رعایت حقوق همدیگر تشویق میکند و حتی رعایت حق اناس را بالتر از حق خدا قرار داده....مرده باد جهالت
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . این هله هوله های اسلامی که اصلا مال این حرفا نیستن که قابل حساب باشن .من که وقتی میچزونمشون کلی لذت میبرم و انقدر ابگوشتی با ادم کل کل میکنن که خودم پشیمون میشم که چرا وقتمو هدر میدم ولی خوب بعضی وقتها مزه میده بقول شما این عقب مونده های خز و خیل رو بسوزونیم.اینا خودشون میدونن انقدر اینجا ضد دین هستش که اگه هرکدوم یه اب دهان(تف) کنن اینارو اب میبره.ولی اینو هنوز نمیدونن که هرکدومشون مدت موندنشون اینجا به زیاد یا کم بودن وقاحتشون داره.هنوز اینا حالیشون نشده که اگه ما همگی یه پخ کنیم میرن و پشت سرشونم نگاه نمیکنن.ولی ایا با فقدان کور و کچلهای اسلامی این سایت رو گشتن لطفی داره!?
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
Lida.afg - سوید - کارلستاد دوست نازنینم امیدوارم زنان افغان به سرعت بسوی ازادی از جهل پیش بروند واین امکان ندارد مگر از راه تحصیل علم
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
اسلام ناب محمدیه!!!پسر ترسوی بی خاصیت واسه صدمین بار میگم بنام دین نه بدستور دین خودتو نزن به خریت!!
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس کامنت های تو ادم رو یاد نحوه حرف زدن احمدی نژاد میندازه اخه این چه نوع حرف زدن باید خنگ باشید و بیسواد .... تو سواد داری کافیه اتفاقا ا ن هم دکترا داره مثل تو دوتا کتاب خوندی که چیزی هم ازشون نفهمیدی هم رو محکوم به بی سوادی میکنی
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

hibye - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . چیه عقب مونده؟ تو از کدومشونی؟ بهایی یا وهابی؟ شایدم یهودی صهیونیست؟ از کامنتات پیداست که ما تحت جنابعالی همش در حال سوزشه. تو نمردی این قدر سوختی تا حالا؟ اونی که داد میزنه که سوزونده و نسوخته اوضاش خیلی بیخ دار تر ازین حرفاس.. ابلهایی مث شما همیشه وجود داشتن. ما خیلی وقته به شما عادت کردیم
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ali.tooti - سوئد - لوند . من با شما حرفی ندارم خط فکری من با شما یکی نیست بنابراین حرفی نداریم..شما که می گوئید نه اسلامی هستید نه رژیمی نه جدائی طلب// پس روی سخن من با شما نیست لطفا دخالت نکنید.سکوت در برابر همین اراذل اوباش فاجعه ی جنایت 31 ساله را رقم زد.
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
immortal1977 - هلند - امرسفورت . دوست من میدانی این در فطرت مرد ایرانیست اکثریت جایگاه زن را اشپزخانه و هنرش را قیمه و قرمه سبزی و خدمت شبانه و کلفتی کودکان!!!! باور کنید گذشته از شعار این طرز فکر از شاهی گرفته تا چپی تا حتی ضد دین و خدا. و وقتی زنی میگوید من هستم همپای فکری تو و شاید بالاتر..روسپی می شود حکم قتلش صادر می شود و بیش از هر مردی می خواهند صدای او را خفه کنند /یکبار نوشتم ایران را رود پرخون اسلام سیراب می کند برای من فرق نمی کند هر کس در نهادینه کردن .ان بکوشد مورد نفرت من حال چه ملا باشد چه شاهزاده چه خمینی چه موسوی و همکارش.همینطور خالی بندهای 57 . بگذار انقدر حمله کنند که جانشان در اید در محدوده قوانین سایت جواب خواهند گرفت.شاد و پیروز باشی.
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
hibye - ایران - تهران . اتفاقا هرگز نتونی عادت کنی جوجه ماشینی که حتی اسم عربیتم نمیخوام بزبون بیارم ما ضد دینها مثل یه خار توی چشم کور شما جنایتکاران تروریست مسلمون هستیم .ما هر چی باشیم مسلمون عقب مونده ذهنی نیستیم.یعنی توی این دوره زمونه هرچی باشی ولی اسم مسلمون روت نباشه که خیلی ضایع هستش.یعنی واقعا از هر چی فحش بدتره ! ما ازاد زندگی میکنیم و مثل ..اسلامی زیر برقع و چادر سیاه و یه تپه ریش و پشم کثافت کاری نمیکنیم.حواست باشه که اینجا زیاد دور بر نداری که بال و پرت تندی قیچی میشه!
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

Pezhman - اتریش - وین
بیسوادی,فقر و اسلام (مثلث برمودا)
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

botparast - ایتالیا - میلان
Lida.afg - سوید - کارلستاد . هموطن خوبم.منم گریه کردم...اما با گریه کاری درست نمیشه!!باید تلاش کنیم تفکر طالبانی از اون منطقه(ایران.افغانستان.پاکستان و...)از بین بره...خواهر خوبم,باید خوب درس بخونی و همه با هم با تحصیلات عالی برگردیم,افغانستان اینده به تو احتیاج داره...نامید نباش ...موفق باشی...
پنج‌شنبه 14 مرداد 1389

hibye - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت. باریکلا تو فضای مجازی بدجور دم از بالو پر و قیچی میزنی پهلوون پنبه، ترسیدم به خدا.فکر کردی چه خبره؟ این قدر صب تا غروب اینجا وق و ووق بزنو فحش بده تا جونت در آد
جمعه 15 مرداد 1389

alexxx - اتریش - وین
blustar بدبخت, خاک ... کدوم یک از این دلایل روشنفکرانت ارامش خاطر به این دخترک مظلوم میده.
جمعه 15 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
mmortal1977 - هلند - امرسفورت. بابا باز اکس زدی اومدی کامنت گذاشتی ...توهم گرفتی اینجا سوراخ موش بیخداهاست ولی اینجا هم ول معطلید....
جمعه 15 مرداد 1389

Lida.afg - سوید - کارلستاد
از همدردی شما دوستان افغان و ایرانئ تشکر میکنم.به امید ازادی افغان وایران بدون ظلم و جنایت.
جمعه 15 مرداد 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
hibye - ایران - تهران . توی همین محیط مجازی هم قارقار خیلی از شماها رو قطع کردم تو که جای خود.این فقط یه هشدار کوچیک بود دختر جان
جمعه 15 مرداد 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
*پسر شجاع* - ایران - تهران . همین سوراخ موش بیخداها جوری امثال تو مسلمون رو چزونده که همچنان از سوزشش بالا پایین میپری.جدی جدی من اسم مسلمون رو روی زبونم میارم چرا کهیر میزنم و حالت تهوع میگیرم? برو اون تپه ریش و پشمی رو که داری بزن تا جای یه فاطی کماندو سیبیلو یه دوست دختر بهتر گیرت بیاد .البته خودت خیلی با خوشحالی چند وقت پیش هی میگفتی من GF دارم من GF دارم ولی اگه به من باشه من میگم تو با 20,22 سال سن هنوز VIRGIN تشریف داری ;)
جمعه 15 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
bluestar - ایران - تهران . . ببینم مگه پیغبر وهابی ها محمد نیست? مگر کتابشون قران نیست? مگر قانونشون شریعه نیست?
جمعه 15 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
. immortal1977 - هلند - امرسفورت . برو بابا دلت خوشه .. امثال شما بیخداها ارزش بالا پایین پریدن ندارید ...در ضمن خیالت راحت من نه ریش دارم و نه بسیجی هستم ولی تا دلت بخواد خوش تیپم....
جمعه 15 مرداد 1389

سرباز ایران - ایران - سراوان
اقای بحرینیplay boy که نوشتی چی هست جلد چندم اصول کافی است .توی ایران که من ندیدم. چاپ بحرین است
شنبه 16 مرداد 1389

برگشته - بحرین - محرق
سرباز ایران - ایران - سراوان. play boy چاپ ان ابرقدرتهایی هست که شما کشته و مرده ی انها هستید و حاضر شدید دین و وطنتان فدایشان کنید و برای رضای انها از تمام عقائدتان دست کشیدید.
شنبه 16 مرداد 1389

سرباز ایران - ایران - سراوان
در مملکت شما و عراق برای امریکا لنگ می اندازند وانها را سجده می کنید در ایران ما مردم ازاده هستند وبه کسی توهین نمی کنند.
شنبه 16 مرداد 1389

سرباز ایران - ایران - سراوان
در مملکت شما و عراق برای امریکا لنگ می اندازند وانها را سجده می کنید در ایران ما مردم ازاده هستند وبه کسی توهین نمی کنند. کاه وجو شما زیاد شدهاست
شنبه 16 مرداد 1389

+1
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.