توصیه مقام‌های روسیه به احمدی نژاد


توصیه مقام‌های روسیه به احمدی نژاد

حضور ولادیمیر پوتین در تهران در اکتبر ۲۰۰۷ به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر (عکس از آرشیو)

 روزنامه‌ی روسی "کامرسانت" درمقاله‌ی خود ضمن اشاره به برخورد لفظی ولادیمیر پوتین و محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ترکیه می‌نویسد که رییس جمهور ایران به روسیه پیشنهاد می‌کند در صف دشمنان ایران قرار نگیرد.

مقاله نویس "کامرسانت" سخنان احمدی‌نژاد را "شانتاژ و تا حدودی اولتیماتوم" تحلیل می‌کند. کامرسانت می‌افزاید، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه در پاسخ گفته است که «احمدی‌نژاد باید در روابط خود با جامعه‌ی جهانی خوش‌‌برخوردتر باشد».

درگیری لفظی پوتین و احمدی نژاد به ترک زودهنگام احمدی‌نژاد ختم شده است. به نوشته‌ی روزنامه روسی "کامرسانت"، احمدی نژاد حتی منتظر ضیافت جمعی صرف نهار نیز نمانده است.

 

حضور احمدی‌نژاد در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در ژوئن ۲۰۰۶

مقام‌ روسی: احمدی نژاد اوضاع را درک نکرده است 

روزنامه‌ی "اکسپرت" روسیه در مقاله‌ی خود تحت عنوان"قطعنامه زباله‌ای" با انتشار نظر کارشناسان روس به سخنان رئیس "کمیته امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه" (مجلس سنا) هم اشاره می‌کند که گفته است، تحریم‌ها علیه ایران، پیامدهای جدی برای این کشور در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: «محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، که اعلام می‌کند این قطعنامه پشیزی ارزش ندارد، در حقیقت اوضاع را به طور کامل درک نکرده است». مارگولف ضمن اشاره به پیامدهای این تحریم‌ها به احمدی نژاد توصیه می‌کند، «بهتر است دوستان کشور خود که زیاد هم نیستند را از خود دور نکند».

چرا احمدی نژاد به اجلاس شانگهای نرفت
 

آرکادی دوبنوف، روزنامه نگار و تحلیل‌گرسیاسی روس در آخرین شماره‌ی "ورمیا نووستی"، چاپ مسکو درباره‌ی عدم شرکت احمدی‌نژاد در سازمان همکاری شانگهای می‌نویسد: «سال گذشته وقتی در تهران تظاهرات بود، احمدی‌نژاد به یکاترینبورگ روسیه آمد و تظاهرکنندگان ایرانی، روسیه را متهم کردند که از رژیم ایران پشتیبانی می‌کند. اینبار او از روسیه دوری کرد. احمدی‌نژاد درک کرد که "نمایشگاه بین‌المللی شانگهای" در چین در حال حاضر برای او مناسب‌تر از "اجلاس شانگهای" در ازبکستان است.»

این روزنامه می‌افزاید، سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نیز به‌خوبی می‌دانند، در وضعیت کنونی با رهبری احمدی‌نژاد، پذیرفتن ایران که سیاست افراطی دارد، امکان‌پذیرنیست.
 

  سازمان همکاری‌های شانگهای

ایران به دلیل تحریم‌ها عضو شانگهای نمی‌شود
 

خبرگزاری روسی ریا نووستی در مصاحبه‌ای با فئودور لوکیانوف، سردبیر مجله "روسیه در سیاست جهانی"، از وی درباره‌ی عضویت کشورهای ناظر در سازمان شانگهای پرسیده است.

وی در پاسخ به پرسش ریا نووستی درباره‌ی عضویت ایران در این سازمان، به مخالفت چین و روسیه اشاره می‌کند و می‌گوید: « بدنبال تحریم‌هایی که در آستانه‌ی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای علیه ایران اعلام شد، کشوری که در رابطه با آن تحریم بین‌المللی وجود دارد، نمی‌تواند عضو سازمان شود.»

به نظر لوکیانوف، باتوجه به وخیم‌تر شدن مناسبات روسیه و ایران، تهران دیگر شانسی برای عضویت سریع در سازمان همکاری شانگهای ندارد.
 

"روسیه، به کجا چنین شتابان؟"

اما پایگاه خبری − تحلیلی "روسیران" که به زبان فارسی در روسیه منتشر می‌شود، در"یادداشت ویژه" خود تحت عنوان "روسیه، به کجا چنین شتابان؟" از سیاست روسیه در قبال ایران انتقاد می‌کند و آن را با سیاست شوروی سابق مقایسه می‌کند که با دخالت آمریکا به شکست انجامیده است.

"روسیران" یادآور می‌شود که در مدت یکسال، مواضع مسکو در قبال مسائل مختلف، به خصوص در قبال ایران، آنچنان تغییر کرد که کمتر کسی انتظارش را داشت. "روسیران" همچنین می‌نویسد: «از روسیه‌ای که زمانی خود را ابرقدرت می‌پنداشت و در هر موضوعی می‌خواست تا قدرت رقیب خود، آمریکا را به چالش بکشد، امروز دیگر خبری نیست.»

"روسیران" با بیان اینکه روسیه با سرعت به دامان غرب می‌رود می‌پرسد، آیا روسیه به تعهدات خویش در قبال ایران پایبند بوده است؟

این رسانه در پایان "یادداشت ویژه"‌ی خود پیشنهاد می‌کند: «پس آیا بهتر نیست روسیه در سیاست‌های خود بازنگری کرده و منافع بلند‌مدت خویش را مد نظر داشته باشد؟»

AghaAkbar - ایران - ایران
پدر خوانده از دست نا فرزندیش ناراحت شده. از این حرکت روسیه هم خوشحالم و هم ناراحت. خوشحال به خاطر اینکه پوز این حضرات را زد و ناراحت که چقدر بیخود حضرات به روسیه باج دادند
یکشنبه 23 خرداد 1389

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
وظیفه محمود مثل دیگر عرب زادگان حاکم بر ایران نابود کردن اون مملکته.
یکشنبه 23 خرداد 1389

پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران
ما که سی سال است با غرب در افتادیم هیچ غلطی نکردند. روسیه که دیگر عددی نیست.
یکشنبه 23 خرداد 1389

جام جم - ایران - ایران
دم روسیه گرم که این میمونک رو تو بهترین لحظه تنها گذاشت
یکشنبه 23 خرداد 1389

lioyd - کانادا - مونترال
احمدی نژاد یک بچه ننه ضعیف بدبختیه که رو کمک روسیه و چین خیلی حساب بازکره بود. بزودی با کمک امریکای کبیر به ذلت افتادنش رو خواهیم دید.
یکشنبه 23 خرداد 1389

Big_bang - المان - درتموند
رئیس جمهور یک کشور باید یک سیاستمدار باشه. رفتار یک سیاستمدار در واقع سیاستشه تا که به هدفی که در فکرش داره برسه. احمدی ما یا سیاستمداری که همه این بی ابرویها را از قبل تخمین زده ولی در اخر میدونه که همه جلوی ایران تعظیم خواهند کرد و اظهار تاسف, یا اینکه واقعا مردم اهل شعرو گلو بلبل ما 5 سال پیش بقال سر کوچشونو برای رئیس جمهوری ایران به این بزرگی و مملو از نفت و گاز و غیره انتخاب کردن. من به مردم ایران پیشنهاد میکنم به این اقای چیز یعنی موسوی بگن یک فال حافظ برای اینده ایران بگیره یا اینکه ملا کهروبی یک استخاره. این بابا ملا هم هست خدا باهاش بیشتر حال میکنه. ....... مشکل ما ایرانیها اینه که ثروتمندیم,ثروتمندی که ثروتمون را خودمون بدست نیاوردیم به همین دلیل احساسی هستیم تند تند انقلاب میکنیم زودی عاشق میشیم زودی خیانت, نه مردیم و نه نامرد. بی اندازه با هوش و بطوره وحشتناکی احمق و و و و در کل امیدوارم احمدی در اخر همه را شرمندهه خودش کنه که در غیر اینصورت اسم ایرانی چندین نثل پزخندترین اسمها خواهد بود. ای لعنت بر این نادانی.
یکشنبه 23 خرداد 1389

mazany - ایران - آمل
با داشتن ولایت عظمی امام زمان ایمه ایا حکومت اسلامی به روسیه کافرملحد نیاز دارد؟ یکی به من جواب بده
یکشنبه 23 خرداد 1389

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
mazany - ایران - آمل . منظورت امام زمان در چاه...... است.
یکشنبه 23 خرداد 1389

جام جم - ایران - تهران
. پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران mazany - ایران - آمل شما به من . بگید اگه به روسیه کافر وملحد نیاز ندارید و 30 ساله که با غرب در افتادید چرا این انتر کاسه گدایی گرفته بود دستش و از روسها کمک میخواست ؟؟؟؟؟؟خوب روسیه قهوه ایتون کرد .خوردین حالا یا بازم بهتون جواب بدم ؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 23 خرداد 1389

Ducirius - هلند - امستردام
احمدی الاغ کار را به جائی رسونده که باعث سرافکندگیش در تمامئ عرصه بین الملئ شده.
یکشنبه 23 خرداد 1389

nader46 - انگلیس - لندن
پسر کرد- ایران زمینی نه شرقی نه غربی جمهوری اسهالی. سی سال دارین فقط .... با معذرت از ... ها .
یکشنبه 23 خرداد 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
پسر کرد ایران زمین - ایران - تهران -- آخه .. مفت خور بسیجی, همه قدرتهای دنیا عددی نیستند فقط تو و اون رهبر چلاق, الدنگ, پفیوز, بی اصل و نصب شیره ای دیوست عدد هستید? مثل اون رئیس جمهور روانیتون که فکر میکنه با لجبازی و قلدرم پلدرم همه ازش میترسند و حساب میبرند, وقتی مثل صدام حسین جانی آویزونش کردند حساب کار دستش میاد.
یکشنبه 23 خرداد 1389

hadirm - ایران - خوزستان
خیالتان راحت .نه روسیه و نه سایر کشورها قادر به مانع تراشی در حرکت رو به رشد ملت ایران نیستند ما از سالهای سختد هشت سال جنگ باقدرت گذشتیم و طی این چند جهان شاهد و ناظرپیشرفتهای هر روز جوانان ایرانی در عرصه های مختلف بود و همه خشم استعمار گران حالا فرق نمیکند که چه کشوری باشد از همین واقعیت ملت ایران است که نمی توان جلوی پیشرفتش را گرفت . مطمئن باشید ماپشت دولتمان تا اخرین نفس می ایستیم و اجازه نمدهیم که نه صهیونیستها و نه امریکا وسایر متحدان و نوکران داخلی و خارجیش بخواهند حتی لحظه ای خوشنود شوند.تازنده ایم پایندهایم
یکشنبه 23 خرداد 1389

riyan - ایران - بندر عباس
من فکر میکنم منظور mazany - ایران - آمل اینه که اینا که اینقدر دم از امام زمان می زنن چرا برای حفظ خودشون دست به دامن کافران شدند. البته من باید بگم اررزش ادما رو نمیشه با مذهبشون سنجید. پوتین به اینده و رفاه مردم و کشورش خیلی بها میده ولی احدی نژاد خلاصه شه تو دروغ وچپاول. به نظر من اون از کافر گناهکارتره چو تبلیغ غلط اعتقاد به خداست.
یکشنبه 23 خرداد 1389

andishe sabz - ایران - تهران
جمهوری سرمایه داری ایران تا سقوط کامل سیاسی فاصله ای ندارد.
یکشنبه 23 خرداد 1389

جام جم - ایران - تهران
hadirm - ایران - خوزستان . کاسه گداییتون تا اخرین نفستون جلوی روسیه درازه . ها ها ها
دوشنبه 24 خرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
جام جم-ایران.تهران/ دو قران بده اش به همین خیال باش.بزودی همه دشمنان ایران روشون کم میشه.
دوشنبه 24 خرداد 1389

hadirm - ایران - خوزستان
جام جم - ایران تهران. شمابهتر بری پاچه خواری اربابهای صهیونیستتو و امریکایی کنی تازه میرسی به جایی که نوری زاده و سازگارا و مخملباف و شیرین عبادی سایر مزدوران رسیده اند . که از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق .
دوشنبه 24 خرداد 1389

جام جم - ایران - تهران
. زیتون بهبهان - ایران - بهبهان خامنه ای قاتله بسیجی هم . . شما کاسه اش رو هم ببر در خونه علی بی دست. .
دوشنبه 24 خرداد 1389

جام جم - ایران - تهران
. hadirm - ایران - خوزستان . . پاچه خواری از دستال به دستی برای رهخر خیلی بدتره . یه خورده فکر کن
سه‌شنبه 25 خرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.