پنکیک سیب

پنکیک سیب

موارد لازم

برای 4 نفر:برای 4 عدد پنکیک به قطر 12 الی 13 سانت

آرد 200 گرم

تخم مرغ 100 گرم یا 2 عدد کوچک

شیر 100 گرم

شکر 20 گرم

بکینگ پودر 2 ق چ (6 گرم)

کره آب شده 35 گرم

سیب خرد شده 1 عدد درشت

طرز تهیه
تخم مرغ را در کاسه بشکنید و شکر رو به آن اضافه کنید و با همزن دستی  مخلوط کنید تا وقتی شکر آب بشه . کره آب شده را اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید. آرد و بکینگ پودر رو با هم الک کنید و کم کم روی مواد قبلی با الک بریزید و با لیسک به آرامی مخلوط کنید تا مواد یکدست و غلیظ شوند. سیب ها رو هم اضافه کنید و مخلوط کنید. تابه نچسب رو روی حرارت بگذارید تا کاملا گرم بشه ( من معمولا از تابه چدنی استفاده میکنم) .روغن برای کف تابه لازم نیست . با قاشق بزرگ و یا ملاقه در تابه داغ به شکل دایره بریزید و با کف همون قاشق با 2و3 حرکت دایره ای یکدست و کمی پخشش کنید. حرارت رو کم کنید . میتونید سیب ها رو در این زمان بلافاصله تا پنکیک خودشو نگرفته روش بچینید. 30 الی 40 ثانیه بعد وقتی سطحش کف و حباب ایجاد شد برگردونید تا اون سمتش هم بپزه . رنگش باید عسلی رنگ باشه. میتونید هم سیب ها رو به این شکل آماده کنید: سیب ها پوست بکنید و خرد کنید ،در تابه که گرم شده مقدار کمی کره بریزید وقتی کره آب شد میوه ها، شکر(سفید یا قهوه ای) و دارچین اضافه و تفت بدید، همین که کمی نرم و عسلی رنگ شد بردارید و بگذارید از داغی بیفته.ماده پنکیک رو روش بریزید.مثلا برای سیب میتونید با کره و دارچین و شکر ترجیحا قهوه ای یک پنکیک خیلی خوشمزه درست کنید. میتونید وقتی مخلوط پنکیک رو در تابه ریختید ، سیب یا در صورت تمایل میوه های دیگر که به شکر آغشته کردیدو بلافاصله روش بچینید و کمی به داخل فشار بدید. وقتی یک سمت پخت پنکیک رو برگردونید تا سمت دیگه هم بپزه. با پودر قند یا هرچیزی که دوست دارید تزیین کنید . می توانید آب کمپوت رو بگیرید و میوه هاش رو داخل پنکیک بریزید و با خامه یا بستنی نوش جان کنید .یا همراه خامه فرم گرفته ساده و یا بستنی هم میتونید نوش جان کنید. میتونید پنکیک های نازک رو به شکل رولت در بیارید، با خامه پر کنید، برش بزنید و با مربای سیب یا کمپوت سیب و یا سیب تازه سرو کنید.
نکات مربوط به تهیه پن کیک سیب
بهتره از آرد کیک و شیرینی استفاده کنین .سیب با پوست یا بی پوست باشه فرقی نداره

منبع : سایت سفره خونه

cat - اتریش - وین
به به عکسش که خیلی خوشگله,خودشم باید خوشمزه باشه
پنج‌شنبه 20 خرداد 1389

kimiana - فرانسه - پاریس
cat - اتریش - وین - افرین بشما ..نمره اخلاق و انضباط شما 20/20 است و فقط مونده نمره اشپزی که اونهم باید یکی از نزدیکان و یا مادرشوهرتان نظر بدهند // من سیب خیلی دوست دارم. پنکیک اش را از روی این دستور درست می کنم و خبر به به و چه چه اش را به اطلاع اهالی اشپزخانه منجمله. اصفهون نیمه جهون ، پهلوی پهلون ، پرپر ، شی شی جون و هم ااااااااا!... خواهم داد
پنج‌شنبه 20 خرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
منهم مینویسم که عکسش خیلی خوش و هوس انگیز است...کدبانو رحمی به. رژیم دار ها بکن...!!!( من میخوام درست اش کنم........)
پنج‌شنبه 20 خرداد 1389

dokhtare_ariaei - ایران - سمنان
اما خدای هیچ چیز جای ترشی رو نمی گیره بخصوص ترشی 7 بیجار ترشی بادمجون.ترشی بندری البته اگه همشون تندتند باشن.
جمعه 21 خرداد 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
pariha جون عروس گلم.. homa جون الماس خانم.. cat دختر کوچولوی عزیز.. pahlavi جون ادیب سخنور.. be man megan khoda پسر عاشق پیشه عزیزم iranazadiran جنتلمنم.. hamid بوشمن عزیزم از نصف جهان سلامی به شما عزیزان دلم برای همگیتون تنگ شده . الماس خانم به ادرسی که دادید رفتم و حظ کردم از جوابت مرسی .ولی خوشم میاد که گهگاهی یک خل چل دیونه خودشو مسخره و مضحکه عالم و ادم میکنه و ما را میخندونه.
جمعه 21 خرداد 1389

Pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین --- دختر عمو جان سلام.من اگر اینجا نباشم هم مطمئن باشید دلم با شماست. چند روز آینده وظیفهٔ خودم میدونم به یاد جوون‌هایی‌ که قراره باز بیان تو خیابون‌ها و احتمالا در گیر بشن تو قسمت‌های سیاسی قوت قلب بهشون بدم. کار دیگه‌ای که از دستمون بر نمیاد. پس اگر کمتر این طرف‌ها آفتابی شدم، بدونید کجا هستم. جاوید ایران، پاینده هنگ مطبخیان به فرماندهی تیمسار نصف جهان.
جمعه 21 خرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.