روسپی سیاسی: حکایت خبرچین های فلسطینی

روسپی سیاسی: حکایت خبرچین های فلسطینی

محمد سعد می داند بازگشت به سرزمینش به معنای مرگش است، اما با این وجود بسیار آرام و خوش مشرب بنظر می رسد.

او که به اسرائیل اطلاعات محرمانه داده است، شاید جزء منفورترین انسانها در بین فلسطینی ها باشد.

وی در یک مصاحبه صریح و شفاف با بی بی سی گفت که چرا به مردمش خیانت کرده و انتظار دارد دولت اسرائیل کمک و محافظت بیشتری برای او تامین کند.

آقای سعد می گوید به درون گروه های شبه نظامی فلسطینی ها نفوذ کرده و مدعی است جان های بسیاری را نجات داده است.

او که در شهر هبرون کرانه باختری متولد شده اکنون کوشش می کند زندگی جدیدی در اسرائیل برای خود آغاز کند.

محمد سعد در دفتر وکیلی در تل آویو نشسته و می گوید در دهه های 80 و 90 به مدت نه سال به درون گروه شبه نظامیان "تنظیم" در هبرون نفوذ کرده بوده است.

او می گوید به کمک یک دستگاه ضبط صدا که اسرائیلی ها به او دادند، توانست مانع از حمله به اهداف غیرنظامی و نظامی اسرائیل شود.

این مرد 41 ساله که سه فرزند دارد می گوید: "مامور اسرائیلی نخست حرف مرا باور نکرد، اما بعد با بستن یک ضبط صوت به بدنم به درون گروه های شبه نظامی رسوخ کردم و برنامه آنها را برای حمله به شهرک نشینان یهودی ضبط کردم. من این کار را برای پول نکردم. برای این کردم که همه ما اسرائیلی هستیم و قتل کار غلطی است."

فلسطینی ها برای آقای سعد همدردی نمی کنند.

از نگاه آنها او یک خائن است که برای پول به مردم خود خیانت کرد.

"روسپی گری سیاسی"

اصطلاح "همدست" شامل گناهان متعددی می شود.

همدست تنها به کسی اطلاق نمی شود که اطلاعات حساس گروه های شبه نظامیان را به اسرائیل می دهد، بلکه شامل فلسطینی هایی هم می شود که املاک خود را در شهر قدیمی بیت المقدس و اطراف آن به اسرائیلی ها می فروشند.

همه ساله صدها و شاید حتی هزاران مرد و زن به اسرائیل اطلاعات می دهند. برخی برای پول، برخی بدلیل نقاط ضعف جنسی و برخی نیز در مقابل دریافت معالجات پزشکی که در سرزمینهای فلسطینی غیرقابل دسترس است خبرچینی می کنند

این املاک اغلب از طریق واسطه به فروش می رود، زیرا اینجا زمین به معنای مرگ و زندگی است و فلسطینی ها نگران تبعات فروش زمین خود هستند.

دکتر مهدی عبدالهادی خود را مرد میانه رویی می داند.

او که بنیانگذار پاسیا یک اتاق فکری فلسطینی است، نفرت مردم از افرادی که با اسرائیل همدستی می کنند را به صراحت تشریح می کند:

"خیانت است. از نگاه سیاسی خودکشی است و از نگاه اخلاقی بیماری است."

او می گوید: "بعضی مردم حتی آن را روسپی گری سیاسی می انگارند."

طی دو دهه گذشته تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه و کرانه باختری تعدادی را که متهم به همدستی با اسرائیل بودند اعدام کرده است.

اما با این وجود گفته می شود همه ساله صدها و شاید حتی هزاران مرد و زن به اسرائیل اطلاعات می دهند. برخی برای پول، برخی بدلیل نقاط ضعف جنسی و برخی نیز در مقابل دریافت معالجات پزشکی که در سرزمینهای فلسطینی غیرقابل دسترس است خبرچینی می کنند.

بعضی نظیر آقای سعد می گویند به دلایل ایدئولوژیک به فلسطینی ها بی وفایی کردند.

به همین دلیل مایکل توپلو، وکیل اسرائیلی، می گوید خبرچین هایی همچون آقای سعد شایسته قدرشناسی بیشتری از سوی دولت اسرائیل هستند.

او که در حال منظم کردن انبوه مدارک و پرونده های خبرچین های فلسطینی است که اکنون مایل به زندگی در اسرائیل هستند می گوید: "همدستها و خبرچینها که احتمالا حدود 5000 نفر هستند برای اسرائیل بسیار اهمیت دارند."

"قول های بسیار صریحی در ابتدا به آنها داده می شود. به همدست ها گفته می شود که آنها و خانواده هایشان تحت نظر و مراقبت هستند. اما به این قولها اغلب عمل نمی شود. آنها به دلیل خدماتی که برای اسرائیل کرده اند باید از حقوق مدنی، بهداشتی و اقامتی کاملی برخوردار باشند."

آقای سعد و خانواده اش همچنان در وضعیت نامعلومی بسر می برند. اقامت آنها در اسرائیل هر سه ماه یکبار باید تمدید شود.

او و وکیلش از اینکه نام آقای سعد در این گزارش می آید خشنود هستند، زیرا همه می دانند که اگر او به سرزمین های اشغالی باز گردد با مجازات مرگ روبرو می شود.

تنها در ماه گذشته دو متهم به جاسوسی برای اسرائیل توسط حماس اعدام شدند.

این بازی خطرناکی است، اما خبرچینها و جاسوسها همچنان در این کشمکش بی پایان نقش ایفا می کنند.

SATTARKHAN - کانادا - تورونتو
معلوم نیست خدای این مردم مسلمان فلسطین که این همه بهشون دستور قتل کفار رو میده در این مواقع کجاست که حداقل پیروانش مجبور نباشن بخاطر معالجه شدن برای کفار جاسوسی کنن.
یکشنبه 9 خرداد 1389

zartusht67 - المان - المان
دمش گرم میدونه اعراب چه وحوشی هستن دم اسرائیل گرم خوب حال این وحشی ها را گرفته ضمنا خیلی از سران رده بالاشون ایرانی هستند وما را دوست دارند هیچ وقت نام مجهول در مورد ایران بکار نبردند برای مثال خلیج ع.ر.ب.ی یا ادعا در مورد جزایر ما داشته باشند بر عکس زمان جنگ با عراق ما رو کمک کردند
دوشنبه 10 خرداد 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
اسمه قشنگیه...روسپی گرییه سیاسی......
دوشنبه 10 خرداد 1389

oldboy - انگلستان - لندن
دمش گرم.
دوشنبه 10 خرداد 1389

جام جم - ایران - تهران
خودشون دوست دارن خونه هاشون رو بفروشن کسی مجبورشون نکرده .
دوشنبه 10 خرداد 1389

پارسا دادمهر - نیوزیلند - ولینگتون
این اقا اصلا از هر نظر سالم به نظر نمیاد که رفته جاسوسم شده اونم برای اسرائئلیها بعدشم با پخش اینجور خبرا انرژی ها رو هدر ندهید
دوشنبه 10 خرداد 1389

Soli14 - ســـوئـــد - استــــکـــهلم
SATTARKHAN-کانادا-تورونتو . دوست عزیز سلام ، باید عرض کنم خدمت جناب عالی که خدای همگی ما همان خدای یکتاست و هرملتی خدای جداگانه ندارد من میدونم که شما هم اینو میدونید ولی خداوند وقتی انسان را آفرید و او را در این جهان فانی قرارداد و عمر کوتای به او بخشید و جهان دیگری را به انسان معرفی کرد و به انسان عقل داد تا خودش راه را از چاه تشخیص دهد و گفت که در این جهان فقط برای امتحان آمدی و زندگی ابدی در جهانی دیگراست که همه ادیان به آن عتقاد دارند پس خداوند به خوبی و بدی ظلم و جنایت انسان در دنیا دخالتی نمیکند و حساب و کتاب در ....
دوشنبه 10 خرداد 1389

Soli14 - ســـوئـــد - استــــکـــهلم
. سرای باقیست باشد که در این دنیا دولت جنایت کار و غیره اسلامی ایران یا رژیم جنایت کار و غیره انسانی صهیونیستی و دیگر جنایت کاران بین المللی هر کار میخوهند انجام دهند شاید انسانهای آزاده ی در جهان باشند که به هر طریق ممکن بتوانند به مظلومین جهان کمک کنند و گر نه در این دنیا قدرت مندان و زور گویان دست شان باز و مورد حمایت قدرتهای جنایتکار بین المللی هستند البته اگر حق و حساب بدهند موفق باشید و به امید برقراری حکومت عدل الهی در جهان انشأالله . دوست شما Soli14 استکهلم سوئد
دوشنبه 10 خرداد 1389

nader46 - انگلیس - لندن
zartusht67 کاملا باهات موافقم. soli14 با لب مطلبت موافقم95/ . موفق وشاد باشید.
دوشنبه 10 خرداد 1389

afghn boy - دنمارک - ویبورگ
قیافش مثل عمروعاصه مردک عوضی.خیانت به وطن و مردم را به هیچ دلیلی نمی شود توجیه کرد.
دوشنبه 10 خرداد 1389

zartusht67 - المان - المان
nader 46-انگلیس- لندن پایدار باشی به امید ازادی
سه‌شنبه 11 خرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.