نامه ای از شیرین علم هولی، زندانی محکوم به اعدام : من گروگانم

نامه ای از شیرین علم هولی، زندانی محکوم به اعدام : من گروگانم

خبرگزاری هرانا - شیرین علم هولی متولد 13 خرداد 1360 از روستای دیم قشلاق در حوالی ماکوست. وی در اردی بهشت 1387 توسط سپاه پاسداران در تهران دستگیر شد. 25 روز اول بازداشت خود را در مکانی نامعلوم و تحت شکنجه شدید جسمی و روانی گذراند. پس از آن، به بند 209 زندان اوین تحویل داده شد و پس از تحمل 6 ماه حبس به بند نسوان این زندان منتقل گردید. در تاریخ 28 آذر ماه 1388 در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران، که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به تحمل دو سال حبس تغزیری و به اتهام محاربه از طریق ارتباط با پژاک، به اعدام محکوم شد. حکم در 13 دی ماه به وکیل وی، ابلاغ شده است، اما روند بررسی پرونده در دادگاه بدوی خارج از اصول قانونی بوده است. به همین منظور درخواست تجدید نظر در حکم صادره را به دادگاه ارائه شده است. اما تا کنون بدون جواب مانده است.


شیرین علم هولی در نامه اول به صراحت شکنجه های که بر وی شده است بیان داشته است. اشاره به مواردی از شکنجه های شدید جسمی و روانی کرده بود. متاسفانه امروز عواقب مرگبار آن شکنجه ها در خانم علم هولی بروز کرده است که در این نامه به روشنی به آن اشاره نموده است.

 

در نامه قبلی هم اشاره کرده بود که بازجوها خیلی تلاش کرده اند که اعتصاب وی را بشکنند، امروز هم سعی میکنند که در زیر فشار و با شروع کردن بازجویهای تکراری از ایشان اعتراف تلویزیونی بگیرند و کورد بودن خود را انکار و او و خانواده اش را در مقابل هم قرار بدهند.

متن نامه شیرین علم هولی: 

دوران زندانیم وارد سه سالگی خود شده است، یعنی سه سال زندگی زجر آور پشت میله های زندان اوین، که دو سال از آن دوران زندان را بلاتکلیف بدون وکیل و بدون وجود داشتن حکمی مبنی بر قرار بازداشتم را گذراندم. در مدت بلاتکلیفیم روزهای تلخی را در دست سپاه به سر بردم و بعد از آن هم دوران بازجویهای بند 209  شروع شد. بعد از دوران 209 بقیه مدت را در بند عمومی گذراندم . به در خواستهای مکرر من برای تعین تکلیفم پاسخ نمیداند. در نهایت حکم ناعادلانه اعدام را برایم صادر کردند.
من بابت چه چیزی حبس کشیده ام، یا باید اعدام شوم؟ آیا جواب به خاطر کرد بودنم است؟ پس میگویم: من کرد به دنیا آمده ام و به دلیل کرد بودنم زحمت محرومیت کشیده ام.

زبانم کردی است، که از طریق زبانم با خانواده و دوستان و آشنایانم رابطه بر قرار کرده ام و با آن بزرگ شده ام و زبانم پل پیوندمان است. اما اجاز ندارم با زبانم صحبت کنم و آن را بخوانم و تحصیل بکنم و در نهایت هم اجاز نمیدهند با زبان خودم بنویسم.

به من میگویند بیا و کرد بودنت را انکار کن، پس میگویم: اگر چنین کنم خودم را انکار کرده ام.

جناب قاضی محترم، آقای بازجو!!

در آن زمان که من را بازجویی میکردید حتی نمیتوانستم به زبان شما صحبت کنم و من در طی دو سال اخیر در زندان زنان زبان فارسی را از دوستانم آموختم، اما شما با زبان خود بازجوییم کردیت و محکمه ام کردید و حکم را برایم صادر کردید. این در حالی بوده که من درست نمیفهمیدم در اطرافم چه میگذرد و من نمیتوانستم از خود دفاع کنم.

شکنجه هایی که بر عیله من به کار گرفته اید، کابوس شبهایم شده، درد و رنجهای روزانه ام در اثر شکنجه های که شده بودم با من روزی را سپری میکنند. ضربهای که در دوران شکنجه به سرم وارد شده، باعث آسیب دیدگی در سرم شده است. بعضی از روزها دردها ی شدید هجوم میاورند. سر دردهایم آنقدر شدید میشود، که دیگر نمیدانم در اطرافم چه میگذرد، ساعاتها از خود بیخود میشوم و در نهایت از شدت درد، بینییم شروع به خونریزی میکند و بعد کم کم به حالت طبیعی برمیگردم و هوشیار میشوم.

هدیه دیگر آنها برای من ضعف بینایی چشمانم است که دائم تشدید میشود و هنوز هم به درخواستم برای عینک پاسخ نداده شده. وقتی وارد زندان شدم موهایم یک دست سیاه بود، حال که سومین سال را میگذرانم، هر روز شاهد سفید شدن بخشی از آنها هستم.
میدانم که شما نه تنها این کار را با من و خانواده ام نکرده اید، بلکه این شکنجه ها را برعلیه تمام فرزندان کرد و از جمله با کسانی مانند زینب (جلالیان) و روناک (صفارزاده) و ..... به کار برده اید. چشم مادران کرد هر روز در انتظار دیدن فرزندانشان اشک باران است، دائم نگرانند از اینکه چه اتفاقی در پیش است، با هر زنگ تلفنی وحشت شنیدن خبر اعدام فرزندانشان را دارند.

امروز 12 اردیبهشت 89 است (2/5/2010) و دوباره بعد از مدتها مرا برای بازجویی به بند 209 زندان اوین بردنند و دوباره اتهامات بی اساسشان را تکرار کردند. از من خواستنند، که با آنها همکاری کنم تا حکم اعدمم شکسته شود. من نمیدانم این همکاری چه معنی دارد، وقتی من چیزی بیشتر از آنچه که گفته ام برای گفتن ندارم. در نتیجه آنها از من خواستند تا آنچه را که میگویند تکرار کنم و من چنین نکردم. بازجو گفت: ما پارسال میخواستیم آزادت کنیم اما چون خانواده ات با ما همکاری نکردند به اینجا کشید. خود بازجو اعتراف کرد که من فقط گروگانی هستم در دست آنها و تا به هدفهای خود نرسند مرا نگاه خواهند داشت، یا در نتیجه اعدام خواهم شد، اما آزادی هرگز.

(لازم به ذکر است که خانم علم هولی در پایان نامه اش بعد از امضا و درج تاریخ، با کردی لاتین نوشته اند "سه ر که فتن" serkefitn ، که به معنای پیروزیست و ما هم در آخر نامه ایشان و در زیر تاریخ نوشتن نامه آن را گذاشته ایم، پس پیروزی در انتظار شیرین ما است)

شیرین علم هولی

13/2/89 –3/5/2010

منبع: هرانا

Esfahan Nesfe Jahan - المان - برلین
خدای من چی از این جوانها میخواند چه فرقی میکنه کرد, ترک,اذری, بلوچ, لر.
شنبه 18 اردیبهشت 1389

karkas - ایران - اصفهان
به امید پیروزی ، نکته ای که باید هیچ وقت فراموش نکنیم این است که ما ملت ایران کرد،. لر،. آذری،،،،،،،، همه گی دچار حکومتی هستیم که اتحاد بین ما می تواند از هر شکستی بدتر برای این حکومت آدم خوار باشد به امید پیروزی
شنبه 18 اردیبهشت 1389

persianshadow1 - انگلستان - برایتون
دوستان کرد این حکومت شیطانی در حق تمام مردم ایران ظلم و ستم می‌کند، شما تنها نیستید، به هر کس به نوعی زیان رسانده است، به اقوام، به حزبها، به زنان، به کودکان، به همه ! ندا و سهراب و خیلی‌ های دیگه هم توسط همین رژیم در شهر های فارس نشین کشته و اعدام و شکنجه شدند، خواهش می‌کنم حساب این حکومت را از بقیه مردم ایران جدا کنید، ما همه با هم ایران هستیم ، و ایران با همهٔ ما ایران است!
شنبه 18 اردیبهشت 1389

Reza74 - ایران - تهران
امیدوارم این خانم زودتر آزاد بشه تا بره دیگر بار در راه آزادی وطنش کردستان بجنگه ، امیدوارم تمام جدائی طلبها مثل ترکها و عربها و بلوچها جدا بشن و ما فارس‌ها رو به حال خودمون رها کنن بخدا خسته شدیم از این همه جنگ . ولی‌ این خانم خیلی‌ خوب دروغ میگه آخه کسی‌ باور میکنه یه نفر توی زندان آنهم زیره شکنجه فارسی یاد بگیره و تازه اینجوری هم نامه بنویسه .ای کاش این خانوم قبل از جنگیدن و کشتن یه مشت سرباز وظیفه بیگناه یه کم شرافت داشت که این جوری دروغ نگه. یادت گرامی‌ کورش که از خدای خودت خواستی‌ سرزمین پارس را از دروغ دور بدار.در آخر هم خاک بر سر احمدی نجاست و آخوندها
شنبه 18 اردیبهشت 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
پاینده باد این عزیز. لعنت بر جمهوری اسلامی.
شنبه 18 اردیبهشت 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
ملت ایران همه گروگان هستند. بعضیها در زندان و بعضیها خارج از زندان. به امید آزادی همه زندانیان سیاسی. سرنگون باد حکومت ضد بشری ایران
شنبه 18 اردیبهشت 1389

fiits4 - ایران - تهران
این عاقبت هر کرد فتنه گره.مبارزه اشرار کرد هیچ وقت به نفع ایران زمین نبوده و نخواهد بود.
شنبه 18 اردیبهشت 1389

nader46 - انگلیس - لندن
با کفر میشود حکومت کرد ولی با ظلم نه. (گاندی). با ارزوی ازادی همه ازادی خواهان کشورم ایران وارزوی صبر وسربلندی برای جوانان ایرانزمین.ظلم پایدار نیست.
شنبه 18 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
ای طرفداران این نظام ننگ و ظلم و ستم چگونه چشمتان را به روی این جنایات میبندید. چه چیز را برای شما می خواهند به ارمغان بیاورند. به خودتان بیاید و نکنید با خلق خدا که خداوند حساب کار دستش است از سکوت او سوء استفاده نکنید که به خودش سوگند بد مجازات است.
شنبه 18 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
حکم اعدام غیر انسانیست.اگر مدارکی دال بر قاتل بودنش است باید در یک دادگاه بیطرف محاکمه ودرصورت قاتل بودن زندانی شود.اما اگر بیگناه بود وطرفدار ویاعضو سازمانی غیر تروریستی است باید آزاد شود.( فیتس چهار- ایران - تهران). شما فارس نیستی. شما از اقلیتهایی هستی که برای ضربه زدن به فارسها این حرفهای نامربوط را میزنی.درمورد برادران افغان هم عده ای عین این حرکت را انجام دادن.دگر دستتان رو شده ازین به بعد انرژیت رو صرف ضربه زدن به رژیم کن. درگیری ما باهم بنفع رژیمه شایدهم مامور رژیم باشی.کردها در یک ایران دمکراتیک خواهان خودگردانی استانشان ونه مثل توکه خواهان تجزیه هستی. کردوپهلوان یکی هستند شرور توهستی که نفع ایران را نمی خواهی دست برادران آریاییم رامیبوسم به امیدخودگردانی استانهای ایران متحد بدست مردم .
شنبه 18 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
خدایا مهد حقوق بشر به چه روزی افتاده وای بر ما
شنبه 18 اردیبهشت 1389

porharfi - هلند - آرنم
ایران اشغال شده و ایرانی اسیر ...اما پرسش اینجاست ..آقایان آیا همه افرادی. که در استانهای کردستان و کرمانشاه و غیر زندگی میکنند همگی منکر "کرد "بودنشان. شده اند ؟؟؟که تنها این دختر بیگناه نازنین مانده ؟؟که باید به سزای " کرد "بودن اش برسد؟؟؟؟؟!!! " انسانیت کجایی"!!؟؟؟
شنبه 18 اردیبهشت 1389

anty mola - عراق - اربیل
fiits4 ایران - تهران !!! ای نادان جاهل !! ملت کرد فتنه گر یا اشرار نیستند به نظر ناقص شما حق طلبی فتنه گری است ؟؟ پس میتوان گفت امام حسین ... شما شیعه یان نوحه خوان . زنجیر زن و همیشه گریان الکی ...واصل شد!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
مرگ بر ملا..مرگ بر طرفداران خمینی هر اشغالی که باشد...مرگ بر اسلام.درود به اقوام ایرانی با حقوق مساوی در محدوده ی ایران!!!!
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
بیشرفهههها اعدامش کردند.....
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

rezanl - هلند - امستردام
fiits4 - ایران - تهران . . خدا بهت وجدان بیدار-عقل-انسانیت و خیلی چیزهای خوب بده. مرگ بر دولت ضدانسانی
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

جام جم - ایران - تهران
Reza74 - ایران - تهران منظورت از دروغ چیه به اون مغز نخودت فشار بیار اگه تو هم 2 ,3 سال تو زندان باشی هیچ کاری نداشته باشی میتونی فارسی یاد بگیری . یا نه احمق جون توی زندان یک همبند پیدا میشه که سواد داشته باشه و براش نامه رو بنویسه
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

faryar - اطریش - تهران
Reza74-ایران-تهران دروغگو خودتی,مزدور ...
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

rezanl - هلند - امستردام
---تلویزین aso اعلام کرد امروز این خانم و 3 نفر دیگر اعدام شدند ---. مرگ بر نظام استبدادی اسلامی
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

ben 15 munich - المان - مونیخ
درود بر همه ایرانیان روشن فکر مرگ بر رشیم جدای طلب اسلامی و امسالfits4- ایران - تهران المان-مونیخ
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.