گزارش: افزایش درز اطلاعات محرمانه از ایران به غرب

گزارش: افزایش درز اطلاعات محرمانه از ایران به غرب

ایران برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داده است که تعداد بیشتری از مقام ها و کارشناس های ایرانی در ماه های گذشته اطلاعات محرمانه ای از برنامه اتمی این کشور را در اختیار غرب قرار داده اند.

هم زمان، یک مقام اسرائیلی اعلام کرده یکی از کارشناسان اتمی ایران از اسرائیل درخواست پناهندگی کرده است.

واشنگتن پست یکشنبه، پنجم اردیبهشت (۲۵ آوریل) نوشت وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران موجب شده است که تعدادی از افراد مرتبط با جمهوری اسلامی که با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران مخالفند به جاسوسی علیه ایران یا پناهنده شدن به کشورهای دیگر روی بیاورند.

این روزنامه به پناهندگی محمد رضا حیدری، دیپلمات ایرانی در نروژ اشاره می کند و می نویسد، موارد مشابه دیگری نیز به وقوع پیوسته که هنوز اعلام نشده است.

در همین رابطه، ایوب قرا، سیاستمدار "دروز" از حزب لیکود و عضو پارلمان اسرائیل، روز شنبه گفت که یکی از کارشناس های مرتبط با برنامه اتمی ایران خواهان پناهندگی به اسرائیل شده است.

دولت اسرائیل هنوز رسما درباره این ادعا اظهار نظر نکرده است.

به گفته سیاستمدار اسرائیلی، متخصص ایرانی اکنون در یک "کشور دوست" بسر می برد.

واشنگتن پست به نقل از منابع اطلاعاتی که خواسته اند ناشناس باقی بمانند نوشته است، بیشتر اطلاعات جدید راجع به برنامه اتمی ایران توسط متخصصان یا افراد مرتبط با برنامه های نظامی ایران تامین شده است.

به نوشته واشنگتن پست، دریافت اطلاعات بیشتر یکی از دلایل تاخیر در انتشار گزارش "ارزیابی" جدید نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره وضعیت برنامه اتمی ایران است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی با انتشار گزارشی اعلام کردند ایران کار طراحی سلاح های اتمی و بخش تسلیحاتی کردن برنامه اتمی اش را که در سال ۲۰۰۳ متوقف کرد از سر نگرفته است.

ایران اتهام تلاش برای تولید بمب اتمی را رد می کند و می گوید تمام جوانب برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.

شبکه خبری ای بی سی آمریکا در ماه مارس خبر داد که شهرام امیری، کارشناس هسته ای ایرانی که سال گذشته در جریان سفر زیارتی به عربستان سعودی ناپدید شده بود، در آمریکا به سر می برد و با نهادهای امنیتی این کشور همکاری دارد.

بر اساس این گزارش، پناهندگی شهرام امیری به آمریکا حاصل اقدام های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترغیب او به فرار از ایران و سکونت در ایالات متحده بوده است.

دولت آمریکا از تائید یا رد این خبر خودداری کرده است.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، پیشتر آمریکا را به دست داشتن در "گم شدن" شهرام امیری متهم کرده بود.

mr. fair - انگلستان - منچستر
بر پدر جمهوری اسلامی لعنت ولی وطن فروشی وطن فروشیه برو برگردم نداره حقیقتا جای تاسف داره اگه این آقایون دانشمندا انقدر با برنامه اتمی ایران مشکل داشتند اصلا چرا رفتند تو سیستم؟؟؟؟؟؟؟؟ مرگ بر وطن فروش
دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

sam2009 - آلمان - آمدن
متاسفانه دولت امریکا با داشتن اطلاعات غنی از برنامه اتمی ایران هنوز دست دست میکند زمانی که دولت امریکا به اون laptop حاوی اسرار اتمی ایران دست یافت فهمید که رژیم آخوندی در پی ساخت بمب اتم است باید همان زمان تاسیسات اتمی ایران را بمباران میکرد ولی بخاطر منافع خود در منطقه اینکار را نکرد - الان هم من چند تا عکس از روزنامه فیگارو در وب نوشتم گذاشتم که نشون میدهد رژیم آخوندی تروریست پرور است حال اگر بمب اتم در دست تروریستها بیفته آنوقت فاحته جهان را باید خواند کسانی که مایل به دیدن عکسها هستند در وب نوشت irandocument.wordpress است
دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

Aaryamehr - هند - ممبئی
عاقبت کسانی که علیرغم میل باطنی برای پول ویا زور و یا عوامل مشابه با دولتی همکاری کنند ، همین است که در اولین فرصت خیانت کنند . از موضوع دولت که بگذریم تاریخ ایران مملو از اینطور خیانتهاست. واقعا نفرت انگیزه که در یک ملت اینقدر وطنفروش باشه. از تاریخ حمله عرب نگاه کنید ،وزرا و کاردانان خلفای عرب در ایران ایرانی بودند. شعرای ما اکثرا عربی را با اشعارشون امیختند. تا حتی به روایتی عامل اصلی شکست ایرانیان در مقابل لشکر اعراب سلمان فارسی بود که از اوضاع ایران کاملا اگاه بود . ودر مسائل بعد وحتی رژیمهای مقتدر شاهنشاهی نیز همیشه در شکستها سهم ایرانیهای خائن کمتر اجانب نبوده. مجددا میگم گفته های من اصلا ربطی به تایید و یا رد انرژی اتمی ندارد ، قافیه جور درامد و گفتم.
دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

MIRZADEH E ESHGHI - آلمان - دوسلدورف
بعد میگن اغاممد خان ظالم بود که با کله خائن جماعت مناره ساخت!!!!!
دوشنبه 6 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
پس مملکت سوراخ هم هست, کارمون زیاد شد باید پنچری هم بگیریم...! اگه میشه کمی اطالاعات(مصور بهتره) هم از فساد اخلاقی و مالی همه تازی های وحشی جمهوری فاضلابی بدین....
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

Ezhaq - ایران - تهران
افزایش درز اطلاعات محرمانه از ایران به غرب! کدام درز بگید برم بدوزمش هه هه ه ه ...
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

Ezhaq - ایران - تهران
افزایش درز اطلاعات محرمانه از ایران به غرب! کدام درز بگید برم بدوزمش هه هه ه ه ...
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

sam2009 - آلمان - آمدن
در پاسخ به دوستانی اعلام میکنند که دادن اطلاعات به بیگانه وطن فروشی است - اما من با اعلام میکنم دادن اسرار و اطلاعات نظامی سیاسی و اقتصادی ایران به بیگانه نه تنها وطن فروشی بلکه عین خدمت به میهن است وطن فروش کسی است که به هر شکل و طریق ممکن از امضا برای خلیج فارس گرفته تا حمایت از مسئله اتمی ایران ، رژیم ضدبشری آخوندی را حمایت میکند و باعث بقا این .. لجن در کشور آریایی میشود وطن فروش کسی است که به آخوند لعنت میفرستد اما در عمل از آخوند حمایت و طرفداری میکند- کلا هرکسی به هر شکلی به پاسداران اسلام ضد بشر خدمت کند وطن فروش است
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
خود غرب از هر اطلاعات محرمانه ای جزییات را خبر دارد و اهداف این جانیان را اما چون خودشان پای اصلی این ماجرا هستند خود را به نادانی و سهل انگاری می زنند فقط بدانند که با این ماجرا و موش و گربه بازی احمقانه خود را مضحکه خاص . و عام کرده اند و بس و اعتبار پوشالی دمکراسی طلبی و آزادیخواهی خود را زیر سوال برده اند. آنها حکومت باج بده می خواهند . شاهنشاه آریامهر فقید. صاحب پدری چون رضا شاه بود و اهل خودفروشی و باج دهی نبود بنابر این به دردشان نمی خورد اینها خودفروش می خواهند تا هر آنگونه که می خواهند با ایران رفتار کنند. امثال رضاه شاه دوم که مملکت را در جای خود بنشاند و پیش ببرد بدرد این طماعان بی وجدان سیاست زده نمی خورد اینها نوکر و چاکر می خواهند همانگونه که از ابتدا برایشان اربابی کردند و برمسند نشاندند. اگر کسانی که در حکومت ایران هستند از ریز و درشتتشان یک جو غیرن و مردانگی داشتند خود را به نوکری اجانب نمی فروختند.
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

chingo - مالزی - کوالالامپور
حیف اسم سگ! اینا گربه صفتهایی هستن که براشون فرقی نداره کی وکجا ,چه چیز رو میفروشن .
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

hamsafari - ایران - تهران
نه بابا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 واقعا"راست میگن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بگو به جون تمام خائنین منافق وطن فروش و دشمنان جمهوری اسلامی ایران و اونور آبیهای مزدور و جیره خوار این حرفا راسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

mashkok - ایران - ایران
ایران اتمیه هیچ کسهم نمتونه جولوی ایرانو بگیره مرگ بر وطن فروش
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

erfan-iran - ایران - تهران
این فقط نشان دهنده وجود نا رضایتی در بین لایه های مختلف مردم است . فرقی نمیکند که از چه قشری باشند . وقتی جامعه ایی استبداد زده شد دچار چنین سرنوشتی نیز میشود ..
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
مموتی را باید یک دوره خیاطی فرستاد تا درز و دورزا را هم بدوزه تو که همه نوع شالاتانی و پدر دربیاری میدونی این یکی را هم یاد بگیر.
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

پرسپولیس سرورته - ایران - تهران
مرگ بر وطن فروش حالا برای هرچی
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

freydun - ایران - شیراز
از ایرانیان عزیز میخواهم که به احمدی نزاد توهین نکنند و ارزش او را بدانند.هر کدام از کشورهای اروپایی اگر احمدی نژادی داشتند چه استفاده ای که از او نمیکردند و ما متاسفانه این را نمیدانیم.اگر قبول ندارید بمن یک اوران گوتان نشان بدهید که نه تنها حرف میزند بلکه یک عده گاو و گوسفند را جمع کرده و دولت تشکیل داده.باغ وحش کشورهای اروپایی حاضرند میلیونها برایش بپردارند و شماها چه میکنید ؟؟از ان جالبتر اینکه نیروهای پیشرو را هم به اروپا فرستاده.توی همین سایت دو سه تا از همزادانش هم بلدند بزبان ما بنویسند.این تحول در دانش جانور شناسی است.لطفا توهین نکنید فحش ناموسی اشکال ندارد ولی لطفا توهین نکنید من ناراحت میشوم
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

جام جم - ایران - تهران
بابا همسفری - یا ثار ا.. الحسین - بینوایان - حسین تشنه لب - میر عشقی شماها چطور بی کار نشستید . مگه پول نفت مفته . پول میگیرید که چی بیکار نشنید اسرار این مموتی به خارج درز کرده .شما فقط بلدید کامنت بدید نمیتونید از چهار تا مدرک حفاظت کنید (پول نفت = خرج بسیجی)
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

shown - امریکا - دیترویت
چقدرساده هستیدشماهااین اخوندجماعتی که من میشناسم برای پول حاضره همه کاربکنه حتی فروختن ناموسش لازم نیست کسی پناهنده بشه اینهاهمه شون پولی هستن منتهاهرکدوم یه قیمتی دارن کافیه بهشون پیشنهادپول بشه هرچی اطلاعات بخوای درهرزمینه ای دراختیارتونه ازاین جماعت کثیفترهیچ کجاپیدانمیشه
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

پریستوک - ایران - تهران
iranazadiran - ایران - تهران عزیزم حرص نخور سی سال ما زیر دست این وحشی های خدانشناس بودیم حالا بزار به بمب اتم دست پیدا کنن اولین نفر می افتن به جون غربیای پدر سگ اونوقت جیگر من که خیلی خنک می شه بعد می گن خدمون کردیم که لعنت بر خودمون باد. امیدوارم روزی ببینم که باراک اوباما رو با اسلحه بشونن زیارت عاشورا بخونه عین خودشون واق واق کنه
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

robinhoodd - استرالیا - تهران
زیره محمودینا یواش یواش داره خالی میشه
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

rezanl - هلند - امستردام
هر کی جمهوری اسلامی رو روسیاه کنه یه ایرانی اصله .
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

omidi2006 - ایران - تهران
mr. fair - انگلستان - منچستر . اقا شما که دم از وطن فروشی میزنی خوب خودتم وطن فروشی.چون وقتی اونجا اعلام پناهندگی میکنی کشورتو زیر سوال میبری.پس تو دهنتو ببند و زود جو گیر نشو
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

omid9 - سوییس - ست.گالن
. پریستوک-ایران-باهاتون موافقم
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

mr. fair - انگلستان - منچستر
. omidi2006 - ایران - تهران اول یه چیزیو بپرس بعدزر زر کن من اینجا دانشجو هستم از جیب بابام نه جمهوری اسلامی اگه درس خوندن وطن فروشه اره آقا ما خیلی وطن فروشیم تو هم عزیزم کمبودای خودتو لزوم نداره داد بزنی اصلا خوب نیست
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

nader46 - انگلستان - لندن
omid20006-ایران-تهران. اولا اگه پا میداد 99/ ملت از ایران خارج شده بود.ایا این همه دانشمند ودکترومتخصص درامورات فضا یی وفیزیک وهنر ووووو همه ادم فروشند و تو وامثال تو وطن پرست فاشیسمی هستید. در دهها کشور اروپایی وغربی همه نوع امکانات مسکونی مالی پزشکی واموزشی امنهم با احترام به همه ادیان واعتقادادتشان حمایت میکنند ولی تو ایران چه باایرانی وهزاران حق کشی در حق مردم افغان چه جنایاتی که نمی کنند ایران اسهالی.اسلامی زررررررررررشک. مثلا چه چیزکشور اسهالیت زیر سوال میره ? در ضمن تو حق استفادهاز این سایتهای وطن فروش نداری مفلوک ساندیسی
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
پریستوک - ایران - تهران. منهم امیدوارم دود این رذا لتهای دوول غربی مخصوصا این باراک اوباما بی بته بی خاصیت تو چشم خودشون بره. مردک ندید بدید اول که به ریاست جمهوری رسید فقط با زنش دک و پزشون رو درست میکردن و برا خودشون نوشابه باز کرده و ضیافت پشت ضیافت. چه غلطی کرده تا حالا کم لی لی به لالایش گذاشتند که جایزه صلح نوبل را هم . دادند باید جایزه آب زیر کاهی بهش میدادند. خوب این نالایقان بلانسبت ملتها را احمق فرض کرده و هر غلطی که می خواهند سرشان می دهند یکی را به عرش میبرند یکی را مانند شاه فقید به خاک می نشانند خدا تو کاسه همشان کند. اگر این اوباما خنگه عاشق اینا نبود که باهاشون نامه نگاری نمیکرد و زیر میزی بهم نمی دادند.
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
freydun - ایران - شیراز :)))))) آقا این تو رده حشاشین و فحاشین و ازگلین می گنجه و شامل همش هست. البته به قول شما این میمون از عجایب روزگار و خلقت است.
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
پریستوک - ایران - تهران . دوست گرامی نکته دیگر و حائز اهمیت این است که . گمان میکنید اگر اینها باج را به امریکا و دیگر دوول غرب و روسیه ندهند آنها هم کنار می آیند تمام هدق اوباما و دیگران زیر آبی رفتن است همانطور که سی و یکسال قبل این روند ادامه داشته. آیا امریکا گوشهایش کر بود از گفتن مرگ بر امریکا ها یا آتش زدن پرچم کشورش. اینها تمام هدفشان فریب ملتها و اجرای اهداف خودشان است این بخیل های عوضی خواهان حکومت قابل در ایران نیستند اینها ترقی و شکوفایی ایران را نمی خواهند نمی خواهند چنین لقمه ای را از دست بدهند آیا تا به حال در تاریخ ایران کسی بیشتر از این حکومت باج به بیگانگان داده و کشور را به عقب رانده. تمام سکوت بیشرمانه . این نالایقان تنها برای حفظ منافع خود است مردم ایران چه معنی برایشان میدهد. لعنت خدا تا ابد بر کارتر جنایتکار و دیگر عاملین از شرق و غرب و هر کثافت دیگری.
سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
بزرگترین درز(شکاف و سوراخ)علی خامنه ای ملقب به ضحاک علیست.
چهار‌شنبه 8 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.