لاپوشانی پرونده اختلاس رحیمی با حکم حکومتی رهبر

لاپوشانی پرونده اختلاس  رحیمی با حکم حکومتی رهبر

در حالیکه بحث پیرامون ابعادِ پرونده فساد مالی، اختلاس و تخلفاتِ گسترده محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت کودتای محمود احمدی نژاد، طی روزهای اخیر وارد مراحلی جدی شده بود، پیگیری این پرونده با دستور علی خامنه ای متوقف شد.
حمایت های علنی و تمام عیار رهبر جمهوری اسلامی از کودتاگران پیش از این نیز منجر به پنهان کاری تخلفات گسترده احمدی نژاد شده بود. این در حالی است که رهبر همواره مدعی مخالفت با فساد بوده است.
به گزارش جرس، طی شش هفته ای که گذشت، ابتدائا رئیس قوه قضائیه و سپس چند تن از نمایندگانِ اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران و علی مطهری، ضمن مطرح کردنِ "کشف و شناسائی باند بزرگ مفاسد اقتصادی" و "شبکه های فساد مالی و اختلاس و زدوبند"، طبق اسناد و شواهدی معاون اول دولت کودتا را از متهمین رده اول و سردسته این شبکه های فساد معرفی نموده و از عدم برخورد قضائی با وی، ابراز ناخرسندی کرده بودند. پیش تر از آن نیز، مدارک تحصیلی جعلی و عملکرد رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات، مورد پرسش و موأخذه قرار گرفته بود که با حملاتِ مقاماتِ دولت به پرسش کنندگان و منتقدین روبرو شده بود.

شهادت می دهم فقط در انتخابات صرف شده است
به دنبال رسیدگی قوه قضائیه به مفاسد مالی برخی مسئولان بلندپایه دولتی و همزمان با اظهاراتِ الیاس نادران در صحن علنی مجلس، قوه قضائیه خطاب به دولت، از گردش مشکوک ۳۵ میلیارد تومان در نزد برخی از منصوبین و منسوبین احمدی نژاد جویا می شود که احمدی نژاد به وی پاسخ می دهد "من متوجه شده ام که مبالغی پول توسط دوستان مصرف می شود؛ اما حاضرم شهادت بدهم که منسوبین من کلیه این مبالغ را در انتخابات مصرف کردند و به هیچ عنوان در امور شخصی و خانوادگی هزینه نکرده اند."

مشایی، داماد مشایی، رحیمی

پیگیری های قوه قضائیه مشخص کرد که از مبلغ یادشده، هجده میلیارد تومان در اختیار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، ده میلیارد تومان در اختیار پسر احمدی نژاد و هفت میلیارد تومان در اختیار محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت قرار گرفته بود.
از نکات مهم و قابل ذکر اینکه "مبالغ فوق، پورسانت پنج درصدیِ یک وامِ هفتصد میلیارد تومانی بوده است که توسط این افراد و از طریقِ سیستم بانکی کشور، در اختیار یکی از دوستانشان قرار گرفته بود."
دیدار با خامنه ای و توافق بر سر صدور حکم حکومتی
خبرنگار جرس در این زمینه گزارش داد "زمانی که مشخص شد بریز و بپاشهای انتخاباتی احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ چگونه فراهم شده و اعتراض موسوی و کروبی به زمینه سازی دولت برای خریدن آراء مردم، توسط قوه قضائیه اثبات شد، احمدی نژاد نزد حامی اصلی خود یعنی خامنه ای رفته و تایید می کند که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است."
احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از خامنه ای "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، و ظاهرا رهبر نیز با این جریان همراه می شود و دستور مسکوت ماندن موضوع را می دهد و از سوی دفتر رهبری به قوای قضائیه و مقننه تفهیم می شود که "رسیدگی پرونده رحیمی متوقف شود" و الیاس نادران نیز که طی هفته های اخیر، به اسناد و مدارک و شواهدِ خاصی اشاره می کرد، بعد از صدور حکم ولائی، بطور تلویحی کوتاه آمد و گفت "البته ما دنبال شکایت خود هستیم ولی مصلحت نظام از هر چیزی بالاتر است."
لازم به ذکر است در صورت پافشاری در تعقیبِ پرونده فسادِ رحیمی، تمام انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ زیر سوال می رفت و این بر خلافِ خواسته اصولگرایانی چون نادران، مطهری و توکلی است که با وجود مخالفت های مکرر با سیاست های احمدی نژاد در کل شریک جرم نظام کودتا محسوب می شوند.

کهریزک اقتصادی
آنچه در گزارش خبرنگارِ جرس آمده تنها یکی از اتهامات محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست دولت و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می باشد، چرا که پرونده او در بیمه ایران و معاملات میلیاردیِ صوری، حلقه فساد خیابان فاطمی، تخلفات گسترده وی در زمان حضور در دیوان محاسبات و قوه قضائیه و همچنین مدرک دکترای جعلی و سوء استفاده از آن، بخشهای دیگری از پرونده ای است که "کهریزک اقتصادی جمهوری اسلامی" نام می گیرد

elyas0121 - ایران - مازندران
مرگ بر خامنه ای جنایتکار
جمعه 27 فروردین 1389
 
bidad - امریکا - اتلانتا
ترا به خدا کمی نگاه به چهره این دو ادم خبیث بندازید! به عمرشون فکر نمیکردن که روزی صحبت میلیارد بکنند! به قول زیدی وای به روزی که گدا معتبر شود! ای خدااااااااااااا
جمعه 27 فروردین 1389
 
massoudoslo - نروژ - اسلو
متوهم بودن احمدی نزاهاد فقط در امور سیاست خارجه و داخله ایران تمام نمیشود .ایشان حتا این میلیاردها تو مانی را که در راه کودتا به پسر و کس و کار خود داده را نیز ،حیف و میل نمیداند و حقا که راست میگوید این همه پول در راه بقای این نظام دزد و فرو مایه به دزدان و فرومایگان باج داده شده و که بکشند و تجاوز کنند و بگویند ما راه روان امام زمان با نائب اوباش اون هستیم.گاهی وقت فکر میکنم خیلی از ما ملت ایران از بی غیرت ترین و بیسوادترین ملل دنیا هستیم که یه مشت دزد و آدمکش بر ما حکومت میکنند و حتا اجازه نداریم بپرسیم چرا !!! یه دسته خر اوباش دزد نشسته اون بالا و با دزدی و دزدها در لباس نظامی و شخصی هم کاسه شده و خیلی از ماها هنوزهم میگن اره اون رهبر ماست!!این انقلاب هم که سرنگون بشه این اقایان اینقدر پول دزدی دارن که تمام تخم و ترکه اون ها تا هفت پشت میتونن تو اروپا و امریکا بهترین زندگی مادی رو داشته باشن.
جمعه 27 فروردین 1389
 
sam2009 - آلمان - آمدن
من یک کاریکاتوری از اختاپوس را چند هفته پیش در وب نوشتم گذاشته بودم که پاسداران اسلام ضد بشر به مانند اختاپوس هستند و در ایران هم یک خانواده هزار فامیلی 30 سال است حکومت را قبضه کرده اند درواقع تمام سرگردگان پاسداران اسلام ضد بشر باهم فامیلی نسبی هستند واگر از یکی خطایی طورت بگیرد رهبر منفگی بیدارشده و با یک دست خط یک و نیم بند ماجرا را فیصله میدهد . اصلا وجود رهبر مفنگی بخاطر ماله کشی برای اعضا رژیم است
جمعه 27 فروردین 1389
 
khodemanitar - اسکاتلند - ابدین
یک مشت متقلب دزد
جمعه 27 فروردین 1389
 
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
خامنه ای که مثل سگ از احمدی نژاد می ترسه که نکنه کل نظام رو بر باد بده و پته همه رو بریزه رو آب و حتا به خودش هم رحم نکنه . خامنه ای یه عروسکه در دست سپاه و احمدی نژاد و اینو خود خواهرزاده اش که تو فرانسه است در برنامه رادیویی می گفت . یه عروسک که از همه کینه داره و متنفره و مثل سگ از احمدی نژاد و سپاه هم می ترسه
جمعه 27 فروردین 1389
 
قازقلنگ - ایران - تهران
اخه کی شهادت تو پشگل رو قبول داره ادم کش بیا این هم دزدی اق محمود و پسران. خامنه ای هم به گور هفت جدش خندیده مرتیکه تریاکی یکی و میخواد جنایت های خودش رو لاف پوشونی کنه
جمعه 27 فروردین 1389
 
shown - امریکا - دیترویت
حالاجالب اینجاست موقع انتخابات احمدی نژادکروبی وموسوی رومتهم میکردکه هزینه تبلیغات انتخابات ازکجااوردن وخودش مدعی بودهیچ مبلغی خرج تبلیغ انتخابات نکرده وهرچی بوده مربوط به ستادهای مردمی هوادارانش بوده که اونم به طورخودجوش تشکیل شده ولی الان میاداین حرفو میزنه راست گفتن که دروغگوکم حافظه ست
جمعه 27 فروردین 1389
 
Iranian30 - ایران - ایران
همین که داره میگه صرف انتخابات شده بازم باید رسیدگی بشه. مگه رییس جمهور مجازه این کارو بکنه?
جمعه 27 فروردین 1389
 
گنده لات - آلمان - مونیخ
700 میلیارد تومن رو باهاش چه کارا که نمیشه کرد.
جمعه 27 فروردین 1389
 
Mr. X - المان - دوسلدورف
ادم نمیدونه چئ بگه از این فساد مالی
شنبه 28 فروردین 1389
 
zabhes - ایران - دماوند
کی دزدی های مقام مزخرف رهبری(چلاق) معلوم بشه.
شنبه 28 فروردین 1389
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.