فتوای آیت‌الله خامنه‌ای در مورد بدهکاری پول آب : وضوی بدهکاران پول آب باطل است

فتوای آیت‌الله خامنه‌ای در مورد بدهکاری پول آب :
وضوی بدهکاران پول آب باطل است

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با صدور فتوائی وضو و غسل کسانی را که بهای آب مصرفی خود را به موقع نمی‌پردازند، باطل دانست. همزمان، ۴ آیت‌الله دیگر نیز، فتواهائی مشابه صادر کردند.

خبرگزاری کار ایران نوشت که شرکت آب و فاضلاب روستائی استان قم از آیت‌الله خامنه‌ای و چهار مرجع تقلید دیگر، درباره مشترکان آب و پرداخت قبض‌های آب آن‌ها استفتاء کرده است. این اقدام شرکت آب نشان می‌دهد که روند عدم پرداخت قبض‌های آب در ایران شدت یافته است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای، در پاسخ چنین فتوا داده است:«امتناع از پرداخت قبوض آب‌بها جایز نیست و وضو و غسل با آن باطل است و مشترک بدهکار و ضامن آن مبلغ است.»

 

فتوای ۴ آیت‌الله رسمی

 

چهار آیت‌الله دیگری که همزمان با رهبر جمهوری اسلامی پرداخت آب‌بها را یک وظیفه شرعی دانسته‌اند، همه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان مرجع تقلید رسمی معرفی شده‌اند. مصباح یزدی و محمد یزدی از مسئولان و مدیران اصلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند.

 

ناصر مکارم شیرازی فتوا داده است: «برهمه مشترکین لازم است آب بهای خود را به موقع بپردازند.» فتوای حسین نوری همدانی نیز متن مشابهی دارد. سید موسی شبیری زنجانی فتوا داده است که «عدم پرداخت بهای آب مصرفی شرعا جایز نیست.» اما سید محمدعلی علوی گرگانی از شرکت آب و فاضلاب هم خواسته است که حال مستضعفان را رعایت کند و بدهی‌های آنان را به صورت قسطی طلب کند. متن فتوای آیت‌الله علوی گرگانی چنین است:

 

«واجب است که قبوض آب توسط مشترکین پرداخت شود و در بعضی موارد که قبوض پرداخت نمی‌شود، وضو و غسل و به تبع آن نماز و روزه هم مشکل دار می‌شود. ولی مسئولان سازمان هم باید رعایت حال مستضعفان را بنمایند و یا اقساط از آن‌ها دریافت نمایند تا موجب آزار آن‌ها نشود.»

 

افزایش هزینه‌آب‌، برق و گاز

 

فتوای ۵ مرجع تقلید دولتی در شرایطی صادر شده است که با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه‌های آب‌، برق، گازوئیل و گاز خانواده‌های ایرانی به شدت افزایش خواهد یافت.

 

همزمان با صدور این فتواها، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز نیز، در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد که یارانه گاز شامل حال خانواده‌های پرمصرف نخواهد شد و تنها کسانی را دربر می‌گیرد که در مصرف گاز صرفه‌جوئی کنند. وی افزود که طرح تصاعدی شدن قیمت گاز، سبب خواهد شد که یارانه دولتی به مشترکان پرمصرف پرداخت نشود.

 

به گفته معاون شرکت ملی گاز، از فروردین‌ماه امسال، علاوه بر بهای مصرف گاز، مشترکان باید بابت هر یک مترمکعب گازی که مصرف می‌کنند، سی ریال نیز بابت گازرسانی به روستاها بپردازند.

afshiin - ایران - تهران
نیست وضویی که تو و هم پالکی هات با خون مردم می گیرید قبوله؟ همه چی رو آن چنان گرون کردین که انگار همه مردم روی گنج نشستن!! دولا پهنا همه چی رو حساب می کنید بعد می گید اگه ندید این طوری می شین اون طوری می شین!! می خوایی یه دفعه سوسک شیم؟ بهتره لال مونی بگیری و زودتر وجود زائد ات رو ببری زیر خاک
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

artosh - ایران - تهران
وقتی میگیم دین وسیله ای شده برای اهداف این آقایان آخوند و غیر آخوند اسلامی، دوستان بسیجی بهشون بر میخوره. آب رو گران میکنند، بعد فتوا صادر میکنند که اگه ندید حرام است و به جهنم میرید. روزی خمینی دجال عوام فریب، ندای آب و برق مجانی سر میداد، امروز جانشین او برای چند برابر گرفتن بهای آب و برق فتوا صادر میکند. مرگ بر دیکتاتوررررر....
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
وای وای چه بد شد پس ادمهای فقیری که توی اون مملکت که کم هم نیستن با این فتوا باید از تشنگی بمیرن یا بی دین و خدا شن چون وضو انها باطل و نمازشونم هم کلا باطل میشه.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

fosil - ایران - تبریز
ای مفتخور; حسودیت میشه; نمیتونی رقیب ببینی: از کجا میدونی بدهکاران جزو خودت و نماز خواند; خودتو لو دادی که وضوگیران دزداند
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

zeke - انگلستان - لندن
خفه شو بابا عرب حرومزاده دزد ادمکش یه دست.مخه مردمه ساده بی سوادو پر کردن از مزخرفات دینی مذهبی
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

بهار سبز - ایران - تهران
خمینی که فتوا داد آب و برق و اتوبوس و نفت مجانی میشه. این دایناسورها چرا برای تجاوز توی زندانها و مساجد فتوا نمی دهند؟ چرا برای کشتار مردم روز عاشورا فتوا نمی دهند؟. این فتواها توی دل مردم ثبت خواهد شد و به موقع در یک دادگاه علنی خواهد شد.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

zeke - انگلستان - لندن
خفه شو بابا عرب حرومزاده دزد ادمکش یه دست.مخه مردمه ساده بی سوادو پر کردن از مزخرفات دینی مذهبی
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

kiyanoosh - مالزی - صباح
خدا لعنت کنه شما رو که مفت میخورید و میچرید..بیچاره مردم مظلوم تاوانشو باید بدن کثافتای حرومی
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
مقلدان عزیز حضرات ایات توجه داشته باشید که از این پس مبطلات وضو هشت چیز شد: 1-پرداخت نکردن قبض اب دولت جمهوری اسلامی 2-بول 3- غائط (مدفوع ) 4 - باد معده و روده که از مخرج غائط خارج مى شود 5- خوابى که به واسطه آن چشم نبیند و گوش نشنود 6-. چیزى که عقل را از بین مى برد (دیوانگى ، مستى ، بیهوشى ). 7- استحاضه 8- جنابت و بنابر احوط مس میت.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

iranazadiran - ایران - تهران
این آیت شیطان تقلبی دزد قاتل ابتدا بهتر است فتوی در مورد تقلبی بودن خود . ریس جمهور متنخبش و نوکران خبیثش بدهد. به واقع که خوب این جانی را پررو کرده اند دست مریزاد بر کسی که اینگونه او را تربیت کرده کارش حرف ندارد.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

amir_sweden - سوئد - استکهولم
کاش در مورد تجاوز به عنف هم از ایشان استفتاء به عمل میاوردند . شاید در مقطع خاصی احتیاط واجب بر آن باشد که تجاوز هم گاهی خوب است و برای سلامتی بدن مفید واقع میگردد . خاک بر سر این مردم که واسه هر مسئله پیش پا افتاده ای به جای راه اندیشه از راه مسخره تقلید بهره وری میکنند و جواب چرت میشنوند
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

احتراز - آلمان - دورف
نماز قاتل هم باطل است.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

niagara - ایران - تهران
هاهاها کاسه گدایی دست گرفتن.ببین کارشون به کجا رسیده... تو فتواتون اجمعین
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

saman-uae - امارات - دبی
حالا دیدی که خسرالدنیا والاخره شدیم- تو این دنیا که منت بچه پولدارها رو داریم باید اخلاق دیکتاتوری اونا رو تحمل کنیم-ما که فقط دلمون خوش بود به اون دنیا و بسیت چهار ساعته نماز میخوندیم-الان هم که دیکتاتور بزرگ فرمودن فقط نماز بچه پولدارها قبوله. باشه باشه بهش میگم.!!!!
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

pelle - سوئد - استکهلم
اشکالی ندارد ,مردم بجاش تیمم می‌کنند....یکی نیست به این قاتل بگه وضو خودش چی باطل نیست ,که هم آبش دزدی است هم کاخی که در آن زندگی میکنه غضبی است,بنابراین مدت 31 سال است که این حیف نون وضو و نمازش در کل باطل است.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

khodesham - مجار - بودا
میشه در مورد ..ناشتا هم فتوا بدین? از بیخ تعطیل هستن اینا.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

omidi2006 - ایران - تهران
بمیرید با این اسلامتون و فتواتون که همشو دارید میچپونید به مردم.ای مردم هوشیار باشید و به حرف این اشغالها گوش نکنید .یک مشت جفنگ بیش نیست.مرگ بر هر چی اخوند ..
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
کشور درب و داغون شده این آقای فرزانه تازه کشفیاتش گل کرده . مردک ابله حرام تویی که باعث فحشا و خود فروشی نوامیس مردم در خانه و کشورهای عربی شدی . حرام تویی که از تجاوز و جنگ با امریکا استقبال می کنی تا عمر نحست چند صباحی با ریختن جوونهای این کشور بیشتر بشه . حرام تویی که دست وحشی ها رو به تن جوونهای این کشور باز گذاشتی که به دزدی رای هاشون توسط باند مافیای تحت حمایت تو اعتراض کرده بودن
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

farnazflora - مالزی - کوالالامپور
artosh - ایران - تهران. دمت گرم باحال گفتی
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
از ایشان سوال شد. خوردن پول نفت ملت ایران توسط دولت مردان و مردم لبنان و فلسطین ودیگر بلاد مسلمین چه حکمی دارد. ج/ ایت اله ریش غیب.در جواب فتوا دادند.خورن پول نفت ملت ایران جایز نیست .وتولید نسل انها اشکال شرعی دارد.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

bolton4 - انگلستان - بولتون
..... اصلا نفس کشیدنت حرامه
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
بنا بر استفتایی که لحظاتی قبل از حضرت ایت‌الله خامنه‌ای شد ایشان فرمودند: « اگر وضو گزار در عین حالی که قبض اب خود را پرداخت نکرده، بادی نیز از مخرج او خارج شود، کفاره جمع شامل او می‌شود، یعنی؛ علاوه بر باطل بودن وضو می‌بایست قبض اب شصت فقیر را پرداخت کند و یا اینکه شصت تا از همان نوع باد ساقط شده را به دفتر معظم له حواله کند»
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

Negah* - المان - فرانکفورت
وضو با خون ازادیخوان مردم مظلوم ایران وافطاری با پول بیت المال وسرمایه ملی مردم حلاله.... فتوای خر دجال زمان رهبر وقیح جمهوری ظلم وبیداد ...اسلامی.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
این حرفا چیه؟؟ آب که قرار بود مجانی باشه سندش موجوده خمینی خودش گفته .....
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

mashady - انگلیس - منچستر
بچه گداهایی که مورد تجاوز واقع میشن زندانیهایی که بهشون ظلم میشه دزدیدن بیت المال دادن بوجه و پول این ملت به فلسطین و لبنان همه حلال و درست و شرعییه?????فقط  پول اب نداشتن و ندادن گناهه?
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
خمینی اون موقع که قدم نحسش رو گذاشت تو ایران گفت اب و برق باید مجانی باشه!. ا.ن هم با شعار عوامفریبانه نفت بر سر سفره مردم اوردن خودش رو به مردم تحمیل کرد. حالا کسی که نباید فتوا بده!( چون اصلا مجتهد نیست که از این غلطا بکنه!) داره در مورد چیزایی فتوا میده که قبلا گنده ترهاش فتوای مخالفشو دادن!. خوب حالا نماز کی قبول نیست???!
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
اینکه نماز خود خامنه ای باطل است یا نه بحث دیگری است و اما بدیهی است که اگر پول آب را ندهید آب دزدی است و وضو با آن باطل است. اینکه اینهمه بحث ندارد (گر چه من خیلی مسلمانان دو آتشه ایرانی را دیده ام که کنتور آب را دستکاری می کنند تا کم شماره بیاندازد و بعد هم با همان آب وضو می گیرند!)
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
باز این تازی وحشی بیسواد نعشه کرد به جفنگ آمد...! :) حالا حاجاقا اصلا تکلیف اونائیکه وضو نمیگیرن و کلا شما و اون فرهنگ زشت و وحشیانتو قبول ندارن چیه؟@@؟! یه فتوا بده حال کنیم جان تو تا نعشگیت نپریده...! :)
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

شمبلیله - انگلیس - لندن
اب مجانی گاز مجانی برق مجانی اره ارواح باباتون . فتوا کیلو چنده حرومزاده هم مگه فتوا میده...
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

NEDER - کانادا - ونکوور
وضو با خون مردم چی???? حلاله???
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
مراقبت های پزشکی خامنه ای:دکتر مرندی وزیر بهداشت سابق ،هماهنگ کننده پزشکی آقای خامنه ای است.پزشکان دیگر را مرندی برمی گزیند و به وقت لازم به بالین خامنه ای می آورد.در زیر زمین بیت رهبری یک بیمارستان خصوصی با 4 دکتر کشیک در طول 24 ساعت مراقبند.در سفرهای زمینی یک بیمارستان سیار همراه خامنه ای است. هم چنین یک اتوبوس - بیمارستان که دارای اتاق عمل است برای سفرهای زمینی همواره همراه است.برای سفرهای پروازی یک هواپیما- بیمارستان با دو اتاق عمل وجود دارد. در طول 30 سال گذشته خامنه ای سه بار عمل جراحی داشته است. عمل دست پس از انفجار اوایل انقلاب. عمل جراحی اثنی عشر و عمل پروستات.هرگاه خامنه ای مریض می شود، تضادها در بیت رهبری تشدید می شود. کسانی که جنایت کرده اند و می ترسند که وقتی خامنه ای بمیرد مردم از آن ها انتقام بگیرند ، نگران عاقبت کار می شوند. اما تا حال خامنه ای رو به بهبود می گذارد دوباره همه چیز را فراموش می کنند. حالا پول اب و برق ایران بیشتر میشود
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
فتوای کسانی که بانی فقر و فحشا در ایران هستند چیست !!!؟ بیچاره بسیاری حتا پول پرداخت فیش برق رو در ایران ندارند و یا به سختی این هزینه ها رو میدن ،اونوقت این اوباش و بقیه بیمصرف ها میشند از *فیقلادون* مذهب فتوا به آب میدن .مرتیکه آلت دست سیاست ابتذال در ایران شده و نابودی .
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
انگار خودش باورش شده که ایت اله است .دوستان عزیز ببخشیدش امربهش مشتبه شده.چشم رفسنجانی را دور دیده.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

monica2007 - انگلستان - لندن
گم شو رهبر الدنگ ما .. ننگ ما. بجای اینکه یه فکری به نیازمندان بکنه چرند میگه
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

Masoud271 - امریکا - لوس انجلس
نواده های یزید و شمر ذوالجوشن دارند ماهیت خود را نشان میدهند و قطع اب در کربلا دروغ تاریخی هست همین اخوند ها ساختند چطور اب نبود وحسین نوره و واجبی استفاده کرد تا حوریها از بدن پشمالوش ناراحت نشوند ولی نوه هاشون واقعا اب را حرام میکنند تازه اول کار است.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

yasmiin78 - ایران - تهران
پدر گور به گوری تو که وجودت و نسل حرومیت باطل و مبطلین
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
یکی نیست به این مردک بگوید اول درجه اجتهادت رانشان بده بعد ادعای فتوی بکن. مردمی که پول اب ندارند بدهند, پس برای چی اب مصرف کنند برای وضو و یا غسل, پس تو فتوای بی دینی میدهی . ای رهبرالدنگ بدان مردم دیگرتوجهی به این روضه خوانیهای شماراندارند . پس بهتره خفه بشی تا مردم زخم دیده وگرسنه چهره دراکولائی توخبیث وچندش اور رانبینند. هزاران لعنت ونفرین پدران ومادران داغدار برتوباد. مرگ برتو . مرگ برتو
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مردک حقه باز کثیف شرم کن در عصر تکنولوژی و حرکت برق اسای علم فتوا و این قوانین شرم اور دین ننگینت را اعلام نکن که مغزها را در حماقت اسلام ذوب کنی خیانت و جنایت کافیست لاشخور اسلام خونریز.
پنج‌شنبه 19 فروردین 1389

بابک - ایران - کاشمر
این 4تا کره خر غلط کردند فتوا دادند.مخصوصا کره خر بزرگ خامنه ای
جمعه 20 فروردین 1389

nikiniki12 - المان - المان
شیطان قاتل فتوایت بخوره توی سرتوودزدهای سرگردنه ات.
جمعه 20 فروردین 1389

abadan-usa - امریکا - سندیگو
هر کی هم تو رهبریشی حرام زاده است مردکه الدنگ کشورمان را تصرف کردی فتوا هم میدی رو که نیست سنگ توالت است اخوند دو زاری شپشو.
جمعه 20 فروردین 1389

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
خون اشام بزرگ خمینی گفت اب وبرق مجانیست پس بهتراست مردم نپردازند. مرگ برخامنه ای ادمخوارومزدورانش.
جمعه 20 فروردین 1389

SIAVASHOMA - انگلیس - منچستر
پس امامتون چه ..میخورد و تو بهشت زهرا زر زر مفت میکرد. خائنینه جنایتکار ادمفروش
جمعه 20 فروردین 1389

amoo uk - انگلستان - لیدز
من هم فتوا میدم .در دین هیچ اجباری نیست اصلا برایه کدام خدا باید وضو گرفت و نماز خواند .ظلم و تجاوز را خدایه شما قبول داره خون مردم ریختن را خدایه شما قبول داره اگه داره مرده شوره خودتون و دینتون و خداتونو ببرن
جمعه 20 فروردین 1389

dara20 - ایران - تهران
خوب پس دیگه لازم نیست دولا راست بشوید و به زبان غیر قابل فهم و مزخرف عربی اهلم و وهلم کنید. این چلاقعلی اب پاکی را روی دست شما نماز خوانها ریخت که جهت رهائی از انجام این فریضه مسخره و ریاکارانه عربی که بی شباهت به رقص و اوازی مخدر و گیج کننده نیست پول اب مصرفی تان را پرداخت نکید تا از شر این خرافه مهوع و امل راحت شوید.
جمعه 20 فروردین 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
یکی یک استفتایی از این الدنگ بکنه در رابطه با طهارت با پول اب نپرداخته.جواب این همه ..نها را کی میخواد بده.
جمعه 20 فروردین 1389

abadan-usa - امریکا - سندیگو
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا . سید عبود اخی تخی هر کی هستی این برای بار دوم محترمانه برو جایی دیگه تازی دفعه دیگه ..میارم جلوی چشات . این نظر بود تو دادی تو ایران مردم نون ندارن بخورن پول اب بدن .سید دو زاری.
شنبه 21 فروردین 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
ولتر: اولین روحانی اولین شیادی بود که به اولین احمق رسید! حالا هر کس دوست داره دنبال فتواهای این دایناسورهای آدم خوار بره تا به بهشت سعادت خیالی برسه!
شنبه 21 فروردین 1389

vahid22 - آلمان - هامبورگ
متاسفانه هنوز یه عده زیادی هستند که اینارو باور می کنند!!!
شنبه 21 فروردین 1389

ممقلی - ایران - شیراز
راجع به دزدی های خودشون ودولت و نظام و.....چیزی نمیگه که حلاله یا حرام
شنبه 21 فروردین 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.