مروری بر زندگی خاندان لاهوتی که دختران هاشمی رفسنجانی عروس این خانواده هستند

مروری بر زندگی خاندان لاهوتی
که دختران هاشمی رفسنجانی عروس این خانواده هستند

یک سال پیش هفته نامه شهروند امروز بدلیل افشاگری هایی که درباره مرگ آیت الله حسن لاهوتی ، دوست صمیمی اکبر هاشمی رفسنجانی و پدر همسر فائزه و فاطمه هاشمی انجام داد توقیف شد که این مسئله نشان دهنده حساسیت پرونده لاهوتی است که با هم مرور کوتاهی روی اون میکنیم.

از راست: شهید بهشتی ، هاشمی رفسنجانی ، یاسر عرفات ، ایت الله منتظری و آیت الله لاهوتی

آیت الله حسن لاهوتی اشکوری در سال 1306 در رودسر متولد شد. در جریان مبارزه ضد رژیم شاهنشاهی بارها به زندان افتاد که در بار آخر سالهای 53 تا 57 را در زندان سپری کرد. او در زندان با اکبر هاشمی رفسنجانی آشنا شد و این آشنایی به چنان صمیمیتی منجر شد که در اسفند 57 فائزه و فاطمه دو دختر هاشمی به عقد و ازدواج حمید و سعید ، پسران لاهوتی درآمدند.

همان طور که گفتم لاهوتی در آستانه پیروزی انقلاب از زندان آزاد شد و بلافاصله به پاریس نزد امام خمینی رفت و در روز 12 بهمن به هممراه ایشان به کشور بازگشت.

پس از انقلاب لاهوتی به نمایندگی از مردم رشت به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در مجلس خبرگان هم نمایندگی مردم استان گیلان را بر عهده داشت. او همچنین اولین امام جمعه رشت پس از انقلاب بود و مدت کوتاهی را هم بعنوان نماینده امام در سپاه پاسداران منصوب شد اما از آنجایی که روحانیون مطرحی چون مطهری و بهشتی ، لاهوتی را احساساتی و ساده میدانستند که که تحت تاثیر مجاهدین است امام را راضی به کنار گذاشتن لاهوتی از این سمت کردند.

هر چه از انقلاب میگذشت لاهوتی اختلاف نظر بیشتری با سران حزب جمهوری اسلامی از جمله شهید بهشتی و سید علی خامنه ای پیدا میکرد به طوری که در انتخابات اول ریاست جمهوری که حزب از نامزدی حسن حبیبی حمایت میکرد لاهوتی از طرفداران سرسخت ابوالحسن بنی صدر بود و حتی روزی که مجلس به طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر رای میداد لاهوتی همچون مرحوم بازرگان حاضر به شرکت در جلسه نشد.

اما اصل ماجرا در آبان ماه 1360 اتفاق افتاد ؛ جائیکه اسدالله لاجوردی بعنوان دادستان انقلاب ، وحید پسر کوچک لاهوتی را به جرم همدستی با سازمان مجاهدین خلق که حال دیگر لقب منافقین را گفته بودند بازداشت کرد. ماموران دادگستری به بهانه تفتیش منزل به خانه لاهوتی آمدند و در کمال تعجب لاهوتی را که بعنوان نماینده مجلس دارای مصونیت قضایی بود را نیز با خود بردند. فاطمه هاشمی رفسنجانی سریعا با پدرش  در دفتر ریاست مجلس تماس گرفت و موضوع را با او در میان گذاشت. هاشمی برای لاجوردی پیغام فرستاد که لاهوتی را آزاد کند. رفسنجانی برای محکم کاری با احمد خمینی هم تماس گرفت تا او موضوع را با امام در میان بگذارد. وقتی که احمد ماجرا را برای امام تعریف میکند ایشان فوق العاده عصبانی میشوند و میگویند که بروید و بگویید که پای آقای لاهوتی به پلکان دادگستری هم نباید برسد. احمد خمینی هم سریعا پیکی را با موتور راهی دادگستری میکند تا خبر را به لاجوردی بدهد. اما در کمال تعجب وقتی که یک ساعت بعد پیک در دادگستری بود با خبر مرگ آیت الله لاهوتی مواجه شد. اسدالله لاجوردی اعلام کرد که لاهوتی نیم ساعت پس از ورود به دادگستری بر اثر حمله قلبی جان باخت ولی فاطمه هاشمی و حمید لاهوتی در مصاحبه ای که سال گذشته با شهروند امروز انجام دادندبه صراحت اعلام کردند که در گزارش پزشکی قانونی ذکر شده که در بدن آقای لاهوتی سم استریکنیک دیده شده و بدون شک دلیل مرگ ایشان تزریق این سم بوده. آنها اعلام کردند که تنها به خواست اکبر هاشمی رفسنجانی و برای حفظ منافع انقلاب ماجرای مرگ پدر خود را پیگیری نکردند.

فائزه و فاطمه هاشمی در آغوش آیت الله لاهوتی

چند روز پس از مرگ لاهوتی ، حمید وسعید را که شدیدا نگران وضعیت برادر کوچکتر خود بودند را بر سر قبری بی نشان بردند و آن را قبر وحید لاهوتی معرفی کردند تا خانواده لاهوتی در طی چند روز در سوگ پدر و برادر بنشیند.

این روزها مقارن است با بیست و هشتمین سال مرگ مرموز آیت الله حسن لاهوتی اشکوری و پسر کوچکش وحید. این در حالیست که متهم اصلی این پرونده یعنی اسدالله لاجوردی در شهریور 1377 در بازار تهران بدست منافقین ترور شد و اسرار مرگ لاهوتی را با خود به گور برد تا همچنان پرونده لاهوتی ها یکی از معماهای حل نشده تاریخ سی و یک ساله جمهوری اسلامی باقی بماند.

منبع : greeniranian.blogfa.com

حامیان موسوی - امارات - دبی
ها ها ها اول
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

persian boys - انگلستان - لندن
حامیان موسوی-امارات-دبی شما عشق اول شدن داری ها
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

Geelongcat - استرالیا - سیدنی
"احمد خمینی هم سریعا پیکی را با موتور راهی دادگستری میکند تا خبر را به لاجوردی بدهد". مگه تلفن نبوده ?.
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

khodekhodeshe - بلژیک - انت ورپ
این انقلاب نبوده که از اولشم مافیا بوده و هست.ولی خب اخراش دیگه.
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

m uk - انگلیس - منچستر
خدا شفا بده اول و اخر ادم بیکارو.@حامیان موسوی - امارات.
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
چه سیستم مخوف و خونریزی !!!
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

dara20 - ایران - تهران
از راست به چپ در عکس بالا:. یک مشت تروریست حرامزاده بی ناموس وطن فروش دزد بی سر و پای تازی پرست و یک راس کفتار سقط شده فلسطینی.
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

Arya Irani - سوئد - دایام
dara20 - ایران - تهران. گل گفتی...
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

حامیان موسوی - امارات - دبی
persian boys - انگلستان - لندن. بستگی به جاش داره
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

pelle - سوئد - استکهلم
Geelongcat - استرالیا - سیدنی. مگه نمی‌ دونی دوست عزیز اونوقتها تلفن هنوز اختراع نشده بود.‌ها..‌ها..
چهار‌شنبه 4 فروردین 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.