طرز تهیه شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی

مواد لازم:

آرد 500 گرم
روغن 250 گرم
پودر قند 250 گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
زنجبیل یک قاشق غذاخوری
کاکائو یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:
ابتدا پودر قند و روغن و وانیل را مخلوط کرده و با هم‌زن به مدت سه دقیقه می‌زنیم تا نرم و لطیف شود و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و خوب ورز می‌دهیم. سپس خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده، یک قسمت برای شیرینی ساده، یک قسمت را کاکائو اضافه کرده و قسمت آخر را زنجبیل اضافه می‌کنیم . سینی فر را کاغذ روغنی گذاشته و از خمیرها گلوله‌های کوچکی درست کرده و با فاصله در سینی فر می‌چینیم. برای تزیین روی شیرینی‌ها از خلال بادام و پسته و کاکائو استفاده کنید. سینی را در فر با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید.
این شیرینی خشک را مدت طولانی در ظرف‌های دربسته می‌توانید نگه‌دارید.

برای عیدتان می‌توانید با خمیر شیرینی بهشتی, شیرینی‌های متنوعی درست کنید. (کاکائویی- زنجبیلی - هل‌دار – زعفرانی و دورنگ کاکائویی و ساده)

در عکس شیرینی دورنگ کاکائویی و ساده است که یک‌سری ساده رو قرار گرفته و با پودرپسته تزیین شده و یک‌سری دیگر کاکائویی رو قرار دارد و با پودر بادام تزیین شده.

پیشاپیش سال نو شما دوستان مبارک

منبع : آشپزخانه شیندخت https://shindokht.com/Food/ 

cat - اتریش - وین
به به هنر نزد ایرانییان است و بس
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

arazu - نروژ - اسلو
من این شیرینی رو درست میکنم خیلی خوشمره‌ است هر کس خورده‌ خوشش اومده‌
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

UniQue_persian - بریتانیا - بریتانیا
دوست عزیز (شیندخت) من هم سال نو رو به شما تبریک میگم امیدوارم که سالی شیرین و پربرکت داشته باشید.از اینکه تجربیات و اطلاعاتتون رو هم در اختیار ما میزارید سپاسگزارم.
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

شیربانو - آمریکا - سن رافائل
همین شیرینیها و هنرها باعث دشمنی عرب با ما شد! شنیدم از حسادت نداشتن آب و هوای خوب همیشه ایران را بهشت میدانستند - جایی‌ که میوه را با دست از درخت می‌توان چید - در عربستان باید از درخت خرما بالا رفت و زخمی شد تا به میوه برسی‌! در آن زمان که نفت نبود، ثروت به دامداری و محصولات کشاورزی بود! اگر کسی‌ معلومات بیشتری داره بیزحمت در میان بگذارید - ریشه دشمنی را باید شناخت تا توان آنرا بر انداخت.
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

chongol - ایتالیا - میلان
میشه بجای روغن از کره استفاده کرد? ممنون میشم جواب بدین.
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
cat - اتریش - وین ... خوبی دوست عزیز چرا کامنتهای مرا جواب نمیدهی .
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

arazu - نروژ - اسلو
chongol_ایتالیا_میلان سلام دوست عزیز این شیرینی فقط با روغن باید درست کرد اگر بخوای با مارگارین درست کنی زیاد جالب در نمیاد . وقتی که‌ خمیرتون اماده‌ شد شما نصف استکان روغن مایع هم اضافه‌ کنید و یه‌ کمی دیگه‌ ورز بدهید بخاطر اینکه‌ شیرینیتون زیاد خشک نشود موفق باشید
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
pariha- کویت- کویت دوست عزیز کجائی? تو که در این بخش نیستی بقیه هم کم می درخشند.
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

iranazadiran - ایران - تهران
chongol - ایتالیا - میلان. هموطن عزیز همسر من در شیرینی پزی مهارت دارد. توجهش. به این شیرینی جلب شد و توضیحاتی در جواب شما به این صورت دارد: اگر این شیرینی را با روغن درست کنید بهتر است روغن شیرینی حتما باید صاف باشد نه دانه دانه از مارگارین هم میتوانید استفاده کنید. در صورت مصرف کره باید مقدار آن کره بیش از روغن باشد مثلا 20 تا 30 گرم اضافه تر. علاوه بر آن ماندگاری شیرینی خشک با کره کم و زودتر خشک میشود. در صورت مصرف زمان طولانی تر از چند هفته می توانید شیرینی را در ظرف درب دار و داخل یخچال نگهداری کنید یا از ابتدا در فریزر گذاشته به مرور از ان استفاده کنید. نوروزتان فرخنده کامتان شیرین.
سه‌شنبه 25 اسفند 1388

shiva safapour - ایران - تهران
سلام به گلم ..روزت بخیر عشق من..اوقات خوبی رو برات ارزو میکنم و امیدوارم که بهتر شده باشی امروز...عاشقتم نه به خاطر نیاز یا بخاطر اینکه تنهام یا اجبار یا هر دلیل دیگه ...میپرستمت چون وجودت و شخصیتت ارزش پرستیدن و داره....ایران تهران
چهار‌شنبه 26 اسفند 1388

pariha - کویت - کویت
shiva safapour - ایران - تهران - اخیییییییییی عشقت روزهای پایانی سال به اوج خودش رسیده - ولی عجب بی احساس عشقت حتی یکبار هم عشقولانه برات در اینجا پیام نگذاشته - خواهر چی میکشی !!!
چهار‌شنبه 26 اسفند 1388

pariha - کویت - کویت
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین - دوست عزیزم هستم ولی اعتصاب کردم این (آشبزخانه شیندخت ) غیر قابل تحمل شده- مهربان بودم - عصبی شدم - تهدید کردم- ولی هیچیک کارایی نداشت و به دستورهای قارشمیش ادامه داد -اخه کجایه شیرینی نخود چی ارده 2 پیمانه - شیـــــــــــــــــــره خرما (واه واه) 4 پیمانه میخواد - پس ما تســــــــلیـــــــــــــــــــــــــــــــم.
چهار‌شنبه 26 اسفند 1388

reine - سوئد - استکهلم
شهربانو _آمریکا. به نظر شما اینقدر شیرینی‌ بهشتی‌ خوشمزه بوده که یک ملت همشون با هم شروع به حسادت با ما کردن :) حالا خوب اینجا یه فرمول اتمی‌ نوشته نشده (بهتره یه ذره خوشبینتر بشی‌ فکر نکن واسه یه شیرینی‌ یه ملت به حسودی میفتن.
پنج‌شنبه 27 اسفند 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.