طرز تهیه حلیم

حلیم

مواد لازم برای پنج نفر:

گوشت سردست بدون استخوان نیم کیلو
بلغور گندم نیم کیلو
پیاز یک عدد بزرگ
نمک کمی
دارچین و کره به مقدار لازم برای تزیین

طرز تهیه:

بلغور گندم را با مقداری آب می‌گذاریم بپزد. آب به‌حدی باشد که روی بلغور را بگیرد و بعداز این‌که آب آن خشک شد، بلغور را مانند کته دم می‌کنیم. یعنی دم کنی رویش می‌گذاریم تا بلغور کاملا پخته و له شود. پیاز را خرد کرده با گوشت و مقدار کمی آب در ظرف دیگر می‌پزیم کمی هم نمک به آن می‌زنیم. بعد از پختن گوشت، بلغور را به آن اضافه می‌کنیم سپس آن‌ها را با میکسر خوب مخلوط کرده طوری که گوشت و بلغور له شده و کش‌دارشود. دوباره آن‌‌را روی حرارت می‌گذاریم تا کاملن جابیفتد و در این مرحله باید مرتب حلیم را هم زد تا ته نگیرد.
حلیم را توی ظرف کشیده با کره داغ شده و دارچین و قیمه تزیین می‌کنیم.

Thea - نروژ - اسلو
حلیم با گوشت بوقلمون بهتره. یادش به خیر صبح جمعه های زمستون حلیم صبحونه و خانواده دور هم و بی غمی بچگی. حالا اینجا روممه گروت میخوریم به یاد اون روزا.
دوشنبه 5 بهمن 1388

anahita1980 - هلند - رتردام
وای من عاشق حلیمم ولی نمیدونم بلغور گندم از کجا گیر بیارم دوستای هلندی میدونن ?
دوشنبه 5 بهمن 1388

be man megan khoda - کویت - کویت
خانم پریا کویت الان رو این حلیم هم یه ایرادی میگیره
دوشنبه 5 بهمن 1388

dannni - سوئد - استکهلم
وای مردم 2 سال هست حلیم ایران کبابی گلبایگانی نخوردم
دوشنبه 5 بهمن 1388

danube abi - اتریش - وین
یکی بگه رمز کش دار شدن حلیم چیه??? با این دستور چندبار امتحان کردم نشد.
دوشنبه 5 بهمن 1388

m.nikouie - انگلیس - نیوکاسل
جهت اطلاع اون دسته از دوستان که بیرون از ایران زندگی میکنند باید عرض کنم که حلیم اماده تو بازار هست . تو فروشگاه ارونی یا حلال شاپ میتونید تهیه کنید.فقط پیشنهاد میکنم که هم یه کم اب اضافه کنید و بزارید روی حرارت تا به قوام بیاد و هم یکم گوشت ابپز ریش شده بهش اضافه کنید.
دوشنبه 5 بهمن 1388

mehria - هلند - امستردام
anahita1980 - هلند - رتردام. اره فروشگاه رز در امستردام رزنخراخت . Rozengracht 135/WKL. 1016LVAmsterdam. 020-6393904. همه چی دارن.
دوشنبه 5 بهمن 1388

pariha - کویت - کویت
be man megan khoda - کویت - کویت - بیخودی که ایراد نمی گیرم اخه نباید یک مقداری ادویه بهش زد برای پخت گوشت از مامانت بپرسی بهت میگه باید ادویه اضافه کرد - برای اینده ات هم خوبه یاد بگیری میشی ( کد شوهر ).
دوشنبه 5 بهمن 1388

be man megan khoda - کویت - کویت
pariha - کویت - کویت حتما حرف شما روگوش میکنم که اینده بشم شوهر نمونه
دوشنبه 5 بهمن 1388

schany - المان - المان
من حلیم را یه جوری درست می‌کنم که حقیقتا همه گفتن بهترین حلیم ای‌ هست که خوردن، انصافا از خودم تعریف نمیکنم ولی‌ همه اینو میگن، آخه من عاشق آشپزی هستم، واسه همین هم خیلی‌ تو کارم دقت می‌کنم و به قولی‌ با عشق درست می‌کنم، و اما من چه جوری درست می‌کنم، من حتما از ماهیچه استفاده میکنم البته ماهیچه هم زیاد میریزم، = ۴ تا ماهیچه چاق، در نیم کیلو گندم، نمک و زرد چوبه هم به اندازه کافی‌، اون دوست مون که پرسیده بود چیکار کنم که کش بیاد رمز این مساله در تر ز پختش هست، = باید اول گوشت را جدا پخت وگندم را هم جدا و در حرارت پا این به طوری که به قول خودمون با سنجاق جوش بپزه، این مساله باعث می‌شه که حلیم مثل ژلاتین بشه، پس وقتی‌ گوشت کاملا پخت = کاملا به طوری که خودش راحت از استخوان جدا بشه، اونوقت گوشت را کاملا از استخوان جدا و خوب تمیز کنین = رگ و ریشه‌ها شو بگیرین، انوقت بریزین تو (ادامه در پاین). المان
دوشنبه 5 بهمن 1388

mahsa_london - انکلیس - لندن
danube abi - اتریش - وین عزیزم رمزش اینه که گوشت و گندم رو با هم بذارید بپزه.بعد که خوب هر دو پخته شد اونقده هم میزنی که هم ته نگیره و هم له بشه.
دوشنبه 5 بهمن 1388

schany - المان - المان
کاملا پخت = کاملا به طوری که خودش راحت از استخوان جدا بشه، اونوقت گوشت را کاملا از استخوان جدا و خوب تمیز کنین = رگ و ریشه‌ها شو بگیرین، انوقت بریزین تو گندمه در حال پخت یا پخته شده فرق نمی‌کنه، باز زیرش همچنان کم بمو نهه و آهسته جوش بخوره، وقتی‌ حس کردین که گندم کاملا پخته شده و آبش غلیظ شده انوقت با (به قول خودمون گوشت خوب برقی) حسابی‌ روی همون آتیش اونو لهه کنین اینقد که هیچ آثاری از گوشت و یا گندم نبیبین= به طور درسته یه درشت) حالا همه چی‌ حاضر هست، انوقت دیگه با سلیقه در ظرف شیک ریخته و روشو با هنر زیبا خودتون با دارچین و کاره شکل بدین، یادتون نره من دارم کتاب آشپزی مینویسم;) . حقیقتا هر وقت می‌خوام در اینجا چیزی بنویسم جونم به لب میاد، باید برم یه جای دیگه فینگلیش بنویسم بد بیا رم اینجا بذارم ): ): ): کاشکی‌ میشد آدم راحت اینجا لا تعیین بنویسه بابا.
دوشنبه 5 بهمن 1388

***mehregan*** - ایران - تهران
anahita1980 - هلند - رتردام دوست عزیز میتونید از گندم بدون پوست هم استفاده کنید فقط وقتی پخت چرخش کنید و صافش کنید
دوشنبه 5 بهمن 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
دانوب ابی . فکر کنم اگر میکس نکنید و با کوشت کوب به مدت بیشتری له کنید , کشدار میشود. من گوشت رو تکه های بزرگ میبرم و در زود پز میپزم .به خاطر الیاف بلند گوشت هم کشدار میشود. روغن معطر داغ کرده محشر میکند . اگر دنبه داشته باشید به اندازه 2 تا حبه قند , طعم و مزه حلیم ایران رو میده .موفق باشید.
دوشنبه 5 بهمن 1388

‎Hitman - ایران - بجد
وای عجب ظرف خوشکلی
دوشنبه 5 بهمن 1388

parikopole - بلژیک - لوون
سلام به دوست عزیز هلند-رتردام از فروشگاه ترکها میتونی تهیه کنی اونها هم بهش همون میگن روی بسته هاش هم به ترکی نوشته balgür .نوش جان کنین
دوشنبه 5 بهمن 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
حلیم رو بایستی با سنگک و انار خورد . راستی وایلد پیونی مون کجاست ?
دوشنبه 5 بهمن 1388

dannni - سوئد - استکهلم
***mehregan*** ببین ف جون تورو خدا مفصلا از اول بنویس طرز تهیه اش بشرطکه حلیم کشدار و خشن نباشه تا به مادرم بدم درست کنه تو سرما 25 درجه چه حالی میده حلیم خورد
دوشنبه 5 بهمن 1388

pokalu - آلمان - دورتموند
. schany - المان - المان. دستت درد نکنه تقریبا فهمیدم چی‌ میگی‌ البته نصفشو حدس زدم :)) مثل کلمهٔ گوشتکوب برقی !! خوب اگه شما هم مثل من از برنامهٔ بهنویس استفاده میکنی‌ برای تایپ فارسی فقط کافیه قبل از کپی‌ کردن یه نگاه بهش بندازی و غلط‌های املأیت رو تصحیح کنی‌ ...موفق باشی‌ عزیز
سه‌شنبه 6 بهمن 1388

danube abi - اتریش - وین
مرسی از راهنماییتون.
سه‌شنبه 6 بهمن 1388

wildpiony - هند - بمبیی
arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن حاضر
سه‌شنبه 6 بهمن 1388

mah1 - ایران - تهران
schany - المان - المان مرسی از لطفت.
سه‌شنبه 6 بهمن 1388

natalie_usa - امریکا - نیویورک
من هم حلیم خیلی دوست دارم.
چهار‌شنبه 7 بهمن 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.