۱۲۳۴۵۶ مشهورترین کلمه عبور دنیا

123456 مشهورترین کلمه عبور دنیا

" 123456 "مشهورترین  "کلمه عبور" یا همان password مورد استفاده در اینترنت است!

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، براساس یک بررسی انجام شده بر روی فهرستی از 23 میلیون کلمه عبور، رایج ترین گزاره " 123456 " تشخیص داده شد.

انتخاب کلمات و گزینه های ساده توسط کاربران اینترنتی باعث شده تا امنیت حساب های اینترنتی کاهش یابد.

براساس بررسی جدیدی که انجام شده، همچنان از هر پنج کاربر اینترنت یک نفر آن ها از کلمه عبوری (password) استفاده می کند که به سادگی می توان آن را حدس زد مانند 123 ، I love you  یا حتی خود کلمه password .

در همین زمینه "امیچای شولمان" رئیس امور فنی شرکت "امبیرفا" متخصص در زمینه تهیه برنامه های ضدهکری در باره استفاده از گزینه های بسیار ساده  برای کلمات عبور می گوید: این موضوع شبیه به نقص وراثتی در بشر است. ما از ابتدای دهه 90 با همین مشکل روبه رو بودیم.

شولمان و شرکت وی تلاش کردند تا فهرست متشکل از 23 میلیون کلمه عبور که توسط یک هکر نامشخص در ماه گذشته میلادی از شرکت "you Rouk"  ربوده شد را بررسی کنند.

شرکت "you Rouk" مسولیت تهیه برنامه های ویژه کاربران را در سایت های بسیاری مانند  «Facebook و«My Space» برعهده دارد. هکر مورد نظر همچنین این فهرست را در اینترنت منتشر کرد و بسیاری توانستند مجموع  23 میلیون کلمه عبور را ببینند. همین فرصت باعث شد تا بسیاری اقدام به بررسی و پژوهش درباره کلمات عبور کنند.

شرکت امبیرفا در بررسی این فهرست نتیجه گرفت که تقریبا یک درصد از حدود 23 میلیون کلمه عبور از گزاره " 123456"  استفاده کرده اند.

همچنین گزاره "12345" نیز در جایگاه دوم شیوع ترین کلمات عبور در میان کاربران اینترنتی است. پس از این دو گزاره، کلماتی مانند «qwerty» ، «123 abc» (حروف پشت سر هم در کیبرد) و«princess» نیز پراستفاده ترین کلمات عبور هستند.

گفتنی است بسیاری از هکرها به آسانی می توانند با امتحان تعدادی از گزینه های  عبور پراستفاده، وارد بخش های شخصی افراد در سایت های اینترنتی شوند و اختلال ایجاد کنند.

همچنین این هکرها با استفاده از نرم های پیشرفته ای می توانند در طول چند دقیقه هزاران کلمه عبور را امتحان کنند تا بلکه یکی از آنها درست باشد و بتوانند سایت های شخصی را سرقت کنند.

‎Hitman - ایران - بجد
فقط خدا کنه کاربرای سایت از این پسوردها استفاده نکرده باشن دیگه خودتون میدونین چی میشه
یکشنبه 4 بهمن 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.