۵ راز طول عمر ژاپنی‌ ها

5  راز طول عمر ژاپنی‌ ها

یک تحقیق جدید در بانک جهانی نشان داده ژاپنی ‌ها طولانی‌ ترین میانگین سن و سال را دارند. میانگین سن مردان ژاپنی 78 سال و زنان ژاپنی 85 سال است. ژاپنی‌ ها چگونه به این حد از عمر رسید‌ه‌اند؟

باید بدانید همه چیز برمی ‌گردد به غذا؛ رژیم غذایی ژاپنی‌ ها برخلاف دیگر نقاط جهان به تجربه آن ها از طعم‌ ها برنمی ‌گردد.

در حقیقت بشقاب غذایی آن ها مملو است از مواد مفید برای آدمی که طی سال‌ ها تحقیق و پژوهش بومی و علمی به دست آمده است.

معیار آن ها برای خوب و بد بودن غذا در جواب این سوال خلاصه می ‌شود: "چه چیزی برای من مفید است؟"

در حالی که بسیاری از ما معیار انتخاب غذای خوب و بد را جواب این سوال می ‌دانیم: "چه غذایی دوست دارم بخورم؟" یا "الان هوس چه غذایی کرده ‌ام؟" ژاپنی‌ ها اما در ادامه جواب دادن به سوال "چه غذایی برای من خوب است" به این جواب ‌های غذایی رسیده‌ اند.

1- زیاد ماهی می ‌خورند

در میان منبع ‌های پروتئین، ماهی یکی از مهم ‌ترین ‌ها است. به باور ژاپنی ‌ها، گوشت قرمز به مقدار چشم‌ گیری گران است و فایده چندانی برای بدن ندارد. اما ماهی هم ارزان ‌تر است و هم سالم ‌تر.

به خاطر داشته باشید در ژاپن تنها ماهی سرخ‌ شده خورده نمی ‌شود و ماهی با روش‌ های زیادی پخته می ‌شود مثل ماهی تنوری، کبابی، آب پز و...

به غیر از همه ی این ها زنان ژاپنی باور دارند پوست ماهی برای زیبایی و شادابی پوست بسیار مفید است.

2- به سویا خوردن عادت دارند

سویا در رژیم غذایی ژاپنی ‌ها بسیار پیدا می‌ شود. مخصوصا از زمانی که بررسی‌ ها نشان داده اند که چربی موجود در گوشت و لبنیات، کلسترول را بالا می ‌برد، ژاپنی‌ ها به خوردن بیشتر پروتئین گیاهی که اثر عکس دارد، تشویق شده ‌اند.

سس سویا، توفو و ناتو (دانه سویای مخلوط شده با تخم‌ مرغ خام روی برنج) یکی از حاشیه‌ های اصلی میز غذای ژاپنی ‌ها است.

 

3- آرد گندم و گندم ‌سیاه به هاضمه ‌شان کمک می ‌کند

میزان مصرف نشاسته و آرد سفید در ژاپن زیاد نیست. 

رشته ی ژاپنی‌ ها از نشاسته درست نمی ‌شود بلکه از آرد گندم درست می ‌شود؛ البته هم آرد گندم سفید و هم سیاه که هر دوی آن ها نسبت به نشاسته، سالم‌ تر هستند.

شاید بگویید بخش عمده‌ای از غذای ژاپنی‌ ها برنج است اما اگر دقت کنید می‌ بینید شاید آن ها در وعده‌ های غذایی خود همیشه برنج داشته باشند اما میزان برنجی که می‌ خورند بسیار کم است.

4- در ظرف‌‌ های کوچک غذا می‌ خورند

وعده غذایی ژاپنی ‌ها تقریبا یک‌ چهارم غذای اروپایی‌ ها است.

هر چند شما ظرف ‌های زیادی روی میزهای آن ها می‌ بینید اما غذای کمی در آن ها است و یکی از یکی سالم ‌تر است.

5- اهل چای سبزند

در آخر هم این که ژاپنی ‌ها به چای سبز ارادت خاصی دارند. این چای به دو صورت سرد و گرم آماده می ‌شود و خیلی اثرات مثبت دارد.

میزان کافئین چای، نصف قهوه است، چای سبز به هضم چربی کمک می‌ کند، مخصوصا زمانی که سرخ‌ کردنی میل کرده‌ اید.

 

این پنج راز به شما می ‌گوید که چرا ژاپنی‌ ها خیلی سلامت هستند و طول عمر بالاتری نسبت به دیگران دارند.

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
در ایران کسانی که عمر طولانی دارند همیشه به کسانی که زوتر مرده اند حسودی می کنند چرا که آنها از دیدن چنین وضعی در مملکت معاف بوده اند. خود من آرزویم این بود که کاشکی قبل از آمدن احمدی نژاد مرده بودم. این مطلب بسیار مفید بود بای ما که بدانیم ژاپنی ها چه می کنند و ما نکنیم.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

amoodarya - ایران - ایران
اگر این ژاپنیها در ایران میبودند باور کنید طول عمرشون اینقدر زیاد نمیشد. به سنگ گفتند ادم شو, گفت من اینقدر سفت و سخت نیستم ) حالا این سنگه اگر ایرانی میبود................
پنج‌شنبه 24 دی 1388

haj reza - واتیکان - واتیکان
مطمئن باش که اگر اونجا هم مثل ما احمدی نژاد داشتند اینجوری به فکر طولانی کردن عمر نمیوفتادن!!!
پنج‌شنبه 24 دی 1388

amir118 - کره - کره
دقیقا همتطور است .من 5 سال اونجا بودم
پنج‌شنبه 24 دی 1388

TAAT - ایران - اردبیل
باید فرهنگ خوب غذا پختن و خوردن را نهادینه کنیم.چون اغلب غذاهای ایرانی با نمک و روغن زیاد طعم دار میشوند و در فاصله زمانی طولانی تر و به مقدار بیشتر خورده میشوند که برای بدن مضرّند.خوردن صیفی و سبزی و نوشیدن زیاد آب سالم، خیلی مفیدند.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

neda02 - کانادا - تورونتو
راز آخر: احمدی نژاد ندارند.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

Moji_england_stoke - انگلستان - استوک
. سازمان ملل متحد نظر سنجی بزرگی را در ارتباط با ثبت جهانی نوروز انجام داده است مبنی بر این که اگر یک میلیون نفر از ایران به سازمان ملل ایمیل بفرستند این روز به نام ایران ثبت خواهد شد اما اگر به اندازه کافی ایمل زده نشود این روز به نام افغانستان ثبت خواهد شد.از حق کشورتان دفاع کنید و نگذارید که نام ایران و ایرانی از جهان محو شود.نگذارید که بلایی که بر سر خلیج فارس ما آمدبر سر نوروز ما هم بیاید. https://www.PetitionOnline.com/Norouz
پنج‌شنبه 24 دی 1388

روز روشن - انگلیس - لندن
1- حذف کامل وبای آخوندی 2- از بین بردن طاعون احمدی نژاد 3-ریشه کنی سل ولایت وقیحه 4- از بین بردن انگل های نوع برادران لاریجانی 5-دستهای خود را با آب و صابون بعد از انجام 4 مورد ذکر شده بشویید تا احتمال بازگشت شان را به صفر برسانیم. جدایی دین از سیاست = دمکراسی آزادی =سلامت مردم و جامعه.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

black chador - امریکا - ولدن
اسلام رو قبول ندارند. مسلمانان کوتاه ترین عمر را میکنند چون خدا دوستشون داره و مخواد زودتر ببرتشون پیش خودش.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

fadayeiran - .....امریکا...ا ل ی - .....امریکا...ا ل ی
روز روشن - انگلیس - لندن . با شما دوست عزیز موافق هستم خداوندا شر این بلاهای اسمانی را از سر ملت ایران کوتاه بفرما .....امریکا...ا ل ی
پنج‌شنبه 24 دی 1388

sahere - انگلیس - لندن
یک ضرب المتل زاپنی می گوید:یک ایرانی اگر هواپیمایش سقوط نکنه یا از حوادت رانندگی جان سالم بدر ببرد یا از آلودگی هوا و یا زلزله نجات یابد ...................حتما از خوشحالی خواهد مرد.
پنج‌شنبه 24 دی 1388

hirowa - ایران - هیرو
black chador - امریکا - ولدن. ماها که مسلمونیم (فامیلمون) تا نودو پنج و صد سال هم رکورد می زنیم(البته خدا هم خیلی دوستمون داره)
پنج‌شنبه 24 دی 1388

hirowa - ایران - هیرو
روز روشن - انگلیس - لندن. به عنوان آدمی که دینم رو دوست دارم و اعتقادات قلبی راسخ دارم از خیلی وقت پیش مطمئن شدم 100% دین از سیاست جدا بوده هست و خواهد بود.. خدا رحمت نکنه مدرس رو که این حرف آخرش به کاسه کوزه ی مملکت...
پنج‌شنبه 24 دی 1388

botparast - ایتالیا - میلان
گیاه خوار شویم و حق زندگی جانداران را نگریم!من گیاهخوارم..
پنج‌شنبه 24 دی 1388

zhilla - ایران - تبریز
به به پس منم طول عمرم زیاده البته من می خوام طول عمرم همراه با ماندگاری جوانیم باشه یعنی تو 50 سالگیم هم مثل الان بگن واقعا راست می گی 50 سال داری اصلا بهت نمیاد
شنبه 26 دی 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.