قطع مراسم عروسی برای به روز کردن فیس بوک

قطع مراسم عروسی برای به روز کردن فیس بوک

توجه بسیار زیاد کاربران نسل دوم وب به شبکه های اجتماعی موجب شده است در پرتال هایی چون توییتر و فیس بوک عجیب ترین داستان های سال 2009 اینترنت رقم بخورد.

دنیا در سال 2009 پر از داستان ها و اتفاقات عجیب و باورنکردنی بود و در این میان نمی توان نقش توییتر و فیس بوک را در ایجاد بسیاری از آنها نادیده گرفت. یکی از جالب ترین داستان های عجیب شبکه های اجتماعی در سال 2009 مربوط به یک داماد امریکایی است که مراسم عروسی خود را برای به روز کردن پروفایل خود روی فیس بوک قطع کرد و بلافاصله این پیام را روی صفحه خود نوشت؛ «من با تریسی پیج در کلیسا هستم و یک ثانیه قبل او همسر من شد. الان دیگر باید بروم و حلقه را دست عروس بکنم.»

این داماد شیفته شبکه اجتماعی این جملات را بین گرفتن «بله» از عروس و تبادل حلقه ها روی فیس بوک نوشت. از دیگر اتفاقات عجیبی که روی فیس بوک رخ داد مربوط به دو جوانی است که برای کاخ سفید ایجاد مزاحمت کردند و با افتخار پیروزی خود را روی این شبکه اجتماعی جشن گرفتند. همچنین یک خبر جعلی درباره یک کودک شش ساله در فیس بوک منتشر شد. در این خبر آمده بود این کودک در حالی که سوار بر یک بالن بوده در میان ابرها گم شده است. براساس گزارش رویترز، پارلمان هلند نیز در سال 2009 قانونگذاران را برای ارسال پیام روی توییتر و فیس بوک محدود کرد و در کانادا یک نماینده به خاطر توهینی که به رقیب خود کرده بود روی توییتر از وی عذرخواهی کرد. از سوی دیگر، دیوان عالی انگلیس برای اولین بار از راه توییتر حکم محکومیت یک کاربر را برای وی ارسال کرد.

فیس بوک عامل یک پنجم طلاقها در انگلیس

فعال بودن یکی از همسران انگلیسی در شبکه اجتماعی «فیس بوک» یکی از دلایل 20 درصد درخواست های طلاق در این کشور است. روزنامه اینترنتی روسی لنتا می نویسد؛ نمایندگان شرکت های حقوقی انگلیس که در زمینه طلاق تخصص دارند با اعلام این مطلب یادآور شده اند یک پنجم کسانی که درخواست طلاق می دهند یکی از دلایل تمایل به جدایی را ارتباط و مکاتبه همسر خود با اشخاص دیگر از طریق «فیس بوک» عنوان می کنند.

به گفته حقوقدانان این شبکه به همسران امکان می دهد روابط و ماجراهای احساسی مجازی را با دیگران و از جمله شرکای جنسی سابق خود برقرار کنند و در نتیجه نوعی خیانت مجازی به همسران رایج شده است. بنا بر این گزارش طی سال های اخیر حداقل دو مورد قتل به خاطر فعالیت در «فیس بوک» رخ داده است. وین فورستر 34ساله و برایان لوئیس 31ساله همسران خود را به سبب اینکه در زمان مکاتبه در فیس بوک خود را مجرد معرفی کرده بودند به قتل رسانده اند. هر دو این افراد به حبس ابد محکوم شده اند

TAAT - ایران - اردبیل
عمیقاً معتقدم دیگر وقت آن رسیده که شیوه های استفاده درست از اینترنت و شبکه های اجتماعی از کودکی در مدارس آموزش داده شوند،قوانین آنها تدوین شود و دولتها به صورت سیستماتیک آنرا بکار گیرند و فرهنگ استفاده از آنرا نیز عمومی و تبلیغ کنند.چون اگر از انها درست استفاده شود،بسیاری از مفاهیم بغرنج جهان معاصر به نکته های سرگرم کننده نسلهای بشر تبدیل خواهند شد.
چهار‌شنبه 16 دی 1388

antidajjal - مالزی - ک.ل
اینا دیگه چقدر الافن
چهار‌شنبه 16 دی 1388

zoroye iran - اتریش - وین
antidajjal - مالزی - ک.ل . . دوست خوبم درست کلمه ای که کار بردی علاف است
چهار‌شنبه 16 دی 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.