مجموعه کمیک خانواده درگیر اثر مانا نیستانی - بخش ۱۱ - ۱

مجموعه کمیک خانواده درگیر اثر مانا نیستانی  - بخش 11- 1

مجموعه کمیک «درگیرها» داستان یک خانواده متوسط ایرانی است، آقای درگیر، پدری میانسال، گاه سنتی گاه مدرن (مثل اغلب ما)، همسرش اشرف، دو فرزندش آزی و مازی با تمام شور و هیجان نسل نو که به دنبال تغییر و تحول‌اند و پدربزرگ که حتی از نوه‌هایش سر پر شورتری دارد.
درگیرها همانطور که از اسم شان پیدا است درگیر تمام مسائل روز می‌شوند، از سیاست، فرهنگ و هنر گرفته تا ورزش و ریز و درشت مسائل اجتماعی، هرچند که سیاست زدگی امروز ما نقش سیاست را در زندگی روزمره‌شان پر رنگ‌تر کرده است. گه گذار شخصیت‌های فرعی مثل ساسان، کامی، آقای همسایه و ... نمک و فلفل ماجراها خواهند شد.
فقط خواهش می‌کنم فراموش نکنید: درگیرها را جمع نبندید، آنها نماد «تمام» ایران و ایرانیان نیستند، بهانه‌ای‌اند برای شوخی با بخشی از رفتارهای ما.

درگیر 1 - دیکتاتور

درگیر 2 - تقدیم با عشق

درگیر 3 - کروبی یا موسوی ؟

درگیر 4 - نهضت مردان با حجاب

درگیر 5 - اکسیون

درگیر 6 - خشونت زدایی

درگیر 7 - مبارزات بی خشونت

درگیر 8 - مخ زنی

درگیر 9 - روش گاندی

درگیر 10 - نشانی ضارب

درگیر 11 - اقدام اساسی

babrmazandaran1 - ایران - مازندران
اون آخری همه چیو نسبت به قشر عامه ایران نشون میده. بی تفاوت!!
چهار‌شنبه 9 دی 1388

روز روشن - انگلیس - لندن
اما کامی برای همیشه توکیسه بوکس نمی ماند همه آن مشت ها آبدیده اش کرده. دیگه نوبت کامی که مشت رو بزنه. عــــــــــالی بود .
چهار‌شنبه 9 دی 1388

elina_genecloning_2020 - استرالیا - سیدنی
دم مانا گرم.خیلی باحال بود. کاملا متناسب با شایط امروزین مملکتمون.
پنج‌شنبه 10 دی 1388

hasan kachal 2000 - اسپانیا - مادرید
عالی بود ولی حرف دل مردم در تصویر نمیگنجد !
پنج‌شنبه 10 دی 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
کارهای نازنین مانا نیستانی؛ بار فرهنگی و نگاه عمیقی به نوع زندگی ملت ما دارد. خودمان را میتوانیم در این کارها ببینیم. ولی متاسفانه غالبا جا خالی میدهیم و دیگران را مبینیم و یا تعبیر و تشبیه میکنیم. این ما هستیم که ایشان به تصویر میکشد و از ان کاریکاتور میسازد. جانشان همواره خرم و بدور از مرتضوی باد.
پنج‌شنبه 10 دی 1388

elina_genecloning_2020 - استرالیا - سیدنی
https://saitak.ucoz.org/1/1/1/1/30000_large.jpg. حتما ببینید
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. بسیار زیبا بودند. برداشت من اینه که توی این تصاویر 3 نسل مورد نقد قرار گرفت. پیرمرد. مرد میانسال ( پدر خانواده) و جوانان امروزی. با سه طرز فکر متفاوت. از طرف دیگه نگاه ملت ایران رو نسبت به مسائل روز به خوبی میشه توی این تصاویر دید (ایشان در آخر صحبتشان گفته اند: درگیرها را جمع نبندید، آنها نماد «تمام» ایران و ایرانیان نیستند!! اما همین حرف می تواند معنی عکس پیدا کند چون لازم به گفتن نبود)! برای مثال در تصویر "درگیر 3 - کروبی یا موسوی ؟" بعضی از مخالفین نظام رو نشون میده که با دستبند سبز هنوز نمی دونند دنبال چی هستند!! انگشتشون رو گذاشتند روی زمین و دارند دورش تاب می خورند!
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. این دوستان متاسفانه از قافله عقب موندند و فقط با وقت تلف کردن و خودنمایی هیزم به آتش جمهوری اسلامی میریزند!! و یا تصویر "درگیر 6 - خشونت زدایی" که نمونهء بارزش قشر روشنفکر و رهبران اپزیسیون رو می شه توی چهرهء این پیرمرد دید! کسانی که در سرنگونی رژیم پهلوی دست داشتند و جمهوری اسلامی رو اوردند و حالا به علت احساس گناه میخوان هرجوری شده کمک کنند اما نمی دونند چطوری میشه کمک کرد!! نسل جدید توی همهء تصاویر : 1-پر انرژی (یک لحظه یک جا بند نمیشن. چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ فکری ) 2-مهار نشدنی ( نمی تونی توی سرشون بزنی و با تهدید و ارعاب به سکوت وادارشون کنی!) 3- بسیار امیدوار به آینده 4- نصحیت ناپذیر ( خودشون می خواهند زندگی رو تجربه کنند و گوششون به نسلهای قبل بدهکار نیست. مخصوصاً اگر اون نسلهای قبلی آخوند باشند یا حزب اللهی و ....)
پنج‌شنبه 10 دی 1388

mosafer gharib - المان - فرانکفورت
بسیار عالی بود وبیانگر حقایق زیادی.
پنج‌شنبه 10 دی 1388

روز روشن - انگلیس - لندن
i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش در این مورد با شما موافقم
پنج‌شنبه 10 دی 1388

sotedelan - هلند - المیره
به امید فردا که کامی وکامیها همون کیسه بکس رو رو سرتون بکشن و زیر مشت له و لوردتون کنند.خایمنی وسگ وسگ توله هاش بدونند صبح پیروزی در راه است.درود به تمام شیرزنان ودلیر مردان ایران که با خون خود درخت جنبش سبز رو ابیاری میکنند درودددددد
پنج‌شنبه 10 دی 1388

کلاب - ایران - تهران
بسیار زیبا و هنرمندانه وضعیت الان رو به تصویر کشیده .
پنج‌شنبه 10 دی 1388

afsaneh555 - ایران - تهران
آخری عین واقعیته! هستن از این قشر مردم ایرانی که بی تفاوتن! اینا همون کسانی هستند که برای بار اول انقلاب رو به پا کردن و نسل ما رو سوزوندن
پنج‌شنبه 10 دی 1388

odin - بلژیک - انتورپن
آنتی اسلام - ایران - اهواز / اقای مثلآ از اهواز ( حالا ما هم میگیم باشه از اهواز) لبخند هم نمیزنیم، ما اخر سر در نیاوردیم دشمنی شما با این حرکت و جنبش مردم سر چیه؟ خودت را مخالف دواتشه معرفی میکنی! اما در هر فرصتی از تمسخر این نسل استفاده میکنی، البته این قابل درکه چون تفاوت این نسل با نسل جناب عالی تحصیلات اکادمیک و عمل گراییه، برعکس نسل شما که فقط پای گود مینشستن و دائم دنبال شعار ساختن و در نهایت مثل رهبر فکریتون داریوش همایون صبر میکنین اتفاقی بیافته بعد گذشته رو تفسیر کنین خودتون رو توجیه کنید، که ما نبودیم یه مشت مردم جو زده بودن!باور کن اقا شما الف رو که بگی ما تا ی اخر از حرفهای بی سروته شما نقالان ماجراها را میخونیم.همه عالم و ادم از نظر شماها نفهمن مگر اینکه مثلآ رنگ لاجوردی کراوات اقای منوچهر گنجی یا دمپایی شما رو بپوشن و مثل هخا براتون دمبک بزنن و رژیم عوض کنن!!!دست هم برنمیدارین از این شوخیهاتون.والا دیگه ادم خنده اش هم نمیگیره به این بلاهتها.طرحی که مخصوص نسل شما بود رو بنفعتون نبود در موردش بنویسین نه؟اولی رو دوباره ببین پس.
پنج‌شنبه 10 دی 1388

Larkiden - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
آخریه الان تو ایران خیلی به چشم میاد... مانا کاراش قشنگتر شده مخصوصا با این سری که از یک خانواده میکشه برای خودش یه مسیر جداگانه باز کرده.. مرسی
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. odin - بلژیک - انتورپن 4 تا اسم از 4 تا آدم بی سواد مثل خودت یاد گرفتی اصلاً نمی دونی کی هستند و چی کاره اند! تو که هنوز معنی اپوزیسیون رو نمی دونی و میگی کسی از اپوزیسیون ایران کشته نشده یا اصلاً اپوزیسیون ایران در زمان خمینی فعال نبوده و...... چرا سر بحث بی ربط رو باز میکنی؟! به من میگی تمسخر این نسل؟!! اولاً که این تصاویر که میبینی خودشون یه جورهایی کاریکاتور هستند. دوم اینکه من تفسیر خودم رو گفتم شما هم می تونی برای خودت تفسیر کنی " که باید به سفارتهای جمهوری اسلامی حمله کنیم و روی سرشون خرابشون کنیم!" هر کسی یه جور زندگی رو می بینه و در آخر اون چشمهای نداشته و ریزت رو باز کن ببین من کجا مسخره کردم! چون خودت مسخره هستی؛ فکر میکنی همه مثل خودت هستند یا دیگران رو اینجوری میبینند!
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
odin - بلژیک - انتورپن شمایی که میگی خامنه ای در سال 1371 رهبر نبوده و خمینی در اون زمان رهبر بوده دیگه چی میگی؟! :-) خوشت میاد ضایع بشی؟
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
odin - بلژیک - انتورپن تو هم یکی لنگهء اون گاگول ( دوستت) هستی
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. odin - بلژیک - انتورپن........ اقای مثلآ از اهواز ( حالا ما هم میگیم باشه از اهواز) لبخند هم نمیزنیم،)) چیکار داری من کجا هستم؟! فضولی؟! به تو چه مربوطه؟! این مسئله خیلی اذیتت میکنه؟! غیر از اینه که تو مامور جمهوری اسلامی هستی و می خوای برای خود شیرینی و مزدور بازی جای دیگران رو پیدا کنی و لو بدی؟! شک ندارم که از خود جمهوری اسهالی هستی مثل همون گوگولی و باقی ..
پنج‌شنبه 10 دی 1388

parvaz88 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز هموطن گرامی تفسیر زیبا و بجایی از کاریکاتورها کردی . عالی بود پاینده باشی ای وطن پرست آزادی خواه. .
پنج‌شنبه 10 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. odin - بلژیک - انتورپن- پدربزرگ! زمانیکه فرخزاد و دکتر بختیار رو ترور کردن هنوز خامنه ای یه اخوند دوزاری بود و رهبر خمینی بود......))!!!!! تو که اینقدر شعور سیاسی ات ضعیفه و حتی خبرهای روز رو هم نمی دونی چه برسه به تاریخ معاصر؛ چه جوری روت میشه توی این سایت کامنت میزاری؟! تو میگی سال 1371 خمینی رهبر بود!!!!!!!!!!!! بابا یکی به این شازده بگه: فرخزاد ۱۶ مرداد ۱۳۷۱ در بن آلمان کشته شد. خمینی هم که در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ مرده بود!!یعنی زمانی که خامنه ای ولی فقیه بود؛ خمینی مرده بود ( این چیز ها رو هم نمی دونی؟!!!!!) اینم لینک حرفت: https://www.iranianuk.com/article.php?id=44813. بی سوادی هم بد دردیه!! اوه اوه اوه
پنج‌شنبه 10 دی 1388

arash-eindhoven - ‌‌‌‌هلند - ‌‌ایندهوفن
2020 الینا .ممنون از کامنتت.ای کاش مسولین محترم ایرانیان یو کی مدرک ارسالی ات را جدگانه میگذاشتند.
پنج‌شنبه 10 دی 1388

odin - بلژیک - انتورپن
آنتی اسلام - ایران - اهواز /وقتی ماستخور یکی رو بگیری طرف اینجوری سر بدیوار میکوبه! اقای تئوریسین سیاسی که مرشدت فریدون فرخزاده(خدا بیامرزه)کشتن فرخزاد و تاریخ قتلش رو ار بر کردن و یا مثل بعضیها از برنامه های تلوزیونی هخا و مشیری گرفتن ارزونی شما من همینکه میشینم و کامنتهای شما استاد فرهیخته رو میبینم که البته برام اونقدر ارزش نداری که برم دروغهایی را که گفتی سیو کنم .اما حتمآ میخوای بگی شما نبودی که میگفتی من خارج نیستم و در اهوازم! در ضمن نه مکان و نه زمان ادم دروغگو برای من ارزش نداره.مجاهدین هم تا کم میارن و دروغهاشون رو میشه عربده میکشن و همه مخالفین خودشون رو از رژیم معرفی میکنن شما اولی نیستی که از این حربه ها استفاده میکنی.در ضمن شما ناراحت سفارت ایران در بروکسل نباش ما اینجا حداقل هفته ای یکبار خدمتشون میرسیم شما نگران ریور ساید اهواز باش.ا000ا جنگ مسلحانه رو که شروع کردی ماروهم خبر کن یکم بخندیم.
جمعه 11 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. parvaz88 - ایران - تهران از لطفتان متشکرم دوست گرامی. در ضمن سال نو میلادی به شما دوست نازنین تبریک میگم و برایت آرزوی موفقیت دارم سال خوبی داشته باشید.
جمعه 11 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. odin - بلژیک - انتورپ مجاهدین- هخا- مشیری-فرخزاد - ( حالا ما هم میگیم باشه از اهواز) وووو مثل خاله زنک ها بحث میکنی. آخه تو که هیچی بارت نیست؛ مجبوری......معلومه کی داره سرش رو به دیوار میکوبه!! :-)) برو در همون سفارت بلژیک. مسئله اینکه وجود این کار رو هم نداری بنده خدا.
جمعه 11 دی 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
با اجازهء مسئولین سایت این لینک رو قرار میدم که آقای تقی رحمانی در رابطه «تفاوت نسل ها یا گسست نسلها» مقالهء بسیار زیبایی نوشته اند. تاریخ نوشتن این مقاله «شنبه ۱۲ دى 1388» است... و چقدر جالبه که من در تاریخ «پنج‌شنبه 10 دی 1388» یعنی دقیقاً همین بالا کامنت 7 خیلی خلاصه به همین مسئله اشاره کردم. با سپاس. https://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2010/january/02//-a906ee2d8d.html
یکشنبه 13 دی 1388

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.