کناره گیری از فرهنگستان هنر در اعتراض به برکناری موسوی

کناره گیری از فرهنگستان هنر در اعتراض به برکناری موسوی

تصمیم غیاث آبادی و حیدریان در اعتراض به برکناری موسوی اتخاذ شده

در پی برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر ایران دو تن از فعالان فرهنگستان از ادامه همکاری با این نهاد انصراف داده اند.

روز پنجشنبه، 24 دسامبر (3 دی)، خبرگزاری کار ایران - ایلنا - گزارش کرد که محمد مهدی حیدریان، معاون هنری فرهنگستان هنر در اعتراض به برکناری آقای موسوی استعفای خود را از این سمت اعلام داشته است.

در این گزارش آمده است که آقای حیدریان از زمان برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر، در این محل حاضر نشده بود.

آقای حیدریان در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و به نوشته ایلنا، در این سمت، نسبت به "حضور دولت در عرصه سینما" انتقاد هایی داشت.

وی خواستار کاهش مداخله دولت در کار سینمایی بود.

استعفای آقای حیدریان دومین مورد از کناره گیری یکی از افراد فعال در فرهنگستان از زمان اعلام برکناری میرحسین موسوی از ریاست این نهاد فرهنگی است.

پیشتر، رضا مرادی غیاث آبادی، پژوهشگر و نویسنده در زمینه های باستانشناسی و تاریخ ایران، با انتشار نامه ای در وبلاگ شخصی خود اعلام کرد که در اعتراض به عزل میرحسین موسوی، مایل به ادامه همکاری با فرهنگستان هنر نیست.

آقای غیاث آبادی در نامه مورخ 2 دیماه خود خطاب به رئیس فرهنگستان هنر ، ضمن تجلیل از جایگاه و دستاوردهای هنری آقای موسوی، گفته است که با برکناری وی، انگیزه ای برای همکاری های آینده با این نهاد در خود نمی بیند.

وی از رئیس جدید فرهنگستان خواسته است که طرح پژوهشی پیشنهادی او در مورد سنگ نگاره های ایران نیز "بلامحل" گذاشته شود.

روز 1 دی اعلام شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای به ریاست محمود احمدی نژاد، شخص دیگری را به جای آقای موسوی به ریاست فرهنگستان هنر انتخاب کرد.

فرهنگستان هنر در سال 1378 تاسیس شد و ریاست آن از آن زمان برعهده میرحسین موسوی بوده است.

از زمان اعلام نتیجه مناقشه برانگیز انتخابات ریاست جمهوری آقای موسوی همچنان در دفتر خود در محل فرهنگستان حاضر می شده است.

آقای موسوی در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

samansadeghi - ایران - تهران
آقای موسوی در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. بزودی از اونجاها هم میندازیمش بیرون
پنج‌شنبه 3 دی 1388

bache mahal - بلژیک - گنت
یه نون دونی خاتمی باز کرد طبق معمول احمدی بست. منه سنه نه...
پنج‌شنبه 3 دی 1388

baran80 - ایران - کرمانشاه
اینم ولایت فقیه... که ما انتخاب کردیم.. از ماست که بر ماست..
پنج‌شنبه 3 دی 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
آفرین به این دو تا مرد! هرچند آقای موسوی هم خودش باید زودتر این کار رو میکرد قبل از اینکه بیرونش کنند. یادم میاد خودشون همون اوایل گفته بودند که ازین به بعد راه مبارزه با این دولت کار شکنی است اما ظاهرا همچنان همکاری خودشون رو با دولت ادامه داده بودند..
پنج‌شنبه 3 دی 1388

TAAT - ایران - اردبیل
برای تصدّی پستهای فنّی تصمیم گیر،باید تعاریفی فنّی ارائه داد تا هرکسی امکان حضور و اظهار نظر نیابد.این اصول را باید از مشاهیر آن فن پرسید و تدوین کرد. اینروزها برجسته ترین آثار هنری ایران را افراد معدودی تولید میکنند که اکثراً نام آنها را در مکانهای تصمیم گیری هنری نمیشنویم.در نتیجه این بی قانونی،عدّهای فرصت ارتقاء اداری می یابند و غالباً تصمیمات ناپخته و عجولانه میشوند.
پنج‌شنبه 3 دی 1388

black chador - امریکا - ولدن
الان موقع اذیت کردن دولت هست. -- پولهاتون از بانکها بکشید بیرون-- تا اونجایی که میتونید از خرید اجناس خوداری کنید--- اگر میتونید برق و اب را از دولت بدزدید-- اشغالهاتون رو بریزید توی خیابانها--- چراغهای سر چهاره راهارا از کار بیندازید---- تابلو های راه را یا بشکنید یا با رنگ سیاه کنید یا ایکنه پایین اسم خیابنهایی که به اسم خمینی یاعلی چکه ای هست حرفهای رکیک اضافه کنید.
پنج‌شنبه 3 دی 1388

alisam - ایران - تهران
samansadeghi - ایران - تهران . بمیر بابا دستمال.
پنج‌شنبه 3 دی 1388

ashkan_india - هند - ‌‌‌دهلی
وسایل همه مردم می خورین...البته اونام حیفن.سگ بخوره بهتره از کفتارایی مثل تو
پنج‌شنبه 3 دی 1388

jooli - ایران - تهران
در هر صورت مرگ بر خامنه ای گدا معتاد
پنج‌شنبه 3 دی 1388

sadeghshb - ایران - ارومیه
به ت. چپ موسوی هم نیست . او رپیس جمهور واقعی مردم ایران زمین است. بزارین میمون هم کمی خوشحال بشه .و بپره که شاید روی .. بیفته
پنج‌شنبه 3 دی 1388

sadeghshb - ایران - ارومیه
به ت. چپ موسوی هم نیست . او رپیس جمهور واقعی مردم ایران زمین است. بزارین میمون هم کمی خوشحال بشه .و بپره که شاید روی .. بیفته
پنج‌شنبه 3 دی 1388

a_bamdad - ایران - تهران
samansadeghi - ایران - تهران. دست خودم نیست ها اما ولو میشم از خوندن کامنتای تو و دلسوز مردم و امثال شما.یا کورید و این همه ذلتتون رو نمیبینید یا خودتون رو به کوری زدین اما دیگه حس لامستون رو که از دست ندادین که این ککی رو که به تنبونتون انداختیم حس نکنید.برو به فکر مایه باش که بزودی سوراخ موش باید بخرید دونه ای یه ملیون
پنج‌شنبه 3 دی 1388

elina_genecloning_2020 - استرالیا - سیدنی
samansadeghi - ایران - تهران -برو جلو بوق بزن فاطمه کماندوی بدبخت-عقده ای دستمال کش تو رو دستمالتو بکش تو رو ه به اظهار نظر در این سایت.
پنج‌شنبه 3 دی 1388

mimanim12 - ایران - ایران
سامان صادقی-ایران تهران.دستمال زنی حال میده نه بزن بزن.
جمعه 4 دی 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.