سعید امامی، مردی که با داروی نظافت خودکشی کرد

سعید امامی، مردی که با داروی نظافت خودکشی کرد

سعید امامی که در دهه گذشته و پس از افشای قتل های زنجیره ای به یکی مشهورترین چهره های امنیتی جمهوری اسلامی تبدیل شد،تا پیش از مرگ مبهم و جنجال برانگیزیش درافکار عمومی ایران ناشناخته بود.

نام سعید امامی اولین بار پس از مرگ مبهم او در بیمارستان لقمان تهران در شماره یک شنبه 30 خرداد سال 78 روزنامه کیهان منتشر شد.

این روزنامه از سعید امامی به عنوان"متهم اصلی پرونده قتلهای زنجیره ای نامبرد و خبرداد که"سعید امامی معروف به سعید اسلامی متهم اصلی پرونده قتل های مشکوک با غافلگیر کردن نگهبانان،خودکشی کرده است."

این روزنامه از سعید امامی به عنوان"عامل مشکوک در ارتباط با بیگانگان" نامبرد و افزود "پیش از این حجت الاسلام نیازی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از وجود سرنخ هایی خبر داده بود که دخالت عناصر بیگانه در قتل های مشکوک را تائید می کرد.گفته می شود که نامبرده سعید امامی به عنوان عامل اصلی مشکوک درارتباط با بیگانگان بوده است."

حجت الاسلام محمد نیازی رئیس وقت سازمان قضائی نیروهای مسلح به فاصله یک روز بعد طی گفتگویی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایرنا گفت:"با وجود مراقبت های ویژه ای که از سعید امامی یکی از عوامل اصلی و محوری این قتل ها به عمل می آمد،وی روز شنبه 29 خرداد 78هنگام استحمام در بازداشتگاه با خوردن داروی نظافت خودکشی کرد".

نیازی اضافه کرد که "وی پس از اقدام خودکشی،ب لافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی تلاش های پزشکی برای نجات وی موثر واقع نشد".

رئیس وقت سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز سعید امامی را یکی از 4 عامل اصلی قتل های زنجیره ای معرفی کرد و گفت"عاملان اصلی با توجه به تحقیقات انجام گرفته مصطفی کاظمی،مهرداد عالیخانی،خسرو براتی و سعید امامی هستند."

روزنامه ایران در شماره 31 خرداد 78 به نقل از محمد نیازی نوشت"با توجه به مدارک موجود و اعتراف های صریح سعید امامی،وی هیچ گونه راه فراری نداشت و اگر با این اتهامات به دادگاه می رفت حکم او اعدام بود."

یک روز بعد کیهان باردیگر به نقل از رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خبر داد که"براساس شواهد و قراین، سعید امامی، هنگامی که موضوع هدایت ودخالت بیگانگان درقتلهای مشکوک تهران مشخص شد ومعلوم شد وی یکی از عوامل اصلی این دسیسه بزرگ بوده است،اقدام به خودکشی کرد".

خودکشی سعید امامی با داروی نظافت را کمتر کسی باور کرد و تقریبا چهره های سرشناس هر دو جناح سیاسی بارها از"کشته شدن سعید امامی"سخن گفته اند.

به ادعای دوستان قدیمی سعید امامی و از جمله روح الله حسینیان نماینده فعلی تهران در مجلس"سعید امامی کشته شد تا طراحی قتل ها را به گردن او بیندازند."

بسیاری از چهره های اصلاح طلب نیز بارها تاکید کرده اند که سعید امامی توسط دوستان سابق خود حذف شد تا آمران اصلی قتل های زنجیره ای را معرفی نکند.


سعید امامی از دانشجویان ایرانی مقیم امریکا در سالهای پایانی دوران پهلوی بود که به نوشته روزنامه کیهان با استفاده از نفوذ دایی اش که از مقام های ارتش شاهنشاهی بود با کسب بورسیه برای ادامه تحصیل به امریکا رفته بود.

در دوره دانشجویی او چندی در کنفدراسیون دانشجویان فعالیت می کرد اما پس از آن به انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در امریکا پیوست.

سعید حجاریان در گفتگویی با عمادالدین باقی از ارتباط سعید امامی در ابتدای تشکیل وزارت اطلاعات با این وزارتخانه سخن گفته است.

حجاریان که مسئولیت مصاحبه و گزینش سعید امامی در زمان سفر او به تهران به وی سپرده شد بود گفته است که پس از مصاحبه با سعید امامی به این نتیجه رسیده که وزارت اطلاعات باید از سعید امامی تنها به عنوان منبع یک طرفه استفاده کند و او را نباید به سمت های حساس در این وزارتخانه منصوب کنند.

سعید امامی در دوره وزارت محمد محمدی ری شهری در وزارت اطلاعات رشد کرد و به عنوان یکی از مدیران کل اطلاعات خارجی منصوب شد.با آغاز دوره وزارت علی فلاحیان،سعید امامی 30 ساله معاون امنیت وزارت اطلاعات منصوب شد.

روح الله حسینیان از سعید امامی به عنوان یک نابغه امنیتی یاد کرده و گفته است"سعید امامی یک شخصیت مقتدر و قوی اطلاعاتی بود."

سعید امامی به گفته روح الله حسینیان"اعتقاد داشت که مخالفان جمهوری اسلامی را باید از دم تیغ گذراند."

سخنرانی سال 74 امامی در دانشگاه همدان نیز این اظهارات را تائید می کند. امامی در این سخنرانی گفته بود "آنها می خواهند ریشه آخوند را بزنند.تفکر لائیسم می خواهد بنیان فکری ما را به هم بزند."

سعید امامی شانزدهم مهر 77 کمتر از یک ماه و نیم قبل از قتل های زنجیره ای پاییز 77 در نامه ای به"مقام محترم وزارت" که بعدها در روزنامه سلام منتشر شد از محمد مختاری که کمتر از دو ماه بعد بدر جریان قتل های زنجیره ای کشته شد، نام برد و خطاب به دری نجف آبادی نوشت "فعالیت گسترده عناصری نظیر گلشیری،چهل تن،دولت آبادی،مختاری ... برای مطرح نمودن کانون و ایجاد وجهه و پشتیبانی جهانی برای آن،مشکلات امنیتی را برای جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت به دنبال خواهد داشت."

این نامه ای وقتی 15 تیر 78 در روزنامه"سلام"منتشر شد واکنش تند نهادهای قضایی را به دنبال داشت و دادگاه ویژه روحانیت که غلامحسن محسنی اژه ای (دادستان فعلی کل کشور) در آن زمان ریاستش را بر عهده داشت روزنامه"سلام" را به اتهام انتشار نامه محرمانه وزارت اطلاعات توقیف کرد.

یکی از ابهام های اصلی که منصور سلطانی راد وکیل مصطفی کاظمی و مهرداد عالیخانی و ناصر زرافشان وکیل خانواده مقتولان پس از برگزاری دادگاه به نحوه رسیدگی قضائی وارد کردند"حذف کلیه اوراق بازجوئی از سعید امامی" و"حذف اوراق مربوط به نقش امامی" در قتل هاست.

ناصر زرافشان در سال 79 گفته است"حذف اقاریر و اظهارات متهم اصلی این پرونده که ریاست سازمان قضائی نیروهای مسلح یعنی کسی که رسما مسئولیت رسیدگی به این پرونده را داشته است بارها در مصاحبه های خود او را "طراح اصلی" قتل ها معرفی کرده است چه معنایی غیر از پنهان کردن حساس ترین بخش پرونده دارد؟"

مرتضی علیزاده طباطبائی وکیل 16 نفر از عاملان قتل های زنجیره ای،از سعید امامی به عنوان"پمپاژ" و"چاشنی وزیر" نام برده اما گفته که سعید امامی"در این 4 قتل دخالت مستقیم نداشته است."

منصور سلطانی وکیل مصطفی کاظمی و مهرداد عالیخانی اما گفته است"در این که سعید امامی نفر اول در این داستان است هیچ کس شبهه ای ندارد".

او درباره حذف اقاریر و اعترافات سعید امامی از پرونده قتلهای زنجیره ای گفته است"من از آقای قاضی درباره اظهارات سعید امامی جویا شدم ایشان هم فرمود که شخصا اظهارات امامی را مطالعه کرده است که بیشتر در مورد خود او بوده است و از نظر جناب قاضی هم ضرورتی ندارد که این مسائل پر و بال داده شود."

سال 87 با گذشت ده سال از افشای قتل های زنجیره ای بخش هایی از مصاحبه فهیمه دری همسر سعید امامی با مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سایت های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد با عنوان"مصاحبه همسر شهید امامی" منتشر کردند که از روابط نزدیک سعید امامی با بیت آیت الله خامنه ای یاد شده بود.

همسر سعید امامی در این مصاحبه ادعا کرد که در اواخر سال 69"سعید خانواده آقای خامنه ای را برای کاری برده بود لندن و دو ماه تمام با این خانواده زندگی کرد."

علاوه براین همسر امامی از علاقه مجتبی خامنه ای به سعید امامی یاد کرد و گفت که"خود آقا مجتبی پسرآقا (داماد آقای حدادعادل) و مادر خانمشان شیفته اخلاق سعید شده بودند که حتی تا قبل از دستگیری سعید هم مرتبا خود آقا مجتبی زنگ می زد به سعید که چرا نمی آیی و با ما رفت و آمد نمی کنی؟"

همسر سعید امامی در گفتگو با مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارتباط سعید امامی با اعضای بیت آیت الله خامنه ای را نشانه تائید او ارزیابی کرده و گفته است"اگر مسأله داشت، اگر لغزشی داشت بالأخره اینها می فهمیدند. خانواده آقا شیفته تدین و و اخلاقش بودند."

روابط با مقامات عالی رتبه

حذف سعید امامی از پرونده قتلها

سعید امامی معما یا واقعیت

wildpiony - هند - بمبیی
پش همون بهتر به درک واصلش کردند
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

bahareiran - ایران - ایران
بذار این کفتار صفتان خودشون رو ریشه کن کنن همون بهتر که خودکشی کرد
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

lagolas - ایران - تهران
دو درس از جمهوری اسلامی میشه گرفت. درباره قتل های زنجیره اینکه اینها کوچیکتر ها مثل سعید امامی رو میکشن برای نجات خودشان/2. اینکه رفاقت 30 سالشون رو میفروشن در عرض 4 سال. کاری که خامنه ای با رفسنجانی کرد. پس سعید مرتضوی و امثال رادان ها بدوندد که اینها به خاطر قدرت به این کوچیکا رحم نمیکنند.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
حیف که داروی نظافت را حرام کرد. باید با کود شیمیایی میکشتندش مرتیکه بیشرف را
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

محمد بهاره - ایران - تهران
برای همه ما مشخص و از روز روشنتره که خامنه ایی و دار و دسته اش برای قدرت حاضرن تمام ملت ایران را فدا کنند.تاریخ چگونه از این مردک و ملت این زمان خواهد نوشت؟؟؟؟شرمنده ام از این که در این دوره زنده ام. اما واقعا چه باید کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

AsaL Barbie - کانادا - ونکوور
همون وقتهام تابلو بود که خودشون کشتنش. درست اواسط دوره دادگاهی شدنش. لابد میخواسته پته خیلیهاشونو بریزه رو آب
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

naslesookhteh - ایران - تهران
در واقع خودکشی کردنش.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

hamid415 - ایران - قم
جالب .. پس اون فیلم اعترافات زن سعید امامی چیه که تو اینترنت هست؟
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

nokhod har ash - اگلیس - لندن
شهید امامی شهید کردان شهید لاجوردی...حیف جوانا که در جنگ کشته شدند
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

سپیده صبح - ایران - تهران
سعید امامی یک قربانی بود واسه بسته شدن قتلهای زنجیره ای اون موقع هنوز دیوار حاشا اونقدر بلند نشده بود که از بیخ و بن منکر چیزی بشن حالا که کلا می گن شکنجه؟ اصلا کشتار؟ ابدا قتل؟ به هیچ وجه........
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

black or white - ایران - اصفهان
مرتضوی هم با داروی نظافت خودکشی می کنه !
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

Zps - ایران - تهران
چقدر مسخره. آخه مگه میشه کسی از ترس اعدام خودکشی کنه؟؟؟؟. کسی که از مردن میترسه که نمیاد خودش خودشو بکشه که !!!
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
زیاد ویراژ نروید. گزارش قتلهای زنجیره ای را قبل از شما کتاب کرده اند.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

persian-girl - دانمارک - کپنهاگ
لعنت ابدی بر تو تازی زاده بدبخت همه نفرینت می کنند کثافت گور گور شده و امیدوارم همی جمهوری اسلامی اسهالی گور به گور بشن با ترفدارانش لعنت به اسلام
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
امیدوارم انقدر واجبی تو اون مملکت یافت بشه که برای همه این اراذل حکومت اسهالی کافی باشه یک روز میرسه که همتون با خوردن واجبی بریدجهنم راستی او زنشه همونی که تو فیلمهای معروف بود و مامورهای وزارت اطلاعات بهش همه چیز بستن و همه چیز بهش تعارف میکردن
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
خوب این مزدور و جانور اسلامی تقاص کار کثیف خود را پس داد و بازجویان هم حسابی به خدمت زنش رسیدند که فیلمهایش هست اما!!!! دستور دهنده ی اصلی جنایات چه .خامنه ای و اعوان انصار کثیفش که جنایات را پس از به درک واصل شدن او ادامه دادند .به امید روزی که تمام دراکولاهای اسلامی و عاملین کشتار به الله خود بپیوندند و جهانی از شر وجودشان اسوده.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
سعید امامی با استفاده از نفوذ دایی اش که از مقام های ارتش شاهنشاهی بود با کسب بورسیه برای ادامه تحصیل به امریکا رفته بود. این هیولاهای انسان نما از هر چیزی برای رسیدن به قدرت استفاده میکنند. شاه و خمینی برایشان فرقی نمیکنه. اگر شاه سر قدرت میماند میشد یکی از جلادان شاه. اینها نوکران بی چون و چرا هستند و وقتی تاریخ مصرفشون بگذره باید واجبی(داروی نظافت) بخورند.همانطور که عباس هویدا توسط شاه زندانی و قربانی شد. اگر دموکراسی برقرار نشه همیشه خطر رشد این جانوران وجود داره. اگر چه او فقط برای حفظ نظام شیطانی حاکم به اجرای دستورات پرداخته مثل مرتضوی و ..
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت.....این لاشخورهابه خودشان هم رحم نمی کنند.این مردک احمق دین خداراباجهل وخرافات واندیشه آدمخواری عوضی گرفته بود.خداوندسبحان انسان راآزادگذاشته تادرانتخاب راه خودش تصمیم گیرنده باشد.این اوباش های مسخ شده انگاری خبرندارندنوچه چه ارازلی شدند!زیراملاهای آدمخوارکه برای 2 ریال حاضرندشرفشان رامعامله کنندبه مادرشان هم رحم نمی کنند وبه وقتش خون عزیزانشان راهم به راحتی سرمی کشند.هرکس چاکراین مزدوران آدمخوارباشدغاقبتش همین است که می بینید.گردان وسربریدن پسر آن بابایی که اسمش یادم نیست وحالاحالا این کشتنهاادامه داردزیرا به هرکه بشوداعتمادکرد،،،،به ملانمی شوداعتمادکرد!
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

baas - هلند - روتردام
از خمینی دجال تقلید کرده.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
مرگ بر حکومت ولایت عنتری که سرانش کثیفترین آدمهای زمین هستند.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

babak z uk - انگلستان - منچستر
در تمام رژیم های جنایت پیشه وضد مردمی مهره های اطلاعاتی وسر سپرده تا زمانی عزیز هستند که وجودشان برای دیکتاتور ها مفید واقع شود. وزمانی که تاریخ مصرف شان تمام شود برای گریز از بد نامی وافشا شدن چهره جنایت کار اصلی که این مزدوران حلفه بگوش را به خدمت گرفته بودند . آنها را با هزار هیله وکلک سرب نیست میکنند .مثل رئس ساواک شاه تیمسار رحیمی . که در سال 57 با افشا شدن جنایات ساواک شاه که بطور مستقیم زیر فرمان شاهنشاه آری از مهر به شکنجه وکشتار آزادی خواهان مشغول بود. شاه اورا بر کنار وزندانی کرد .و در این رژیم هم امثال سعید امامی . سعید حجاریان. تعداد 12 نفر از سران ارتش وسپاه وبه همراه سپهبد فلاحیان فر مانده کل ارتش در سال 78 در سقوط هوا پیمایشان به دست اطلاعات کشته شدند.و .......
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
گفتا که کرا کشتی تا کشته شدی زار // تا باز که او را بکشد انکه تو را کشت
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

mahmoud_ahmadinejad - استرالیا - سیدنی
درود بر دوستان لازم میدونم نکاتی را در این زمینه به اطلاع برسانم: سعید حجاریان کسی بود که سعید امامی را لو داد.بعد از این ماجرا نقشه حذف حجاریان توسط شخص خامنه ایی به صورت مستقیم ریخته شد که ناکام ماند.ازافرادی که به طور نزدیک با وی بودند میتوان از حجاریان و در بعضی از نوشته ها از گنجی یاد برد و البته دو فیلمساز معروف یکی بهروز افخمی و دیگری مسعود کیمیایی.سعید امامی متهم به قتل بختیار و مصطفی خمینی هم هست.بر طبق اطلاعات این شخص هنوز زنده میباشد.
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

farzad145 - ایران - شیراز
حتما اشتباه شده .طرف میخواسته نظافت کنه سر و تهش یادش رفته
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
farzad145 - ایران - شیراز دمت گرم با مزه نوشتی. کلی خندیدم.شاد باشی و از گزند اراذل در امان
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
این سعید مرتضوى که دقیقا لنگه این گور به گور شده ( امامى) است این هم به سرنوشت نکبت بار او خواهد پیوست و هر دو سعید در کنار هم در آن دنیا به سلامتى جمهورى اسلامى روزى چند گیلاس شراب واجبى اعلا خواهند نوشید
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

neda85 - ایران - تهران
حتما به سایت کتابفارسی برید و کتاب سونای زعفرانیه رو دانلود کنید و با چهره کثیف آخوند و اسلام بیشتر آشنا شید
پنج‌شنبه 5 آذر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.