تلویزیون فارسی بی بی سی بهترین کانال خبری سال

تلویزیون فارسی بی بی سی بهترین کانال خبری سال

این دومین جایزه جهانی است که تلویزیون بی بی سی فارسی در ده ماهی که از عمرش می گذرد دریافت می کند

تلویزیون فارسی بی بی سی جایزه ماهواره هات برد را از آن خود کرد و بهترین کانال خبری سال 2009 شناخته شد.

بیش از 150 کانال تلویزیونی از سراسر جهان در این رقابت شرکت داشتند و یک گروه از کارشناسان مستقل بهترین کانالها را در بخش های مختلفی همچون خبر، مستند، سینمایی، کودکان و ورزشی انتخاب کردند.

در بخش خبر تلویزیون فارسی بی بی سی، بلومبرگ، فرانس 24، سی ان بی سی و اسکای ایتالیا به مرحله نهایی راه یافتند که از بین آنها بی بی سی فارسی انتخاب شد.

صادق صبا رئیس بخش فارسی بی بی سی در این مراسم که شامگاه جمعه در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد حضور یافت و این جایزه را دریافت کرد.

وی در گفتگو با بی بی سی گفت: "این جایزه نشان می دهد که بی بی سی فارسی به چه جایگاه مهمی در رسانه های جهانی دست پیدا کرده و چقدر اخبار بی بی سی دقیق، مطمئن، بی طرف، حرفه ای و عاری از غرض است. دنیای خبری رسانه های جهانی این نکته را هر چه بیشتر به رسمیت می شناسد."

صادق صبا گفت در هنگام دریافت این جایزه "برای همکاران بخش فارسی بی بی سی در تلویزیون، رادیو و آنلاین و همه کسانیکه تلاش می کنند بخش فارسی اینچنین در سطح جهانی بعنوان یک شبکه خبری مستقل و معتبر شناخته شود" خشنود بوده است.

او گفت که این جایزه را تقدیم می کند به "همه همکاران سخت کوش در تلویزیون، رادیو و آنلاین که باعث افتخار بخش فارسی بی بی سی می شوند و همینطور تقدیم به صدها و هزاران شهروند معمولی که بخصوص در ایران در روزهایی که اتفاقات مهمی در کشور در جریان است از طرق مختلفی از جمله موبایل های خود برای بی بی سی گزارش و فیلم خبری می فرستند."

این دومین جایزه جهانی است که بی بی سی فارسی اخیرا دریافت می کند.

اتحادیه رادیو و تلویزیونهای بین المللی نیز چندی پیش جایزه سالانه بهترین پوشش حوادث خبری را به بی بی سی فارسی اعطا کرد.

این جایزه به خاطر گزارش سی دقیقه ای تلویزیون فارسی بی بی سی بنام "انتخاباتی که ایران را لرزاند" درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اهدا شد.

به گفته صادق صبا این دو جایزه نشان می دهد که در طی ده ماهی که از عمر تلویزیون فارسی بی بی سی می گذرد این شبکه توانسته جای خود را در ایران، افغانستان، تاجیکستان و سایر نقاطی که فارسی زبانان زندگی می کنند باز کند و جامعه خبری جهان نیز از آن آگاه بوده و به رسمیت شناخته است.

وی افزود: "در مراسم ونیز مسئول یوتل ست و هات برد بدون نام بردن از کسی گلایه هایی درباره دولتهایی که روی کانال تلویزیون فارسی بی بی سی پارازیت می اندازند مطرح کرد که روشن بود منظور وی دولت ایران است که گاهی پارازیت می اندازد و اخلال ایجاد می کند."

رئیس بخش فارسی بی بی سی گفت در صحبتهایی که در حاشیه این مراسم داشته مسئولین یوتل ست و هات برد گفته اند این بر خلاف مقررات بین المللی است که یک دولتی بر روی کانالهای ماهواره ای که از یک کشور دیگر می آید پارازیت بیاندازد، درحالیکه خود دولت ایران از ماهواره استفاده می کند و به سراسر دنیا به زبان فارسی، انگلیسی و عربی برنامه پخش می کند.

وی افزود: "این جزء مقررات بین المللی است که هم ایران و هم کشورهای دیگر باید رعایت کنند. مسئولان یوتل ست و هات برد از این وضعیت ناراحت بودند و گفتند همه تلاش خود را می کنند تا دولت ایران و یا هیچ دولت دیگری در دنیا اصولا نتواند بر روی برنامه های کشورهای دیگر پارازیت بیاندازد."

kamia1 - المان - کلن
به حق!! شاید خبرگزاریهائ فارسئ زبان امریکا هم یاد بگیرن و کسانئ رو بیارن که حداقل فارسئ رو مسلط باشن و اینقدر توپوق نزنن! همشون پنگلیش حرف میزنن و برنامه هاشونم که ائ ددم.
یکشنبه 1 آذر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
اونطوری که من شنیدم، سرش هم تو آخوره هم توبره. از دو طرف داره جیبش پر میشه. ولی خبراش تووپه
یکشنبه 1 آذر 1388

italiaee - ایتالیا - میلان
براستی که حقشونه
یکشنبه 1 آذر 1388

rezanl - هلند - امستردام
kamia1 - المان - کلن . . شما که فارسیتون خوبه بگید پنگلیش یعنی چه؟! . از خودتون شروع کنید.
یکشنبه 1 آذر 1388

زندگی زیبا - ایران - آبادان
واقعا حقشون است ما تو برای ما تو ایران بهترین خبر گزاری بی طرف هستش حتی صدای امریکا جانبدارانه حرف میزند وبی بیسی عالیه
دوشنبه 2 آذر 1388

masooleh - ایران - تهران
BBcخیلی خیلی خیلی دروغ میگویید.
دوشنبه 2 آذر 1388

masooleh - ایران - تهران
BBcخیلی خیلی خیلی دروغ میگویید.
دوشنبه 2 آذر 1388

nima.mp3 - ایران - اصفهان
masooleh - ایران - تهران. تو لیاقتت اینه که بری پرس تی وی و العالم ببینی. بی بی سی واقعا برنامه هاش عالیه. حقش بود
دوشنبه 2 آذر 1388

lonely_man - ایران - بخش فندرسک
هر ادم بی طرفی میتونه اینو بفهمه که BBC کاملا بی طرفانه و عادلانه. مسائل رو بیان میکنه. البته اگه فهم و درک داشته باشه.
سه‌شنبه 3 آذر 1388

masooleh - ایران - تهران
BBCخیلی خیلی دروغ میگویدومردم توجه نکنید.
یکشنبه 8 آذر 1388

masooleh - ایران - تهران
BBCخیلی خیلی دروغ میگویدومردم توجه نکنید.
یکشنبه 8 آذر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.