تصویری از پسر ۱۰ ساله ای که عکس زمان جنینی اش دنیا را تکان داد

تصویری از پسر 10 ساله ای که عکس زمان جنینی اش دنیا را تکان داد

شاید شما با این عکس آشنا باشید . این عکس در ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۹ توسط مایکل کلنسى عکاس مجله یو.اس تودی گرفته شده است .

جنینی که در این عکس دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است که دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا ( spina bifida )  (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن کانال نخاعی ) بوده است . در صورتی که حاملگی و رشد جنین به همین شکل ادامه می یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود  و برای اولین بار در تاریخ پزشکی قرار شد این جنین در هفته ۲۱ بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد .

نام این کودک ساموئل ( Samuel Armas  ) و نام جراح دکتر جوزف برونر  ( Dr. Joseph Bruner) است . این عمل در یک مرکز پزشکی دانشگاهی ( Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center ) انجام شد.

این عکس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنکه داستان واقعی آن در جایی ذکر گردد و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت .

بعد از عمل  ، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شکلی که دکتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس کرد . در این لحظه عکاس یو.اس.تودی که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

عکاس می گوید من در کناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می کردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عکس بگیرم که ناگهان یک دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد . من عکس خود را گرفته بودم  و این داستان آنقدر سریع بود که پرستار پشت سر من فریاد کشید وآی چه اتفاقی افتاده است .

این عکس به سرعت در فاکس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت .

هیچکس ، هرگز نخواهد فهمید که این یک اتفاق بود و یا یک تشکر واقعی .

این پسر 10 ساله همان جنینی است که از جراحش تشکر کرد

rezanl - هلند - امستردام
عالی بود.به هر دلیل بوده باشه دیدنش جالبه
شنبه 25 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
چه قشنگ...:x
شنبه 25 مهر 1388

nahid amid - فرانسه - پاریس
واااااای ، چقدر جالب، ولی جنین از رفلکس اینکار رو کرده، وگرنه نمی تونه احساس داشته باشه، در هر صورت جالب بود، ولی خودمونیم هااااااا عکسها ترسناکه!!!
شنبه 25 مهر 1388

نگین-امارات-دبی - امارات - دبی
اگه تو ایران بود مادر و جنین رو با هم راهی بهشت زهرا می کردن...آففرین
شنبه 25 مهر 1388

bigmoeshah - امریکا - ویرجینیا
اروپا و امریکا در امر پزشکی بکجا دارن میرن وما درایران بکجا اگر این وضع درایران اتفاق افتاده بود میگفتن که اسلام اجازه عمل جراحی بروی زن حامله را نمیدهد. اسلام اجازه کدوم چیزئ را داده که این دومیش باشه ببخشید مرد دراسلام تاچهارزن عقدی میتونه داشته باشه ولی خدا در دینهای دیگه این کارونکرده .نجات بچه درشکم مادر با عمل جراحی و کشتن جوانان درایران که هرکدامشون میتونن اینده ساز باشن جوابش با شما.بامیدازادئ ایران و ایرانی.
شنبه 25 مهر 1388

karlos - فنلاند - هلسینکی
جالبه که روز به روز تعداد افرادی که ظاهرا ایرانی هم هستند و ایران و ایرانیت کل فلسفه وجودیشان را تشکیل می دهد!!!اما بدترین توهین ها و تحقیر کردنهارو به ایران و ایرانی ها می کنند، تو همین سایت افزوده می شود من باب مثال همین دوستان اماراتی و ویرجینیایی دارند در همین راستا عمل می کنند ..اتفاقا ایران دارای بهترین و کارامد ترین پزشکان دنیاست،دوستان خارج نشین خوب می دانند که رفتن پیش پزشکی که حتی نمی خواهد به مریضش دست بزند یا فاقد روحیه کمک و محبت می باشد چه قدر سخته!!!
شنبه 25 مهر 1388

momo_5 - ایران - تهران
با این تصاویر ادم باید خداروبشناسه!
شنبه 25 مهر 1388

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
عجب حسی داشته اون پزشک در اون لحظه. درس بزرگیه واسه ما ادمها اگر کمی روش فکر کنیم
شنبه 25 مهر 1388

sara-j - سوید - استگهلم
leila leila - سوئد - گوتنبرگ . دوست عزیز اگه اشتباه نکنم مادرتان کسالت داشتن چند وقت پیش, الان بهتر هستن؟امیدوارم که همیشه حالشون خوب باشه
شنبه 25 مهر 1388

mr.king - بلژیک - انتورپن
و این هم نشانه دیگری از قدرتهای خداوند چشم مخالفین اسلام کور
یکشنبه 26 مهر 1388

atena10 - ایران - تهران
bigmoeshah - امریکا - ویرجینیا. عزیزم خدا هیچ وقت نگفته مردها می تونند چندتا زن بگیرند؛تویسوره نسا آمده که مردها می توانند چند کنیز(نه زن) داشته باشند اگر بتواند بین آنهاتساوی برقرار کنند پس چون نمی توانند به همان یک زن اکتفا کنند؛ ولی متاسفانه این آخوندها اسلام رو جور دیگری توصیف کردند و همینطور اعراب چون اصلا انهاقران رو مثل آدم که نمی خونند همن طوری می خونند بدون اینکه توجیهی بشند؛ من هم مثل شما این مشکل را داشتم و استاد ادبیاتم دکتر خزاعلی برام توضیح دادند ؛این اسلام الان رو این آخوندها و اون دسته مردهای نفهم و همینطور زنهای نفهم (اونایی که توی مجلس نشسته اند و حرف مفت می زنند)درست کردند؛
یکشنبه 26 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
یا أَیهَا النَّاسُ إِنْ کُنْتُمْ فِی رَیبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَیرِ مُخَلَّقَةٍ .... ای مردم! اگر در رستاخیز شک دارید، ما شما را از خاک آفریدیم، سپس از نطفه، و بعد از خون بسته شده، سپس از «مضغه» [= چیزی شبیه گوشت جویده شده‌]، که بعضی دارای شکل و خلقت است و بعضی بدون شکل؛ تا برای شما روشن سازیم (که بر هر چیز قادریم)! و جنین‌هایی را که بخواهیم تا مدت معینی در رحم (مادران) قرارمی‌دهیم؛ (و آنچه را بخواهیم ساقظ می‌کنیم؛)بعد شما را بصورت طفل بیرون می‌آوریم؛ سپس هدف این است که به حد رشد و بلوغ خویش برسید. در این میان بعضی از شما می‌میرند؛ و بعضی آن قدر عمر می‌کنند که به بدترین مرحله زندگی می‌رسند؛ آنچنان که بعد از علم و آگاهی، چیزی نمی‌دانند!. «الحج/5»
یکشنبه 26 مهر 1388

maryam97 - مالزی - پنانگ
sara-j - سوید - استگهلم . شما چه دقیق و با محبت هستید منم به همه مادرها ارادت خاصی دارم امیدوارم که خدا همشونو حفظ کنه.
یکشنبه 26 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
ما دارای بی ادب ترین و مغرور ترین و پرتوقع ترین پزشکان جهانیم یه جوری نسخه مینویسند که انگار زایده گ....انگلیسند درحالیکه دو تا جمله انگلیسی نمیتونند سر هم کنند . عارشون میاد به مریض لبخند بزنند و مادب باشند .
یکشنبه 26 مهر 1388

Parastoo06 - استرالیا - سیدنی
momo_5 - ایران - تهران. با این تصاویر ادم باید خداروبشناسه!. [خدا را بشناسه یا قدرت علم و تلاش و نبوغ دانشمندانرا؟؛ خدا را از خامنه ای و احمدی تازه مسلمان باید شناخت]!!
یکشنبه 26 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
sara-j - سوید - استگهلم آخی عزیزم چقدر مهربونی.. leila leila - سوئد - گوتنبرگ منم خواستم حال مادرتونو بپرسم
یکشنبه 26 مهر 1388

kamand67 - ایران - تهران
وای قدرت خدا رو ببین مرسی از سایت خوبتون .
یکشنبه 26 مهر 1388

farzad145 - ایران - شیراز
احتمالا دکترش داشته ظرف می شسته چون دستکش ظرفشویی دستشه
یکشنبه 26 مهر 1388

shahsavar - ایران - تهران
خیلی قشنگ بود.
یکشنبه 26 مهر 1388

jamsil - کویت - سئول
bluestar - ایران - تهران.ممنون از شما کاملا منطقی .دوست دارم .موفق باشید.
یکشنبه 26 مهر 1388

sara-j - سوید - استگهلم
maryam97 - مالزی - پنانگ . خواهش می‌کنم .من فقط وظیفه دونستم احوالپرسی کنم.من هم برای همه مادر‌های عزیز و مهربون آرزو سلامتی‌ دارم..شاد باشید دوست عزیز
یکشنبه 26 مهر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
momo_5 - ایران - تهران . ببخشید از کجای این تصاویر باید خدا را بشناسیم؟ مگر اینکه خراب کاری و گند کاری خدا را بشناسیم که انسان آن را اصلاح و ترمیم نموده است.
یکشنبه 26 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
عکس دستای جنینی اش مثل دستای الال جنتی میمونه
یکشنبه 26 مهر 1388

Yase-banafsh - سوئد - گوتنبرگ
باور کنید خوبی یا بدی پزشکان ایران کاملا بستگی به اعتقادشون داره.. من بارها از طرف پزشکان ریشویی که تو بیمارستان های دولتی کار میکنند مورد اهانت قرار گرفتم ودر مطب های خصوصی برعکس.
یکشنبه 26 مهر 1388

sara-j - سوید - استگهلم
bluestar - ایران - تهران . بهتر نبود به جای این آیه‌های قرانی میگفتی‌ آفرین به این دکتر.گاهی اوقات خوبه همه چیز رو با هم قاطی‌ نکنیم
یکشنبه 26 مهر 1388

sara-j - سوید - استگهلم
wildpiony - هند - بمبیی . لطف داری عزیزم.مرسی
یکشنبه 26 مهر 1388

Phoenix - ایران - تهران
هر کس به میزان ظرفیتش خدا رو میشناسه.برخی از شگفتی های طبیعت برخی هم از روی احمدی نژاد و افراد ظاهرالصلاح ولی باطن الخراب.درسته که در این جریان نبوغ پزشکان موثر بوده اما اگر خدا نمی خواست جنین همون جا میمرد.سرچشمه ی همه ی این نبوغ و علم پزشکان،خداست.این به خودمون بستگی داره که بریم دنبال خدا یا اجازه بدیم دیگران خدا رو اون جور که دوست دارن برامون توصیف کنند.ضمنا افرادی که اینقدر گستاخی به خرج میدن و میگن خرابکاریهای خدا رو بشر اصلاح میکنه اگر کمی اطرافشون رو نگاه بندازن میبینن که این بشر دوپا چقدر گند زده و خدا اصلاح کرده.لطفا بدون مطالعه و فکر نظر ندید.
یکشنبه 26 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
وای قدرت خدا رو ببینیددددددددددد. همین بچه بعد از اینکه بدنیا اومد یه آروغ زد و پشت بندش جیش کرد!!!!!!!!!! در ضمن شکمش هم خوب کار نمیکرد!! چه قدرتی ی ی ی ی!!! یا خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
یکشنبه 26 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
این بچه شانس اورد که مسلمون نبود یا توی یک کشور اسلامی بدنیا نیومد؛ وگرنه همین حضراتی که " خدا خدا و..." میکنند الان کشته بودنش و یه امامزادهء توپی ازش درست کرده بودند و کلی پول به جیب زده بودند؛ و هی به ما پُز میدادند. هاهاها
یکشنبه 26 مهر 1388

mn4434 - انگلیس - لندن
mr.king - بلژیک - انتورپن. اخه اسلام چه ربطی به این داستان داشت .اسلام که فقط از کشتن میگه .کجا از زندگی حرف زده؟
یکشنبه 26 مهر 1388

behnam22 - ایران - ارومیه
دست مریزاد دکتر
یکشنبه 26 مهر 1388

Phoenix - ایران - تهران
آنتی اسلام-ایران-تهران،هم وطن عزیزم،همه ی مواردی که شمردین باز هم به قدرت خدا بر میگرده.فقط یک لحظه خودت رو در حالی تصور کن که نمیتونستی این کارهایی رو که شمردی انجام بدی.اون وقت چی میشد؟
یکشنبه 26 مهر 1388

Green_Fighter - ایران - کرج
. momo_5 - ایران - تهران: اگه با دیدن این تصویر آدم باید خدا رو بشناسه، با دیدن کودکان گرسنه آفریقا، کودکانی که بی‌ سرپرست شدند در سونامی، کودکانی که سالانه زیر آوار زلزله میروند و افرادی که در حد مرگ به آنها تجاوز شد در زندان باید یاد چه کسی‌ افتاد؟ ما همیشه عادت داریم چیزهای خوب رو به خدا نسبت میدهیم ولی‌ چیزهای کثیف و افتضاح جهان را اصلا توش اسمی از خدا نمیاریم به راحتی‌ میگوئیم حتما صلاح کار در این بوده، قسمته دیگه او‌ از اون جور حرفها. چشمها را باید شست
یکشنبه 26 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. Phoenix - ایران - تهران می ریختمشون روی صورت جناب عالی و اعتقاداتتون دوست عزیز.
یکشنبه 26 مهر 1388

dreamcatcher - ترکیه - استانبول
چقدر زیبا.می گم این bavar از آمستردام اینجا کامنت نگذاشته احتمالا شعورش به اینجور چیزا نمی رسه که بیاد بخونه
یکشنبه 26 مهر 1388

داود-استانبول - ترکیه - استانبول
momo_5 - ایران - تهران. با این تصاویر ادم باید خداروبشناسه!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. آخه مردک با اون اسم مسخره ات؛ این شاهکار یک جراحه چه ربطی به خدا داره؟. تو و امثال تو سعی میکنید همه چیز رو به خدائی که وجود نداره ارتباط بدید. تفکر و تعقل هم خوب چیزیه! از دست تو و امثال تو فرار کردیم اومدیم اینجا!
یکشنبه 26 مهر 1388

silvana - استرالیا - ملبورن
آنتی اسلام - ایران - اهواز. چرا چرت و پرت می گی؟
دوشنبه 27 مهر 1388

silvana - استرالیا - ملبورن
Phoenix - ایران - تهران. وای چه بامزه گفتی کلی خندیدم آفرین
دوشنبه 27 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
jamsil - کویت - سئول- خواهش میکنم.***sara-j - مسلما اگر این دکتر رو از نزدیک میدیدم تشکر میکردم. 2 این آیه به موضوع ربط داشت. ***داود-استانبول - آیا رشد انسان از نطفه تا جنین و بعد هم تولد و .. هم شاهکار جراحه؟ کسی منکر دخالت انسان در سرنوشت خودش و دیگر انسانها نیست ولی با دیدن شاهکار یک جراح در یک یا چند مرحله از آفرینش انسان نباید نقش خداوند را در تمام مراحل خلقت انکار کنیم. غیر از این نیست که علم و تخصص این جراح هم تابع نظم و نظام موجود در آفرینش است.
دوشنبه 27 مهر 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
جمع کنید خودتون رو مسخره ها تا یه چیزی میبینید گیر بخدا و اسلام ووو توهینو . بود و نبود خدا برای بعضیهاذ که فرقی نمیکنه بیخود چرا اعصاب خودشونو دیگرانو خورد میکنن چکاریه اگه بود که خودش جواب میده نبودم که هیچی تموم میشه میره دنباله کارش اون کثافتکاریهای رو هم که میبندیم بخدا همه دست خود همین ادمهاست چطور تو کارهای خوب باید از ادمها تشکر کرد مثلا گرسنگی بچه های افریقایی و بی سرپرست شدن خیلی از ادمها دست خدا بوده همه این قسمتها و مصلحتها رو خود ادمها بوجود اوردن چون هنوز کسی از اصل بوجود اومدن دنیا و این زندگی پوچ خبر نداره
دوشنبه 27 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
قومی متفکرند اندر ره دین...قومی به گمان فتاده در راه یقین. می ترسم از آنکه بانگ برآید روزی......کای بیخبران راه نه آنست و نه این!
دوشنبه 27 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
silvana - مثل اینکه صورت شما هم باید مورد عنایت قرار بگیره
دوشنبه 27 مهر 1388

Phoenix - ایران - تهران
آنتی اسلام عزیز اولا مودب باشید.دوما شما مختارید هر کاری که بخوایید انجام بدید.چه رو صورت من یا هر کس دیگه.اما بنده قصد توهین نداشتم.فقط خواستم شما رو برای لحظه ای به فکر بندازم اما ظاهرا شما کلا با فکر کردن مشکل دارید.سوما اعتقادات هر کس به خودش مربوطه بنده محترمانه نظرمو در مورد نظر شما گفتم.دیگه همه چی بستگی به خودتون داره،می خوایید تجدید نظر کنید،می خوایید نکنید.با نهایت احترام.
دوشنبه 27 مهر 1388

silvana - استرالیا - ملبورن
آنتی اسلام - ایران - اهواز . نه عزیزم همین که صورت شما مورد عنایت قرار گرفته کافیه دستمال کاغذی بدم خدمتتون
دوشنبه 27 مهر 1388

silvana - ملبورن - ملبورن
آنتی اسلام - ایران - اهواز . ببین من اشتباه خوندم این کامنت رو یک لحظه فکر کردم Phoenix - ایران - تهران برات نوشته این کامنت رو (می ریختمشون روی صورت جناب عالی و اعتقاداتتون دوست عزیز )
دوشنبه 27 مهر 1388

aftab1381 - ایران - تهران
bigmoeshah - امریکا - ویرجینیا . چرت و پرت نگو . خود باخته آمریکایی
دوشنبه 27 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - اهواز .... به تعداد آدمها راه هست برای رسیدن به خدا!! اینقدر نا امید نباش عزیز برادر! ایشالا اون قضیه هم درست میشه!
دوشنبه 27 مهر 1388

amir-007 - ایران - ایران
خوش به حالت اگه من بودم مرده بودم....
دوشنبه 27 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
mr.king - بلژیک - انتورپن. چه ربطی داره به اسلام با الله مکار نادان ناتوان جبار منتقم عقده ایش؟
سه‌شنبه 28 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
داود-استانبول - ترکیه - استانبول. این شاهکار جراحه!! تو یا ... یا خودتو زدی به...!اون میلیونها میلیون آدم دیگه ای که بدنیا میاند سالم شاهکار کیه؟؟؟
سه‌شنبه 28 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
ربط دادن هر چیز به خدا دلیل نداشتن معلومات است .بهتر است بجای روخوانی از قران عربی و روزی چند بار سجده کردن یرای عربها کنی هم بیندیشید. برای یاد گرفتن هیچگاه دیر نیست.
سه‌شنبه 28 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
momo_5 - ایران - تهران . با این تصاویر ادم باید خداروبشناسه! . تو شناختی برای من بس است.موفق باشی با این خدا شناسیت. bluestar - ایران - تهران . نگفتی این ایه ها را کیلوئی چند می خری.
سه‌شنبه 28 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Phoenix - ایران - تهران 1- شما سوال کردی و جوابت رو گرفتی. حرف دیگری است؟ 2-اینش رو که من یه لحظه فکر کنم یا دولحظه به خودم مربوطه. تو که بیل زنی چرا ... شما برو بشین فکر کن ببین خدای تو چه پدری از انسانها در اورده ( از زمانی که پیداش کردن تا الان!) 3- وقتی اعتقادات کسی باعث از بین رفتن بشریت بشه؛ غلط کرده که بگه : {اعتقادات هر کس به خودش مربوطه !} 4- در آخر شما فرمودید: {بنده محترمانه نظرمو در مورد نظر شما گفتم} باور بفرمایید که من هم بی احترامی نکردم دوست عزیز و دقیقاً نظرم را راجع به شما عنوان کردم؛ حتی در آخر هم به شما خطاب کردم :" دوست عزیز". نوش جانتون باشه دوست عزیز. با نهایت احترام. موفق باشید
سه‌شنبه 28 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. silvana - ملبورن - ملبورن نخیر من لطف کردم اون کامنت رو برای شما و دوستتون Phoenix - ایران - تهران نوشتم. چیه ذوق زده شده اید؟ یاد بگیر هیچوقت بدون پوشش ( هیچ پوششی!) نپری وسط بحث. این رو برادرانه خدمتت عرض کردم. -:))
سه‌شنبه 28 مهر 1388

Phoenix - ایران - تهران
آنتی اسلام عزیز من نمی دونم که چه اتفاقی باعث شده که شما تا این حد از خدا روی گردان بشید که اگر هم بوده حتما یک امتحان بوده.اما یک چیز رو خوب می دونم،و اون اینکه خرابکاری کسی روی صورت کس دیگه اصلا محترمانه نیست.در ضمن سرنوشت هر کس به خودش وابسته ست.ما همه نتیجه ی اعمال خودمون رو می بینیم این چیزیه که از اول خلقت تا به حال بوده و نمی شه عوضش کرد. بنده گفتم اعتقادات هر کس به خودش مربوطه.اما این به این معنی نیست که اونو با دیگران در میون نگذاره تا با هم تبادل نظر کنن.اما در فضایی کاملا دوستانه.
سه‌شنبه 28 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
IRAN ZAMEN - کیلویی نیست. برای درکش عقل و شعور در حد انسان لازمه. اگه داشتی نمیپرسیدی.
چهار‌شنبه 29 مهر 1388

silvana - استرالیا - ملبورن
آنتی اسلام - ایران - اهواز . من هم خواهرانه عرض می کنم لطفاخ.. شو -:)))))))))))))))
چهار‌شنبه 29 مهر 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
این انتی اسلام از گروهک رجویه خودش گفته این مغز نداره دیگه همه اشو شستن نشستو برخاستش با ادمهاییه بدتر از خمینها و اخوندها جوابش رو ندین که تو گور و روح هر دوتا گروه
چهار‌شنبه 29 مهر 1388

+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.