۱۵ تن از دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند

۱۵ تن از دانشجویان بازداشت شده آزاد شدند

یک روز پس از بازداشت ۱۷ فعال دانشجویی در پارکی در شمال تهران، ۱۵ تن از آنها آزاد شده اند اما دو نفر دیگر هنوز در بازداشت هستند.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) روز شنبه ۱۱ مهر (۳ اکتبر) به بی‌بی‌سی فارسی گفت که از میان بازداشت شدگان، احمد احمدیان و عزت تربتی که هر دو از دانشجویان دانشگاه تهران هستند هنوز آزاد نشده اند.

خانم هدایت گفت که این دو دانشجو را ظاهرا از بازداشتگاهی که فعالان دانشجویی شب را در آن گذرانده بودند به مکان دیگری منتقل کرده اند.

او گفت که بازداشت این گروه توسط نهادهای امنیتی انجام شده و آنها شب را در یک بازداشتگاه در مکانی موسوم به کمیته پیگیری در نزدیکی چهارراه ولی عصر تهران به سر برده اند.

۱۷ فعال دانشجویی که سه تن از آنها عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بودند، به گفته خانم هدایت ظهر جمعه ۱۰ مهر در یک "جمع دوستانه و غیر رسمی در پارکی در شمال تهران" حضور داشتند که به صورت دسته جمعی بازداشت شدند.

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) بازداشت این افراد را در شرایط ملتهب موجود در دانشگاه ها، مانند "انداختن جرقه در انبارهای باروت" توصیف کرد.

دانشجویان آزاد شده عبارتند از: نسیم سرابندی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، زهرا نیک سرشت (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان)، حمزه موذن (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، امیرحسین معظمی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، محمد رضایی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، سجاد الله آبادی (دانشگاه شهید عباسپور تهران) و سارا اسمی زاده (دانشگاه تهران).

این دانشجویان در مدت بازداشت بازجویی شده اند و به آنها گفته شده است که احتمالا در آینده هم برای تحقیقات بیشتر احضار خواهند شد.

iran-azad - ایران - تهران
همینطور که آیت الله خامنه ای گفتند ترکیب اینها همینطوی هم مشکوکه ! حالا چه برسه باهم بروند پارک مثلا به اسمهاشون توجه کنید. "نسیم" - "مونا" "سارا" خوب معلومه باشنیدن این اسمها آب از لب و لوچه هر مسلمانی راه می افته
شنبه 11 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
زنده باد دانشجویان شجاع ایران. شما نه تنها باعث افتخار همه ایرانی ها هستید بلکه تمام مردم دنیا رابه شجاعت ایرانی دوباره اشنا کردید. درود همه انسانها به شما.
شنبه 11 مهر 1388

اینترنت ندیده - ایران - ایران
iran-azad - ایران - تهران . دمت گرم خیلی باحالی
یکشنبه 12 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.