موسوی در نماز جمعه این هفته شرکت خواهد کرد

موسوی در نماز جمعه این هفته شرکت خواهد کرد

آقای موسوی می گوید در پاسخ به "دعوت" هوادارانش در نماز جمعه شرکت می کند

به نوشته وبسایت "قلم" که به میرحسین موسوی وابسته است، او در بیانیه ای اعلام کرده که برای پاسخگویی به "دعوت" هوادارانش این هفته در مراسم نماز جمعه - که قرار است به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شود - شرکت خواهد کرد.

از زمان اعلام خبر برگزاری نماز جمعه 26 تیر به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی که از مخالفان محمود احمدی نژاد، رییس جمهور فعلی، تلقی می شود، این بحث در میان بسیاری از معترضان به نتایج انتخابات شکل گرفته بود که آیا باید به عنوان حرکتی اعتراضی در نماز جمعه شرکت کرد یا خیر.

بسیاری از مخالفان در انتظار موضع گیری میرحسین موسوی در این زمینه بودند.

آقای موسوی خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری می داند اما محمود احمدی نژاد از سوی وزارت کشور برنده اعلام شده است.

او در این بیانیه علنا گفته است که تصمیم او واکنشی به درخواست معترضان به نتایج انتخابات است، چرا که از "دعوت" هوادارانش به شرکت در نماز جمعه سخن می گوید.

به گزارش سایت "قلم،" آقای موسوی نوشته "از آنجا که اکیدا پاسخ به دعوت همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه را بر خود واجب می دانم، روز جمعه مورخ 26 تیر ماه 1388 در میان صف های شما حاضر خواهم شد."

وی افزود "تمسک به حبل المتین ایمان و قرار گرفتن در حصن امن الهی که این دعوت شما متضمن آن است بهترین طریق وصول به آزادی های به ناحق مسلوب شده از ماست."

آقای موسوی روز سه شنبه با همسرش زهرا رهنورد برای تسلیت گویی به منزل سهراب اعرابی یکی از کشته های اعتراضات اخیر رفت که این اقدام وی انعکاس گسترده ای در اینترنت و رسانه های ایرانی خارج از کشور یافت. مهدی کروبی دیگر نامزد اصلاح طلب انتخابات نیز روز چهارشنبه به دیدار خانواده آقای اعرابی رفت.

'تاریخی'

سایت اینترنتی اکبر هاشمی رفسنجانی در ابتدای این هفته پس از چند روز گمانه زنی تایید کرد که وی امامت نماز جمعه این هفته تهران را بر عهده خواهد داشت.

این خبر از آن رو انعکاس زیادی داشت که آقای رفسنجانی که یکی از امامان جمعه موقت تهران است از زمان برگزاری انتخابات که به بروز شکاف های بزرگ در میان شخصیت های بلندپایه حکومتی ایران منجر شد، امامت نماز جمعه تهران را به عهده نگرفته بود.

آقای رفسنجانی پس از انتخابات دو بار درباره بحرانی که گریبانگیر ایران شد اظهار نظر کرده و به طور تلویحی و به شکلی غیرمستقیم از نحوه برخورد حکومت با معترضان انتقاد کرده است.

وی روز 7 تیر در نخستین اظهاراتش پس از انتخابات خواستار "رعایت انصاف و عدل" دست اندرکاران انتخابات در رسیدگی به اعتراضات شد و یک هفته بعد نیز در دیداری با جمعی از خانواده های بازداشت شدگان از اوضاع ابراز نارضایتی کرد.

وی گفت "مردم سراسر کشور بسیار خوب و حماسی در صحنه انتخابات حاضر شدند، ولی متاسفانه وقایع پس از آن و مشکلاتی که برای برخی به وجود آمده، ذائقه‌ها را تلخ کرد و فکر نمی‌کنم هیچ وجدان بیداری از وضع به وجود آمده راضی باشد."

اکنون بسیاری منتظرند ببیند که آقای رفسنجانی چه موضعی در خطبه های نماز جمعه اتخاذ خواهد کرد.

قدرت الله علیخانی از اعضای فراکسیون اقلیت اصلاح طلب مجلس موسوم به "خط امام" گفته است که "نماز جمعه این هفته به امامت هاشمی یک نماز جمعه تاریخی خواهد بود."

به نوشته وبسایت "پارلمان نیوز" پایگاه خبری "فراکسیون خط امام" آقای علیخانی افزود "حضور هاشمی در جایگاه نماز جمعه به نفع نظام و انقلاب است و مطمئنا شخصیتی مانند آقای هاشمی بهتر از هر کس دیگر تشخیص می دهد که به چه نکاتی اشاره کند."

این در حالی است که رسانه های نزدیک به حاکمیت ایران دیدگاه دیگری دارند. به گفته صادق صبا، رییس بخش فارسی بی بی سی، این رسانه ها "به آقای هاشمی هشدار می دهند که در خطبه های نماز جمعه باید فصل الخطاب بودن اظهارات رهبر ایران را قبول کند و تفرقه افکنی نکند."

به گفته صادق صبا "ممکن است آقای هاشمی چیزی نگوید و ممکن است از ادامه برگزاری نماز به عنوان امام جمعه موقت در آینده خودداری کند؛ اما ممکن است او از فرصت استفاده کند و انتقادهایی را که از جریان برگزاری انتخابات و اتفاقات بعد از آن دارد، مطرح کند."

arman_keyvan - کانادا - کالگری
استراتژی کاملا غلطیه...
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

darkoob - ایران - تهران
شرکت در نماز جمعه حمایت از هاشمی نیست. روکم کنی خامنه ای و میمونشه
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ham-safar - ایران - تهران
خب که چی؟ فرض کنید که موسوی و تمام جنبش سبز به نماز بروند و رفسنچانی هم مثل همه این 30 سال یه خطبه بخونه و یه سری حرفهای 2 پهلو بزنه یکی به نعل و یکی به سندان خب جی عوض میشه؟ چه اتفاقی میفته؟ من که عقلم قد نمیده ولی خوشحال میشم اگه کسی منو راهنمایی کنه و از اشتباه درم بیاره اونوقت خودم هم واسه اولین بار به نماز چمعه میرم
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Man-ariyamehr - ایران - تهران
سلام
من از همه مردم تهران میخوام فردا با نشانهای سبز و مشکی در نماز جمعه شرکت کنند (حتی اگر اهل نماز نیستید )فقط برای دفاع از خونهای دوستانمان یک بار دیگه از این طریق صدای فریاد مان را به مستکبرین نظام برسانند.و علی گدا ببینه نماز جمعه میلیونی سبز یعنی چه
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

سیاوش ایرانی - ایران - ایران
اگر فکر کنیم که رژیم بدون فکر کردن به عواقب این موضوع داره ریسک میکنه و اجازه اینکار رو میده باید بگم اشتباهه. این سفاکها از هر فرصتی برای نابودیه اعتراضات استفاده میکنن و ممکن نیست که بسادگی اجازه بدن که موسوی و موج سبز از نمازجمعه بعنوان یک تظاهرات و اعلام زنده بودن اعتراضات استفاده کنند.خدا کنه که حدس من درست نباشه اما این احتمال هست که جنایتکاران رژیم با صحنه سازی آشوب و بلوایی رو برپا کنندو یا حتی اقدام به یک عملیات تروریستی کنند تا بتونند در برابر افکار عمومی دنیا خودشون رو برای استفاده از خشونت بر ضد ملت محق جلوه بدن.
اینها خیلی سعی کردند که به دنیا بگن که خشونتها کار خود معترضین بوده و میشه این رو از دروغهای تهوع آورشون در وسایل ارتباط جمعی بخوبی دید اما دنیا با وجود مدارک غیر قابل انکاری که جوانان شجاع و باهوش ایرانی از خشونتها و جنایات حکومت که خوشبختانه همگی با دوربینهای غیرحرفه ای ضبط شده بود و بسرعت بر روی شبکه اینترنت قرار میگرفت بطوریکه هر آدم منصفی میفهمید که هیچکدام نه صحنه سازی و نه جلوه های ویژه و نه دسنکاری شده متوجه شد که در پشت پرده جنایات و آدمکشیها فقط و فقط رهبری و مسولان بلند پایه نظامی و امنیتی زژیم قرار دارند و این موضوع شدیدا مشروعیت دولت و حکومت کودتا رو زیر سوال برده. بر همین اساس این سفاکان راهی بجز اثبات دروغهای خود ندارند و یک عملیات تروریستی با ابعاد بسیار بزرگ و وحشتناک که بتونن اون رو به معترضین و شخص موسوی ربط بدن آخرین حربه این رژیم برای بدست آوردن مشروعیت و جواز سرکوب و نابودی کلیه مخالفان است. شاید بنظر خیلی تخیلی و غیر واقعی بیاد اما فراموش نکنید که همینها در حرم امام رضا بمبگذاری کردند و اون فاجعه را بوجود آوردند فقط بخاطر اینکه بهانه ای برای سرکوب شدیدتر مجاهدین داشته باشند
دعا میکنم که تمام این سناریو ناشی از بدبینی شدید من باشه و این اتفاق پیش نیاد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Bamdad_KH - آمریکا - شیکاگو
این فقط یک پیش بینی است ولی باید جدی گرفته شود: ترور ساختگی کوتوله در مشهد!
احمدی نژاد به دلیل شرایط پیش آمده پس از انتخابات، دیگر نمی تواند مانند گذشته به سفرهای استانی برود. زیرا حضور در میان مردم برای او در بسیاری از شهرها تقریبا غیر ممکن است و نیازمند تدابیر امنیتی بسیار شدیدتری نسبت به گذشته است. بر همین اساس او نیازمند بهانه ای است تا بتواند تغییر شیوه خود را برای مردم عادی توجیه کند.
تجربه گذشته در جمهوری اسلامی نشان می دهد یکی از بهترین دستاویزها برای این کار ایجاد یک ترور ساختگی ناموفق است که می تواند تغییر روش سفرهای استانی در آینده را توجیه کند. به علاوه در شرایط کنونی نمایش ترور احمدی نژاد می تواند دستاویزی برای امنیتی کردن هرچه بیشتر فضا و قربانی کردن اصلاح طلبان دربند حکومت و تسویه حساب با هاشمی باشد و پروژ معلق مانده کودتا را تکمیل کند.
از نظر مکانی.
انتخاب شهر مشهد به عنوان مقصد سفر احمدی نژاد در شرایط فعلی، از دو جهت قابل تفسیر است.
اول آنکه در یک ماه گذشته مشهد یکی از آرام ترین شهرها از نظر مبارزات خیابانی بوده است و از این جهت احتمال برخوردهای خیابانی اهالی شهر با احمدی نژاد و هیات استقبال کننده اش کمتر از سایر شهرهاست لذا اجرا و کنترل نمایش ترور در آنجا عملی تر است.
اما دلیل دوم و مهمتر این است که یک ترور ساختگی در مشهد به دلیل جایگاه ویژه آن در اعتقادات مذهبی مردم می تواند بیشترین برد تبلیغاتی را برای چنین عملیاتی ایجاد کند. برای مثال خاطره تلخ انفجار در حرم امام رضا در مشهد در سال 73 هنوز از ذهن مردم ایران زدوده نشده است.
از نظر زمانی.
از نظر زمانی نیز این سفر به دقت برنامه ریزی شده است. مردم تهران برنامه ای وسیع را برای حضور در نمازجمعه این هفته به امامت هاشمی رفسنجانی تدارک دیده اند. اگر برنامه ریزی برای ترور ساختگی اجرایی شود، حکومت می تواند با انتساب این موضوع به هاشمی، موجی از تبلیغات علیه او راه بیندازد که تاثیر گردهمایی جمعه را تحت الشعاع قرار دهد. از این گذشته اگر در خطبه های روز جمعه، هاشمی به سخنرانی علیه احمدی نژاد بپردازد، بوق های رسانه ای حکومت می توانند چنین سخنانی را نشانه ای دال بر صحت انتساب آن ترور نافرجام به هاشمی تعبیر کنند و فضا را برای سرکوب هر چه بیشتر فراهم کنند.
چه باید کرد؟
برای خنثی کردن چنین نقشه شومی لازم است همگان به سرعت اقدام به اطلاع رسانی درباره احتمال وقوع آن کنند. تجربه نشان داده است که اطلاع رسانی درباره پروژه های این چنینی می تواند به لغو این پروژه ها منجر شود یا آنها را به نمایشی عقیم و مضحک تبدیل کند ( مثل بمب گذاری مضحک در حرم آیت الله خمینی پس از انتخابات). در بدترین حالت این اطلاع رسانی می تواند مانع از بهره برداری گسترده حکومت از نتایج چنین ترفندهایی شود و به رسوایی هرچه بیشتر آن منتج خواهد شد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

shabah51 - ایران - تهران
درست چند لحظه بعداز اینکه تحلیل بالا را نوشتم این خبر روی تابناک آمد که به نقل از کیهان است: بنا بر اخبار واصله در نماز این جمعه قرار است عده ای با ظاهر حزب اللهی(!) زمینه تحریک و درگیری را ایجادکنند!!!
حالا به تفسیر من می رسیم و از آنجایی که کار کیهان همیشه رد گم کردن وانتصاب کارهای خودشان به دیگران است خودتان تمام ماجرا را حدس بزنید.
این حرف های مفت انگیزه های ملت را برای حضور در نماز جمعه بیشتر خواهد کرد
موفق باشید دوستان
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

sma2009 - المان - المان
نرو سید ابرویت میرود!!!!!!!!
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

sasan4 - ایران - تهران
چون آقای موسوی خودش هم می آید باید با حضور میلیونی موج عظیم سبز را به نماز جمعه ببریم.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
باید دید که ایا او اخرین حرفهای خود را به پشتی بانی حرکتهای مردمی می زند یا برای ولایت دستمال می اندازد.
بهر صورت او هم از همین قماش ولایت است.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

shabah51 - ایران - تهران
دوستان حتما بخوانید
-------------------------
این تحلیل شخصی من است:نماز جمعه این هفته بسیار تاریخی و مهم است. چراکه قرار است هاشمی بعداز هفته های پرالتهاب بعداز انتخابات به عرصه بیاید.حضور میرحسین موسوی (نه به عنوان رهبر جنبش که به عنوان نمادی برای احقاق حق مردم) و دعوت او از مردم هم بر این حساسیت می افزاید.حال باید دید حاکمان سرکوبگر که به این راحتی خون مردم را ریختند چگونه حاضر شده اند تن به این خواسته بدهند؟ چرا هاشمی آن هم در این مقطع حساس؟! برخی بر این باورند که هاشمی برای ریختن آب روی آتش به آنجا می آید . می گویند او میکوشد جو کشور را با حرف هایش آرام کند. اما این علت اصلی انتصاب او به عنوان خطیب این هفته نماز جمعه تهران نیست گرچه ممکن است این کار راهم بکند! بله تعجب نکنید این نیست. آنهایی که چارچوب و قواعد حاکم بر رژیم را می شناسند میدانند که اینها هیچ کاری را بدون هدف و طمع انجام نمی دهند اما این بار هدف خواباندن شلوغی ها با کمک هاشمی نیست. اتفاقا این بار خود او هدف اصلی است. واقعیت این است که بر اساس اخبار محرمانه حال جسمی خامنه ای مناسب نیست و این هراس بر وجودشان افتاده که در صورت مرگ رهبر سرنوشت کشور عملا به دست هاشمی و دارو دسته اش خواهد افتاد.مجتبی خامنه ای با حضور هاشمی در مجلس خبرگان هیچ بختی برای رهبری ندارد! در چنین حالتی برنامه ریزان رژیم به این نتیجه رسیده اند که بهترین کار عزل هاشمی است. اما مگر میتوان او را به این سادگی برکنار کرد؟ خیر. پس نیاز به یک برنامه پیچیده دارند.حضور هاشمی در نماز جمعه میتواند فرصت خوبی برای ارایه طرح عدم کفایت سیاسی و عزل او را فراهم آورد.دقت کنید: شلوغی و درگیری مردم در نمازجمعه و برهم خوردن این فریضه مهم میتواند بهانه خوبی باشد با این استدلال که هاشمی با حرف های دوپهلویش مردم را عصبانی کرد و به جان هم انداخت! حتی ممکن است بگویید هاشمی سیاستمدار تر از آن است که حرفی بزند تا آقایان بهانه بگیرند اما واقعیت این است که بنا براخبار کاملا محرمانه قرار است عده ای از لباس شخصی های معروف به هر عنوان(طرفداران موج سبز یا بسیجی)اوضاع را به سمت درگیری و اغتشاش ببرند حتی اگر خطیب جمعه کلمه ای در این باره حرف نزند چون در این صورت آنها به بهانه حمایت از سبزها به هاشمی توهین خواهند کرد و از همینجا درگیری ها آغاز خواهد شد. و ادامه ماجرا هم همان است که ذکر شد یعنی عزل هاشمی به بهانه عدم کفایت سیاسی و کامل شدن پازل کودتا.
دوستان خوبم در ایران:
اگر قصد شرکت در نماز جمعه را دارید(که کار خوبی است و نشانگر قدرت شماست) خواهش می کنم صبور و بردبار باشید. به سادگی با شعارهای عده ای تحریک نشوید و در التهاب جو سهیم نباشید. ما این هفته برای اقامه نماز به دانشگاه تهران میرویم نه چیز دیگر!!! درست مانند همان تظاهرات سکوت که جهان را به لرزه درآورد. هوشیار باشید . هاشمی هم میداند چگونه جریان را هدایت کند گرچه اگر میخواست زودتر از اینها میتوانست به نفع مردم اقدام کند اما مردم ما نشان داده اند که از سران شان باهوش ترند. ما فردا بهره خودمان را از تارخی ترین نمازجمعه ایران خواهیم برد منتها فقط به یاری صبر/هوشمندی و اقتدار مردم
وعده همه مردم ایران(بله ایران): تهران-دانشگاه تهران
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ali483 - ایران - کرج
با سلام
اقای رفسنجانی تا امروز ثابت کرده و نشون داده که همیشه منافع مردم را فدای نظام کرده و این بار هم همینطور خواهد شد .
من شخصا شناختی که از رفسنجانی دارم مطمئن هستم که اقای رفسنجانی در نماز جمعه از رهبری و نظام دفاع خواهد کرد و مردم را به خویشتنداری دعوت خواهد کرد و این همه شهداو زندانی و زخمی ها رو فدای نظام خواهد کرد .
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
قبل از انتخابات که با التماس میگفتیم باید بریم و شرکت کنیم . دو دسته بودن که مخالفت میکردن یه عده که دولتی ها و جیره بگیرها و عده ای هم که آتیششون خیلی تند بود و همش فحش میدادند.
حالا دسته اول که اکثرا تغییری نکردن ولی دسته دوم خوشبختانه متوجه موضوع شدن اما مشکل دیگه ای پیدا شده . و اون هم بدون تعارف ترسه -ترس // من خواهش میکنم که صغرا-کبرا نچینین اگه ترسیدین نمیخواد با انواع توجیهات و توضیحات دیگران را هم دلسرد کنید . آره شما راست میگی موسوی قاتله!! هاشمی دزده- و و و ... ما هم قبول کردیم / حالا برو تو خونت بشین و فقط ساکت باش لطفا.
اینو بدون که ما حتی با قوانین اینها هم خلافی مرتکب نمیشیم که بترسیم . من که میرم تو خیابون بگم دمکراسی میخوام . اصلا هم موافق سنگ زدن و حتا آتیش زدن سطل زباله هم نیستم . وقتی هم حمله میکنن پا به فرار میزارم ولی کوتاه نمیآم و تو خیابون بعدی خواسته خودم رو دوباره تکرار میکنم.
ما نه قراره کتک بزنیم و نه کتک بخوریم فقط و فقط باشیم و حرفمون رو بزنیم . به کسایی که تیر اندازی میکن و یا مردم رو کتک میزنن باید بگیم که دمکراسی یک جریان جهانیه و هیچ راه فراری نیست دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره وقتی مردم رو میزنید و میکشید فکر جواب دادن بعدی رو هم باشید . خوشبختانه به یمن تکنولوژی زمین و زمان شده دوربین . فکر میکنم هر کس که میره تو خیابون شاید حداقل هزار تا ازش عکس و فیلم گرفته میشه.
وعده ما صف اول نماز جمعه تهران کنار موسوی و خاتمی عزیز.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

syros - -
دلسرد شدم از حرکت سرد تبریز...............
---------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی بنویسید.
با تشکر
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ARASHK_97 - اتریش - اتریش
واقعا اقای موسوی نشون دادی که خیانتکاری بیش نیستی.البته اینو بدون که هیچکدام از این خونهای پاک بخاطر تو ریخته نشد و به هیچ وجه پایمال نخواهد شد.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

biston - امریکا - اورلاندو
سلام دوستان!
یکی از دوستان ایران زمین یک سایت برای دسترسی و دانلود مستقیم به برگزیده هائی از ویدوها وترانه های بعد از انتخابات را تهیه دیده.
ادرس این سایت https://zardos.mine.nu/ است.
درود به تمام ایرانیان ازادی خواه و وطن دوست!
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
زنده باد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

گروهبان قندلی - ایران - تهران
دولت گفته جعبه سیاه اسیب دیده . یعنی جعبه ای که جنسش از فولاد است اسیب هم بهش میرسه؟؟؟ میگن نماینده ارامنه در مجلس داخلش بوده.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ehsasoeshgh - گوتنبرگ - سوئد
من که فکر نمی کنم اتفاقی بیفتد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

majid63 - فرانسه - پاریس
که چی بشه؟ ایا چیزی عوض میشه! اینها همش فیلمه؟! چند روز میگذرد بچه ها

کشته شده اند.؟ خدا کنه همه متعهد و همدیگرا حمایت کنیم بر علیه دولت...
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

حامیان موسوی - امارات - دبی
موسوی موسوی حمایتت میکنیم
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

sabzsabz - انگلیس - منجستر
اگه حر ف بدرد بخوری زد من اسممو عوض می کنم.........ولی مردم با هوشتر از اونها هسند....گول نمی خورند
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

sepanta_mehr - ایران - تهران
آنها که شرکت در نماز جمعه را تبلیغ میکنند فکر میکنند هاشمی در این نماز چه خواهد گفت. فکر میکنند او خواستار ابطال انتخابات میشود؟ یا اینکه احمدی نژاد را رئیس جمهوری غیر قانونی‌ اعلام می‌کند؟ آیا او از غیر عادل بودن رهبری سخن میگوید؟ و یا خواهان تغییر نظام میشود؟بهتر است خودمان را بیش از این گول نزنیم. او یکی‌ به نعل میزند و یکی‌ به میخ. در مورد اهمیت حفظ نظام حرف میزند و میگوید از هر دو طرف اشتباهاتی شده و احتمالا بیشتر روی اشتباهت دولت تاکید می‌کند ولی بالاخره پیغام اصلی‌ او این است که بیایید به خاطره حفظ نظام دور رهبری حلقه بزنید و با هم آشتی کنید.ممکنه وعده هایی هم در مورد اصلاحات در اینده بده به نظر من هر تصوری جز این ساده لوحانه است.
از طرفی خود موسوی با دیدن تظاهرات میلیونی یکه خورد و ازترس سرنگونی رژیم مدتی عقب نشست. حالا باشرکت در نماز جمعه و ترغیب مردم به شرکت میخواهند بامانور روی موج سبز نشان دهند که اکثریت مردمی که در تظاهرات بودند خواهان اصلاحند و نه تغییر نظام و از همینجا التیماتوم بدهند.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
روزنامه اعتماد در خبر کوتاهی گزارش داده که "سجاده سبز در تهران کمیاب شد".

به نوشته این روزنامه و بنا بر شنیده ها از آنجا که ورود هرگونه نماد به محوطه برگزاری نماز جمعه ممنوع است، برخی نمازگزاران در پی تهیه سجاده سبز برای نماز جمعه این هفته هستند
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
اقای هاشمی یادت باشه که دختر و نوه هاتو بردن یه جائیکه خبر نداشتی معلوم نیست سر اونها هم همان بلائی رو آورده باشن که سر ترانه موسوی اوردن یادت باشه دزد خطابت کردن یادت باشه وقت خواستی از خودت و خانواده ات دفاع کنی اما بهت این وقت روندادن در صدا سیما حضور پیدا کنی حالا نشون بده از اینکه دخترت بازداشت بود خوشحال شدی یا ناراحت فقط بدون ملت منتظرند ببینند چقدر غیرت داری.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
بنا به گزارش دوستان شیرازی:آرمان استخری پور، جوان 18 ساله شیرازی در درگیری های چند روز اخیر شیراز در محله ابیوردی مورد اصابت باتوم قرار گرفته و به کما رفته بود. او که به منزل پیرزنی در حوالی درگیریها پناه برده بود امروز جان باخت و پیکر این عزیز جان باخته قرار است که امروز در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شود. گفتنی است که پزشک آرمان علت مرگ وی را مرگ مغزی اعلام کرد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
هشیار باشیم: احتمال ترور ساختگی احمدی نژاد در مشهد

احمدی نژاد به دلیل شرایط پیش آمده پس از انتخابات، دیگر نمی تواند مانند گذشته به سفرهای استانی برود. زیرا حضور در میان مردم برای او در بسیاری از شهرها تقریبا غیر ممکن است و نیازمند تدابیر امنیتی بسیار شدیدتری نسبت به گذشته است. بر همین اساس او نیازمند بهانه ای است تا بتواند تغییر شیوه خود را برای مردم عادی توجیه کند.

تجربه گذشته در جمهوری اسلامی نشان می دهد یکی از بهترین دستاویزها برای این کار ایجاد یک ترور ساختگی ناموفق است که می تواند تغییر روش سفرهای استانی در آینده را توجیه کند. به علاوه در شرایط کنونی نمایش ترور احمدی نژاد می تواند دستاویزی برای امنیتی کردن هرچه بیشتر فضا و قربانی کردن اصلاح طلبان دربند حکومت و تسویه حساب با هاشمی باشد و پروژ معلق مانده کودتا را تکمیل کند.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

shabah51 - ایران - تهران
ham-safar - ایران - تهران
دوست خوبم احساس ات را درک می کنم. همه ما از سالها ظلم و جور خسته واز آن مهمتر ناامید شده ایم اما فراموش نکن همین به خیابان رفتن و حضور میلیونی بود که آب در لانه مورچگان ریخت. حضور میلیونی در نماز جمعه این هفته تهران دست کم دو خاصیت دارد:
1-مردم و موج سبز باور میکنند که این جنبش هنوز زنده است و از احساس هایی شبیه به آنچه شما داری دور میشوند.
2-رژیم دستپاچه میشود و ممکن است در رفتارهایش دچار اشتباهاتی شود که جنبش سبز به شدت نیازمند آن است.
دوست عزیز: هرگز باور نکن که این جنبش یک شبه به فرجام میرسد. سی سال زجر کشیدیم و به چیزی نرسیدیم چون منفعل بودیم اما اگر فعال و موثر باشیم قطعا در مدت بسیار کوتاه تری به نتیجه خواهیم رسید. با این حال شخصا معتقدم اگر سی سال دیگر هم طول بکشد ما کار بزرگی برای نسل های آینده و فرزندانمان انجام داده ایم کاری که نسل پیش از ما باید میکردند و نکردند.
فردا در نماز جمعه منتظرت هستم
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

hamid100 - یونان - اتن
سلام
به امید اینکه هاشمی از موسوی و کروبی طرفداری کند و یک مشت اهنینی باشد بر
دهان رهبر/احمقی نژار و همه مزدوران خائن وطن فروش .اگر موضع دیگری گرفت جی میشه؟
دوستان عزیز فردا بعداز نماز جمه اگر تجمع کردید شما را بخدا قسم مواظب خودتون
باشید. درود بر دلیران ایرانی وطن پرست.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

bobytanha - کره - سئول
با با اینا ملت رو گذاشتن سر کار بنظر من همین اقای دکتر موسوی هم خیلی محتاطانه عمل میکنه چونکه غیر از همراهی با نظام اقای خامنه ایی حقیقتا کاری ارشون ساخته نیست تا زمانی که: همان قدرتی که شاه رو از میان برداشت و اینا رو اورد.غیر از این محاله >>مگر یکپارچگی تمام احاد ملت
اعم ار ترک و لر وکرد و.. ....
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
Neda-ye-Iran - انگلستان - لندن
من خودم نشان سبزو از 22 خرداد پوشیدم و خواهم پوشید...
waxy - امریکا - سیاتل
هیچ کس باور نمیکرد موسوی اینجوری وایسته جلو کودتاچیان
...ولی فکر کردین که ممکنه موسوی هم از خود کودتا چیان باشه؟ برای من که کاملا قابل تصوره برای شما چی؟
چه چیزی بهتراز نخبه کشی و خریدن زمان برای ساختن بمب اتمی؟ اونوقت تصور میکنن تا ظهورامام زمان می تونن به مردم بخت برگشته ایران حکومت کنن...
درود بر وطنم ایران. به امید روزی که بتونم در آباد کردنت بکوشم.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

kio - نروژ - برگن
این برگ اخر اخوند های مزدور است برای اشتی ملی بین اخوندهای کثافت و مردم قهرمان تمام اخوندها از یک توبره میخورند و اون هم خون ملت ماست ولی دیگر این حناها رنگی ندارد
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
دورغگویی همیشه هم بی نتیجه نیست. دروغگوها میتوانند از راستگویان هم سبقت بگیرند : یکی بود یکی نبود. چوپانی بود که در نزدیکی ده، گوسفندان را به چرا می برد.مردم ده، همه گوسفندانشان را به او سپرده بودند و او هر روز مشغول مراقبت از آنان بود.چوپان،‌ هر روز که گرسنه میشد، گوسفندی را میکشت. کباب میکرد و خود و بستگانش با آن سیر میشدند.سپس فریاد میزد: گرگ. گرگ. ای مردم. گرگ...مردم ده سرآسیمه میرسیدند و میدیدند که مانند همیشه، کمی دیر شده و گرگ گوسفندی را خورده است. مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین و خونخوارترینها.چوپان به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها، دیگر هیچگاه، گوسفندی خورده نخواهد شد.هنوز چند رو زی نگذشته بود که دوباره، صدای فریاد چوپان به گوش رسید. مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند گوسفندی خورده شده است.یکی از مردم، به بقیه گفت:ببینید. ببینید. هنوز اجاق چوپان داغ است. هنوز خرده هایی از گوشت سرخ شده گوسفندانمان باقی است.بقیه مردم که تازه متوجه شدند چوپان، دروغگوست، فریاد برآوردند: دزد.دزد. دزد را بگیرید...ناگهان چهره مهربان و دلسوخته چوپان تغییر کرد. چهره ای خشن به خودگرفت.. چوب چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد.. سگها هم او را همراهی میکردند.برخی مردم زخمی شدند. برخی دیگر گریختند.از آن شب، پدرها و مادرها برای بچه ها، در داستانهای خود شرح میدادند که:عزیزان. دورغگویی همیشه هم بی نتیجه نیست. دروغگوها میتوانند از راستگویان هم سبقت بگیرند. خصوصاً وقتی پیشاپیش، چوب، گوسفندها و سگهای نگهبانتان را به آنها سپرده باشید...
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

morghemina - ایران - تهران
بیا بر ظلم چون طوفان بتازیم
سر سازش به اهریمن نبازیم
بیا هرگز دل بر این آرامش ننگین نبندیم
ندای قلب ایران را بر دست فراموشی نبازیم
بیا با عشق و با ایمان بخوانیم
بیا آزاد و در زندان بخوانیم
که خون سرخ قلب پاک یاران
بشوید ظلم را از قلب ایران
بیا از پتک دژخیمان نترسیم
بیا از مرگ و از زندان نترسیم
بیا این راز جاویدان بخوانیم
که ما با نور ظلمت را برانیم
بیا نور خدا را در دل ظلمت ببینیم
بیا امید را از خود نگیریم
بیا در پرتو نور خدا بر جهل گمراهان بگرییم
بیا بر زور بر این پایه های قدرت خامان بخندیم
تاروزی که چون خورشید تابد مهر یزدان
بمیراند زمستان دربهاران
این شعر از خواهرم مرجان هستش دوست داشتیم اولین بار اینجا نوشته بشه
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
بابا اینم بازی پرده 2 نظام است. گیریم همه چی به نفع موسوی شد با ضد اطلاعات اراذل اوباش همیشه در صحنه قاتلان و متعرضین جوانان مملکت با اینا چه می کنید. تو این مملکت هزار پادشاه است 1 دلبر و هزار دل است. موسوی کیلو چنده وقتی علی شیره ای فر مانده کل سپاه هست. اینو دوستان خوبم همینجا از من داشته باشید کلک بسیار بزرگی در راه است بر سر ملت
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

amo danial - نروژ - اسلو
حالا فرض کنیم که موسوی هم شد رئیس جمهور. فکر میکنید ازادی در ایران حکمفرما میشه. تا وقتی که ولی فقیه ان بالا نشسته دیکتاتوری در ایران استوار باقی می ماند. و تا وقتی که اسلام رو به خود عربها تحویل ندهیم ایرانی بودن خودمان رو هم نمیتوانیم ثابت کنیم. رهبران دینی وقتی شدند رهبر که از ساده اندیشان سو استفاده کردند. اگر این ساده اندیشان خمینی رو در ماه رویت نمی کردند. ایران جمهوری اسلامی رو در خواب هم نمی دید. خمینی در اراجیف توضیح المسائلش برای مقلدینش فرموده که.
خوردن گوشت اسب و الاغ و قاطر مکروه است و اگرکسی با انها نزدیکی کند حرام میشوند. و باید انها را از شهر بیرون ببرند و در جای دیگر بفروشند. سوال اینجاست که چرا در شهردیگر باید فروخت؟ چون خریدار بینوا درشهر دگر خبر ندارد که چه بلایی بر سر حیوان امده.. پس این خود یک نوع ریاکاری است. و جالب اینجاست که این اراجیف در قرن 21 زده شده. پس بیچاره مردمی که 1400 سال پیش چه ها که نشنیدند...
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

delmorde - سوپد - یوتوبوری
امیدوارم علیرغم سوابق ایشان ولی میبایستی از او حمایت کرده و جمعیت کثیری در نماز جمعه این هفته شرکت کنند. بازهم درود به موسوی ما از تو حمایت می کنیم ما را تنها نگذار. این موسوی موسوی سابق نخواهد بود او در کنار مردم قرار گرفته و تا زمانی که در کنار ماست با او هستیم.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

قازقلنگ - ایران - تهران
این نظام هر بدی داشت یه حسن داشت و اون هم اینکه مردم ایران رو به مفسران سیاسی تبدیل کرد . لول
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
اگر همین جوری پیش بره فکر کنم امسال ماه رمضون هم باید روزه بگیریم بعدش حتما تجمع در جمکران !
چندین سال توی مدرسه هر روز ظهر بدون دستنماز ،نماز خوندیم.خدایی اش دیگه حوصله این کار رو هم ندارم ولی مجبورم همان حوالی حضور داشته باشم.تا پیروزی نهایی،برای اینکه خواب راحت رو به چشم این الدنگ ها حروم کنیم،هر کاری که لازم باشه انجام میدم .
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
رفسنجانى در نماز جمعه:
من دولت تعیین مى کنم٫ من تو دهن این دولت مى زنم
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

ir1234 - انگلستان - لندن
ham-safar - ایران - تهران
دوست من اتفاقا کاملا عاقلانه گفتی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.هاشمی با پیشنهاد رهبر امام جمعه میشود و هیچ حرفی مخالف خامنه ای نخواهد زد.
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

Mr.Honest - انگلستان - لندن
حالا من نمیدونم اما اگر امکان بردن موبایل و احیانا فیلم گرفتن هست ، عده ای با موبایل در طول نماز جمعه از اطراف محیط فیلم بگیرن که اگر اشوبی صورت گرفت یا برنامه ای از پیش تعیین شده ای قرار شد بر سر کسی بیاد همین فیلم ها شاید بتونه مدرکی باشه
کاش مردم مشهدی هم فیلم برداری با موبایل رو فراموش نکنن ، چون خیلی اتفاق ها ممکنه در این سفر احمدی نژاد به مشهد بیفته
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
من از مسولین این سایت و همه کاربران میخوام که با فرستادن .. وزارت اطلاعات Nim Rokh - ایران - تهران به سطل...موافقت کنند.
مرگ بر خامنه ای خائن کثیف و احمدی نژاد میمون
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

mehditm - ایران - تهران
ما همه با هم با نماد سبز برای حمایت از خودمان و رایمان هم که شده در نماز جمعه حاضر میشویم به عشق وجود مهندس موسوی رییس جمهور قانونی و مشروع ایران
درود بر موسوی
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

hany - ایران - یزد
ashoor - ایران - تهران
shabah51 - ایران - تهران
از کامنتاتون لذت بردم.ممنون...
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

BEHNAM... - ایران - تهران
منم میرم!
پنج‌شنبه 25 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.