هشدار اتحادیه اروپا به ایران: کارمندان سفارت بریتانیا را آزاد کنید

هشدار اتحادیه اروپا به ایران: کارمندان سفارت بریتانیا را آزاد کنید

اتحادیه اروپا خواهان آزادی سریع کارکنان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران شده که به اتهام داشتن نقش در ناآرامی های اخیر بازداشت شده اند.

وزرای اتحادیه اروپا در نشست خود در یونان هشدار دادند که "آزار و ارعاب" کارکنان سفارت بریتانیا با پاسخ شدید و جمعی این اتحادیه مواجه خواهد شد.

رسانه های ایرانی امروز گزارش دادند که هشت کارمند ایرانی سفارت بریتانیا که بازداشت شده اند در برپایی "آشوب های اخیر" نقش موثری داشته اند.

دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری این افراد شده است. آقای میلیبند این اتهامات را بی اساس خوانده است.

غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران در مصاحبه با رسانه های دولتی گفت "سفارت انگلیس در ایران در جریانات و اغتشاشات اخیر هم از طریق رسانه ها و هم از طریق نیروهای محلی خود نقش مهمی داشته است."

آقای اژه ای از احضار برخی کارمندان محلی سفارت بریتانیا خبر داده و افزوده پس از تحقیقات اولیه، برخی آزاد و برخی هم نگهداری شده اند.

تنش در روابط بریتانیا و ایران

روابط ایران و بریتانیا طی دو هفته اخیر به وخامت گرویده است. پس از انتخابات اخیر در ایران و اعتراض به نتیجه آن از سوی گروهی از مردم، برخی مقام های ایرانی بریتانیا را به دست داشتن در این ناآرامی ها متهم کردند.

انتقاد کشورهای غربی از برخورد خشن دولت ایران با معترضان هم واکنش شدیدی را در پی داشت.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در انتقاد از دولت های خارجی که به برخورد با معترضان انتقاد کرده بودند، دولت بریتانیا را "خبیث" خواند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز بریتانیا و آمریکا را به دخالت در ناآرامی ها متهم کرد.

صادق محصولی وزیر کشور ایران هم گفته است که "انگلیس، آمریکا و همچنین رژیم غاصب صهیونیستی از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر تهران" هستند.

دولت های آمریکا و بریتانیا اتهام دخالت در امور ایران را رد کرده اند.

ایران همچنین دو دیپلمات بریتانیایی را از تهران اخراج کرده که در مقابل دولت بریتانیا نیز دستور اخراج دو دیپلمات ایرانی را صادر کرد.

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه دوم تیر (۲۳ ژوئن) گفت که این اقدام پاسخی به اخراج دو دیپلمات بریتانیایی از ایران است.

آقای براون گفت از اینکه ایران کشورش را در چنین موقعیتی قرار داده بسیار متاسف است، اما بریتانیا همچنان علاقه مند است تا رابطه خوبی با این کشور داشته باشد و همچنان از حکومت ایران می خواهد تا به حقوق بشر و آزادی های دموکراتیک مردم ایران احترام بگذارد.

mosalmane_ejbari - ایران - تهران
رفتن باغبان و دربونه سفارت گرفتن حتما فردا یک اعتراف هم ازشون نشون میدن تف تو ابن اسلامتون
دوشنبه 8 تیر 1388

ARASHK_97 - اتریش - اتریش
خفه شید ای انگلیسی های کثافت.هر چی می کشیم از دولت آخوند پرور شماست که از زمان صفویه ما رو بد بخت کردید.این فیلما رم در نیارید شماها بد جوری با همین
دوشنبه 8 تیر 1388

msforugh - ایران - تهران
خدایا شر هر چی اخوند فرصت طلب را از سر این مملکت گم کن. به داد این ملت برسید دیگه مردم کم اوردند .
دوشنبه 8 تیر 1388

farhad_swIss_zurich - سوییس - زوریخ
هموطنان عزیز امروز هم تمام شد یعنی اینکه به ازادی ایرانمون از دست این رژیم فاشیست چیزی نمونده با امید زندگی کنید زمان مال ماست اسمان مال ماست زندگی حق ماست
دوشنبه 8 تیر 1388

reza62 - المان - دوسلدورف
به اقای گوردون بران باد پیشنهاد کرد احمدی رو ولش باید از هاله نورش ترسید.
دوشنبه 8 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
این اخوندها دست پرورده شما هستند که مثل بختک رو مملکت ما افتادند و با چپاول اموال ما وکشتار جوانان ما تغذیه می کنند.
دوشنبه 8 تیر 1388

سید اکبر - ایران - تهران
خوب نیست ایران اگه میخواد وارد جامعه جهانی بشه به نظره من نباید این کارا رو بکنه البته من به عنوانه ایرانی اجازه نخواهم داد انها در مسائل داخلی ایران دخالت کنند مگر در زمینه حقوق بشر البته مثله همانطور که ایران در فلسطین و لبنان دخالت میکند یه نظره دیگر هم دارم من به عنوانه کسی که به احمدی نزاد رای داده دوست ندارم که اعضای هواداران موسوی را به همکاری با منافقان متهم کنند اخه فکر نکنم دیگه حتی ... معذرت میخوام ادم نادان هم حاظر باشه تنش به تنه این منافقان وطن فروش و قاتل جوانانه پاک ایرانی بخورد نه من این را قبول ندارم این تهمتی بزرگ است و ناجوانمردانه و غیر قابل قبول من اگه به احمدی نزاد رای دادم دلایلی داشتم و یکی این بود که همدرد محرومان است و... اما دوست ندارم ببینم چطور چهره یکی از ایرانیها و طرفدارانش را با طرفداری از نا ایرانیها و ناجوانمردانها مخدوش کنند
یا حسین
دوشنبه 8 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
اینهم بهانه برای خوابوندن صدای انقلاب است. مثل گرفتن سفارت امریکا.
دوشنبه 8 تیر 1388

سالم به امید - امریکا - یوبا
کی ازدکتر خزعلی خبری داره
دوشنبه 8 تیر 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
دوستان دولت انگلیس و در صدر اونها گوردون براون تمام حسابهای بانکی مجتبی خامنه ای پسر سید علی خامنه ای رو مسدود کرده و اعلام کرده که این پولها متعلق به مردم ایران میباشد و طبق شنیده ها موجودی این حسابها حدود یک میلیارد و هشتصدوپنجاه میلیون دلار میباشد.در ضمن مردم ایران خودشونو برای یک تظاهرات گسترده در روز 18 تیر ماه اماده میکنن امیدوارم ایرانیها خارج از ایران هم در روز 18 تیر مثل همیشه حمایت خودشونو از ملت مظلوم ایران نشان بدند
دوشنبه 8 تیر 1388

fak zan_uk - انگلیس - لیور پول
سید اکبر خ..ه.نظر شما اندازه ... هم ارزش نداره
دوشنبه 8 تیر 1388

golagha - انگلستان - منچستر
اخوند از همه طرف داره کشور رو خراب میکنه خدا به داد ملت ایران برسه و ریشه این اخوند نابود کنه .اااااااااااااااااااامین
دوشنبه 8 تیر 1388

یه غریبه - انگلیس - لندن
سید اکبر-ایران-تهران
خب اینکه گفتی یعنی چه ها.......
دوشنبه 8 تیر 1388

babak_khoramdin - ایران - تهران
سید اکبر - ایران - تهران
تو یکی خ..ه مزدور بیسواد بچه ملای ...
دوشنبه 8 تیر 1388

mosalmane_ejbari - ایران - تهران
هر چه فریاد دارید بر سر اسلام بکشید.اگر دولت انگلیس و در صدر اونها گوردون براون گفته که تمام حسابهای بانکی مجتبی خامنه ای پسر سید علی خامنه ای رو مسدود کرده و اعلام کرده که این پولها متعلق به مردم ایرانه سهمه مارو لطفا بده که شدیدن لازمه
دوشنبه 8 تیر 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
سید اکبر - ایران - تهران
من از نوشته شما خیلی‌ خوشم آمد، چون خیلی‌ منطقی‌ و از روی انصاف بود. امیدوارم همیشه همینطور با انصاف باشید. من الان در حقیقت از طرفداران آقای موسوی هستم. این به خاطر این نیست که من او را بهترین آدم در ایران میدانم، نه، انتقادهای زیادی بهش وارد هست ولی‌ احساس می‌کنم در زمان آقای احمدی نژاد به اخلاق و انصاف و ادب آسیب جدی وارد آمده، و اگر آقای احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور باشد این سقوط ارزشی ادامه می‌‌یابد. پایداری روی کارهای غلط و دروغین مثل ماجرای آقای کردان، استفاده از الفاظ زشت مثل بزغاله، حمله ناجوانمردانه به افراد و خانواده آنها در برنامه زنده تلویزیونی در حالی‌ که خودشان آنجا نیستند که دفاع کنند، نه با آن اسلامی که من با آن اشنا هستم جور در میاید نه با آن اصول جوانمردی که ریشه در تاریخ و عرفان ما دارد. من دلم می‌خواهد رئیس جمهور من آزاده باشد. حتی طرفداران ایشان مثل خانم رجبی از ادبیات زشتی استفاده میکنند. من نگران اخلاق در جامعه هستم.

من قبول دارم که ایشان کلا از تجملات دور بودند و به مناطق محروم زیاد سفر کردند و سعی‌ کردند که به آنها کمک کنند، ولی‌ از نظر اخلاقی‌ جامعه را تضعیف کردند. من دلم می‌خواهد که رئیس جمهوری داشته باشم که اگر چیزی مثل هاله نور را میگوید و بعد متوجه شود که اشتباه کرده، مردانه بیاید و بگوید من اشتباه کردم و از همه عذر می‌خواهم. به خدا قسم جایگاهش پیش من نه تنها پائین نمیاید بلکه بالا هم میرود. ولی‌ اینکه بیاید و بگوید چنین چیزی اصلا نبوده آنهم وقتی‌ آنرا در حضور یکی‌ از مراجع بزرگ گفته‌اند و فیلمش هم هست، پس من دیگر کدام حرف ایشان را میتوانم باور کنم؟ آیا میتوانم به وزیر کشورش اعتماد کنم؟ ایشان رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند. مگر لقب پیامبر اسلام امین نبود؟ مگر زردشت ایرانی‌ نگفته گفتار نیک؟ مگر داریوش نگفته خداوند این کشور را از دروغ حفظ کند؟ من فقط رفتار و گفتار آقای رضائی را که یک سپاهی اصولگرا هست را با رفتار و گفتار او مقایسه می‌کنم.

من احساس می‌کنم آقای موسوی مردتر هست. موقع جنگ چون اعتقاد داشت، نخست وزیر بود آن هم با کلی‌ بدبختی و مشکلات، بعد مردانه کشید کنار و ۲۰ سال صدایش در نیامد، هیچ هم نیامد بگوید که همه به من مدیون هستند و دائم از خودش تعریف کند. دزدی و فساد هم که نداشته، اگر داشت که آقای احمدی نژاد و طرفدارانشان تا الان صد بار رو کرده بودند. وقتی‌ هم تصمیم گرفت بیاید، مردانه آمد و تا اینجا هم محکم ایستاده با اینکه خودش هم مثل من میداند که فردا اگر این ماجرا‌ها تمام شود، اولین کسی‌ هست که له میشود. همان اعتقاداتش را هم دارد حالا درست یا غلط: پارچه سبز، الله اکبر،امام و...

من هم مثل خیلی‌ از طرفداران آقای موسوی به خیابان رفتم. نه اغتشاشگر هستم، نه مجاهد هستم، نه از انگلیس و آمریکا پول گرفتم، آنقدر هم به تاریخ و سیاست و دین و جامعه اشنا هستم که فریب خورده نباشم. حالا همه بیایند در تلویزیون اعتراف کنند یا همه کارکنان سفارتهای خارجی‌ بیایند بگویند که آنها همه چیز را هدایت کردند، با با من که خودم را دیگر میشناسم!
دوشنبه 8 تیر 1388

dkdk - ‌د‌‌انمارک - اسلیس
این انگلیسیها از قدیم پدرسوخته و سیاستمدار بوده اند.همه میدونند که در هند چقدر مردم را زیر سلطه خود ازار داد.بخدا که انگلیس دلش بحال ما نسوخته اون تنها منافع خودش مهم بوده .چقدر عده ای مبتدی سخن میگویند که انگلیس پول دولت ایران را مسدود کرده و میخواد به ملت ایران پوله بده .. چقدر احمقانه.
دوشنبه 8 تیر 1388

alex_takin - عراق - دیانا
سید اکبر - ایران - تهران
تو دیگه اخرشی... روت رو بنازم بشر که از رو نمیری.. نمیدونم شما با چه روی میایید اینجا کامنت میزارید.. با چه جسارتی و جراتی به جوانان ایرانی توهین میکنید. اگر هنوز ذره ای شرافت توی وجودت مانده باشه که شک دارم مونده باشه خوب میدونی قاتل جوانای ایرانی کی هست و کی نیست... خون تمام کسانی که بعد از انقلاب کور خمینی کشته شدن برگردن سردمداران نظام جمهوری اخوندی و احمقهای مانند شما که کور کورانه حامیان این تیر خلاص زنانند.. هستش...

دوشنبه 8 تیر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
سید اکبر - ایران - تهران
این نشانه ....یت رو از اول اسمت بردار لا اقل شاید بتونیم به نوشته هات نگاه کنیم.
دوشنبه 8 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
سید اکبر - ایران - تهران
میبینم که تو مواضعت آب ریختی تا رقیق شه، ولی سئوالات منو جواب ندادی ها، من یه روزی مثل جنابعالی طرفدار پر و پا قرص این حامی محرومان بودم، چون استان ما محروم بود، من هم یه روزی اگه کسی به رهبرم تو میگفت دندوناشو خورد میکردم اما بعد از فاجعه تاسوکی حقایقی رو دیدم که شاید اگه این واقعه اتفاق نمی افتاد تا سالها این دیوار تعصب دور چشمهای منو گرفته بود،
حالا علاوه بر اون سئوال ها یه سئوال دیگه هم دارم امیدوارم منطقی بهش جواب بدی
چرا در سال 1384 در حالیکه 27 سال از انقلاب میگذشت مرزی که تروریست ها ازش رد شدن حتی یه سیم خاردار نداشت؟
آیا یه خونه رو تا دزد نزنه نباید براش در رو دیوار درست کرد؟
آیا با وجود اینکه چهار سال بود آمریکیها ها افغانستان رو گرفته بودند و ما میگیم آمریکا بزرگترین دشمن ماست و شیثطان بزرگ تشریف داره نباید مرز ما با نیرو های آمریکایی یه مانع ساده داشته باشه؟
کاملا مشخصه که باز بودن مرزها تعمدی بود و در هر کار عمدی هدفی و نفعی پنهان است به نظر شما چه نفعی دولت ما از مرز باز میبره که مرز بسته نمی برده؟
البته الان مسئولین محترم ادعا میکنند ما مرز ها رو محکم بستیم و کاملا دیوار بتی کشیدیم و 50 میلیادر تومن خرجش کردیش، و من اگه بیایید اینجا حاضرم جاهایی از مرز رو نشونتون بدم که گشتاد تر از دهن کذاب آقایون باز است، تازه اگر هم به فرض محال که شما الان بستین مرزها رو نمی تونین از جواب این سئوال که چرا 27 سال باز بوده در برین، درسته که صدای این فاجعه ها رو در کشور در نمیارین ولی ماه هیچ وقت پشت ابر پنهون نمی مونه.
دوشنبه 8 تیر 1388

هوای آزاد - ایران - کرج
سید اکبر - ایران - تهران

یه سوال چرا به احمدی نژاد رای دادی؟چطور اینا هرجا که بخوان سرک میکشن شر به پا می کنن اونوقت کسی حق نداره بگه بالای چشمت ابروست!!!در ضمن در حال حاضر در ایران همه چی حقوق بشر پس اجازه میدی دخالت کنن؟
دوشنبه 8 تیر 1388

sadat - افغانستان - هرات
متاسفانه دولت بی کفایت ایران توانایی برآورده ساختن نیازهای ایرانی ها را نداشته و هر باری که مردم قد اعلم می کننددولت ایران پای خارجی ها را به وسط می کشد یکی نیست که به پرسد که چرا شما اینقدر بی کفایت هستید که خارجی ها می توانند به آسانی در شما نفوذ کنند خوب شما هم به انگلیس ها نفوذ کنید و انهارا به جان هم بیاندازید
دوشنبه 8 تیر 1388

alialidoustaliali - ایران - ایران
farhad_swIss_zurich - سوییس - زوریخ
بزک نمیر بهار می آد ؟؟؟؟ خربزه با خیار می آد
]V تو کی هستی که اینقدر نسبت به خودت خوش بین و خوش خیالی و فعلا برو با تیم زردپوشان جیره خور انگلیس تا حساب تر و. تازت کنند تا بعد خدا هم شاهد این فتنه گراهای جیره خور انگلیس و اروپا را در نظر دارد تا روز غیامت و راستی اتحادیه اروپا را چه مربوت که در باره ایران نظر بده آشغالدانی منافقین براش بس است دیگه چرا اینقدر زر موفت از خود در میکند خدایا امید آن روز که ریشه هرچه منافق و اشوب گر و جیره خور را از روی زمین بر دارد انشا الله
دوشنبه 8 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.