رئیس گوگل برای ایران خط و نشان کشید

رئیس گوگل برای ایران خط و نشان کشید

رئیس و مدیر اجرایی شرکت «گوگل» با انتقاد از محدودیت های رسانه ای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران تهدید کرد: "اگر مقامات ایران از مسدود کردن کانال های ارتباطی از جمله پایگاه های اینترنتی دست نکشند مسوولیت و عواقب این کار با آنها خواهد بود!"

به گزارش  گاردین، «اریک اشمیت» در حاشیه یک جشنواره تبلیغاتی بین المللی در شهر کان فرانسه مدعی شد: "کشورهایی چون ایران که در تلاش برای اعمال محدودیت بر رسانه هایی چون تلویزیون، اینترنت، رادیو و تلفن همراه هستند ، خود را به مخاطره می اندازند و مسوولیت این کار با آنها خواهد بود."

این مقام شرکت گوگل در ادامه اظهارات تهدیدآمیز خود گفت: "ما وکلای زیادی در اختیار داریم که در هر یک از این کشورها فعالیت می کنند. ما اعلام کرده ایم که اگر آنها در جهت مسدود کردن آزادی بیان و ارتباطات اقدام کنند، چه عواقبی در انتظارشان خواهد بود. گاهی آنها رفتارشان را تعدیل می کنند و گاهی نیز خیر. اگر آنها به صحبت های ما گوش نکنند مسوولیتش بر عهده خودشان خواهد بود."

اشمیت در ادامه ابراز امیدواری کرد کلیپ های ویدئویی زیادی از تظاهرات خیابانی که بر روی پایگاه هایی چون «یوتیوب» ارسال شده به آنچه "کاهش خشونت و تعدیل رفتار مسوولان نامید" ، کمک کند.

مدیر گوگل افزود: "اینترنت ، قوی ترین نیرو برای ابراز نظرات و ابراز وجود شخصی است که تاکنون ابداع شده  و دولت ها در سراسر جهان همواره با جریان اطلاعات آنلاین مشکل داشته اند."

اشمیت خاطرنشان کرد: "موتور جستجوگر گوگل به عنوان مالک وب سایت «یوتیوب» ، دائماً برای دولت ها توضیح داده که محدود کردن ابزارهای ارتباطی، کاربرد ندارد."

براساس این گزارش از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران دسترسی به کانال های ارتباطی با محدودیت روبرو بوده و در این میان استفاده از پایگاه هایی مانند توئیتر و فیس بوک برای کسب اطلاع از آخرین وقایع در بین معترضان متداول شده است.

farhad_swIss_zurich - سوییس - زوریخ
تصاویری از اعتراضات مردم تهران در خیابان شریعتی مسجد قبا یکشنبه 8 تیر 1388

https://www.youtube.com/watch?v=_nxx0rLctZA
یکشنبه 7 تیر 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
خداوند ایشان را به راه راست هدایت فرماید.
حتماً واجب شد که آقای اشمیت یه سفر هم که شده به شهر مقدس قم تشریف ببرن تا توسط آقایون علما ارشاد بشن. (ان شاء الله)
یکشنبه 7 تیر 1388

NAZANIN 2009 - ایران - ارومیه
دمش گرم
یکشنبه 7 تیر 1388

rehgozer - نروژ - برگن
رضا عطاران بازیگر و کارگردان امروز در مقابل مسجد قبا بازداشت شد.
حامیان موسوی و کروبی اعلام کرده اند فردا از میدان تجریش تا میدان راه آهن زنجیره انسانی تشکیل خواهند داد.
طی روزهای گذشته لباس شخصی ها با زدن زنگ خانه ها آنها را تهدیدبه برخورد کرده و هشدار داده اند که الله اکبر نگویند .
امشب نیز مردم ایران در حالی بر بالای پشت بام ها فریاد الله اکبر سردادند که لباس شخصی ها وبسیج آنها را به خاطر همین الله اکبرهاتهدید می کنند
یکشنبه 7 تیر 1388

man haman iranam - ایران - کرج
کیه که گوش بده الان از کی که ما پیامک نداریم و سرعت اینترنت به حدی پایینه که نمیشه کاری انجام داد و تمام سایتها بستس.ما مردم سر خورده هستیم حتی برای داشتن امکانات هم نمی تونیم اعتراض کنیم اصلا ما هیچ حقی نداریم.....
یکشنبه 7 تیر 1388

smartrun - کانادا - تورونتو
نازی های فاشیست آلمان به انتصاب احمدی نژاد تبریک گفتند.!!!!!!!
https://www.die-rechte.info/wordpress/?p=1080 ایمیل دریافتی .... بنابه گزارشات رسیده در جریان اعتراضات روزگذشته مردم و جوانان در بلوار کشاورز تهران حداقل 8 نفر زخمی شدند که زخمهای بعضی از آنها شدید بوده است.
اعتراضات روز گذشته که در نقاط مرکزی تهران مانند میدان انقلاب ،پارک لاله و مسیرهای که به آن ختم می شد،بلوار کشارز،خیابان مطهری،و فاطمی روی داد. تعداد زیادی از جوانان معترض در بلوار گشاورز قصد داشتند به اجتماع کنندگان در پارک لاله بپیوندند که مورد یورش وحشیانه و مغول وارد یگان ویژه، سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شصیها قرار گرفتند. فقط در بلوار گشاوز از ساعت 19:00 تا ساعت 20:40 بیش از 8 نفر از جوانان آزادیخواه و قهرمان زخمی شدند. وضعیت تعدادی از زخمی شدگان بسیار وخیم گزارش شده است.در میان زخمی شدگان 3 دختر و 5 پسر دیده می شوند. شیوه هایی که گارد ویژه و سایر نیروهای سرکوبگر علیه جوانان معترض بکار می برند .پرتاب باتوم به سمت پاهای افراد برای خارج کردن تعادل آنها و خودن زمین و سپس چند نفره به وی باتوم له ور می شوند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
1- محسن مومنی 26 ساله در اثر ضربات باتوم به سر وی دچار شکستگی شد که منجر به خونیزی شدید و بیهوشی وی گردید او به یکی از بیمارستانها منتقل شد
2-کیهان سهرابی 27 ساله در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی دست شده است
3- فرزانه د. از ناحیه زانو و دست دچار صداماتی شده است
4- علی فرحبخش 20 ساله دچار شکستگی بینی شده
از آمار زخمی ها در سایر نقاط مانند پارک لاله و میدان انقلاب و غیره هنوز اطلاعی در دست نیست .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه و ضرب وجرح جوانان به قصد کشت را محکوم می کند . و از مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گفتن تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
6 تیر 1388 برابر با 27 ژون 2009
دوشنبه 8 تیر 1388

jgreene75 - انگلستان - لستر
man haman iranam - ایران - کرج
نگران نباش دوست خوبم. زیاد طول نمیکشه که دهن آخوندهای بسیجی نما و بسیجیهای آخوند مآب سرویس بشه! خواهید دید. حالا دیگه اینها با مردم ایران طرف شده اند!!! اون وقته که شما جوانان و همه مردم ایران هم لذتهای دنیا و از جمله اینترنت ارزان و پرسرعت را خواهند برد.
شمع ها را روشن نگه دارید به یاد نداهای مظلوم. سحر نزدیک است...
دوشنبه 8 تیر 1388

kia6525 - ایران - مشهد
وقتی میانگین سواد مملکت ما 5 ابتدایی است
و به مراتب سطح شعور ملت کمتر
آیا لیاقت غیر احمدی نجات را هم داریم
دوشنبه 8 تیر 1388

albalo - انگلستان - لندن
عین داستان کودکی که کار بد میکنه مادر و پدر تنبیه ش میکنند اسباب بازییهاشو ازش میگیرن.حکایت دولت که سایت بسته به قول خودشون کسی از کسی خبردارنشه.اینم یه نوع تنبیه دیگه
دوشنبه 8 تیر 1388

arash_ka2003 - آلمان - اسن
این چه دلش خوشه الان ۳۰ ساله تو ایران آزادی نیست کجا تشریف داشتید
دوشنبه 8 تیر 1388

irani48 - انگلستان - منچستر
تو رو خدا هیکلشونو اباد کنید.بفهنن.بابا همتی از خودتون نشون بدین.
دوشنبه 8 تیر 1388

nabeghe - انگلستان - منچستر
kia6525 - ایران - مشهد خب که چی حالا همش این کامنت رو میزاری .این ملت که میگی جزوه فامیلات و هم شهریهات هستن .الامه دهر
دوشنبه 8 تیر 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
fanta - فرانسه - استراسبورگ

چه وقتی شما مزدوران رژیم و بسیجی های عقب مونده به راه راست هدایت میشید؟! گور پدر علمای حوزه ایدزیه قم و هر چه طرفدار این مخبطان است!

بقول استاد هومر آبرامیان در هیچ کجای دنیا همچون ایران نمیتوانید به این تعداد مردمانی مزدور و پست و فرومایه و مجیز گوی دیکتاتوران و خونخواران بیابید.

واقعا ‌که همینطور است! این همه بسیجی، لباس شخصی،‌ ماموران خود فروخته ضد شورش، ‌ارتشی بی غیرت و مجیز گوی علی سگدست و ‌سربازان گمنام آغای گور بّه گور امام خیالی ته چاه، و مریدان سید علی جلاد همچون جنابعالی که در اقصا نقاط ایران و جهان مستقر هستید و نام ایرانی را یدک میکشید و از چرک و خون و استفراق ولی وقیح سید جانی علی خائنه ای ولی امر معتادان جهان و این طاعون جهانی یعنی اسلام دفاع میکنید خود تایید کننده حرف استاد آبرامیان است.

واقعا ننگ بر شما مزدوران و فرومایگان که این همه پستی و رذالت و جنایت را میبینید و طرفدار رژیم هستید. از این خارجیهای آزاده درس بگیرید که چنین ابزاری را در اختیار همگان گذاشته اند که حتی فرومایه فاشیستی مثل تو هم میتواند از طریق اینترنت اظهار وجود کند!

وقاحت شما مزدوران تمامی ندارد!

حداقل این آقا داره وظیفه رسانه ای خودش رو انجام میده و به دولتهای زورگو و سانسورچی اعتراض میکنه و امکان ارائه فیلم و خبر رو بصورت آزاد در اختیار همه مردم جهان گذاشته. درود به شرف و غیرتش!

ما هم باید به هر وسیله ممکن فیلم و عکس و خبرهای ایران رو در اینترنت بیشتر منتشر کنیم. این قوی ترین ابزار ارتباطی داره کار خودش رو میکنه.
دوشنبه 8 تیر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
دوستان یادمان باشد خمینی با نوار آمد با اینترنت هم خواهــــــــــــــد رفــت

باید که از هر گرو ه و از هر نژاد دست اندر دست هم بایست دادومیهن خود را کنیم آباد
زنده باد ایـــــــــــــــــــــــران
دوشنبه 8 تیر 1388

rezanl - هلند - امستردام
man haman iranam - ایران - کرج

هرچند طولانی شد ولی پایان شب سیه سپید است!
دوشنبه 8 تیر 1388

rezanl - هلند - امستردام
امیدوارم به حرفاش عمل کنه چون این گوگلیها! خیلی دستشون میره
دوشنبه 8 تیر 1388

sadat - هرات - افغانستان
جهان در حال پیشرفت است اما سیاست های نادرست این آخندها ایران را به عقب می کشاند
دوشنبه 8 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
آخه این چه مزخرفاتیه که تو مینویسی مثل اینکه یادت رفته اینجا سایت ایرانی ها است . من خیلی متاسف هستم که اگر حرفهای منطقی داشتی با این توهین که به مردم میکنی بی ارزش میشود .به این استاد نفهم بگو که میومد روز شنبه تهران اونوقت میدید مردم ایران مجیز گو هستند یا نه . من که میدونم که با این متنی که نوشتی دیگه هیچکس تو این سایت تو رو آدم حساب نخواهد کرد. آنقدر نوشته ات احمقانه است که اصلا نیاز به جواب ندارد . ولی با دلخوری شدیدی که ازت دارم وضع کشور هایی مثل کره شمالی - سوریه - میانمار - عربستان - عراق زمان صدام و مهمتر از اون کشور اروپایی آلمان شرقی که در تمام دوران اسرارت حتی نتونستن یک حرکت مهم ضد دیکتاتوری ترتیب بدن و و و و ...را به تو و اون استاد احمقت یاد آور میشم.
همین جنبش اخیر نشون داد که ما چقدر مردم با شعوری داریم . اما ما داریم یک قسمت از دوران تکاملی خودمونو طی میکنیم و این حکومت مذهبی هم باید میومد تا مردم یک بار برای همیشه مذهب رو بطور کامل از قوه ادراک خودشون عبور میدادند.
امیدوارم سریعا و همینجا از همه معذرت خواهی کنی چون فکر میکنم متن بالا رو موقعی نوشتی که حالت اصلا خوب نبوده.
دوشنبه 8 تیر 1388

yerena - ایران - کرج
ای بابا این آقای اشمیتم مثل اتحادیه اروپا و دیدبان حقوق بشرو سازمان ملل فقط محکوم میکنه و خط و نشون میکشه...خب اگه راست میگی یه کاری بکن. من نمی دونم این خارجیا چرا فکر میکنن محکوم کردن یه کار مهمیه همیشه فقط محکوم میکنن.
دوشنبه 8 تیر 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
ashoor - ایران - تهران

دوست عزیز! قبل از اینکه رگ گردنت بزنه بیرون و جوش بیاری ببین طرف مقابل چی گفته و روی صحبت با چه کسی است؟!

نه روی صحبت استاد هومر آبرامیان مردم آزاده و فهیم ایران هستند نه وجه صحبت من! دوباره مطلب رو بخون تا بفهمی طرف مقابل چی گفته! ظاهرا شما هیچکدام از کتابهای ایشان را هم نخوانده اید و گرنه اینطور عکس العمل نشان نمیدادید و پریشان نمیشدید!

منظور از مردمان دون و پست و فرومایه همین اراذل و اوباش طرفدار رژیم و شستشو شده های مغزی هستند که حاضرند برای بقای حاکمیت تن به هر جنایتی بدهند.

شما اطلاع دارید که برای هر یک از این بسیجیهایی که به سرکوب قیام مردم پرداخته اند روزانه معادل 200 دلار (200 هزار تومن) دستمزد و فوق العاده پرداخت میشود؟

پستی و فرومایگی یعنی همین که عده ای ایرانی حاضرند پول بگیرند و خون هم وطن خود را بریزند! با این مطلب که مشکلی نداری؟‌ داری؟!

این یک واقعیت است که در میان مردم ایران تعداد آدمهای طرفدار ظلم در هر رژیمی که در طول تاریخ بر سر کار بوده (از صدر اسلام تاکنون) بیش از سایر ملل دنیاست و این بدلیل تعصبات کور مذهبی یا دلایل اقتصادی و فرصت طلبی و فردگرایی ما ایرانیهاست.

اگر غیر از این بود که الان چنین وضعی نداشتیم!

بنده بسیار پیش از شما در این وب سایت حضور داشتم و مطالب زیادی رو در ارتباط با روشنگری در مورد اسلام و جنایات مذهبی و تاریخ گذشته ایران و اسلام منتشر کرده ام.

فکر میکنم این تو هستی که یک عذر خواهی به من بدهکاری اگر طرفدار رژیم نیستی برای اینکه بهیچ عنوان متوجه اصل مطلب نشدی و بی جهت پرخاشگری کردی!

تکامل فکری با پستی و فرومایگی که من ذکر کردم زمین تا آسمان تفاوت دارد!

اگر باز هم متوجه نشدی برات توضیح بدم.
سه‌شنبه 9 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
من نمیخوام در این مورد باهات بحث کنم ولی حداقل سعی کن از مسئول سایت بخواهی که پاراگراف دوم از متنی که نوشتی رو با جمله ای که بتونه منظورت رو درست برسونه تعویض کنه و یا کل متن رو با متن دیگه ای جای گزین کنه .البته من نمیدونم این کار ممکنه یا نه ولی چند بار دیدم که یک کامنت را چند روز بعد از نشر حذف کردند.
سه‌شنبه 9 تیر 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
ashoor - ایران - تهران
دوست عزیز!
پاراگراف دوم از متن اول من هیچ ایرادی نداره و همونطور که توضیح دادم یک واقعیت تاریخی است و شما بدون تفکر و بسیار عجولانه قضاوت و پرخاش کردید! در ضمن نیازی به خود سانسوری نیست.
شما یک عذر خواهی به استاد فرهیخته و ایراندوست هومر آبرامیان و بنده بدهکارید. توصیه میکنم حتما یکی از کتابهای ایشان را مطالعه بفرمایید تا متوجه شوید که ایشان از بسیاری از ما وطن دوست تر است و زحمات زیادی برای ایران کشیده است.
فرق بسیاری است بین ایرانی وطن فروش و مزدور و خائن و ایرانی وطن دوست و مبارز و با غیرت و آزاده! حتما اعتقاد ندارید که این بسیجیهای بی وطن عرب پرست و ضد ایرانی و مزدوران علی شیره ای دارند مراحل تکامل انسانی خود را طی میکنند؟! اینها مایه ننگ ایران هستند و متاسفانه نام ایرانی را یدک میکشند.
تکاملی که شما صحبتش رو کردی یعنی حرکت در جهت مثبت و مطابق با شئونات عالیه انسانی و نه سیر قهقرایی و حیوانی به سمت توحش و قانون جنگل که سید علی جانی براه انداخته!
حساب مردم آزاده و شجاع ایران که بلوغ فکری و سیاسی خود را یک شبه به رخ جهانیان کشاندند با این فرومایگان خود فروخته و بی وطن که به روی هموطن خود تیغ میکشند و سینه ایرانی را میشکافند جداست.
مشکلی که با این مسئله نداریم؟ داریم؟
سه‌شنبه 9 تیر 1388

Huria - دانمارک - کپنهاگ
ashoor - ایران - تهران
لطفا شما هم اسم عراق رو حذف کنید. انتفاضه 1990 احتمالا به گوشتون خورده. قیام ملت برخلاف نظرتان باشعور عراق بر صدام که به وحشیانه ترین وجه در تاریخ سرکوب شدند. هیچ ملتی دیکتاتور هموطنی مثل صدام رو تجربه نکرده پس لطفا به ملت من توهین نکنید.
چهار‌شنبه 10 تیر 1388

ashoor - ایران - تهران
Huria - دانمارک - کپنهاگ
من اصلا حرف توهین آمیزی نسبت به عراق نداشته و ندارم در ضمن اینکه با امیدواری تمام منتظر به بار نشستن نهال دمکراسی هستم که در عراق ریشه گرفته . و مطمئن هستم عراق مرفه ترین و آزادترین کشور منطقه خواهد شد. خطاب من در اون جمله کشور آلمان شرقی بود که با توجه به فرهنگ اروپایی و بودن در قلب اروپا باعث سرافکندگی اونهاست که حتی یک حرکت مهم آزادی خواهی رو نتونستن ترتیب بدن. اما دوست من شما اگر در تهران بودید و جمعیت دو سه میلیون نفری را میدیدید که همگی با علم اینکه امکان دارد آخرین پیاده روی عمرشان باشد با دلهره ساعتها شعار دادند و یا اینکه بعد از تهدید روز جمعه چطور زن و مرد جلو گلوله شعار میدادند قبول میکردی که ایران مردمان سلحشوری دارد . تصور نمیکنم شما مدعی باشید در زمان صدام نه سه میلیون نفر بلکه سیصد نفر هم در خیابانهای بغداد شعار مرگ بر دیکتاتور داده باشند. هر چند که من هم تائید میکنم که رژیم صدام در کنار کره شمالی مقام اول جهانی رو در جنایتکاری داشته. در این فرصت من هم به شما تبریک میگم بابت اینکه کشورتون کم کم با اقتدار داره امور خودشو به عهده میگیره.
چهار‌شنبه 10 تیر 1388

Huria - دانمارک - کپنهاگ
متشکرم لطف دارید من صددرصد مطمئنم که شما هموطنان شجاع و سلحشوری دارید و جزو اولین غیر ایرانیهای سایت بودم که تحسینتون کردم ولی در 1990 همه جنوب عراق یعنی میلیونها نفر جلوی صدام ایستادند حتی اسلحه از بعثیها ربودند و بسیاری از اونها رو کشتند ولی صدام بمبارانشون کرد. به هر حال امیدوارم حساسیت من روببخشید و ارزوی پیروزیتون رو از صمیم قلب می کنم چون واقعا استحقاقش رو دارید.
پنج‌شنبه 11 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.