پرتاب گاز اشک آور به تجمع سه هزارى نفر در اطراف مسجد قبا

پرتاب گاز اشک آور به تجمع سه هزارى نفر در اطراف مسجد قبا

پلیس ضد شورش جمهورى اسلامى ایران براى متفرق کردن تجمع سه هزار نفرى هواداران میر حسین موسوى در اطراف مسجد قبا در شمال تهران از گاز اشک آور استفاده کرد.

در این تجمع که روز یکشنبه براى بزرگداشت کشته شدگان حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ برگزار شد، هواداران آقاى موسوى، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى، شعار مى دادند: «راى من کجاست؟»

یک شاهد عینى که خود در مسجد قبا در نزدیکى خیابان شریعتى حضور داشت، در گفت و گو با رادیو فردا گفت: «جمعیت قابل ملاحظه اى حاضر شده بودند و مردم نیم ساعت نشستند ولى آقاى موسوى به دلیل اینکه در ترافیک گیر کرده بود نتوانست که در تجمع حاضر شود و به جاى وى، پسر آقاى بهشتى صحبت کرد.»

وى افزود: تعداد نیروى انتظامى، یگان ویژه و لباس شخصى ها آن قدر زیاد بود که مردم ناچار شدند متفرق شوند، ضمن اینکه پلیس براى متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد و درگیرى هایى نیز در ضلع شمالى مسجد قبا رخ داد.

وى افزود: در این گردهمایى تعدادى از روحانیون از جمله آیت الله هادى غفارى حضور داشتند.

خبرگزارى آسوشیتدپرس نیز به نقل از شاهدان عینى خبر داد: پس از اینکه نیروهاى پلیس یک پیرزن را مورد ضرب و شتم قرار دادند جوانان به سمت آنها حمله ور شدند.

بر اساس این گزارش، برخى از معترضان اعلام کرده اند که دست و پاى آنها در درگیرى با نیروهاى پلیس شکسته شده است.

تجمع روز یکشنبه از سوى سایت ها و شبکه هاى اجتماعى نزدیک به میر حسین موسوى در اینترنت تبلیغ شده بود و گفته مى شد که براى آن نیز مجوز گرفته شده است.

ولى خبرگزارى جمهورى اسلامى، ایرنا، به نقل از حسن طلا، فرماندار تهران اعلام کرد که هیچ مجوزى براى برگزارى مراسم در مسجد قبا صادر نشده است.

ستاد میر حسین موسوى در روزهاى اخیر تلاش کرده است تا براى بزرگداشت کشته شدگان در تظاهرات دو هفته اخیر ایران مجوز دریافت کند ولى مقام هاى وزارت کشور از صدور چنین مجوزى امتناع کرده اند.

اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهورى در ایران و حمایت آیت الله خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى، از آن موجى از اعتراض هاى خیابانى در تهران و سایر شهرهاى ایران برانگیخته است.

این تظاهرات با سرکوب شدید نیروهاى امنیتى روبرو شده و تاکنون مرگ حداقل ۲۰ نفر از معترضان در جریان تیراندازى ها تایید شده است.

رهبر ایران برگزارى هر گونه تظاهرات را غیر قانونى دانسته و مسئولیت عواقب و خونریزى هاى احتمالى را بر عهده برگزار کنندگان آن گذاشته است.

این در حالى است که میر حسین موسوى و مهدى کروبى، نامزدهاى انتخابات، گفته اند بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى برگزارى راهپیمایى آزاد است.

این نامزدها، نتیجه انتخابات که در آن محمود احمدى نژاد برنده اعلام شده است را ناشى از تقلب گسترده و مهندسى آراء دانسته اند. در مقابل دولت نهم و رهبر ایران مى گویند که انتخابات دهم ریاست جمهورى سالم برگزار شده است.

tima88 - انگلستان - لیورپول
تا باشه از این ترافیک‌ها که آدم توش گیر کنه آقای موسوی ... مردم، به خدا، به جان برادر راه دوریم ما ۶۰ میلیون یتیم هستیم . به خودمون باید تکیه کنیم ..اون از رفسنجانی که امروز رسما پرچم سفید رو بالا گرفت...این از آقای موسوی که یا در حبس خانگی به سر میبرند یا تو ترافیک گیر میکنند ...کروبی هم پشتش خالی‌ شده ولی‌ امیدوارم درک کنه که الان از حمایت ملیونها ایرانی برخورداره و بفهمه که اینبار مردم وایستادن و از امثال ایشان انتظار پایداری و استقامت دارند.خدا کنه با پا پس کشیدن سران جنبش یا حتی حذف فیزیکی‌ آنها حس تنها بودن و دلسردی به ایشان دست ندهد...ولی‌ بار دیگر تاکید می‌کنم هیچ کس برای ما دل نمیسوزاند .
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دوستان عزیز شما هم توجه کردید که مدتیه خبری از احمدی نژاد نیست؟؟!!!
اگه روزهای عادی بود هر روز یا به یک شهر می رفت ، یا سیب زمینی تقسیم می کرد ( دولت سیب زمینی ) ، یا سهام عدالت می داد ، یا حرف دروغ و حرف مفت میزد ، و یا داشت به کشورهای دیگر کمک میکرد و یا ..........
یکشنبه 7 تیر 1388

babre mazand - هلند - امستردام
مملکتی که کتاب قانون 1400 سال یپش(قران) رو اجرا میکنه از این رهبر چه انتظاری میشه داشت اخه مردک که فقه خونده چی میفهمه که بخواد تصمیم بگیره برای ملتی م مردم گوسفندن که به چوپان نیاز داشته باشن .امروز هم در گردهمایی که برای بزرگداشت شهیدان حق جو در شهر امسفرد هلند رفته بودم تقریبا همهی تظاهراتها رو رفتم و خوشحالم که این همبستگی بین مردم ما روز به روز بیشتر میشه شعارهای امروز ما در مقابل ایستگاه راه اهن یا همون سنترال امسفرد با پرچم شیر خورشید که همان پرچم ایران ماست مرگ بر دیکتاتور و به زبان هلند ی بود اکثر شعارها
اینکه رژیم ایران تروریسته مرگ بر دیکتاتور به هر حال همه ی ما باید کمی جرات کنیم کمی از جسارت وشهامت هموطنهای داخل ایران رو داشته باشیم یک دست صدا نداره
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن
در این دنیا چه دشوار است
چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است!

از دکتر علی شریعتی
یکشنبه 7 تیر 1388

*پسر شجاع* - ایران - تهران
امروز با اینکه تقریبا در تهران خیلیها از این تجمع خبر نداشتند باز هم عده زیادی آمده بودند در سطح تهران باز هم حکومت نظامی شده و همه جا ماموران امنیتی هستند امشب من ساعت11شب از هر کجا رد شدم صدای الله اکبر می آمد...فقط اگر موسوی بتواند مجوز یک تظاهرات را بگیرد کار تمام است...
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
سیمین بهبهانی

گر شعله های خشم وطن / زین بیشتر بلند شود
ترسم به روی سنگ لحد / نامت عجین به گند شود

پر گوی و یاوه ساز شدی، / بی حد زبان دراز شدی
ابرام ژاژخایی ی تو / اسباب ریشخند شود

هرجا دروغ یافته ای / درهم چو رشته بافته ای
ترسم که آنچه تافته ای / بر گردنت کمند شود

باد غرور در سر تو، / کور است چشم باور تو
پیلی که اوفتد به زمین / حاشا دگر بلند شود

بر سر کله گشاد منه، / خاک مرا به باد مده
ابر عبوس اوج - طلب / پابوس آبکند شود

بس کن خروش و همهمه را، / در خاک و خون مکش همه را
کاری مکن که خلق خدا / گریان و سوگمند شود

***

نفرین من مباد تو را / زان رو که در مقام رضا
دشمن چو دردمند شود، / خاطر مرا نژند شود

خواهی گر آتشم بزنی / یا قصد سنگسار کنی
کبریت و سنگ در کف تو / خاموش و بی گزند شود

۲۵ خرداد ۱٣٨٨
یکشنبه 7 تیر 1388

sepideh00 - ایران - تهران
این آتش روشن شده خاموش نخواهد شد.از همین الان پیروزی را حس میکنم؛ فقط دلم برای قربانیان می تپد که دیگردر بین ما نیستند.
یکشنبه 7 تیر 1388

koohkan - سوپد - مالمو
این اقای موسوی هم که همیشه یک بهانه ای برای از صحنه فرار کردن دارد.
یک روز در ترافیک گیر میکند و یک روز هم از ترس اسهال میگیرد و در خانه بستری میشود. با این قبیل رهبران خدا بداد ملت ایران برسد.اقایان گاندی به این دلیل گاندی شد که خود همیشه پیشرو ودرصف جلوی تمام تظاهرات بود ودر مقابل نیروی استعمار گر سینه سپر میکرد.
یکشنبه 7 تیر 1388

reza62 - المان - دوسلدورف
فقط دم تو گرم هادی غفاری امروز انقلاب کردی.
یکشنبه 7 تیر 1388

neshat - ایران - تهران
سلام . موسوی هههههاو دقیقا دارد . برای نظام کار میکند .از اینکه میبینم . موسوی با نقشی که انجام داد . دقیقا سر ویسهای اطلاعاتی انگلیس را هم سر کار گذاشت خوشحال میشوم .او حقیقتا مانند . سیلاکس عمل کرد (یعنی نا خالص های نظام را نشان دار کرد )
یکشنبه 7 تیر 1388

mojtaba177 - ایران - شیراز
من کارمند بودم ولی از کارم اخراج شدم چون به موسوی رای دادم و مدیرم یه ادم عوضی که از اون مفت خورایه که تو دولت نهم به وجود اومدن و از اون احمقی نژادای بی همه چیزه بی ناموسه.من افتخار می کنم که به شخصی چون میر حسین موسوی رای دادم و یک ایرانی هستم که برای فرار از این زندان جمهوری میله های این زندانو با هم در میاریم و سگی چون علی خامنه ای رو قل و زنجیر میکنیم
یکشنبه 7 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
یاران خودتان را نبازید و دل قوی دارید و امید را در دلهاتان زنده چرا که پیروزی با ماست و ما این مزدوران عمامه به سر و این حکومت فتنه گر اسلامی را نابود کرده و یک سیستم سیاسی سکولار و آزاد در ایران تاسیس خواهیم کرد.
جمهوری اسلامی باید برود
ما ایران آزاد می خواهیم آنهم بدون حضور ملا و حکومت کثیف اسلامی
یکشنبه 7 تیر 1388

maziar1 - امرپکا - لوس انجلس
اقای موسوی: دیگر جای وقت تلف کردن نیست. به عنوان رئیس جمهور ایران هر چه سریعتر دولت خود را معرفی کنیدو نگذارید این مارهای زخمی جان دوباره بگیرند. تلف کردن وقت در این مقطع تنهاوتنها به نفع کودتاچیان خوا هد بود. نگذارید این مارمولک ها تبدیل به افعی های زهراگین شوند.
یکشنبه 7 تیر 1388

saeid dollar - قبرس - لیماسول
گیرم که میزنید گیرم که میکشید با رویش مجدد جوانه چه میکنید
دوشنبه 8 تیر 1388

man haman iranam - ایران - کرج
به ما هم خبر بدید لطفا کجا و کی تظاهرات میرید ما اصلا از هیچی خبر نداریم اطلاع رسانی خیلی ضعیفه خواهشا خبر رو اعلام کنید برای بچه های کرج برنامه بزارید که بریزیم بیرون ما الان فقط الله اکبر میگیم که اصلا کافی نیست.ممنون
دوشنبه 8 تیر 1388

bluestar - ایران - تهران
babre mazand - هلند - امستردام
میدونی شعار این روزهای ما چیه؟
((مرگ بر دیکتاتور - چه شاه باشه چه دکتر))
لعنت به هرچی دیکتاتوریه چه تاج و چه عمامه. آقایون سلطنت طلب جرات دارند بیان ایران هزینه بدهند. ما میگیم میخوایم جمهوریت نظام رو برگردونیم آقایون فرصت طلب به نفع خودشون تفسیر میکنند.
دوشنبه 8 تیر 1388

افسون60 - ایران - شیراز
mojtaba177 - ایران - شیراز
دوست عزیزمن هم شرایط شما رو دارم ولی کاری نمیکنم اونا بفهمندگرایش من چیه میخوام مثل خودشون از داخل خودشون به اونا ضربه بزنم
دوشنبه 8 تیر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
bluestar - ایران - تهران
لعنت به هر کس که دیکتاتوری تاج رو با دیکتاتوری عمامه عوض کرد. میان ماه من با ماه گردون فرق بسیار است. در ضمن علامت شیر و خورشید سمبل دیکتاتوری نیست. این یک علامت باستانیه که ریشه در هویت هزاران ساله ایرانی ها داره.
اینها به کنار من هم خوشحالم که شما حالتون خوبه چون در غیبت طولانی مدتتون نگران شده بودم و این نگرانی رو در یکی از کامنت هام هم بیان کرده بودم. موفق باشید.
دوشنبه 8 تیر 1388

cheshmak1000ta - ایران - خراسان جنوبی
مرگ بر خامنه ای و گاز اشک آور Lo0o0ol
دوشنبه 8 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
bluestar - ایران - تهران
گورتو گم کن همین تو رژیمی خجالتی نوشته بودی بسیجی نبود که ندا را کشت با وقاحت باز کامنت مینویسی سگ شاه می ارزد به تمام ملایان ادمخوار و مزدورانی ...
دوشنبه 8 تیر 1388

rastad - ایران - تهران
شاید بتوانید دست و پای مرا به غل و زنجیر کشید و یا مرا به زندانی تاریک بیافکنید ولی افکار مرا که آزاد است نمی توانید به اسارت در آورید. جبران خلیل جبران
مرگ بر خامنه ای دجال . مرگ بر ضحاک ایران . مرگ بر فرعون ایران
سه‌شنبه 9 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.