نامه دکتر علیرضا بهشتی به پدرش شهید بهشتی: پدر دیدی چه کردند؟

نامه دکتر علیرضا بهشتی به پدرش شهید بهشتی: پدر دیدی چه کردند؟

این متن نامه دکتر علیرضا بهشتی به پدرش شهید بهشتی است. شاید بیش از ده بار این نامه را خواندم و هربار اشک ریختم. نامه آنقدر زیبا، گویا و احساسی است که حرفی باقی نمی گذارد:

بار دیگر بی تو

چرا هربار که هفتم تیر می رسد سفرة دل گرفته ام را نزد تو می گسترم؟ شاید چون سایة تو را همچنان بر سرم گسترده می بینم. شاید هم که چون نمی گذارند صدایم شنیده شود، بدنبال چاهی می گردم تا آهی برکشم. شاید هم که برباد رفتن میراث توست که اینچنین آتشم می زند و داغ دیرینه را تازه می کند.

پدر! دیدی که چه روزهایی را شاهد بودیم که امکان بازشناسی تاریخ صدر اسلام را برایمان ممکن ساخت؟ دیدی که سکوت که شکسته شد، چگونه دل ها مملو از امید شد؟ دیدی که عطر راستی و صداقت که فضا را پر کرد، پایه های کاخ های دروغ و ریا به لرزه افتاد؟ دیدی خمودی و خموشی جای خود را به سرزندگی و نشاط داد؟ دیدی که دل هایی که سال ها با انگشتان کلیشه سازان از هم دور نگه داشته شده بود، فاصله ها را شکستند و در کنار هم نشستند؟ دیدی که نسل سومی که با انقلاب، امام، جنگ، شهادت و دینمداری قهر کرده بود، در داوری هایش به تأملی دوباره نشست و مطالباتش را در ادبیات صدر انقلاب جستجو کرد؟ دیدی که زن و مرد و پیر و جوان و روستایی و شهری، چشم امیدشان را به یار دیرینة تو دوختند و به رغم همة اما و اگرها و جوسازی ها، رایت اعتمادشان را بدست او سپردند؟

اما پدر دیدی که همان کسانی که پس از شهادت تو زیر لب زمزمه کردند که بهشتی عاقبت بخیر شد و تداوم حیات او به سلطة اسلام لیبرالی می انجامید، چه کردند؟ به بهانة حراست از اسلامیت نظام، جمهوریت نظامی که تو در کنار امام و مرادت و به یاری بسیاری دیگر از همراهان دیروز و امروز معماری کرده بودی را به مذبح سلایق و علایق و داوری های شخصی بردند. خواست مردمی نجیب که با بالاترین درجات آگاهی، حق به سرقت بردة خود را مطالبه می کردند را آشوب طلبی نامیدند، خوننشان را بر قداره بندان خود مباح ساختند، و به نام دین، دینداران را بی دین نامیدند، مذبوحانه به دنبال سرانگشتان بیگانه گشتند و یافته و نایافته، سکوت تلخ، بلند و رسای حق خواهان را با شادکامی دشمنان قسم خوردة انقلاب همانند کردند تا مجوزی برای مشروعیت بخشی به کودتاگران دست و پا کنند.

یاد روزهای سختی می افتم که در مقابل هجمة ناجوانمردانة زبان های پلشت سکوت کردی و افتراها و دشنام ها را از دوستان دیروز و دشمنان آن روز و امروز صبورانه شنیدی و دم فروبستی. تو قربانی التقاط و تحجر شدی: التقاط تو را ترور شخصیت کرد، تحجر در مقابل رضایتمندانه سکوت کرد، و آنگاه بود که فاجعة هفتم تیر به آسانی اتفاق افتاد. این بار اما، روایتی معکوس در کار است: تحجر، اندیشه هایت را بر نمی تابد و تجلی سبز آن را تحمل نمی کند، التقاط شادمانه برحق بودن خود را اثبات می کند، و این تویی که یکبار دیگر به قربانگاه فرستاده می شوی. بگذار که این بار سخنم را با شعری از شفیعی کدکنی به پایان برسانم:

تو در نماز عشق چه خواندی که سالهاست
بالای دار رفتی و این شحنه های پیر
از مرده ات هنوز پرهیز می کنند
......
خاکستر تو را
باد سحرگان
هرجا که برد
مردی زخاک رویید

سید علیرضا حسینی بهشتی هفتم تیرماه 1388

rosa - انگلیس - تهران
bluestar-ایران-تهران
دوست عزیز خیلی خوشحالم که دوباره برگشتی.خیلی نگران شما وچند نفر از دوستان بودم توی این شرایط.گر چه در برخی جهات با نظراتتان موافق نیستم ولی مهم اینه که همه ما خواهان ایرانی اباد وازاد هستیم وخواهان دمکراسی.امیدوارم که همیشه سالم باشید.دعا کنیم بقیه دوستان هم سالم باشند ودوباره کامنتهاشون رو ببینیم.
یکشنبه 7 تیر 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
حالا معلوم شد که انقلاب ایران یک اشباه تاریخی بود که عواقب آن دامن بنیانگذارانش را گرفت. استفاده ابزاری از دین همین مصیبتی می شود که
30سال کشور را به قهقرا و نابودی کشانده و مردم را به فلاکت و بدبختی انداخته است.
یکشنبه 7 تیر 1388

palachinka - بلغارستان - صوفیا
سلام دوستان.
دوستان خارج از ایران لطفا برنامه psiphon-1.6 را دانلود کنید و از این طریق به دوستان داخل ایران لینک بدهید.
طریقه استفاده:
1.برنامه را نصب یکنید.
2. یوزر و پسوردهای مختلف بسازید و انها را به دوستانتان در ایران با لینک بدهید.
3.هنگام لوگ این شدن یوزرها کامپیوتر شما باید روشن باشد.
از طریق این برنامه دوستانمان در ایران اینترنت فیلتر شده را دور زده و از طریق اینترنت ما در خارج از ایران به تمامی مطالب و سایتها دسترسی پیدا میکنند وغیر قابل ردیابی میباشند چونکه ما سرور ایشان هستیم :))
به همه اموزش بدهید.اگر هم مشکلی داشتید کامنت بزارید در خدمتم.
یکشنبه 7 تیر 1388

سید اکبر - ایران - تهران
خدایا چه میشود کرد دارم به بعضی چیزها شک میکنم بعضی ها میگویند بی منطقم و بعضی ها هم میگن ایرانی نیستم و جیره خوار هستم اما تو خوب میدانی که هیچکدام از این تهمتها به من نمیچسبد همه میگن من این روزها دارم تو خیابان هموطنان خود را میزنم اما خدا شاهد است که الان دو هفته از خانه بیرون نرفتم من همیشه طرفدار مظلوم بودم و هستم و عاشق امام حسین...
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
نامه ی یکی از هم کلاسی های بشری خامنه ای ( دختر خامنه ای ) به وی :

سلام بشری حسینی خامنه ای ، دختر بزرگ رهبر انقلاب

نمی دانم مرا به یاد می آوری یا نه ؟ ما هشت سال در یک مدرسه درس خواندیم؛ مدرسه رفاه را می گویم، همان مدرسه که فرمان انقلاب از آنجا صادر شد و روی پشت بام هایش سران رژیم تیرباران شدند. یادت می آید؟
شاید بیشتر باید راهنمایی ات کنم تا مرا به خاطر بیاوری، من در تیم والیبال مدرسه بودم. خیلی وقت ها زنگ تفریح ها روبروی هم می ایستادیم و بازی می کردیم.
تو همیشه با یک تویوتای سفید به مدرسه می آمدی ؛ سه تا اسکورت تو راهمیشه همراهی می کردند که یکی از آن سه تا ، خانم زورمند ، در مدرسه هم مراقب تو بود؛ هر جا که می رفتی او هم با تو بود.
داستان آن روزها داستان تبعیض آشکاری بود که همیشه مدیر ها و معلم های مدرسه بین ما و تو می گذاشتند. شاید خیلی وقت ها این تبعیض ها را می فهمیدی و شاید هیچ وقت دقت نمی کردی که چطور در هر قرعه کشی در مدرسه نام تو بود که از صندوق بیرون می آمد. این مهم نبود اما همیشه خشمی پنهان را در ما که بچه هایی 11 -12 ساله بودیم بر می انگیخت. یادم نمی رود دوران جنگ صرب ها و بوسنی ها بود و قرار بود هر کلاس برای مجروحین بوسنی پول جمع کند وهر کلاسی که مبلغی بیشتر جمع کرده بود به اردوی لواسان برود. همه بچه ها پول قللک هایشان را جمع کرده ،ورده بودند. کلاس ها هر کدام بین 4000 هزار تومان تا 5000 هزار تومان توانسته بودند پول جمع کنند. رقابت سر ده تومان و بیست تومان بود. اما ناگهان تو آمدی و 30000 هزار تومان که پدرت از سهم خود داده بود برای بوسنی آوردی . بازی بهم خورد و کلاس تو بدون رقیب و با اختلاف بالایی برنده شد. همه اعتراض کردیم که این مسابقه بین بچه ها بوده نه پدر بچه ها . اما کسی به ما گوش نداد و کلاس تو بشری عزیز برنده مسابقه اعلام شد.
قصه هایی از این دست زیاد دارم که برایت بگویم اما اینجا نیامده ام تا از خاطرات دوران مدرسه برایت بنویسم. آمده ام تا بنویسم آن آشوب گرانی که پدر تو از آنها یاد می کند ما هستیم. هم کلاسی ها و هم مدرسه ای های خود تو. ندا که در خیابان کارگر به قتل رسید ، دخترک معصومی که هم سن و سال من و توست ، نه سلاحی داشت نه خنجری ، گلویی داشت که آمده بود فریاد بزند حق خود را . چه کسی گفته جواب فریاد گلوله است؟ مگر یادمان رفته این همان روشی بود که شاه پیش گرفت و نابود شد. ندا جان داده و پیکر نحیفش دیگر فریاد نمی شود تا خواب پدر تو را بر هم بزند بشری عزیز اما آیا اسلام و پیامبررحمت اینگونه زیستند که پدر تو رفتار می کند؟ مگر نخوانده ای در نهج البلاغه که امیر المومنین گفته است ” اگر خلخال از پای زن یهودی کنده شود فرد مسلمان دق کند جا دارد”؟
صدای الله اکبر های این ملت را اگر پدرت نمی شود تو که می شنوی، نمی شنوی ؟ صدای خشم ملتی که اینچنین به شعورشان توهین شده الله اکبری است که با آن تنها به خدای واحد پناه می برند. ملتی که روزگاری شهید دادند و امروز اوباش خطاب می شوند، ملتی که برای رساندن پیامشان به گوش مسئولین پای صندوق های رای آمدند و اینگونه حق شان ضایع شد. یادت که نرفته کتاب دینی مان را ” الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم” ؟ البته تو بیشتر از اینها خوانده ای و شنیده ای، این را می دانم. اما هیهات که” هفتاد سال طاعت یک شب به باد رفته”
اگر پدرت نمی داند چه در این سرزمین و کوچه ها و خیابان هایش می گذرد که من بعید می دانم نداند، اگرشعار الله اکبر را نمی شنود، بوی گاز اشک آور چشمانش را نسوزانده، صدای صفیر گلوله ها به گوشش نمی خورد ، صفحه های اینترنت را برایش باز کن. عکس دخترک معصوم ندا را نشانش بده، روبرویش بایست . فکر می کنم ندا هم پدری دارد ،مادری دارد ، خواهر و برادری دارد مثل تو که پدر داری. ندا یکی از همکلاسی های تو بوده، ندا هم در همین انقلاب اسلامی به مدرسه رفته ، ندا هم مثل تو هزاران آرزو داشته.
نگذار فردای این فریاد ها که غریو خشم مردم شکلی دیگر به خود خواهد گرفت درمانده و دربدر دنیایی شوید که جایی برایتان نخواهد داشت و تبعیدیانی شوید که طعم تلخ حقارت جامه تن تان شود. قبل از آنکه دیر شود به پدرت بگو ندا و بشری هر دو یک معنا می دهند و هیهات از روزی که ندای فریادهای ندا ها را نشنویم
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
مهتاب نصیرپور، هما روستا و حسین زمان جزو بازداشت شدگان هستند.
یکشنبه 7 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
ضرر قطع سیستم پیامک اپراتورهای اول ، دوم ، روزانه بیش از یک میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان

با قطع شدن شبکه پیام کوتاه تلفن همراه کشور هر یک از اپراتورهای اول ، دوم و پیمانکاران پیامک با ضررهای میلیاردی مواجه شده اند. مسدود شدن شبکه پیام کوتاه تلفن همراه از آخرین روز هفته گذشته تا به امروز همچنان ادامه دارد و این مسئله سبب شده تا ارتباط بیش از 31 میلیون مشترک اپراتور اول ، 14میلیون مشترک ایرانسل و نیز مشترکانی که از این وسیله ارتباطی بصورت انبوه استفاده می کنند به کلی قطع شود. با فرض آنکه روزانه بطور متوسط 60میلیون پیام کوتاه از شبکه همراه اول مبادله می شود و در خوشبینانه ترین حالت تمامی این پیامکها نیز با فونت فارسی ارسال شود ، اپراتور اول حدود 540میلیون تومان در یک روز و حدود 2میلیارد و 160 میلیون تومان طی چهار روز گذشته متضرر شده است. در همین حال اگر هر مشترک ایرانسل روزانه یک پیام کوتاه با فونت لاتین بفرستد -که مطمئنا آمار بسیار بیش از این رقم است - این اپراتور نیز روزانه بالغ بر 330میلیون تومان و جمعا یک بیش از یک میلیارد و 320میلیون تومان از این قطعی ضرر کرده است. در این بین باید حدود 920هزار مشترک تالیا را نیز درنظر گرفت. انسداد شبکه پیام کوتاه در حالی ادامه دارد که بسیاری از افراد از این رسانه برای امور روزمره و کار خود استفاده می کنند.
_______________

مهم * مهم * مهم *

به دوستانی که در ایران هستند پیشنهاد میکنم که از خطوط ایرانسل استفاده کنند. این کار همان طور که در خبر بالا آماده است ضرر بسیار بزرگی به دولت ج.ا می زند.
بعنوان مثال اگر 1 میلیون نفر از خط موبایل دولتی استفاده نکنند و همین 1 میلیون نفر روزانه بصورت میانگین 500 تومان هزینه ی مکالمه و پیامک شان شود ، در هر هفته چیزی در حدود 3.500.000.000 تومان ( یعنی سه میلیارد و پانصد میلیون تومان ) به ضرر دولت است. خودتان همین مبلغ را در سطح سالیانه حساب کنید ببینید چه عددی می شود!!


این کار علاوه بر ضرری که به دولت میزند دارای یک حسن بسیار بزرگتری نیز می باشد، یعنی این کار دارای ، امنیت بیشتری است چون طبق قرارداد بین المللی که ایرانسل امضا کرده است، نمی تواند امکان گوش دادن به مکالمه های مشترکین را به وزارت اطلاعات بدهد.

به همه بگویید.
یکشنبه 7 تیر 1388

kyky - اکراین - کیف
من چند سالی از این به اصطلاح انقلاب کوچکترم ولی هر وقت این اسم رو میشنوم بی درنگ یاد قلعه حیوانات نوشته جورج اورول میوفتم دقیقا کپی برابراصل....!!!!!!
یکشنبه 7 تیر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
بان جووی و اندی برای ایران خواندند :
"Stand by Me" - Andy, Jon Bon Jovi, Richie Sambora Friends
https://www.youtube.com/watch?v=RASKaZFZtS8eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eradiofarda%2Ecom%2Fcontent%2FF7%5FAndy%5FBon%5FJovi%5Fworldwide%5Fsolidarity%5Fwith%5FIran%2F1764401%2Ehtmlfeature=player_embedded
یکشنبه 7 تیر 1388

فاتح - ایران - تهران
آقای علیرضا بهشتی حکایت شما هم شده مثل پسر حضرت نوح (ع) !
ای کاش قبل از اینکه دیر بشه نقاب ظلمت را از چهره ات برداری و ببینی که پدرت برای چه به شهادت رسید !؟
یکشنبه 7 تیر 1388

sanaz2001 - کانادا - مونترال
جناب آقای دکتربهشتی
نسل جوان امروزه فقط آزادی می خواهد.چیزی که نسل اول به دلیل کودتای آخوندها و استعفای مرحوم مهندس بازرگان و دولت ملی ش از اوایل انقلاب ازدست داد.همین سرکوبهای چندروزه و کشت وکشتارها و حمله چماقدارها و... ازنخستین روزها شروع شد.
نسل امروز آزادی و حکومت غیردینی و بدون ولایت مطلقه فقیه می خواهد.
به امیددست یابی به آزادی
یکشنبه 7 تیر 1388

سیاوش ایرانی - ایران - ایران
kyky - اکراین - کیف
دقیقا درست گفتی و هفته پیش اون توله سگهای درنده ای را که از والدیتشان جدا کرده و برای کشتن اموزش داده بودند را رها کرده و بجان ملت انداختند
یکشنبه 7 تیر 1388

reza62 - المان - دوسلدورف
جای شکرش باقیه که جناب دکتر مطلع هستند که این جانیها شهید بهشتی را کشتند.
یکشنبه 7 تیر 1388

7-aseman - اتریش - وین
سید ا کبر اگه واقعا این احساس را داری میتوانی عضو ما باشی ما افتخار میکنیم حقیقت را درک کنی شک نکن خودت قضاوت کن مطمپن باش اگه واقعیت را بشناسی همه تو را عضوی از برادر خود میشناسند . ما همه هم دنبال حق هستیم وحق مظلوم دنبال این هستیم بدبختی فقر ریشه کن باشه دنبال این هستیم نامردهایی که حق دیگران را از نفت که به همه ی ملت ایران تعلق داره منصفانه تقسیم کنند ما دنبال ازادی بیان هستیم ما میخواهیم دولت مردان فقط به فکر خودشان نباشند ووووووووووووو......ما میخواهیم من نباشیم بلکه همه ما باشیم
ارزو داریم که در نظر های بعدی اگه سئوالی داری بگی مطمئن باش جوابتو منصفانه میگیری
موفق باشی
یکشنبه 7 تیر 1388

Larkiden - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
سید اکبر
شما هم مانند بسیاری از ایرانیان دیگر بازی خورده اید... اینکه چه زمانی به واقعیت سیاست های پیاده شده در این سالها را دریابید با خود شماست. من و شما مظلوم امروز ایران را میشناسیم. اما افکاری که در سرمان است دیدگاهمان را عوض میکند و همه چیز را آنطور که بما دیکته شده میبینیم.
نه تنها در این رژیم بلکه در تمامی احزاب مخالف یا موافق دیگر اگر تندروی شود مرزهای واقعیت را درنوردیده و عامل سرکوب واقعیت میشود . اول در خودمان و سپس در دیگران پیاده میشود.

زنده باد ایران زنده باد مردم فهمیده ایران
یکشنبه 7 تیر 1388

Larkiden - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
این آقای دکتر هم ترسیده به مقامی بنویسه و اعتراض کنه ... به پدرش نوشته که مرده.
خدا رفتگان راه آزادی رو بیامرزه اگر که پدر این آقا واقعا آزادی میخواست این هم جزو اونها.
زنده باد ایران زنده باد مردم فهمیده ایران
یکشنبه 7 تیر 1388

elinaa - ایران - تهران
فاتح - ایران - تهران !!

چه خوب که این نوح و پسرش بودند که شما یه جوری یه چیزهایی رو توجیه کنین والا خدا می دونه که چه جوری باید توجیه میکردین
یکشنبه 7 تیر 1388

shenel ghermezi - هلند - اترخت
سید اکبر - ایران - تهران
سید اکبر، هر کسی‌ که از احمدی‌نژاد با مزدورانش دفاع کنه بطور مستقیم یا غیر مستقیم دستش به خون آغشته هست. ملت را اشوبگر نامیدن یا خس و خاشاک، کجای این مردمی هست؟ کدام خدا را شما میپرستید؟ خدایی که ندا و امسال ندا را کشتن راه خودش میداند؟ یعنی‌ خدا اینقدر ضالمه؟ اسلام که بقول شما کاملترین دین هست، چرا اینقدر به اسمش قتل انجام می‌شه؟ چرا اینقرد اجباری هست؟ چرا تو دین اسلام جایی‌ برای آزادی بیان نیست؟ آخه شما چرا فکر می‌کنید که باید برای دیگران تعیین و تکلیف کنید؟ چرا دنیا رو جهنم کردید که به اجبار همه رو به بهشت بفرستید؟کشت و کشتار را حق مسلم خامنه‌ای و پسرش و اطرافیانش میدانید، آخه برای چی‌؟ کورکورانه از اینها پیروی کردن تا کی‌؟ خدای ما عادل تر و رحیم تر از خدایی هست که شما میپرستید.
یکشنبه 7 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
ما از هر مخالفتی بر علیه این نظام پوسیده و کثیف اسلامی استقبال می کنیم اما این پدر گور به گور شده آخوندت برعکس آنچه تو ادعا میکنی نه تنها لیبرال و روشنفکر نبود بلکه اگر زنده بود الان یکی از ارکان قدرت مانند رفسنجانی منفور در این رژیم نامشروع اسلامی بشمار می رفت و همانند همپالگیهایش هزاران هزار جنایت آفریده بود.
یک ملای خوب یک ملای سقط شده است. آن آرمانی را که تو از آن یاد میکنی هزاران هزار شهروند پیر و جوان و نوجوان این کشور را به مسلخ گاه دین و مذهب برد و سلاخی کرد و ایران را با عقاید کثیف اسلامی به ورطه نابودی کشانید. اگر امثال پدر بی شرافت تو نبودند الان ما گرفتار این استفراق کثیف اسلامی نبودیم و اینگونه بر ما ظلم وستم آنهم بنام دین و خدا نمی رفت.
مرگ بر همه شما و این حکومتتان.
یکشنبه 7 تیر 1388

nara83 - ایران - مشهد
سید اکبر
هرچند هیچ وقت قصد نداشتم جوابی برات بنویسم اما از تو فقط یک خواهش دارم. می دونم که دیر یا زود تو هم به جمع ما خواهی پیوست و خودت درک خواهی کرد که نظام دیکتاتوری اسلامی چقدر پست و حیله گره. اما خواهشم اینه که هر زمان به این نتیجه رسیدی خودت در همین سایت اعتراف کنی و دلیل نتیجه گیریت رو به همه بگی.
یکشنبه 7 تیر 1388

faryar_shafizadeh - ایران - ایران
به نظرم حرفاتون یکم بی انصافیه!!همه از بهشتی تعریف می کردن!!
این جو خفقان و اعدام بعد از مرگ او به وجود اومد.بعد از اینکه بنی صدر و مجاهدین کله پا شدن و بهشتی کشته شد.در ضمن اگر بهشتی مثل این آقایان بود حتما پسراش به انواع و اقسام پست ها می رسیدن.
یکشنبه 7 تیر 1388

saeid dollar - قبرس - لیماسول
خداوند رحمت کند پدرتان را که مملکت ما کمتر امثال دکتر بهشتی به خود دیده.
دوشنبه 8 تیر 1388

mehditm - ایران - تهران
30 سال بدبختی و اعدام و ترور برای چی؟همه داشتن راحت زندگی میکردن کسی به کسی کاری نداشت چطوری شد گول خمینی رو خوردن؟
دوشنبه 8 تیر 1388

omid1357 - اطریش - وین

این یارو اینرا برای مردمی نوشته که در ایران هستندو احتمالا طرفدارش هستند.اولا فحش به مرده دردی دوا نمیکند. دوم بهشتی اولین کسی بود که در مناظره تلویزیونی راه اندازی کرد .اگر اشتباه نکنم بدست انهایی که امروز هدف دزدیدن اعتراض ما را دارند کشته شد و کسانی به حکومت رسیدند که دیگر بحث نمیکردند بلکه هزاران نفر به سلاخ خانه میبردند.دوستی که هوادار سازمانی بود ومدتی در زندان بود میگفت ترسی که ما از توابین داشتیم از هیچکس نداشتیم.همیشه همینطور است کسانیکه زیاد شعار میدهند از همه زودتر جا میزنند !!!میدونم که الان اقایان شروع میکنند عقده هاشون را با فحش دادن و نوکر اخوند گفتن خالی کنند فرق شما ها با خامنه ای و دارو و دسته اش چیست؟؟؟. هردو به مخالفین فحش میدهید و با مرگ تهدید میکنید.!!هر دو مردم را احمق میدونید و میخواهید برایش تکلیف مشخص کنیدو هردو در تب ریاست سر ها میبرید. ولی یک فرق دارید او قدرت دارد و شما ندارید.
دوشنبه 8 تیر 1388

nirvana20 - کانادا - تورنتو
سیداکبر ایران تهران

ما می گوئیم که درست قضاوت کن با ندای درونت با وجدانت نه با طرز تفکری که سالها پیش کسب کردی و حاضر به تغییرش هم نیستی ما که نمیگوییم بی دین بشو نه ولی در هر لحظه از حق دفاع کن . تو که راحت به سایت دسترسی داری مگر نمیبینی چطور بسیجی ها هموطنانت را کتک میزنند به هیچ کس رحم نمی کنند چطور میتوانی ساکت بنشینی و باز هم بگویی نه دروغه . بسیاری از مردم ایران احساس بدی دارند چون احساس میکنند بازیچه دست این حکومت شدند اگر مسلمانی چطور میتوانی از کسی اطاعت بکنی که با دروغ زندگی میکنه چطور میتوانی چشمهایت را ببندی . برادر عزیز این را بدان که شک برای انسان واقعی لحظه ای است که به روشنگری میرسه و این برای هر کسی اتفاق نمی افته مگر انسانی که هنوز مهر و عطوفتی در قلبش باشه و چقدر تواضع داشتی که اعتراف کردی به امید روزی که کامنت بگذاری و بگویی با ظلم مخالفم مخصوصا در حق هموطنم .
دوشنبه 8 تیر 1388

Aso22 - ایران - تهران
هموطن عزیزی که استفاده از خطوط ایرانسل را پیشنهاد کرده ای، به نظر می رسه امتیاز ایرانسل مربوط به آقا مجتبی باشه!! پس یه تحقیقی بفرمایید و در صورت عدم صحت این خبر آن را اعلام بفرمایید. ممنون
دوشنبه 8 تیر 1388

مانفرد - ایران - ایران
تورو به اون چیزی که قبولش دارید این چیزها رو باور نکنید.این آقا تا الان کجا بود که حالا مدعی حمایت شده و خیلی جالبتر اینکه به کسی نامه مینویسه که سالیان ساله که تو این دنیا نیس چه بسا اینکه اگر هم بود ذهی خیال باطل که طرف مردم رو میگرفت.این آقا کسی هستش که تا لباس شخصی ها حمله کردند فرار کرد(مسجد قبا)البته تو خبرها به اسم اینکه اسکورتش ایشان را بزور برد ما خوندیم.حالا شما هی از این ملاها تعریف کنید.ختم کلام تو این لباس آدم خوب پیدا نمییییییییشه.بدرود
سه‌شنبه 9 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.