به دلیل ناامنی در ایران، مسابقات فوتسال آسیا به تعویق افتاد

به دلیل ناامنی در ایران، مسابقات فوتسال آسیا به تعویق افتاد

 رتبه ورزش ایران از ۱۵ به ۵۳ در جهان تنزل یافت

دیروز خبری مبنی بر تعویق مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا که قرار بود سیزدهم تا بیست و یکم تیرماه در اصفهان برگزار شود روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت. در این خبر آمده بود که بازیهای قهرمانی فوتسال باشگاه های آسیا ۲۰۰۹ که قرار بود در اصفهان برگزار شود اینکه تاریخ جدیدی برای آن درنظر گرفته شود به تعویق افتاد.

در این خبر حتی دلیل این اتفاق قید نشده است. اما علیزاده، مدیرروابط عمومی باشگاه فولاد ماهان سپاهان و مدیر روابط عمومی این مسابقات اعلام کرد این اتفاق به دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا افتاده است:«دلیل این امر مسائل امنیتی کشور و شرایط متشنج این روزهای ایران است. با این که آقای ترابیان _ رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران _ طی مکاتباتی با AFC تاکید کرده بودند که امنیت به کشور و اصفهان بازگشته و این مسابقات به همراه تیم های شرکت کننده هیچ مشکل امنیتی ندارد AFC طی نامه ای دقیقا به همین دلیل از فدراسیون فوتبال ایران خواست این مسابقات به تعویق بیفتد.»

علیزاده تاکید کرد سایر باشگاه های حاضر در این مسابقات مشکلی برای حضور در ایران نداشتند:«این تنها خواسته AFC بود که بازی ها به دلایل امنیتی به تعویق بیفتد. باشگاه ها هم ویزای ایران و هم برای حضور در اصفهان بلیت گرفته بودند. باشگاه های شرکت کنند کاملا آماده حضور در این مسابقات بودند.»

به گفته مدیرروابط عمومی باشگاه فولاد ماهان سپاهان کمیته فوتسال فدراسیون دست روی دست نخواهد گذاشت:«آقای ترابیان حتی قبل از این جریان مدام در تلاش بودند. ایشان یک پایشان تهران و یک پایشان اصفهان بود تا مشکلی برای برگزاری آبرومندانه این مسابقات پیش نیاید. در حال حاضر هم حتی با این که تیم ملی فوتسال برای مسابقات جام جهانی کوچک به برزیل رفته است ایشان در تلاشند تا مشکلی برای برگزاری مسابقات پیش نیاید.»

علیزاده در از قول عباس ترابیان هم گفت:« این مسابقات یک یا دو هفته عقب می افتد اما این احتمال هم وجود دارد به دلایل امنیتی اصلا میزبانی از ایران گرفته شود.»

در این بازیها قرار بود ۱۰ باشگاه فوتسال از کشورهای مختلف حضور داشته باشند. باشگاه های فولاد ماهان سپاهان، نیو ساوت ولز ثاندر (استرالیا)، ووهان دیلونگ (چین)، نوروز اسپورت کلاب (عراق)، ناگویا اوشن (ژاپن)، آلتین تاش (قرقیزستان)، پروس کافه (لبنان)، السد (قطر) و پورت آثوریتی (تایلند) تیم های شرکت کننده در این تورنمنت هستند.این اولین دوره بازیهای قهرمانی باشگاه های فوتسال آسیا است.

این بازیها قرار بود از روزهای ۱۳ تا ۲۱ تیر در سالن پیروزی شهر اصفهان برگزار شود.

منبع : جهان ورزش

 
رتبه ورزش ایران از ۱۵ به ۵۳ در جهان تنزل یافت

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: دیگر زمان آن رسیده که نگاه واقع بینانه به مشکلات و معضلات ورزش کشور شود و آقای رئیس جمهور تغییراتی در مدیریت سازمان تربیت بدنی انجام دهند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) افزود: شکست‌های اخیر ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی رتبه ما را از جایگاه و پانزدهم جهان در سال ۲۰۰۵ با پنجاه و سوم در آخرین رتبه‌بندی جهان تنزل پیدا کرده که با توجه به باخت تیم ملی فوتبال در آمار بعدی قطعاً از این جایگاه هم پائین تر خواهیم رفت.

وی ادامه داد:‌ اگر مسئولان نگاه واقع بینانه به عوامل ناکامی های اخیر داشته باشند می توانیم نقش ورزش را در برنامه پنجم توسعه برجسته‌تر ببینیم تا شرایطی برای کسب موفقیت در آینده ایجاد شود.
یوسف‌نژاد اضافه کرد: هیچ کدام از مسئولان ورزش کشور نمی توانند نتایج ضعیف اخیر دفاع کنند، بنابراین ضرورت تغییر مدیریت در بعضی بخش ها کاملا احساس می شود.

نماینده مردم بابلسر در مجلس هفتم افزود:‌ یکی از موثرترین عوامل عدم راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی، عدم قدرت در انتخاب سرمربی بود در ابتدا قلعه‌نویی کنار رفت و علی دایی در دوران سرمربیگری از ۵ بازی ۶ امتیاز گرفت. پس از او مایلی کهن انتخاب شد که انتخاب او هم به گفته برخی با دخالت سازمان انجام گرفت. در آخر هم افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و تقریبا بهترین نتیجه را به دست آورد. این پروسه نشان می دهد مسئولان کشور ما قدرت انتخاب یک سرمربی را ندارند.

منبع   : ایپنا

amir118 - کره - vgnjfg
به درک
یکشنبه 7 تیر 1388

fak zan_uk - انگلیس - لیور پول
از روی نحس ایشون است هر جا مسابقه است عین بوزینه میپره وسط
یکشنبه 7 تیر 1388

setroos - اوکراین - کیف
خیلی‌ خوب حالا...اینا هم خودشونو کشتن با این ناا آرامیها...تو کشورای خودشون همیشه جنگو دعواست،حالا ما هم یه ذره خواستیم انقلاب کنیم،چی‌ می‌شه مگه؟
یکشنبه 7 تیر 1388

elinaa - ایران - تهران
تبریک به احمدی نژاد و نوچه هاش
یکشنبه 7 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.