دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم : برخی افراد معرفی‌شده برای هیات ویژه، بی‌طرف نیستند

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم :

برخی افراد معرفی‌شده برای هیات ویژه، بی‌طرف نیستند

ایلنا: دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل هیات ویژه نظارت توسط شورای نگهبان، تاکید کرد: معتقدم در این هیات باید افراد بی‌طرف و آشنا با مباحث حقوقی و قانونی حضور داشته باشند، در حالی که برخی از افراد معین شده برای این هیات، دارای این خصوصیات نیستند.
سید حسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: برخی افراد معرفی شده جهت حضور در این شورا مناسب هستند، اما بعضی دیگر مانند حداد عادل که در تلویزیون به نفع یکی از نامزدان سخنان ناعادلانه‌ای گفت، دارای مشخصه بی‌طرفی نیستند، این افراد می‌خواهند داوری کنند، در حالی که یک قاضی نباید قبلا طرف کسی را گرفته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به شکایات مطرح شده در انتخابات باید یک شورای حکمیت مورد قبول شورای نگهبان و نامزدان تشکیل شود، تصریح کرد: در مجمع محققین و مدرسین هم نظر ما این بود که یک گروه بیطرف عادل باید وارد قضیه شود و امکان دارد که موسوی با پیشنهاد اضافه کردن چند نفر به ترکیب هیات فعلی با همکاری با این هیات موافقت کند.
موسوی تبریزی با انتقاد از سخنان دیروز خطیب جمعه تهران مبنی برعدم ابطال انتخابات، تصریح کرد: ممکن است رسیدگی شکایات به نتایجی چون ابطال انتخابات یا برگزاری مرحله دوم بکشد و چنین قضاوت‌هایی قبل از رسیدگی، موجب ایجاد شک و تردید در جامعه می‌شود.
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالی درباره امکان ایفای نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در قضیه انتخابات، با اشاره به اینکه طبق قانون، رهبری معضلات نظام را که از مجاری قانونی حل نمی‌شود، به این مجمع واگذار می‌کند، اظهار کرد: هیچ ایرادی ندارد که موضوع انتخابات به این مجمع برود، زیرا تمام افراد حاضر در آن از مقامات نظام از جمله اعضای شورای نگهبان یا منصوبین رهبری هستند و لذا نظر مجمع تشخیص می‌تواند مورد قبول همگان باشد.

8036 - ایران - اصفهان
با سلام : این وسط دود این مساءل تو چشم مردم رفت هر چهار کاندیدا طبق برنامه هایی که از قبل به آنها داده شده بود به خوبی پیش رفتند و این وسط مردم سر کار بودند هیچ کس دلش به حال ملت نسوخته است اینها همه کثافت هستند ( دلمان به حال اون دانشجوهایی که از دستمان رفتند بسوزد و امید وارم که (آّه ) بابا و مامانهایی که دسته گلاشون را از دست دادند این رژیم کثیف و آقای موسوی که از این کار انصراف نداد را نابود کند ) حال میگوید پس چرا آقای موسوی آمد . من هم میپرسم چرا رد صلاحیتش نکردند. نباید رد صلاحیت میشود و یا انصراف میداد چون باید این ملت ( 40 )میلیونی را به پای صندوقهای رای هدایت میکرد تا بتوانند در تاریخ کثیف ( جمهوری اسلامی ) ثبت کنند . غیر از آقای موسوی کسی نمیتوانست این آمار را بالا ببرد و اگر این برنامه را اجرا نمیکردند بدترین آمار را در جمهوری اسلامی تجربه میکردند و از این میترسیدند که جمهوری اسلامی در دنیا ( خوار و زلیل ) گردد با آرزوی ارادی در ایران عزیزمان و آرامش برای خانواده های عزیز از دست داده
شنبه 6 تیر 1388

Mr history - استرالیا - سیدنی
خوب یادم هست زمانی که یک نظر داده بودم که چرا رای دادید؟
بعضی از دوستان گفتند که بین بد و بدتر یکی را باید انتخاب کرد.....اما باید بگوییم که سردمداران ما بدترین ها هستند و هیچ فرقی ندارد که موسوی باشد یا احمقی نژاد.....همه اینها دستسان در یک کاسه است و خون ملت را می مکند......این انتخابات هم شروعی بود برای اقدامات کثیفی که در سر دارند و تازه شروع شده.....دلم به حال خانواده هایی می سوزد که عزیزان خود را از دست داده اند....
شنبه 6 تیر 1388

farhad-kn1982 - فرانسه - نانت
هیچ کدامشان بی طرف نیستند؛ ولی تا دلتان بخواهد بی شرف هستند! کیست که این مزدورهای شیطان صفت خائن را نشناسد!
شنبه 6 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
تقلب در ذات و خون اینها ست و بزرگترین و دشوارترین عمل برای این از خدانشناسان راستی و صداقت و صراحت است
ترک عادت موجب مرض است و همواره در حال چانه زدن سر تقلب بیشتر
لعنت بر متقلبین عالم
شنبه 6 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
Mr history - استرالیا - سیدنی

تواشتباهت همین جاست. اگر رایی نمیدادیم برای رای دزدیده شده اینقدر فریاد نمیزدیم. این انقلاب نه برای موسوی هست و نه علیه احمدی نژاد هست. این انقلاب برای جدا کردن و ضعیف کردنه دین در دولت هست. لطفا با جوانان ایران همصدا بشید و ازشون حمایت کنید بجای منفی گفتن.
شنبه 6 تیر 1388

arta-aria mehr - ایران - تهران
چنین غکری از شما دوستان بعیده که فرد مبارزی مثل موسوی رو با این قماش یکی کنید و در زمن اگه هنوز بر این باورید که بتونید این رژیم رو بردارید خوابیست که به واقعیت تبدیل نمیشه این حرف نه از سر حمایت بلکه به این علت که در نظام آخوندی جایی برای رحم و شفقت وجود ندارد و این نظام در این سالها آنقدر ریشه دوانیده که حتی کشور های خارجی هم نمیتوانند آن را سرنگون کنند حال اگر ما مردم بتوانیم به آنها بفهمانیم که هر کاری نمیتوانند بکنند و بتوانیم دموکراسی را در این نظام پیاده بکنیم کافیست و این ممکن نیست به غیر از مبارزه.پس اگر به فکر رژیم سلطنتی و یا سرنگونی رهبری و با غیره هستید این امر به سالها زمان نیاز دارد.و مبارزه مداوم نه دلسرد شدن و مردم را بازیچه دست این افراد خواندن که مردم ما مردمی فهمیده هستند که با گذشت این دو هفته فهم و از خود گذشتگی خود را به همه ثابت کردند و حالا هم ما جوانان ایران نمیزاریم خون خواهران و برادرانمان پایمال شود و راه آنها را ادامه میدهیم.
زنده باد ایرانی سبز و آزاد.
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.