محسن رضایی برای معرفی نماینده به هیات ویژه شرط گذاشت

محسن رضایی برای معرفی نماینده به هیات ویژه شرط گذاشت

آقای رضایی می گوید تشکیل این هیات اگر چه دیر هنگام بود اما اقدامی پسندیده است

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با استقبال از تشکیل هیات ویژه بررسی انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرده که در صورت حضور نمایندگان نامزدهای دیگر، برای این هیات نماینده می فرستد.

آقای رضایی در نامه ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تشکیل هیات ویژه را دیرهنگام توصیف کرده و گفته است: "(تشکیل این هیات) اقدامی پسندیده است که این جانب از آن استقبال کرده و نماینده خود را مشروط به حضور دیگران در آن شرکت می دهم."

این نامه بعد از آن نوشته شده که شورای نگهبان اعلام کرد برای جلب اعتماد نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری، "هیأتی ویژه" را برای بررسی روند انتخابات و بازشماری ده درصد آرا تشکیل داده است.

شورای نگهبان برای نامزدها 24 ساعت وقت تعیین کرده بود تا نماینده خود را معرفی کنند.

قرار است تا عصر امروز شنبه ششم تیر ماه نمایندگان نامزدها معرفی شوند اما تاکنون میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دیگر انتخابات هنوز هیچ واکنش رسمی نسبت به تشکیل این هیات نشان نداده اند.

آقای رضایی ابراز امیدواری کرده که آقایان کروبی و موسوی "با مشارکت و معرفی نماینده خود به هیات ویژه در جهت ابهامات و شبهات انتخابات و ایفای حقوق ملت، فرصت بوجود آمده را مغتنم شمارند."

در هیاتی که از سوی شورای نگهبان برای بررسی انتخابات تشکیل داده است علی اکبر ولایتی وزیر خارجه سابق ایران، غلامعلی حدادعادل رئیس پیشین مجلس ، گودرز افتخارجهرمی، قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و محمد حسن رحیمیان نماینده آیت الله خامنه ای در بنیاد شهید در آن عضویت دارند.

قرار است این هیات با حضور نمایندگان معترض گزارشی از روند برگزاری انتخابات تهیه کند و ۱۰ درصد از صندوق ها نیز با حضور همین هیأت بازشماری شود.

واکنش به ترکیب هیات

انتخاب این هیات با واکنش هایی رو به رو شده است و برخی بی طرفی این هیات را زیر سئوال برده اند .

حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به خبرگزاری کار ایران گفته است: "برخی افراد معرفی شده برای هیات ویژه، بی طرف نیستند."

به گفته آقای موسوی تبریزی، پیشنهاد مجمع محققین و مدرسین هم این بود که "یک گروه بیطرف عادل باید وارد قضیه شود و امکان دارد که آقای موسوی با پیشنهاد اضافه کردن چند نفر به ترکیب هیات فعلی هم با همکاری با این هیات موافقت کند."

محمد رضا تابش نمایده مجلس و دبیر کل فراکسیون خط امام نیز ترکیب هیات ویژه شورای نگهبان را یک طرفه می داند و می گوید:" کاندیداها بر اساس احساس عمومی غالب بر جامعه مبنی بر بروز تقلب در انتخابات، اعتراض حامیانشان را پیگیری می کنند و به دنبال اقناع افکار عمومی هستند.

اعضای انتخاب شده برای این هیأت عمدتا به جناح اصولگرا گرایش دارند و برخی از آنها در روزهای اخیر در برابر وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری موضع گرفته اند.

علی اکبر ولایتی، وزیر امور خارجه پیشین ایران و مشاور رهبر این کشور است. او یک روز پیش تر از پیشنهاد آقای موسوی و آقای کروبی برای ابطال انتخابات انتقاد کرده و تلویحا آنها را متهم کرده بود که خلاف تعهدی که در خصوص پایبندی به ولایت فقیه داده اند، عمل می کنند.

اعضای 'هیأت ویژه' شورای نگهبان

  • علی اکبر ولایتی - مشاور آیت الله خامنه ای
  • غلامعلی حداد عادل - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
  • گودرز افتخار جهرمی - عضو سابق شورای نگهبان
  • قربانعلی دری نجف آبادی - دادستان کل کشور
  • محمدحسن ابوترابی فرد - نایب رئیس مجلس
  • محمد حسن رحیمیان - نماینده آیت الله خامنه ای در بنیاد شهید

غلامعلی حدادعادل، رئیس پیشین مجلس و رئیس فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس از حامیان نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات بود.

گودرز افتخار جهرمی، حقوقدان و استاد دانشگاه و عضو پیشین حقوقدانان شورای نگهبان است.

قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور و وزیر پیشین اطلاعات است. ستاد آقای موسوی هم در پیشنهاد خود برای تشکیل کمیته حقیقت یاب، حضور دادستان کل کشور را پیشنهاد کرده بود.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است. او دو روز پس از انتخابات گفته بود که "سلامت انتخابات برای اهل نظر غیر قابل تردید است".

محمد حسن رحیمیان نماینده آیت الله خامنه ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران است. او روز ۳۰ خرداد گفته بود: "افرادی که در انتخابات رأی نیاوردند به جای تمکین به راهکارهای قانونی، راهکارهای دیگری را مطرح کردند که موجب سوءاستفاده دشمنان شد".

Aso22 - ایران - تهران
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....!!!
شنبه 6 تیر 1388

7-aseman - اتریش - وین
میخواستند کمپلت فامیلشون را بیارند . بیطرف کیلوی چنده .
موسوی و کروبی باید مواظب تله ی این بی ناموسها ی بیغیرت باشند
شنبه 6 تیر 1388

omidomid - هلند - امستردام
با سلام این ویدیو از طرف ایرانیان مقیم هلند تقدیم میشود به تمامی ایرانیان مبارز.

https://www.youtube.com/watch?v=nCy1hXcsWj4
شنبه 6 تیر 1388

Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن
رژیم مزدور زندانیان را وادار کرده که بگویند گول کشورهای غربی را خوردند
شنبه 6 تیر 1388

siamak_b52 - بلژیک - وست ولاندرن
دوستان خارج کشور فیلم و عکسهای مربوط به لباس شخصیها رو با دقت ببینید اگه میتونین عکسها رو پرینت کنین وقت بزارین هر روز صبح برید دم درب
کمیساریای پناهندگان این حرومزاده ها رو شناسایی کنین دیگه بعد به غیرت
خودتون که چکار میکنید.اینها کم کم از ترس انتقام مردم فرار میکنند بیرون. اجازه ندید بدون مجازات بمونه جنایاتشون.
شنبه 6 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
نامه بهمن فرمان آرا، فیلمساز مطرح ایران: ساکت نمی توان نشست!
https://news.gooya.com/politics/archives/2009/06/089989.php
شنبه 6 تیر 1388

rostam2005 - ایران - تهران
موسوی و کروبی با بررسی روند شکایت رضایی، به این نتیجه رسیده‌اند که بازشماری آراء نه تنها دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند، بلکه بی‌پایه و اساس بودن اظهارات و عمل‌کردشان به صورت رسمی و عینی مشخص خواهد کرد و در ادامه، در برابر توجیهات آشوب‌های این چند روز و خسارات مالی و جانی آن نیز زیر سوال خواهند رفت و موضوع به دادگاه افکار عمومی جامعه و بعداز آن، مراجع قاونی سپرده خواهد شد.محسن رضایی با پیگیری شکایت خود در شورای نگهبان و بررسی و بازشماری تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی و قطعی شدن اظهارات بی‌پایه و اساس و دلیل و مدرک طیف آشوب‌طلب و مغلوب انتخابات، نقش سنگ محک موسوی و کروبی را در باز شماری آراء بازی کرد. به نظر نمی اید که موسوی و کروبی به این پیشنهاد هم جواب بدهند زیرا قطعاً می‌داند حرفی برای گفتن ندارند و بیش‌از این رسوا خواهند شد.

شنبه 6 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
دوستانی که هدفشان به نتیجه رسیدن اعتراضات است خوب گوش کنید.
من خیلی خوب این حکومت را میشناسم، در راس این حکومت همانطور که خود شما هم میدانید ولی فقیه وجود دارد، تعریفی که قانون اساسی از ولی فقیه دارد مربوط به یک انسان نیست حتی خصوصیاتش در بعضی جهات از یک امام معصوم هم بالاتر است یعنی فردی بسیار عادل و آگاه و شجاع که ذره ای هواهای نفسانی در او تاثیر تدارد و اختیارات او را در حد یک چنین انسانی در قانون اساسی تعریف کرده اند، حالا شما فکر میکنید همچنین انسانی که خودش را اینگونه میبیند ذره ای عقب نشینی حتی به اندازه یک رای انجام میدهد؟ کافی است بگوید من ذره ای اشتباه کردم، آن وقت اصل آگاهی شجاعت و عدالتش زیر سئوال میرود، طبق اطلاعات بسیار موثقی که من دارم الان هدف حکومت فقط ساکت کردن اعتراضات است که به نظر من کمی هم در این زمینه موفق بوده است ، بعد از ساکت کردن اوضاع دستگیری ها شروع میشود و باز هم طبق اطلاعاتی که من دارم از همین الان متن بازجویی ها و اعترافات این عوامل خود فروخته ! که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند آماده شده و کافی است کسانی که در آینده دستگیر می شوند با نوشتن نام خود و امضا آن را تایید کنند و بگویند که ما از طرف آقایان هاشمی، خاتمی ، کروبی و ناطق نوری(البته نام این فرد جدیدا از لیست حذف شده) و پول های هنگفت آمریکا و اسرائیل قصد داشتیم تا یک انقلاب مخملی در ایران راه بیندازیم و بعد با پشتیبانی این اعترافات و سکوت حاکم بر جامعه افراد مذکور دستگیر و به سزای اعمال ننگین خود برسند! تا بار دیگر انقلاب عزیر و اسلامی ما در سایه ولایت فقیه و امام عصر و خون شهیدان از یکی از مهمترین چالش های انقلاب با پیروزی بگذرد( البته این موضوعات با مصاحبه های مردمی مورد تایید و تقدیر قرار میگیرد، در اینجا جا داره میخوام یه جکی در ارتباط با این موضوعه هر چند که قدیمی شده فقط و فقط به خاطر تقدیر از کارهای شجاعانه دلاورمردان اطلاعات را بگم،
یکبار سازمان ملل میخواسته ببینه سازمان جاسوسی کدوم کشور قویتره میاد یک خرگوش توی یه جنگل ول میکنه و به سازمانهای جاسوسی کشورا میگه برین اون خرگوشو پیدا کنین.. اولی موساد بوده میره و خرگوشو بعد از نیم ساعت پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت سیا، میره و بعد از 45دقیقه خرگوشو پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت اینتلجنت سرویس انگلیس میشه میره بعد از یک ساعت میاره.. همینطوری همه کشورا میرن و خرگوشو دیر و زود پیدا میکنن.. نوبت سازمان اطلاعات و امنیت ملی ایران میشه(ساواما) میره و بعد از یک ساعت یه خرسو میارن.. میگن بابا ما گفتیم خرگوش بیارین و شما خرس اوردین؟! ایران میگه اون خرگوشه ، برین از خودش بپرسین- ازش میپرسن : مگه تو خرگوشی؟! با دو دستی میزنه توی سرش و داد میزنه میگه: آره من خرگوشم هفت جد و آبادم خرگوش بودن.. بخدا من خرگوشم ..!)
اطلاعات فوق از یک منبع کاملا موثق بدست آمده که نخواست نامش فاش شود، اگه شما میخواهید که جنبش ما عاقبش این نباشد پس نگذارید که اعتراضات به سکوت بینجامد چرا که این هدف آنهاست پیشنهاد من این است که قبل از همه چیز ما باید اتحاد داشته باشیم من نزدیک 2 ماه است که مطالب تالار را دنبال میکنم و تازه عضو شده ام اون چیزی که من فهمیدم در این تالار افراد با سلایق و افکار گوناگون هستند و این مایه خوشحالی دشمنان اسن در این برحه حساس زمانی بهتر است اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید و همگی یک هدف را دنبال کنید، اگر واقعا بدنیال دموکراسی هستید پس قبول کنید که اکثریت جامعه ما اسلامی است پس بهتر است از بکار بردن الفاظ وجملات ضد اسلامی شدیدا خودداری کنید و حکومت را از نظر اسلامی فاقد اعتبار کنید(که اینکار با دلایل زیاد قابل اثبات است)، ما هم باید مثل آنها اهدافمان را پلکانی تعیین کنیم و قدم به قدم جلو برویم فراموش نکنید که هیچ انقلاب موفقی یک شبه شکل نگرفته، مشکل دوم ما اطلاع رسانی است که من پیشنهاد میدهیم دوستان با توجه به شرایط گفته اقدام به توزیع و تکثیر اعلامیه و CD کنند.
در پایان هم ضمن تشکر از دوستانی که تا به این جای کار زحمت کشدیدند و مطلب من رو خودند تقاضا میکنم که نظرات خودشون رو هم بگن.
شنبه 6 تیر 1388

kio - نروژ - برگن

اگر سپاه پاسداران یک همچین عین الله(باقرزاده ای) رییسش بودند معلوم هست که چه قدر توخالی و احمق زیر دستای باقرزاده باید باشند با دستمال یزدیشان کسی نیست به این احمق بگه دیگه بیشتر نمال زخم کردی
شنبه 6 تیر 1388

sahar_v85 - کانادا - تورنتو
rostam2005 - ایران - تهران
عزیزم تازه اومدی خبر نداری فیلم تعرفه نویسی به سبک کیلویی ورژن 2009 به کارگردانی علی و تهیه کنندگی میمونش اومده بیرون....پس خ..ه شو لطفا...
شنبه 6 تیر 1388

sahar_v85 - کانادا - تورنتو
مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران با صدور بیانیه ای به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داده و بر لزوم بررسی دقیق شکایات انتخاباتی توسط شورای نگهبان و همکاری نامزدهای معترض با این شورا تأکید کرده است.
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.