خبرنگار سی.ان.ان: گفتند گزارش مثبت ندهی، امنیتت را تضمین نمی‌کنیم

خبرنگار سی.ان.ان: گفتند گزارش مثبت ندهی، امنیتت را تضمین نمی‌کنیم

رضا سیاح، خبرنگار سی ان ان در ایران

رضا سیاح، خبرنگار سی‌ان‌ان در ایران، روز پنج‌شنبه گفت که وزارت اطلاعات ایران از تضمین امنیت جانی او، در صورتی که از ایران «گزارش مثبت» مخابره نکند، سلب مسئولیت کرده است.

آقای سیاح که خود متولد ایران است و در سال ۱۳۵۷ با خانواده خود از ایران به آمریکا مهاجرت کرده است روز گذشته در آتلانتای آمریکا، مقر سی‌ان‌ان، افشا کرد که مأموری از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از او خواسته است از اوضاع ایران گزارش مثبت بدهد.

این خبرنگار سی.ان.ان که مجبور به ترک ایران شده است گفت: «این مأمور به من گفت که اگر تعهدنامه امضا نکنی باید در عرض ۲۴ ساعت اینجا را ترک کنی و اگر ترک نکنی ما نمی‌توانیم امنیت تو را تضمین کنیم.»

آقای سیاح در مصاحبه‌های خود اشاره کرد که درست پس از سخنرانی رهبر ایران در نماز جمعه هفته گذشته «سرکوب وحشیانه» مردم توسط «بسیجی‌های لباس‌شخصی که به هیچ کس جواب نمی‌دهند» آغاز شده است.

رضا سیاح روز پنج‌شنبه در آتلانتای آمریکا، مقر سی.ان.ان، در تمام برنامه‌های این شبکه نه بر صندلی مصاحبه‌کننده، بلکه بر صندلی مصاحبه‌شوندگان نشست تا از مشاهدات خود در ایران بگوید.

او در برنامه «بک‌استوری» با اجرای مایکل همز تعریف کرد که «لباس‌شخصی‌ها در مقابل چشمان من دختری حدوداً ۱۴ ساله را زدند و وقتی مردی به این کار آنها اعتراض کرد این مرد را با باتوم به باد کتک گرفتند و مردی دیگر که کاری از دستش برنمی‌آمد از آن چه می‌دید به پهنای صورت اشک می‌ریخت.»

خبرنگار سی‌ان‌ان چهار روز پس از آن برای ملاقات با این مأمور وزارت اطلاعات به «وزارت ارشاد» فراخوانده شده است که سی.ان.ان از پوشش اخبار ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری منع شده بود.

در مدت چهار روزی که آقای سیاح هیچ گزارشی از ایران مخابره نکرد، شبکه سی‌ان‌ان با تکیه بر گزارش شهروندان خبرنگار ایرانی و فیلم‌ها و عکس‌هایی که از ناآرامی‌های ایران بر اینترنت قرار می‌گرفت به پوشش خبرها ادامه داد و بخش بزرگی از زمان برنامه‌های خود را به گزارش و تحلیل اوضاع اختصاص ‌داد.

سه روز پس از ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم در ایران، ابتدا کریستین امان‌پور از شبکه سی.ان.ان مورد حمله خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس که حامی دولت نهم است قرار گرفت. خانم امان‌پور به درخواست مقامات دولت نهم مجبور به ترک ایران شد.

چند روز بعد وزارت خارجه ایران این شبکه آمریکایی را به جنگ اینترنتی علیه جمهوری اسلامی متهم کرد.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه دولت نهم، در نشست خبری خود سی‌ان‌ان را متهم کرد که به مردم «هک کردن سایت‌های دولتی ایران» را آموزش می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه دولت نهم در نشست خبری خود سی‌ان‌ان را متهم کرد که به مردم «هک کردن سایت‌های دولتی ایران» را آموزش می‌دهد.

شبکه خبری سی.ان.ان در بیانیه‌ای ضمن رد این اتهامات اعلام کرد که به پوشش اخبار ایران ادامه می‌دهد و گفت: «اخباری که از ایران به بیرون مخابره می‌شود خود گویای اتفاقاتی هستند که در این کشور رخ می‌دهد.»

پس از این که وزارت کشور دولت نهم تنها دو سه ساعت پس از پایان زمان رای‌گیری اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور فعلی، از رقبای خود در این مبارزه پیش است و در کمتر از ۲۴ ساعت بعد او را پیروز انتخابات خواند، مردم معترض به نتیجه انتخابات و عموماً حامیان میرحسین موسوی، رقیب اصلی آقای احمدی‌نژاد، در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران دست به اعتراضی زدند که هنوز به پایان نرسیده است.

جمهوری اسلامی از زمان آغاز این ناآرامی‌ها علاوه بر دستگیری بیش از ۳۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار ایرانی، خبرنگاران خارجی حاضر در ایران را نیز به تلاش برای «براندازی» و «انقلاب مخملی» متهم کرده است.

سنجاقک - امریکا - چست سپرینگ
لعنت بر جمهوری نا اسلامی
لعنت بر جمهوری نا اسلامی
لعنت بر جمهوری نا اسلامی
جمعه 5 تیر 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
سحنان دکتر محسن سازگارا
روزی 10 دقیقه روی YouTube
قسمت دوم https://www.youtube.com/watch?v=femrnbSq_iE
جمعه 5 تیر 1388

lionking - انگلیس - لندن
قابل توجه تمامی ایرانی های عزیز و با غیرت !!!
دوستان اگر شما خود را مخالف سیاستهای جمهوری اسلامی و شخص خامنه ای و احمدی نژاد میدانید و بدنبال راهی برای مبارزه هستید به پیام درفش کاویانی گوش دهید:
از این لحظه تمام موجودی حساب بانکی خود را از بانکهای جمهوری اسلامی خالی کنید هیچگونه وسیله غیر ضروری نخرید و وسایل اضافی خود را بفروشید. باشد تا از این طریق ضربه محکم به دهان احمدی نژاد و اربابان او زده باشیم.
جمعه 5 تیر 1388

سیمرغ آفتاب - آمریکا - سیاتل
از هم میهنان عزیزم تفاضا دارم از این ببعد بسیجی ها را اوباش جمهوری اسلامی خطاب کنند که بسیار برازنده آنهاست تا مردم دلیر و میهن دوست ما و دنیا براستی بدانند آنها یعنی بسیجیها همان اوباشان جمهوری اسلامی هستند
جمعه 5 تیر 1388

fanta - فرانسه - استراسبورگ
ionking - انگلیس - لندن
دوست خوبم. راه حل شما ایده خیلی خوبیه ولی برای درازمدت. فعلاً ما به راه‌حلهایی نیاز داریم که در کوتاه مدت جوابگو باشن. جمهوری اسلامی مطمئناً ذخیره پولی کافی برای یک مبارزه فرسایشی چندین ساله در اختیار داره.
جمعه 5 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
عزیزانی که قادر به باز کردن فایلهای صوتی و تصویری اقای محسن سازگارا نیستند میتوانند با مراجعه به https://balatarin.com مطالب مورد نظر و اخبار گوناگون و نظرات هموطنان مبارز خود را باز کنند.
شنبه 6 تیر 1388

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت...
سی ان ان وبقیه رسانه های خبری درحق مردم ایران بسیارظلم کردند.این خبرگزاریها دراطلاع رسانی خیلی کوتاهی کردند.ودرآخرباپخش حمله شبانه به منازل درمردم رعب ووحشت بوجودآوردند.این رسانه ها یکی به میخ زدند ویکی به نمی دونم بابا..درهرصورت جنگ روانی که اینها درصحنه مبارزاتی مردم بوجودآوردند خیلی به ای حکومت باطل کمک کرد.ای حکومت دیگر هیچگو نه صلاحیتی درمیان مردم نداردغیراز مشتی استخوان لیس!غریب ها اگر خیلی راست می گویند ومدافع حقوق بشرهستند یک خط رادیویی به دست ایرانی باشرف بسپارند تاببینند کمترازیک ماه چه اتفاق عظیمی درایران رخ خواهد داد.اینها به خوبی می دانند که مردم ایران لیاقت شکوفایی رادارد وبه یاری خدامی توانند بدرخشند..لعنت ابدی بر دستگاه ولایت و ولایت سازان.درود بر زندانیان دربند ورفتگان همیشه جاوید.
شنبه 6 تیر 1388

ufo - دانمارک - وایله
دوستان خوبم سلام دستتون درد نکنه در این جند روز از خبرهاتون.مسئولین هم خسته نباشند.به امید ازادی ایرانوایرانی.خوب شد دیدیم مسلمان ایرانی هم بلاخره برامون نوشت وشکر خدا حالش خوبه.فانتای عزیز کامنت شما راگرفتم.دوستان چندی بود خود فروخته گان نبودن مثله اینکه رفته بودن با چماقشون دنبال وطن پرستها .الان دوباره برگشتن وتندوتندنظرهای وقیحانه میدن .از طرف خودم وبااجازه ازشما وطنپرستها به شما ا... بد بخت زیر لباسی کفتار پیرونوچه اش اخمقی نژاد بگوئیم ما شما ها رو بلاخره چی .مثل ..هم روش.فهمیدیت یادوباره..روبکشیم روتون...
شنبه 6 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
دوستانی که هدفشان به نتیجه رسیدن اعتراضات است خوب گوش کنید.
من خیلی خوب این حکومت را میشناسم، در راس این حکومت همانطور که خود شما هم میدانید ولی فقیه وجود دارد، تعریفی که قانون اساسی از ولی فقیه دارد مربوط به یک انسان نیست حتی خصوصیاتش در بعضی جهات از یک امام معصوم هم بالاتر است یعنی فردی بسیار عادل و آگاه و شجاع که ذره ای هواهای نفسانی در او تاثیر تدارد و اختیارات او را در حد یک چنین انسانی در قانون اساسی تعریف کرده اند، حالا شما فکر میکنید همچنین انسانی که خودش را اینگونه میبیند ذره ای عقب نشینی حتی به اندازه یک رای انجام میدهد؟ کافی است بگوید من ذره ای اشتباه کردم، آن وقت اصل آگاهی شجاعت و عدالتش زیر سئوال میرود، طبق اطلاعات بسیار موثقی که من دارم الان هدف حکومت فقط ساکت کردن اعتراضات است که به نظر من کمی هم در این زمینه موفق بوده است ، بعد از ساکت کردن اوضاع دستگیری ها شروع میشود و باز هم طبق اطلاعاتی که من دارم از همین الان متن بازجویی ها و اعترافات این عوامل خود فروخته ! که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند آماده شده و کافی است کسانی که در آینده دستگیر می شوند با نوشتن نام خود و امضا آن را تایید کنند و بگویند که ما از طرف آقایان هاشمی، خاتمی ، کروبی و ناطق نوری(البته نام این فرد جدیدا از لیست حذف شده) و پول های هنگفت آمریکا و اسرائیل قصد داشتیم تا یک انقلاب مخملی در ایران راه بیندازیم و بعد با پشتیبانی این اعترافات و سکوت حاکم بر جامعه افراد مذکور دستگیر و به سزای اعمال ننگین خود برسند! تا بار دیگر انقلاب عزیر و اسلامی ما در سایه ولایت فقیه و امام عصر و خون شهیدان از یکی از مهمترین چالش های انقلاب با پیروزی بگذرد( البته این موضوعات با مصاحبه های مردمی مورد تایید و تقدیر قرار میگیرد، در اینجا جا داره میخوام یه جکی در ارتباط با این موضوعه هر چند که قدیمی شده فقط و فقط به خاطر تقدیر از کارهای شجاعانه دلاورمردان اطلاعات را بگم،
یکبار سازمان ملل میخواسته ببینه سازمان جاسوسی کدوم کشور قویتره میاد یک خرگوش توی یه جنگل ول میکنه و به سازمانهای جاسوسی کشورا میگه برین اون خرگوشو پیدا کنین.. اولی موساد بوده میره و خرگوشو بعد از نیم ساعت پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت سیا، میره و بعد از 45دقیقه خرگوشو پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت اینتلجنت سرویس انگلیس میشه میره بعد از یک ساعت میاره.. همینطوری همه کشورا میرن و خرگوشو دیر و زود پیدا میکنن.. نوبت سازمان اطلاعات و امنیت ملی ایران میشه(ساواما) میره و بعد از یک ساعت یه خرسو میارن.. میگن بابا ما گفتیم خرگوش بیارین و شما خرس اوردین؟! ایران میگه اون خرگوشه ، برین از خودش بپرسین- ازش میپرسن : مگه تو خرگوشی؟! با دو دستی میزنه توی سرش و داد میزنه میگه: آره من خرگوشم هفت جد و آبادم خرگوش بودن.. بخدا من خرگوشم ..!)
اطلاعات فوق از یک منبع کاملا موثق بدست آمده که نخواست نامش فاش شود، اگه شما میخواهید که جنبش ما عاقبش این نباشد پس نگذارید که اعتراضات به سکوت بینجامد چرا که این هدف آنهاست پیشنهاد من این است که قبل از همه چیز ما باید اتحاد داشته باشیم من نزدیک 2 ماه است که مطالب تالار را دنبال میکنم و تازه عضو شده ام اون چیزی که من فهمیدم در این تالار افراد با سلایق و افکار گوناگون هستند و این مایه خوشحالی دشمنان اسن در این برحه حساس زمانی بهتر است اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید و همگی یک هدف را دنبال کنید، اگر واقعا بدنیال دموکراسی هستید پس قبول کنید که اکثریت جامعه ما اسلامی است پس بهتر است از بکار بردن الفاظ وجملات ضد اسلامی شدیدا خودداری کنید و حکومت را از نظر اسلامی فاقد اعتبار کنید(که اینکار با دلایل زیاد قابل اثبات است)، ما هم باید مثل آنها اهدافمان را پلکانی تعیین کنیم و قدم به قدم جلو برویم فراموش نکنید که هیچ انقلاب موفقی یک شبه شکل نگرفته، مشکل دوم ما اطلاع رسانی است که من پیشنهاد میدهیم دوستان با توجه به شرایط گفته اقدام به توزیع و تکثیر اعلامیه و CD کنند.
در پایان هم ضمن تشکر از دوستانی که تا به این جای کار زحمت کشدیدند و مطلب من رو خودند تقاضا میکنم که نظرات خودشون رو هم بگن.
شنبه 6 تیر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
اعدام خامنه ای دجال و دیگر پدرسوخته های رژیم را هم خواهیم دید....
شنبه 6 تیر 1388

fair221 - امریکا - سن حوزه
حماقت مگر شاخ ودم دارد . ما الان در عصر اینترنتیم خدا را شکر اگر همه راهها را هم ببندند باز هم تکنولوزی اینقدر سریع خبر ها را با اینترنت بخش میکنه. شما عزیزان دیدید 1به1برو بچها خودشان ریبورت میکردن که دیگر نپازی به خبرنگارها نبود انوقت این احمقها دور از جوون شما خبرنگارها را میگرفتن.اخوندند دیگه حالیشون نیست. راستی سر اینها شبش نمیزنه زیر صد من عمامه.........
شنبه 6 تیر 1388

cheshmak1000ta - ایران - خراسان جنوبی
مرگ بر خامنه ای
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.