گروه ۸ خواستار پایان فوری خشونت ها در ایران شد

گروه 8 خواستار پایان فوری خشونت ها در ایران شد

آقای لاوروف می گوید ایران را نباید منزوی کرد

وزیران خارجه گروه 8 که در شهر تریست در ایتالیا تشکیل جلسه داده اند با صدور بیانیه ای گفته اند: "خشونت ها در ایران باید فورا پایان یابد"

در ادامه این بیانیه وزیران خارجه گروه 8 "هم بستگی خود با قربانیان" را اعلام کرده اند.

گروه 8 همچنین از دولت ایران خواسته به حقوق اساسی بشر از جمله آزادی بیان احترام بگذارد.

فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به تظاهرات اخیر در ایران گفت: "ما از این اتفاقات بسیار نگران هستیم و تاکید کرده ایم که خشونت ها باید فورا پایان یابد."

آقای فراتینی گفت نظر گروه 8 این است که ایران باید به دنبال یک راه حل صلح آمیز باشد.

فرانکو فراتینی بر این نکته پافشاری کرد که گروه 8 نمی خواهد وارد مسائل انتخاباتی شده و در امور داخلی ایران دخالت کند.

دانکن کندی، خبرنگار بی بی سی در تریست، می گوید لحن بیانیه در محکوم کردن ایران تا آن حد که ایتالیا و فرانسه می خواستند شدید نیست.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با این موافق نبود و گفته بود منزوی کردن ایران کار برخورد درستی نیست و گروه 8 را دعوت به اتخاذ سیاست تعامل با ایران کرده بود.

وزیر خارجه روسیه قبل از صدور بیانیه مشترک، به خبرنگاران گفت او و آقای فراتینی موافقت کرده اند لحن بیانیه به ترتیبی باشد که به آنان اجازه دهد "بر کار اصلی خود تمرکز کنند و در جهت حل مسئله برنامه هسته ای ایران حرکت کنند."

از آنجا که ثبات وضع افغانستان نیز یکی از مسائلی است که در این اجلاس مطرح خواهد شد، از ایران کشور همسایه افغانستان نیز برای شرکت در اجلاس دعوت به عمل آمده بود.

ولی پس از آن که به دنبال تظاهرات اخیر در ایران، دولت ایتالیا این نکته را روشن کرد که از شرکت منوچهر متکی وزیر خارجه ایران دراجلاس گروه 8 استقبال نخواهد شد، وی در آخرین لحظه خود را کنار کشید و گفت به ایتالیا سفر نخواهد کرد.

lionking - انگلیس - لندن
قابل توجه تمامی ایرانی های عزیز و با غیرت !!!
دوستان اگر شما خود را مخالف سیاستهای جمهوری اسلامی و شخص خامنه ای و احمدی نژاد میدانید و بدنبال راهی برای مبارزه هستید به پیام درفش کاویانی گوش دهید:
از این لحظه تمام موجودی حساب بانکی خود را از بانکهای جمهوری اسلامی خالی کنید هیچگونه وسیله غیر ضروری نخرید و وسایل اضافی خود را بفروشید. باشد تا از این طریق ضربه محکم به دهان احمدی نژاد و اربابان او زده باشیم.
جمعه 5 تیر 1388

shirzan - آلمان - برلین
بیاییم روی اسکناسهای جمهوری اسهالی بنویسم مرگ بر دیکتاتور تا در همه کشور پخش شود میخواهند چه کنند هر روز اسکناسهای جدید چاپ کنند.
جمعه 5 تیر 1388

baran shomal - نروژ - اسلو
روسیه ...خورد. تمام خط ها از این کهنه بجا ماندگان دولت کمونیستی است.
جمعه 5 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
این حرفها واسه روزنامه هاست
تشکیل این جلسه در این زمان یعنی اینکه نسخه اش را بپچیدن رفت!
شنبه 6 تیر 1388

cracker13 - ایران - تهران
اه! اه! اه!
بازم روسیه!
سال ۵۷ ماشین سرکوبشون به آمریکا دلگرم بود الان به روسیه!
بچه های مقیم مسکو،
از بچه های مقیم استکهلم یاد بگیرین و یه حالی به ما بدین!
شنبه 6 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
دوستانی که هدفشان به نتیجه رسیدن اعتراضات است خوب گوش کنید.
من خیلی خوب این حکومت را میشناسم، در راس این حکومت همانطور که خود شما هم میدانید ولی فقیه وجود دارد، تعریفی که قانون اساسی از ولی فقیه دارد مربوط به یک انسان نیست حتی خصوصیاتش در بعضی جهات از یک امام معصوم هم بالاتر است یعنی فردی بسیار عادل و آگاه و شجاع که ذره ای هواهای نفسانی در او تاثیر تدارد و اختیارات او را در حد یک چنین انسانی در قانون اساسی تعریف کرده اند، حالا شما فکر میکنید همچنین انسانی که خودش را اینگونه میبیند ذره ای عقب نشینی حتی به اندازه یک رای انجام میدهد؟ کافی است بگوید من ذره ای اشتباه کردم، آن وقت اصل آگاهی شجاعت و عدالتش زیر سئوال میرود، طبق اطلاعات بسیار موثقی که من دارم الان هدف حکومت فقط ساکت کردن اعتراضات است که به نظر من کمی هم در این زمینه موفق بوده است ، بعد از ساکت کردن اوضاع دستگیری ها شروع میشود و باز هم طبق اطلاعاتی که من دارم از همین الان متن بازجویی ها و اعترافات این عوامل خود فروخته ! که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند آماده شده و کافی است کسانی که در آینده دستگیر می شوند با نوشتن نام خود و امضا آن را تایید کنند و بگویند که ما از طرف آقایان هاشمی، خاتمی ، کروبی و ناطق نوری(البته نام این فرد جدیدا از لیست حذف شده) و پول های هنگفت آمریکا و اسرائیل قصد داشتیم تا یک انقلاب مخملی در ایران راه بیندازیم و بعد با پشتیبانی این اعترافات و سکوت حاکم بر جامعه افراد مذکور دستگیر و به سزای اعمال ننگین خود برسند! تا بار دیگر انقلاب عزیر و اسلامی ما در سایه ولایت فقیه و امام عصر و خون شهیدان از یکی از مهمترین چالش های انقلاب با پیروزی بگذرد( البته این موضوعات با مصاحبه های مردمی مورد تایید و تقدیر قرار میگیرد، در اینجا جا داره میخوام یه جکی در ارتباط با این موضوعه هر چند که قدیمی شده فقط و فقط به خاطر تقدیر از کارهای شجاعانه دلاورمردان اطلاعات را بگم،
یکبار سازمان ملل میخواسته ببینه سازمان جاسوسی کدوم کشور قویتره میاد یک خرگوش توی یه جنگل ول میکنه و به سازمانهای جاسوسی کشورا میگه برین اون خرگوشو پیدا کنین.. اولی موساد بوده میره و خرگوشو بعد از نیم ساعت پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت سیا، میره و بعد از 45دقیقه خرگوشو پیدا میکنه میاره.. بعد نوبت اینتلجنت سرویس انگلیس میشه میره بعد از یک ساعت میاره.. همینطوری همه کشورا میرن و خرگوشو دیر و زود پیدا میکنن.. نوبت سازمان اطلاعات و امنیت ملی ایران میشه(ساواما) میره و بعد از یک ساعت یه خرسو میارن.. میگن بابا ما گفتیم خرگوش بیارین و شما خرس اوردین؟! ایران میگه اون خرگوشه ، برین از خودش بپرسین- ازش میپرسن : مگه تو خرگوشی؟! با دو دستی میزنه توی سرش و داد میزنه میگه: آره من خرگوشم هفت جد و آبادم خرگوش بودن.. بخدا من خرگوشم ..!)
اطلاعات فوق از یک منبع کاملا موثق بدست آمده که نخواست نامش فاش شود، اگه شما میخواهید که جنبش ما عاقبش این نباشد پس نگذارید که اعتراضات به سکوت بینجامد چرا که این هدف آنهاست پیشنهاد من این است که قبل از همه چیز ما باید اتحاد داشته باشیم من نزدیک 2 ماه است که مطالب تالار را دنبال میکنم و تازه عضو شده ام اون چیزی که من فهمیدم در این تالار افراد با سلایق و افکار گوناگون هستند و این مایه خوشحالی دشمنان اسن در این برحه حساس زمانی بهتر است اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارید و همگی یک هدف را دنبال کنید، اگر واقعا بدنیال دموکراسی هستید پس قبول کنید که اکثریت جامعه ما اسلامی است پس بهتر است از بکار بردن الفاظ وجملات ضد اسلامی شدیدا خودداری کنید و حکومت را از نظر اسلامی فاقد اعتبار کنید(که اینکار با دلایل زیاد قابل اثبات است)، ما هم باید مثل آنها اهدافمان را پلکانی تعیین کنیم و قدم به قدم جلو برویم فراموش نکنید که هیچ انقلاب موفقی یک شبه شکل نگرفته، مشکل دوم ما اطلاع رسانی است که من پیشنهاد میدهیم دوستان با توجه به شرایط گفته اقدام به توزیع و تکثیر اعلامیه و CD کنند.
در پایان هم ضمن تشکر از دوستانی که تا به این جای کار زحمت کشدیدند و مطلب من رو خودند تقاضا میکنم که نظرات خودشون رو هم بگن.
شنبه 6 تیر 1388

malmsteen - اکراین - کی یف
baran shomal - نروژ - اسلو
موافقم.
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.