ایجاد ناامنی برای منازل مسکونی در ایران

ایجاد ناامنی برای منازل مسکونی در ایران

پنج‌شنبه‌شب نیز هم‌چون شب‌های گذشته در تهران و دیگر شهرها فریاد الله اکبر از بام خانه‌ها شنیده می‌شد.

بنابه گزارش ها، حمله افراد لباس شخصی به منازل مسکونی طی شب‌ها و روزهای اخیر ادامه داشته‌است.
گزارش‌های رسیده هم‌چنین حاکی از تهدید ساکنان خانه‌هایی که شعارها و صدای الله اکبر از آن‌ها شنیده می‌شود از سوی لباس شخصی هاست.

هم‌چنین نیروهای دولتی، امروز پنج‌شنبه نیز اقدام به جمع‌آوری بشقاب‌های گیرنده ماهواره از منازل مسکونی کردند. طی ساعات روز زنگ در بسیاری از منازل به صدا در می آید و ساکنان تهدید می‌شوند تا دست از شعار دادن از بام خانه‌های خود بردارند و بشقاب‌های ماهواره‌های خود را نیز جمع کنند.

در طی راهپیمایی‌های اخیر نیز منازل کسانی که افراد مورد ضرب و شتم و در حال فرار را در منزل خود پناه داده‌اند با تخریب شیشه‌ها مواجه می‌شود. نیروهای وابسته به بسیج و لباس‌شخصی با ضربه‌های شدید باتوم به تخریب خانه‌های مسکونی دست می‌زنند. به اتوموبیل‌های شخصی پارک‌شده در خیابان‌های این منازل یا پارکینگ‌های آن‌ها نیز آسیب فراوانی زده‌شده‌است.

روزنامه‌های هوادار دولت محمود احمدی‌نژاد نیز به این تخریب اموال و خودروهای مردم اذعان کرده‌اند ولی آن را «نتیجه رفتار میرحسین موسوی» دانسته‌اند. چنان‌چه روزنامه کیهان در خبر اول شماره چهارشنبه خود نوشت: «ده‌ها کشته و زخمی، تخریب گسترده اموال عمومی، آتش‌سوزی‌های وسیع و صدها مورد تخریب خودوهای مردم حاصل دو هفته قانون‌گریزی و خودخواهی میرحسین موسوی است.»

سرتیپ علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، روز چهارشنبه گفت که در جریان اعتراضات اخیر «حدود ۳۰۰ نیروی بسیجی توسط سلاح گرم و سرد مجروح و هشت بسیجی نیز کشته‌شده‌اند.»
از سوی دیگر رسانه‌های گوناگون طی روزهای اخیر از کشته‌شدن ده‌ها تن از معترضان توسط نیروهای بسیج و دولتی خبر می‌دهند.

فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران هم‌چنین هشدار داد که در صورت ادامه حضور معترضان در خیابان‌ها، «بسیج واکنشی قاطع» از خود نشان خواهد داد.

اعتراض‌ها


به گزارش تارنمای تابناک، محسن رضایی، از نامزدهای اصولگرای دهمین دوره انتخابات ریاست جهوری امروز در جمع طلاب قم گفته‌است: «در هفته‌های اخیر هم به مردم ظلم شده‌است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده‌است.»

وی افزوده‌است: «مسئله مهمتر از انتخابات جان، مال و ناموس مردم و اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی است که طی هفته‌های اخیر آسیب دیده و باید کاری کرد که جلوی این خسارات گرفته شود.»

آیت الله منتظری، از مراجع تقلید شیعه نیز امروز، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای در مورد عملکرد نیروهای دولتی گفت که «آن‌ها تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر را به یک پادگان بزرگ تبدیل‏ ‏کرده‌اند» و «با راه انداختن مأموران لباس شخصی «خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، چندین روز پیش در نطقی از حمله لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه و مجتمع‌های مسکونی (به ویژه مجمتع مسکونی سبحان در قیطریه تهران) انتقاد کرد و «یک کمیته حقیقت‌یاب» برای رسیدگی به این منظور تشکیل داد.
آقای لاریجانی به همراه ۱۰۰ نفر از مجلسیان ایران امروز پنج‌شنبه از حضور یافتن در ضیافت «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در ساختمان ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تهران خودداری کردند.

سازمان‌های حقوق بشر و دولت‌های غربی نیز نسبت به سرکوب و ایجاد ناامنی برای معترضان به نتایج انتخابات در ایران اعتراض کرده‌اند. کشورهای عربی و آسیایی تا کنون در این باره سکوت کرده‌اند.

در تحولی دیگر، روز چهارشنبه قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین در جلسه علنی مجلس، در سخنرانی‌اش خود را هوادار میرحسین موسوی نامید. این نطق باعث فریادهای نمایندگان هوادار محمود احمدی‌نژاد و بر روی میز کوبیدن از سوی آن‌ها و به هم ریخته شدن صحن مجلس شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیروز چهارشنبه گفت که حکومت ایران در برابر اعتراضات کوتاه نمی‌آید.

yeza - اتریش - چایپار
اقا تو اتریش هم مامورین سفارت به خونه ها حمله میکنن .به خدا راست میگم .
جمعه 5 تیر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
گفتم ساکت بشه همه را داغون میکنند و میگیرن وای به اکثریت خاموش نشستن توی خانه اشون به جوانها کمک نکردن حالا بشنید تو خونه راحت منتظر باشید اونها دارند میان تو خونه تون
جمعه 5 تیر 1388

msforugh - ایران - تهران
منم الان شنیدم که جلوی سفارت ایران در سوئد درگیری شده و چاقو کشی شده
جمعه 5 تیر 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
yeza - اتریش - چایپار
باور می کنم چون دیدم تو مالزی ایرانیها رو با باطوم می زدند
جمعه 5 تیر 1388

mah1 - ایران - تهران
مرگ بر دیکتاتور. همه داد بزنین.
جمعه 5 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
مردم را بکشید تا ما بتوانیم حکومت کنیم
لعنتالله روح الله الخمینی الخداوالکون من صابونهم ولا تف تفی واجرهم من الدلیلا. ایه 24 نرسیده به سوره بتول
جمعه 5 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
ترا بخدا اینها انسانند توی کله اینها چی میتونه باشه دل اینها از چه جنسی هست اینها از چه نژاد و چه قومی اند از انسانیت بوئی بردن واقعا پدر مادر بالای سر اینها بوده و هزان سوال بی جواب دیگه فقط میتونم بگم همه شان حرام نطفه اند و بس از بالا تا پائین.
جمعه 5 تیر 1388

iraneraha - ایران - ایران
دنیا شاهد مظلمیت ملت ایران در برابر هجوم وحشی هاست
جمعه 5 تیر 1388

shnasahand - دوبی - الاهلی
حتما همه میدونید توی خود سپاه وبسیج هم اختلاف نظر ودو دستگی وجود داره ومطمئنا این کشته شده های سپاهی وبسیجی چیزی نیست جز پاکسازی درون گروهی واحتمالا کسانی را که بدست نیروهای لباس شخصی وخود نیروی انتظامی کشته شده اند بایدجزء شهدای جمهوری خواند
جمعه 5 تیر 1388

Rahsaba - اتریش - کلاگنفورت
r - انگلستان - برایترن
مردم را بکشید تا ما بتوانیم حکومت کنیم
لعنتالله روح الله الخمینی الخداوالکون من صابونهم ولا تف تفی واجرهم من الدلیلا. ایه 24 نرسیده به سوره بتول
................
وای کاریکتور ایول داری ، یعنی یه چند سالی بود اینقدر نخندیده بودم. ایول اجرت با آقا. تو با این آیه ای که نازل کردی به حق پیامبری تو ثابت کردی و به ولایت و نبوّت رسیدی.
جمعه 5 تیر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
karikatur - انگلستان - برایترن مرسی جالب بود یاد ان تپ تپونا تا حتی اوخ اوخکم افتادم
جمعه 5 تیر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
karikatur - انگلستان - برایترن مرسی جالب بود یاد ان تپ تپونا تا حتی اوخ اوخکم افتادم
جمعه 5 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
کار شما تمام است زورتان را بزنید مردم اگاه تر می شوند اینگونه دیگر ساده نیستند دیگر خام و خواب نیستند می دانند که سردمداران کثیف دزد و جانی و متقلب و اوباش و اراذل هستند و این موفقیت عظیمی برای ما مردم است
که بدانیم با گرگ طرف هستیم و حساب کار خود را بکنیم مهم این است که مردم بیدار شدند و همه چیز از اینجا شروع میشود این مراحل کار است و قدم به قدم پیش خواهد رفت چون خداوند وعده پیروزی داده است
جمعه 5 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.