جزئیات برگزاری کنکور۸۸ و اعلام نتایج آن

جزئیات برگزاری کنکور88 و اعلام نتایج آن

 رقابت یک میلیون و 300 هزار داوطلب ورود به دانشگاهها با برگزاری کنکور گروههای علوم ریاضی، هنر، علوم تجربی به نیمه راه رسید. گروه حوزه دانشگاه خبرگزاری مهر در گزارشی جزئیات برگزاری کنکور و آخرین اخبار اعلام نتایج و ظرفیتهای پذیرش را منتشر کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، در کنکور 88 یک میلیون و 340 هزار کارت ورود به جلسه صادر شد و آزمون سراسری نیز به صورت یک مرحله ای برگزار شد.

رقابت 307 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی وفنی آزمون سراسری سال 88 با حضور 307 هزار و 141 داوطلب ‌در 394 شهرستان مختلف کشور به طور همزمان صبح روز پنجشنبه 4 تیرماه در در حوزه های امتحانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و آموزش وپرورش برگزار شد.

در بعدازظهر همان روز نیز آزمون ‌گروه آزمایشی هنر با حضور 57 هزار و 374 داوطلب به طور همزمان برگزار شد.

رقابت 441 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 5 تیرماه با حضور 441 هزار و 690 داوطلب در حوزه های مختلف کشور برگزار شد. همچنین با برگزار شدن آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه 126 هزار و 595 داوطلب با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رقابت 458 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی

با رقابت 458 هزار و 318 نفر در صبح شنبه 6 تیرماه در گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سراسری 88 مهمترین مرحله آزمون خود را پشت سر می گذارد.

سئوالات عمومی و اختصاصی هر یک از گروههای آزمایشی این آزمون به صورت چهار گزینه ای طراحی شده است و برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و تصادفی یک نمره منفی منظور می شود.

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری علاوه بر ایران در 17 کشور خارجی به رقابت می پردازند و برای اولین بار، پلمپ سئوالات کنکور امسال در همان حوزه برگزاری آزمون باز می شود. یک سوم پاسخنامه ها و دفترچه های کنکور امسال شخصی سازی شده اند و تعدادی که شخصی سازی نشده اند دارای چیدمانهای مختلف هستند.

پذیرش یک نفر از هر دو کنکوری

بر اساس اعلام عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور کلیه متقاضیان دانشگاههای غیرانتفاعی و پیام نور و 250 هزار نفر در دوره های روزانه مجاز به انتخاب رشته‌ خواهند شد.

وی تاکید کرد: در آزمون سراسری از هر دو داوطلب یک نفر پذیرفته می شود و تمام داوطلبینی که در دوره های پیام نور و غیرانتفاعی ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کرده اند برای انتخاب رشته مجاز می شوند.

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی و ظرفیت پذیرش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور 88 یادآور شد: نتایج اولیه نیمه اول مرداد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ‌ماه اعلام می شود و امسال در مجموع از طریق آزمون سراسری حدود 600 هزار نفر پذیرفته می ‌شوند اما در مجموع ظرفیت آموزش عالی کشور بالاتر از یک میلیون و 200 هزار نفر است.

شخصی ‌سازی دفترچه سئوالات کنکور

پورعباس درباره امنیت کنکور سراسری سال 88 گفت: اقدامات ویژه در مورد بسته بندی و شخصی سازی سئوالات آزمون است که امسال انجام شده است، مهمترین موضوع در امنیت کنکور 88 بوده است.

وی اضافه کرد: داوطلبان به ‌دلیل شخصی ‌سازی دفترچه سئوالات کنکور با آرامش بیشتری به پاسخگویی سئوالات می ‌پردازند، چرا که می ‌دانند دفترچه سئوالات داوطلب با یکدیگر متفاوت است و نگران اطرافیان خود نیستند و تمام تمرکزشان به طور مطلق به دفترچه‌ خودشان خواهد بود.

پذیرش 600 هزار نفر در مجموع رشته های موجود در کنکور سراسری 88

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز در خصوص ظرفیت پذیرش در کنکور 88 گفت: 600 هزار نفر در مجموع رشته های موجود در کنکور سراسری پذیرفته می شوند و جزئیات ظرفیت در روزهای آینده مشخص می شود.

parastoo06 - استرالیا - سیدنی

سی سال گذشته شاهد افزایش جنبش های مسالمت آمیز و "وابسته به قدرت مردم" به منظور پیشبرد حقوق بشر و سرنگونی حکومت های سرکوب گر در سرتاسر جهان بوده است.

https://www.america.gov/persian/media/pdf/ejs/03010.pdf
جمعه 5 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز

دانشجوی مبارز، هم میهن گرامی در این حکومت دانشگاه برای شما گلهای ایران نیست

دانشگاهی که مزدوران حکومت به آن تازش کنند و دانشجویان را به خاک و خون بکشانند نامش دانشگاه نیست، بلکه کشتارگاهیست که آنجا جوانان را برای اژدهاک زمان قربانی می کنند.
جمعه 5 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز

دانشجوی مبارز، هم میهن گرامی در این حکومت دانشگاه برای شما گلهای ایران نیست

دانشگاهی که مزدوران حکومت به آن تازش کنند و دانشجویان را به خاک و خون بکشانند نامش دانشگاه نیست، بلکه کشتارگاهیست که آنجا جوانان را برای اژدهاک زمان قربانی می کنند.
جمعه 5 تیر 1388

bronia - ایران - کرج
خیر پیش.کاش دانشگاه برای نسل بعدی مکان امنتری باشد.
جمعه 5 تیر 1388

moryxp - ایران - تهران
تقلب در انتخابات و در کنکور ؟؟؟؟
جمعه 5 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
مرگ بر حسن عباسی طراح اصلی کشتار دانشجویان و حمله به کوی دانشگاه مرگ بر مجتبی خائنه ای مرگ بر احمقی نژاد .
جمعه 5 تیر 1388

sahar_v85 - کانادا - تورنتو
نصف پذیرفته شده ها بچه های همین مسو لای نظام هستن....که اتفاقا همشون تیز هوشن و رشته ها ی تاپ بهترین دانشگاهها قبول می شن...باور ندارین؟برین ببینین چنتاشون رشته های مهندسی و پزشکی دانشگاههای تهران هستن...
جمعه 5 تیر 1388

sahar_v85 - کانادا - تورنتو
قیمت سوالات دانشگاه ازاد رشته ی پزشکی...70 میلیونه ا
جمعه 5 تیر 1388

asana - ایران - ایران
آخیش راحت شدم... امروز کنکور دادم امیدوارام رشته ای که دوست دارم قبول شم
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.