تظاهرات همبستگی با معترضان به انتخابات ایران در ۲۰ کشور جهان

تظاهرات همبستگی با معترضان به انتخابات ایران در ۲۰ کشور جهان

نمایندگان و اعضای چهار اتحادیه بین المللی صنفی قرار است روز جمعه در بیش از ۲۰ کشور جهان تظاهراتی را در همبستگی با مردم ایران برگزار کنند.

                         

این تظاهرات در پی فراخوان کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، فدراسیون آموزش بین الملل و فدراسیون بین المللی کارگران صنایع کشاورزی، غذایی و خدمات برگزار می شود.

در این زمینه، سازمان عفو بین الملل نیز حمایت خود را از برگزاری این تظاهرات اعلام کرده است.

این تظاهرات در شرایطی برگزار می شود که با گذشت حدود دو هفته از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد، راهپیمایی ها و تجمع های معترضین به معرفی محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهوری آینده در شهرهای گوناگون ایران ادامه دارد.

معترضین همچنین خواستار ابطال نتایج این انتخابات هستند.

در بیانیه مشترک چهار اتحادیه بین المللی صنفی گفته شده است که شرکت کنندگان در تظاهرات روز جمعه خواستار برقراری عدالت و رعایت حقوق بنیادین برای مردم ایران خواهند شد و با آنان اعلام هبستگی خواهند کرد.

در این خصوص، گای رایدر، دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، روز پنجشنبه گفت: «ما تمام راه های منطقی برای گفت و گو با دولت ایران و ترغیب آن به رعایت حقوق بنیادین بشر و اتحادیه ای را به کار بسته ایم. اما پاسخ مقام های ایرانی با سرکوب و بازداشت همراه بوده است.»

وی اضافه کرد: «با شکست این گفت و گو ها، در انظار عمومی علیه آنچه که در ایران روی می دهد، اعتراض می کنیم.»

فرد وان لیووان، دبیر کل فدراسیون آموزش بین الملل، بزرگترین اتحادیه معلمان در جهان، نیز گفت: «اتحادیه های صنفی در جهان بسیج شده اند تا مخالفت خود را با آنچه در ایران صورت گرفته است، و همچنین آنچه که برای سرکوب آرمان های مردم انجام گرفته است، بیان کنند.»

دیوید کاکرافت، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، نیز اعلام کرد که «اتحادیه های صنفی روز جمعه به دولت ایران نشان خواهند داد تا چه اندازه در جهان بی اعتبار است و جهانیان درباره سرکوب ها و خشونت های صورت گرفته در ایران چگونه می اندیشند.»
همچنین رون اوزوالد، دبیر کل فدراسیون بین المللی کارگران صنایع کشاورزی، غذایی و خدمات، گفت:« ما به عنوان اتحادیه های صنفی تلاش طولانی مدتی برای احیای حقوق کارگران ایران داشته ایم و این مبارزه ادامه خواهد یافت تا حقوق آنان به رسمیت شناخته شود.»

در سالیان اخیر، اتحادیه های بین المللی صنفی بارها اقدام به برگزاری روزهای همبستگی با کارگران ایران و همچنین تظاهرات کرده اند.

نامه چهار اتحادیه بین المللی صنفی به آیت الله خامنه ای

این چهار اتحادیه بین المللی صنفی روز چهارشنبه نیز در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، همبستگی ۱۷۰ میلیون عضو خود را با کارگران ایرانی که در تظاهرات روزهای اخیر در ایران شرکت کرده اند، اعلام کردند.

در این نامه با اشاره به خواست کارگران و مردم ایران برای به اجرا در آمدن حقوق بنیادین دموکراتیک خود نوشته شده است که آزادی بیان، آزادی اجتماعات و آزادی تشکل یابی باید در ایران و به سود مردم به اجرا در آید.
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، فدراسیون آموزش بین الملل و فدراسیون بین المللی کارگران صنایع کشاورزی، غذایی و خدمات همچنین در نامه خود از «سرکوبی شدید» تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران در روزهای اخیر، که بر اساس گزارش ها، شماری کشته و زخمی برجای گذاشته است، به شدت انتقاد کردند.

در این نامه گفته شده است که اعضای اتحادیه های بین المللی صنفی در همبستگی با برادران و خواهران خود و تلاش شان برای برخورداری از حقوق بشر و حقوق اتحادیه ای روز جمعه تظاهرات می کنند.

این چهار اتحادیه بین المللی صنفی در پایان نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی ایران، درخواست هایی را مطرح کرده اند.

به رسمیت شناخته شدن آزادی بیان برای تمام ایرانیان، توقف تمامی اشکال سرکوب ها متوقف شوند، آزادی تمامی فعالان کارگری، به رسمیت شناخته شدن تمام اتحادیه های مستقل کارگری و اجرای تمامی بندهای کنوانسیون های سازمان بین المللی کار، آی ال او، در ارتباط با کارگران ایران از جمله این خواسته ها هستند.

تاکنون گزارشی در مورد پاسخ آیت الله خامنه ای به این نامه منتشر نشده است.

tohfeh natanz - انگلستان - لندن
مرتیکه چلاق بی خاصیت چرا جوابی نداری؟
جمعه 5 تیر 1388

mohammadmoradi_tehran - ایران - تهران
در حال حاضر اوضاع مناسب نیست ... صدا سیمای جمهوری اسلامی در یک کودتایی بزرگ کلیه وقایع و اتفاقات را برعکس منعکس میکند مردم ایران به خصوص شهرستانیان به علت فیلترینگ و پارازیتهای گسترده در جریان دقیق وقایع نیستند و کاملا فریب صدا و سیما را خورده اند... کلیه جنبشها و اعتراضات به غربیان نسبت داده شده ... از کشته شدگان هیچ حرفی زده نمی شود ... حکومت نظامی شدیدی حکم فرماست... اگر مهندس موسوی و یارانش نتوانند راهپیمایی دیگری به راه بیاندازند متاسفانه جنبش بسیار ضعیف خواهد شد ... عزیزان خارج از کشور وظیفه شماها سنگین تراست بایستی این موضوع در تمام محافل روشنفکری و انسانی باز شود دنیا بایستی از کودتای ایران به دست مجتبی خامنه ای و مصابح یزدی برای حذف این جمهوریت نیم بند و تبدیل حکومت به دیکتاتوری محض اطلاع پیدا کنند. احمدی نژاد وسیله سرکوب و در واقع اسلحه دست خاندان خامنه ای جهت کودتایی بزرگتر و وسیع تر در آینده است ... اتفاقات بسیار مهم و خطرناکی در پیش است اگر جنبش سرکوب شود پیروزی خطرناکی بدست دیکتاتور در راه است ... سفارت جمهوری اسلامی در کشور های غربی نباید یک روز خوش داشته باشد... موضوع بایستی به دنیا اطلاع داده شود...
جمعه 5 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز
آنتی جان از دوستان شنیدم که متاسفانه برادرتان توسط بی شرفها گرفته شده اند. امیدوارم که هر چه زودتر به آغوش خانواده بازگردند. منتظر می مانیم تا خبر آزاد شدنشان را به همه بدهید.
موفق باشید
جمعه 5 تیر 1388

mohsen- - انگلستان - لیدز
https://www.youtube.com/watch?v=ZXRhAiIMm0Aeurl=http%3A%2F%2Fwww%2Efacebook%2Ecom%2Fhome%2Ephp%3Ffeature=player_embedded
محسن سازگارا
از این به بعد صحبت روزانه دارد.
از مسوولین سایت خواهش می کنم که این مجموعه را مانند فال روزانه در سایت جای دهند. ممنون
جمعه 5 تیر 1388

nara83 - ایران - مشهد
خامنه ای جوابی برای این تظاهرات ندارد. جز اینکه مثل همیشه در کمال وقاحت و بی شرمی پاسخی از نوع جمهوری اسلامی بدهد و آن هم اینکه ((دخالت در امور ملت ایران به هیچ کشوری مربوط نیست. ما خود هرچه صلاح بدانیم همان کار را انجام می دهیم))
جمعه 5 تیر 1388

another - ایران - تهران
مردم باید همون ابتدای کار که هنوز سرکوب اینقدر شدید نبود باید به صدا سیما حمله میکردن.واقعا جای تاسف داره که کارمندهای صدا سیما دارن خون تمام خواهر و برادراشون وحق همه مردم را ضایع میکنن دارن به همه ما خیانت میکنن. اگه حتی یک روز اعتصاب میکردن شاید بزرگترین کمک رو به جنبش دموکراسی میکردن.
جمعه 5 تیر 1388

zakros - ایران - مرکزی
محسن سازگارا محسن سازگارا محسن سازگارا محسن سازگارا محسن سازگارا محسن سازگارا
https://www.youtube.com/watch?v=GKoZMcc9sWI
جمعه 5 تیر 1388

hamed_yavari1388 - ایران - تهران
دستورالعمل های تازه برای تظاهرات خیابانی
حمله‌های ضد شورشی:
هنگامه دستگیری توسط نیروهای ویژه، بهترین راه آزاد شدن خود را محکم به همهٔ جهت‌ها تاب دهید. به یاد داشته باشید که نیروهای امنیتی مجبورند شما را با یک دست نگه دارند، پس فقط میتوانند با یک دست دیگرشون ضربه‌های شما را دفع کنند.

بسیجیان موتور سوار از تاکتیک حمله‌ و‌عقب نشینی استفاده میکنند که فقط به منظور ایجاد ترس است. این تاکتیک رو پلیس آمریکا هم سوار بر اسب بر ضد معترضین حقوق مدنی استفاده میکرد. مزیت استفاده از موتور در محیط شهری واضح است: موتور میتواند جاهایی‌ برود که ماشین نمی‌تواند. ولی‌ ضعف‌هایی‌ هم دارد که میتواند به ضرر نیروهای مصرف کنندش باشد.

موثرترین راه از پا در آوردن موتور سوارها استفاده از tire spike (تله میخدار برای پنچر کردن) است. با اینکه لاستیک موتور بسیجی‌‌ها از جنس کاربن کراتنر است، طاقت چندین پنچری را ندارد. میتوانید یک وسیله برای پنچر سازی را در عرضه چند دقیقه بسازید . دو میخ را با زاویه ۶۵ درجه، از وست بهم بتابانید (میخها از وست به دور همدیگر حلقه میخورند). با مشتی از اینها میتوانید لاستیک موتوری‌ها رو در عرضه چند دقیقه پنچر کنید، که باعث دشواری کنترل این موتورها میشود.

گاز اشک آور:
پارچه اغشته به سرکه شما را در مقابل گاز اشک آور محافظت می‌کند. بینی‌ و دهانتان را بپوشانید و همیشه با خود مقدار زیادی آب همراه داشته باشید که در صورت تماس با گاز، چشم‌هایتان را بشویید. سوزاندن لاستیک ماشین، تاثیر گاز اشک آور را کمتر نمیکند، و بوی آندو شاید مبارزه را برای شما سخت تر کند.

باتون:
پلیس ضد شورش تمرینات استفاده از باتون را گذرانده است. آموخته که هدف ساکن راحت قابل زدن است و هدف در حال فرار حتا راحت تر! استفاده از باتون نیاز به زمان بندی دقیق دارد. فرار از دست یک باتون دار، به او این فرصت را میدهد که ضرباتش را زمانبندی کند. پس سعی‌ کنید جلوی این زمان بندی را بگیرید و او را غافلگیر کنید. با اول فرار کردن، سپس دور زدن و به سمت او دویدن. وقتی‌ به سمت او میدوید و فاصله را کم می‌کنید، کاملا زمان بندی او را بهم میزنید. همانطور که بوکسر‌ها نمیتوانند به کسی‌ که فقط چند اینچ با آنها فاصله دارد مشت بزنند، به همین خاطر مرتب در رینگ جلو و عقب میروند. شما با دویدن به سمت باتون نه تنها زمان بندی او را بهم میزنید بلکه شاید بتوانید او را زمین بزنید.

صف آرایی شورشی:
بسیجی‌‌ها و نیروهای ضد شورش در هنگام متفرق شدن و جدایی شما می توانند بهتر عمل کنند. بدترین سناریو برای آنها این است که مردم کنار هم بایستند و جدایی ناپذیر باشند. در مبارزات کارگری کره جنوبی، مردم همه بازو در بازو ایستادند و تحت هیچ شرائطی بازوهای هم را رها نکردند. این متفرق کردن آنها را برای پلیس ضد شورش غیر ممکن کرد.
جمعه 5 تیر 1388

nagano - ژاپن - توکیو
ایرانیان مقیم ژاپن هم یکشنبه اینده در برابر دانشگاه سازمان ملل متحد در توکیو بهمراه ژاپنی ها دست به تظاهرات بزرگ بر علیه خونریزی از سوی نیروهای حکومت خودکامه خامنه ای می زنند و خواستار ازادی همگی زندانیان در ایران می شوند .
جمعه 5 تیر 1388

man45 - هلند - هلند
انتی اسلام...
مسلمان ایرانی....
سلام امیدوار هر دوی شما واعضای خانواده محترمتان وتمام هوطنان عزیزم سلامت باشید وبدانید بیشتر ماها که اینطرف همه جوره سعی میکنیم که صدای شما باشیم .
منتظر خبر سلامتی شماها هستم.با امید پیروزی.
جمعه 5 تیر 1388

cheshmak1000ta - ایران - خراسان جنوبی
از همنوعانی که در سرتاسر جهان از جنبش بیداری سبز مردم ایران حمایت میکنن متشکریم
جمعه 5 تیر 1388

adamkoki - ایران - تهران - هفت چنار
من هر دفعه میام تو این سایت تعجب میکنم.. بابا بسه دیگه.. الان دوهفته از انتخابات میگذره و دیگه هیچ خبری از تظاهرات و اشوب واینا نیست ولی ظاهرا یه عده هنوز تو کف انتخابات هستن!! بابا به خدا مردم دارن زندگیشونو میکنن... من الان دوساله عضو این سایت هستم وبه نظرم این سایت یکی از بهترین سایت های فارسی بود چرا که موضوعات متنوع علمی ورزشی هنری سیاسی ووو... در کمال بی طرفی ارایه میداد اما الان می بینم سایت ایرانیان انگلستان به یک سایت سیاسی یک طرفه تبدیل شده و هدفش هم بزرگ نشون دادن بحران در ایران هست همونطور که شبکه های خارجی دارن اینکارو میکنن... به امید سرافرازی کشورم ایران
جمعه 5 تیر 1388

waxy - آمریکا - سیاتل
همه دانشجویان ایرانی ها مقیم خارج در همون شهری که هستن مجوز راهپیمایی یگیرن و از مردم واسه شرکت در این راهپیمایی دعوت کنن
جمعه 5 تیر 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز
به داشتن هموطنانی چون شما افتخار میکنیم. سرافراز و پیروز باشید.
با آرزوی رهایی برادر آنتی از چنگ سیه دلان
مرگ بر ولایت فقیه و طرفدارانش
جمعه 5 تیر 1388

افسون60 - ایران - شیراز
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
هموطن عزیزم جات بین ما خالی بود خوش امدی ان شا الله همیشه سالم باشی
جمعه 5 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
man45 - هلند - هلند
Afshin London - انگلستان - لندن
امروز همه ی ایرانیان باید بر سر یک کلمه متحد باشند : " ایران عزیز"
با تشکر از لطف شما و دیگر دوستان بسیار عزیز. آرزوی بهترین ها را برای شما و دیگر ایرانیان عزیز در سرتاسر جهان دارم. با آرزوی بهروزی و شادکامی و موفقیت و سلامت برای ایران و ایرانی و ایران دوست.
حق نگهدارتان
جمعه 5 تیر 1388

دیااکو - ایران - تهران
adamkoki - ایران - تهران - هفت چنار عزیزمن همه که نمی تونن مثل شما خیلی راحت بی غیرت باشند
شنبه 6 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
افسون60 - ایران - شیراز
تشکر از شما دوست عزیز. در بین کامنت ها کامنت شما هموطن عزیز رو دیدم که بارها سراغ من رو گرفته بودید. صمیمانه از شما تشکر و قدردانی میکنم. به داشتن هموطنان خوبی مثل شما بر خود می بالم.
موفق و موید باشید
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.