دیوید فینچر نسخه سینمایی فیس بوک را می سازد

دیوید فینچر نسخه سینمایی فیس بوک را می سازد

شبکه اجتماعی «فیس بوک» که در عرصه جامعه آزاد اطلاعاتی آوازه یی جهانگیر یافته، با تصمیمی که دیوید فینچر مشهور گرفته، سینمایی می شود. نام این فیلم را «شبکه اجتماعی» نهاده اند و آنچنان که از اسمش هویداست روند شکل گیری این غول مجازی را به تصویر خواهد کشید. کمپانی کلمبیا پیکچرز مذاکره های نهایی را با فینچر کرده و فیلمساز هالیوودی بر آن است ساخت «شبکه اجتماعی» را اواخر امسال میلادی شروع کند. این خبر را ایسنا به نقل از«ورایتی» سایت معتبر سینمایی منتشر کرده و در آن از «آرون سورکین» به عنوان نویسنده این فیلم خبر داده است.
 ورایتی در توضیح موضوع فیلم این جمله کوتاه را آورده است؛ «این فیلم به راه اندازی و توسعه شبکه «فیس بوک» در سال 2004 توسط چند دانشجوی دانشگاه هاروارد خواهد پرداخت.» دیوید فینچر سال گذشته «مورد عجیب بنجامین باتن» را ساخت و با این فیلم در اسکار 2009 نامزد جایزه بهترین کارگردان شد. فینچر میان سینمایی ها هواداران بسیاری دارد. این موضوع و در کنار آن محبوبیت بسیار بالای شبکه اجتماعی و مجازی فیس بوک احتمالاً افراد بسیاری را به سینما خواهد کشاند. نام اصلی فیس بوک در ابتدا «TheFaceBook» بود و توسط مارک زوکربرگ که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، توسعه یافت.
محل توسعه فیس بوک دانشگاه هاروارد بود و در ابتدا استفاده کنندگان آن محدود به دانشجویان دانشگاه هاروارد می شد. چندی بعد و با سرعت باور نکردنی پای فیس بوک به دیگر دانشگاه های عمده امریکا باز شد. پس از آن دانش آموزان دبیرستانی امریکا هم توانستند از امکانات فوق العاده این شبکه اجتماعی استفاده کنند و کمی بعد تر هر فرد بالای 13 سال دنیا هم امکان این را یافت تا به فیس بوک بپیوندد و عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. همه اینها با تلاش مارک زوکربرگ تحقق یافت.
 او دانشگاه هاروارد را رها کرد تا رویای فیس بوکی خود را به حقیقت برساند و فیس بوک را تبدیل به چهارمین سایت پر ترافیک دنیا با 200 میلیون کاربر فعال کند. دومین facebook.com به مبلغ 200 هزار دلار خریداری شد. توضیحاتی که دانشنامه معتبر اینترنتی ویکی پدیا منتشر کرده، نشان می دهد فیس بوک با وجود داشتن محبوبیت بالا و کاربران میلیونی در سراسر دنیا با مشکلاتی نیز مواجه بوده است. ویکی پدیا می نویسد؛ « فیس بوک در سال های اخیر با مسائلی نیز مواجه شده است.
 این سایت در کشورهایی مثل سوریه و ایران فیلتر شد اگرچه ایران پس از مدتی فیس بوک را رفع فیلتر کرد. استفاده از این شبکه اجتماعی البته در بسیاری از اداره ها و محل های کار ممنوع شد تا از اتلاف وقت کارمندان کاربر این سایت جلوگیری شود.» مطابق آخرین آمار غیر رسمی منتشر شده، کشور ایران از لحاظ تعداد کاربر فیس بوک در دنیا مقام چهارم را دارد. این سایت چند هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فیلتر شد و دو روز مانده به برگزاری انتخابات رفع فیلتر شد. البته با توجه به شرایط اجتماعی پیش آمده پس از انتخابات، دولت ایران ترجیح داد فیس بوک را دوباره فیلتر کند.
Larkiden - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
مرسی ولی تورو خدا مارادونا رو ول کنید سعید مرتضوی بولداگ خامنه ای رو بگیرید.. این سگو میخوان بندازن به جون جوونهای ما.

مرگ همشون که جونشون و عمرشون بسته به همه.
زنده باد ایران زنده باد مردم فهمیده ایران
جمعه 5 تیر 1388

گاگولی - مالزی - سایبر
لطفا آی دی خامنه ای تویه فیس بوکو قرار بدین همه ادش کنیم
جمعه 5 تیر 1388

ParNyan-E-AzaD - ایران - مشهد
فیس بوک سایت خیلی خوبیه .هرچند متاسفانه فیلترش کردن ؛ ولی خوب فیلتر شدنشم مانع از ورود به سایت نمیشه.الان همه فیلتر شکن دارن و بسادگی میتونن همه جا برن
خدا بیامرزه کسیو که فیلترشکن ساخته
جمعه 5 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.