شرایط وزارت کشور براى صدور مجوز تجمع به طرفداران موسوى

شرایط وزارت کشور براى صدور مجوز تجمع به طرفداران موسوى

ستاد میر حسین موسوى، نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى روز پنجشنبه اعلام کرد وزارت کشور ایران شرایطى را براى صدور مجوز تجمع به هواداران وى تعیین کرده است.

بر اساس گزارش سایت «کلمه» وابسته به آقاى موسوى، وزارت کشور ایران در نامه خود گفته است: «بررسى و صدور مجوز برگزارى تجمع سراسرى منوط به اعلام درخواست یک هفته پیش از برگزارى به صورت حضورى و با سپردن تعهداتى است.»

دفتر ارتباطات مردمى ستاد میر حسین موسوى در روزهاى اخیر در نامه اى به وزارت کشور جمهورى اسلامى خواستار صدور مجوز تجمعى براى «پاسداشت یاد شهیدان روزهاى گذشته و تأکید بر حقوق قانونى مردم» شده بود، ولى این ستاد مى گوید که هنوز چنین مجوزى صادر نشده است.

بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، « تشکیل اجتماعات و راهپیمایى ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانى اسلام نباشد آزاد است.» با این حال، مقام هاى دولتى مى گویند که براى برگزارى هر گونه راهپیمایى و تجمعى نیاز به اخذ مجوز از وزارت کشور است.

از زمان اعلام نتایج انتخابات دهم ریاست جمهورى در روز شنبه، ستادهاى میر حسین موسوى و مهدى کروبى بارها خواستار صدور مجوز راهپیمایى براى اعتراض به نتایج انتخابات و همچنین سوگوارى براى کشته شدگان شده اند ولى این وزارتخانه که مجرى برگزارى انتخابات بود تاکنون از صدور چنین مجوزى امتناع کرده است.

ستاد آقاى موسوى مى گوید: شرایط وزارت کشور در حالى اعلام شده است که «در هفته هاى گذشته طرفداران آقاى احمدى نژاد دو راهپیمایى و تجمع بزرگ در تهران برگزار کردند و در این بین صدا و سیما با تبلیغات گسترده اى حضور در آن را تشویق مى نمود و مسیرهاى راهپیمایى را مرتباً‌ تبلیغ مى کرد.»

با وجود امتناع از صدوز مجوز، طرفداران آقاى موسوى در اعتراض به نتایج انتخابات چندین راهپیمایى میلیونى در تهران برگزار کرده اند ولى این راهپیمایى ها با دخالت گسترده نیروهاى ضد شورش و لباس شخصى ها به خشونت کشیده شد.

آیت الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ایران، که نتایج انتخابات و ریاست جمهورى دوباره محمود احمدى نژاد را تایید کرده است با انجام تجمع معترضان به نتیجه انتخابات به شدت مخالفت کرده و عواقب خونریزى و خشونت ها را به گردن برگزار کنندگان آن انداخته است.

در اعتراض هاى دو هفته گذشته در ایران حداقل ۱۷ نفر با شلیگ گلوله نیروهاى امنیتى و بسیج کشته شده اند. این درحالى است که فرمانده سپاه سیدالشهداى استان تهران نیز مى گوید که در جریان اعتراض هاى خیابانى هشت بسیجى کشته شده اند.

gole naz - امریکا - کرول استریم
مردم ایران ما شما رو حمایت میکنیم ساکت نشینید این فرصت طلایی رو از دست ندهید اعتصاب کنید اماکنی که رژیم در انها رفت و امد میکنند رو ...که به امید خدا ازادی از ذلت نزدیک است
جمعه 5 تیر 1388

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
الان دار توخیابانهای ایران جنایتی هولناک انجام میشود که لحظه ای جایی درنگ نیست . امروز ایران کشور آبا واجادی ما چشم به راه من تو دوخته است . امروز ایران پس از سی سال ننگ وبدبختی وخشم وخون وظلم با چشمانی پر خون دقیقا عین این دختر معصوم ندا که یک چشمش باز وبه آسمان ایران نگاهش دوخته شده بود گویی داشتند فرشته ها بدو خوش آمد میگفتند و چشم دیگرش پرازخون بود و دقیقا همانطور ایران ما باچشمانی با اشک خون نگاهش به من وتو ایرانیست که کشورمان را از دست اهریمن رها سازیم وکشوری داشته باشیم که در آن هیچوقت کسی برای اندیشه اش در زندان نباشه و هیچ بچه ای مادرش برای شیر فرزندش مجبور نباشه تنش را بفروشد تا شکم بچه اش را سیر کند و دیکر هیچ کسی در کشوری که پر از ثروت خدادی است فقیر نباشد .وهیچ بچه ای باشکم گشنه سر به بالین نگذارد و هیچ پدری از بچه هایش شرمسار نباشد چون بیکار است و شکم بچهایش گرسنه است . من متاسفانه شمیایی ومعلول جنگ هستم وبااینکه 4 سال توجبهه ها جنگ ایران وعراق بودم و25 سال است که با زجر درد زندگی میکنم و اگر میتوانستم یعنی قدرت بدنی داشتم که سرپا بایستم الان در خیابانهای تهران مشغول مبارزه وانتقام از ماشین سرکوب رژیم بودم . و هم اینجا دست و پای تمام کسانیکه در این انقلاب سبز ایران حماسه آفریدند و شرف وغیرت خود را نشان دادند را با کمال افتخار میبوسم خاک پایشان را برچشم می نهم وبرایشان آرزوی سلامت وپیروزی میکنم . ومطمنم که شمارش معکوس این رژیم ننگین وقاتل شروع شده .و سحر نزدیک است .مردم ایران نترسید نترسید ماهمه باهم هستیم . مرگ بر خامنه ای جلاد
جمعه 5 تیر 1388

black chador - امریکا - ولدن
خامنه ایگیج شده چکارکنه؟ همین روزها احمدی نژاد ترور میشه.
جمعه 5 تیر 1388

sooske siyah - ایران - تهران
همشون یکی هستند. فقط اسماشون فرق میکنه. این آقای موسوی هم که داره محافظه کار عمل میکنه......
جمعه 5 تیر 1388

hasan87 - ایران - مشهد
خوب وزارت کشور یکبار یه مجوز بده طرفدارهای موسوی آزادانه تو تمام شهرها بتونن بیان بعد معلوم میشه تقلب انتخاباتی بوده یا نه . من مطمئن هستم اگه اجازه بدن بی سابقه ترین اجتماع رو میتونیم ببینیم . الان خیلی از طرفدارهای موسوی از ترس بسیجی ها میترسن بیان ولی اگه با مجوز باشه واقعا بی نظیر میشه.
جمعه 5 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
حکومتی که مشروعیت ندارد برای مقابله با آن چه نیازی به مجوز است. خامنه ای دارد بدون نظر و رای ما مردم و بدون مجوز ملی حکومت میکند. این حکومت نیاز به اخذ مجوز از مردمی دارد که سالها بی شرمانه و نامشروع و ضد بشری بر آنها حکومت کرده.
یک مشت حیوان پیر خرفت تحت عنوانی فقها و علمای گاو اسلام این مرتیکه افلیج تریاکی مستبد قاتل را به عنوان رهبر منتصب کردند و حالا همین یک مشت حیوان وحشی برای ما خط و نشان هم می کشندگ. مگر خمینی برای نابود کردن رژیم شاه از وی مجوز گرفته بود؟
ما ایرانی هستیم و با تولدمان مجوز همیشگی برای احقاق حقوقمان از جانب خداوند و این سرزمین آریایی صادر شده.
مرگ بر جمهوری نامشروع اسلامی
جمعه 5 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
با درود به هم میهنان راستین ایران زمین!

بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، « تشکیل اجتماعات و راهپیمایى ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانى اسلام نباشد آزاد است.»

گرامی آقای موسوی!
شما که پیرو قانون اساسی حکومت هستید چه نیازی به مجوز دارید؟ شاید اکنون دیگر کمی دیر شده باشد چونکه بسیاری خونهای بیگناه ریخته شده و بسیاری هم که زخمی شدن و در سیاهچالهای همین حکومت، اگر تا کنون کشته نشده باشند در زیر شکنجه ی تازی پرستانند. شکنجه گران پیش از بریدن انگشت و در آوردن چشم، دست نماز می گیرند و به این باورند که به اسلام الله خدمت می کنند تا در عاقبت خود راهی بهشت تازیان شوند. آیا شما از این جنایات هنوز چیزی نمی دانید؟
چه کسی می خاهد پاسخگو به خانواده های کشته شدگان و دستگیر شدگان باشد؟
آیا هنوز امیدی هست؟
آیا هنوز سحر نزدیک است؟
شما پس از ۳۰ سال باید این حکومت و ولایت فقیهش را خوب شناخته باشید!
می گویند که در خانه ی خود شما را زندان کرده اند.
بهتر نبود از همان آغاز همراه با همان ۲ میلیون پشتیبان که همه ی ستونهای ۳۰ ساله ی حکومت را لرزاند اعتصاب را مادام پشتیبانی میکردید؟
اکنون چه روشی را می خاهید بکار ببرید تا این خونهای ریخته شده بیش از این پایمال نشود؟
چرا مردم را به سوی خود نمی خانید تا جان بر کف شما را از زندان خانه تان رها کنند پیش از اینکه کار از کار بگزرد؟!
از چه هراس دارید؟
نگرانید خونی ریخته نشود؟
پس این همه خونها که ریخته شد و هر روز ادامه دارد چی؟ برای که یا چه بوده است؟

آقای موسوی با گرامی داشتن و ارج فراوان به این جنبش مردمی که آغاز گر آن شما بودید مردم را بیش از این نا امید نکنید. این جانبازان که با دستهای خالی جان بر کف به میدانهای مبارزه آمده و می آیند برای آزادی از ستم و بی ناموسی های حکومت به پا خاسته اند و شما را گاندی ایران نامیدند.
گاندی بزرگ، تا مردم را به پیروزی نرساند از پای ننشست. آیا شما هم چنین برنامه ای در نگرش خود دارید یا ناتوان مانده اید؟
با مردم باشید آقای موسوی! راهبری همچون گاندی از جان گزشته و توانا باشید. یا اینکه خود را کنار بکشید تا مردم خود گزینش کنند که می خاهند با جانبازی خود ریشه و بنیاد تازی و تازی پرستان را از خاک میهن بر کنند یا به همان بردگی خود ادامه دهند تا بازهم برای هزارمین بار در دوران این ۳۰ سال تازی پرستی خونهای ریخته شده پایمال گردد و باز هم جوانان را برای بقای اژدهاک ۲۰۰۱ قربانی کنند!

بار دیگر با گرامی داشت و ارجمندی به شما و هواداران شما!
چشم براهیم تا بدانیم چه باید بکنیم و بیش از در این مرداب فرو نرویم!

به امید پیروزی مردم جانباز ایران زمین و سرنگونی حکومت تازی پرستان
درود به ایرانی ایران پرست
مرگ بر تازی و تازی پرست
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
این سید اکبر تازگی عضو شده که بیاد اینجا اعصاب همه را خرد کنه لطفا هر چی مینویسه کسی جوابشو نده
جمعه 5 تیر 1388

arash1977 - ایران - تهران
حالا که مردم رو کشید دارید این رو می گید که مردم دنیا فکر کنند خیلی باحالید
اهای مردم دنیا گول این ها نخورید اینها یک مشت حروم زاده هستند
کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک کمک
جمعه 5 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
من که اصلا چشمم اب نمیخوره مجوز بدن باید فقط در خیابان تجمع کنیم جای در بسته اگه جمع بشیم مثلا استادیوم ازادی همه ما رو دستگیر می کنند اقای موسوی باید توجه داشته باشه به این مسئله چون استادیوم از مرکز شهر دور است باید همه چیز را در نظر گفت فقط خیابون ازادی تا انقلاب .
جمعه 5 تیر 1388

atlantis382 - ایران - تهران
کالاهای ایرانی تبلیغ شده در صدا و سیمای سید علی گدا رو نخرید. مردم پولهاتونو از بانکها در بیارید. اینجوری میشه بدون خونریزی به این حکومت فساد دیکتاتوری ضربه زد
جمعه 5 تیر 1388

ناسیونالیست - ا - ت
sooske siyah - ایران - تهران
درست یا غلط بودن حرفت را میسپرم به خودت ولی این رو بدون که هیچ وقت تو هیچ حکومتی خوب و بد وجود نداره چیزی که وجود داره بد و بدتر ه که تو این مورد حتما" احمقی نژاد بدتر است و که بخوایم حساب کنیم میشه گفت موسوی خوب و احمقی بد است
جمعه 5 تیر 1388

zare - ایران - زاهدان
ایران فقط تهران نیست
کمی عاقل باشید
رای مردم ایران احمدی نژاد هست
نه رای مردم تهران
ایران فقط شامل تهرانی شکم سیر و خوشگذران نیست که برای تفریح تو خیابان می ریزند
ایران فقط تهران نیست
جمعه 5 تیر 1388

hgihl - ایران - تهران
تو گدا گشنه پا پتی بهتره بری خفه چی! توی کدوم دهاتی بیقوله کردی که اندازه خر از دورو برت خبر نداری؟ ببینم تا حالا یک بارم پات رسیده تهران بفهمی این ماییم که داریم جور ترسو و بزدل بودن تمامی شما شهرستانیهای به قول خودتون بدبخت و گشنه رو میکشیم اما بازم زبونتون درازه؟ از کدوم رفاه حرف میزنی کدوم آسایش دوباره ضرغامی واستون تو تلویریون میلیتون ضر تازه زده؟ بهتره تو بری یه جفت گیوه تازه بخری که چند وقت دیگه این آشغال میاد شهرتون بدویی دنبالش دم تکون بدی تا مثل سگ یه چیزی بندازه جلوت
جمعه 5 تیر 1388

hamed-irooni - ایران - زابل
zare - ایران - زاهدان
معلومه که ایران فقط تهران نیست زاهدان هم هست
از زمانی که این دولت محترم اومده میزان فقر نا امنی و اختلافات قومی در سیستان و بلوچستان چند برابر قبل شد، غزیز دل برادر نا امنی از فقر هم بدتر است
جمعه 5 تیر 1388

azadazad - ایران - تهران
دوستان عزیز هواداران موسوی در شهرستانها اگر بیشتر از تهران نباشد کمتر نیست ولی قبول بفرمایید جمعیت شهرستانها و خفقان جو رعب و وحشت آنجا بدتر از تهران است پیروز بادملت ایران ما هستیم ما هستیم ما هستیم
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.