واکنش آمریکا به سخنان محمود احمدی نژاد

واکنش آمریکا به سخنان محمود احمدی نژاد

کاخ سفید بر عدم دخالت در سیاست داخلی ایران تاکید دارد

کاخ سفید آمریکا با رد سخنان اخیر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، او را متهم کرده است که می خواهد آمریکا را موضوع بحران سیاسی این کشور بکند.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، روز پنج شنبه (25 ژوئن) گفت در ایران گروهی هستند که می خواهند بحران جاری بحثی بین ایرانی ها نباشد بلکه غرب و آمریکا موضوع آن باشند.

او گفت:"من نام محمود احمدی نژاد را به لیست افرادی که می خواهند آمریکا را به موضوعی در بحران جاری ایران تبدیل کنند، اضافه می کنم."

محمود احمدی نژاد روز پنج شنبه (25 ژوئن) از رئیس جمهوری آمریکا خواست که از برخی کشورهای اروپایی برای موضع گیری در قبال ایران پیروی نکند.

کاخ سفید بر احترام به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، اما رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود آمریکا و جامعه جهانی از خشونت به کار گرفته شده برای سرکوب معترضان در ایران "وحشت زده و منزجر" شده است.

او همچنین "ارعاب، ضرب و شتم و بازداشت های چند روز گذشته" در ایران را محکوم کرده است.

رئیس جمهوری ایران در واکنش به این اظهارت، گفت که "آقای اوباما اشتباه کرد که این حرف ها را بیان کرد."

او همچنین تاکید کرد که از دولت بریتانیا و برخی کشورهای اروپایی که "یک مشت عقب افتاده سیاسی هستند که در اداره کشور و مردم خود هم مانده اند" انتظار چنین سخنانی را داشته است اما نه از رئیس جمهوری آمریکا.

سخنان احمدی نژاد

رئیس جمهوری ایران در سخنانی در مراسم افتتاح یک طرح پتروشیمی، انتقاد کشورهای اروپایی از نحوه رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات اخیر ایران و برخورد خشونت آمیز ماموران دولتی با معترضان را رد کرد و گفت که "به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی توصیه و نصیحت می کنم رفتار خود را اصلاح کنند."

در پی انتشار نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و برگزاری تظاهرات اعتراضی نسبت به آنچه که تقلب در این انتخابات خوانده شده، شماری از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل، برخورد خشونت آمیز با گردهمایی های مسالمت آمیز مردم ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

رهبران آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا از جمله منتقدین نحوه برخورد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با معترضان به نتیجه انتخابات بوده اند و از دولت خواسته اند به آرای مردم احترام بگذارند.

پس از اعلام نتایج بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری ایران، باراک اوباما گفت که حل و فصل اختلاف نظر در مورد سلامت این انتخابات به مردم ایران بستگی دارد و افزود که برای دولت ایران، باید کسب مشروعیت از نظر مردم این کشور اهمیت داشته باشد.

در عین حال، آقای اوباما در سخنانی که بعدا ایراد کرد از خشونت ماموران دولتی علیه تظاهرکنندگان ایرانی و به خصوص کشته شدن شماری از معترضان ابراز تاثر کرد و آن را بی عدالتی خواند.

محمود احمدی نژاد خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت "کشوری که دم از تغییر و تعامل می زند چرا وارد این میدان انحرافی و این دام شد" و هشدار داد که در صورتی که باراک اوباما از ایران انتقاد کند مردم او را فردی مانند جورج بوش تلقی خواهند کرد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به شعار انتخاباتی باراک اوباما در مورد تغییر در سیاست های آمریکا و از جمله تمایل به گفتگوی مستقیم با ایران، گفت که "ملت ایران با بزرگواری و کرامت از پیشنهاد آمریکا برای گفتگو استقبال کرده است."

رئیس جمهوری آمریکا هدف از این مذاکرات را دستیابی به توافق بر سر برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی و حمایت آن از گروه های مخالف صلح خاورمیانه اعلام کرده است.

آنتی اسلام - ایران - اهواز
آقای احمدی نژاد گفت که "ملت ایران با بزرگواری و کرامت از پیشنهاد آمریکا برای گفتگو استقبال کرده است."
===========================
آقای احمدی نژاد ملت تو همین 40 یا 50 هزار نفر بسیجی هستند که ملت ایران رو سلاخی میکنند.
ملت ایران تو رو آدم حساب نمیکند چه رسد به رئیس جمهور.
جمعه 5 تیر 1388

jila_Norway - - - -
خاک عالم تو سرت اوباما که بوزینه ای‌ مثله احمدی‌نژاد تورو نصیحت می‌کنه واقعا که ابروی آمریکا رو خوب بردی. ترسوی رذل الان احمقینژاد داره تورو به طرف خودش میکشه حل میکنی‌ نه؟. امیدوارم این احمقی بمبو بسازه بد یکی‌ هم بزنه تو کله پوک اوباما که ریختشو دیگه نبینم. یا اصلا صورتشو کلا عوض کنه که هی‌ از تغییر تغییر حرف نزنه. تف
جمعه 5 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
مرتیکه کذاب روان روان پریش هیتلرصفت اون زمان که دنیا چهره اصلی شما خونخواران را نمی شناخت با شک به شما ها نگاه می کرد حالا که دستتون تا مفرغ در خون مردم رفته و دست جنایتکارتون رو شده مگر دنیا مغز سر خر خورده باشه که بخواد با شما وارد تعامل شه وحشی بی حیا تو چه کسی هستی که از ملت ایران حرف میزنی نجس متقلب
جمعه 5 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
بیچاره احمدی تو که ملت سرت نمیشه، پس بگو امت تا اون لبنانی های مزدور بفهمند.
احمدی بار دگر دکتر شده است ،،،،،،، بار دیگر ''اٌمتش'' کره خر است
رهبر حکم جنایت داده است ،،،،،،،، بار دیگر ''اٌمتش'' کره خر است
جمعه 5 تیر 1388

armin2006 - بلژیک - بروکسل
اوبام تو غلط میکنی به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران احترام بگذاری. ابله که نیستی خیلی هم زیرکی.خوب خرهای باج بدهی گیر اوردی که مال مردم ایران را مفت در اختیارت بگذارند و خون مردم را بمیکن و تو خفه شی. کاشکی بوش الان بود دهن این خونخوارا رو سرویس میکرد.
جمعه 5 تیر 1388

bidad-zamane - آلمان - کلن
احمد .حمال.بی‌ شخصیت .دهاتی. بیسواد. ملیجک حرمسرا
جانی ،الاغ ، که از تو طویله درت آوردند.دزد ،متقلب، دروغگو
عنتر، حیف عنتر، اون از تو خوش قیافه تره. شارلاتان،سه تا سگ
دارم دارو بللاشون به خوره تو قلبه ، نه تو الاغ قلب نداری، تو سرت
و تو سر بچه‌هات ، و خامنه‌ای و بچهای خامنه و نوه‌هاتون ،که همه شان جلوت تیر غیب بخورند و جلو چشمهایتان پر پر به زنند، اونوقت ، دل ما حال میاد ،عمله بیسواد تو آنه اوباما هم نیستی‌ چه برسه انتقاد کردن، حرامزده ها. مرگتان با د شارلاتان‌های پست.
جمعه 5 تیر 1388

ey-iran - المان - نم
بچه برای رفع خستگی و خنده کمی از جناب میمون احمقی نژاد بشنوید

رئیس جمهوری ایران در واکنش به این اظهارت، گفت که "آقای اوباما اشتباه کرد که این حرف ها را بیان کرد."

او همچنین تاکید کرد که از دولت بریتانیا و برخی کشورهای اروپایی که "یک مشت عقب افتاده سیاسی هستند که در اداره کشور و مردم خود هم مانده اند" انتظار چنین سخنانی را داشته است اما نه از رئیس جمهوری آمریکا
ها ها............... ها خندیدم از نظرات میمون
رای مردم دزدیده احمق داره با اون پز میده خون خوار بی شرم.
جمعه 5 تیر 1388

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت..
این دیوانه روانی دزد سرگردنه و متجاوز به اموال ملت مدتی است که دست به ظغیان زده و برای خوشنودی رهبر دجالش دم تکان می دهد.استخوان لیسی که کافر ومشرک است وبخاطر قدرت حاضر است دست به هر جنایتی بزند.دنیا اگر باشماها ساخت وپاخت نداشت وازشما خرتر پیدا می کرد باملت ستم دیده همراه می شد.ولی امروز خوب می دانند که ازشما پست فطرت تر ووطن فروش ترنخواهند یافت.لعنت ابدی بر قوم خمینی و بیت رهبری که درایران تشگیل داد تاامروزه علی شیره ایی بر مسندش جکم براند..
جمعه 5 تیر 1388

bidad-zamane - آلمان - کلن
احمدی بیشعور ،الاغ ، دیگه از زبان مردم حرف نزن ،زبان تو و شو هرت امید وارم سرطان بگیره ،بسه، شماها کورید خارج از ایران ، همه همه چیز‌ها را در مورد ایران میدانند ، حتا ،...من دیگه روم نمی‌شه بگم،.نتیجه: از قول خودتان و امته خراب شده تان مثل همیشه دهان خر را باز کن. و حرف بزن، خر فهم شودی، تکرار نشه، واگر نه...
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
جواب این سید اکبر را لطفا کسی نده این بسیجی ا..ق امده که اعصاب شما رو خرد کنه جواب ندین
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
جواب این سید اکبر را لطفا کسی نده این بسیجی ا..ق امده که اعصاب شما رو خرد کنه جواب ندین
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
این سید اکبر تازگی عضو شده که بیاد اینجا اعصاب همه را خرد کنه لطفا هر چی مینویسه کسی جوابشو نده
جمعه 5 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
فکرشو کنید . کوروش کبیر کجا این بوزینه کجا واقعا شرمنده ام که این ایرانیه البته شک دارم چون خیلی ناخالصی داره اون یارو که گنده شون بود هندی از اب در اومد این هم گ...ه از فاضل اب در میاد.
جمعه 5 تیر 1388

jila_Norway - - - -
دوستانی که به سید اکبر و دیگر بچه‌هایی‌ از این قبیل کامنت مینویسن شما دارید بهش کمک می‌کنید که از عقده حقارت در بیان همهٔ افرادی از این قبیل تشنهٔ اینن که مورد توجه قرار بگیرن درست مثل احمقی نژاد که میگه من تو آمریکا خیلی‌ مورد توجه قرار گرفتم هرجا میرفتم همه منو میشناختن. اینو من با توجه به کتابای‌ روانشناسی‌ میگم. بهترین کار برای خفه کردن این جور آدما اینه که هیچ چیزی براشون ننویسید و اگه بفهمن که مورد توجه قرار نممیگیرن خود به خود خفه میشن
جمعه 5 تیر 1388

darvish30 - مکزیک - مانزانار
همه میدونن که من اهل فحاشی نیستم ولی‌ اینهأی که میگم فحش بحساب نیاورید که جدا جدی میگم .
جناب بوزینه احمدی‌نژاد امیدوارم که تعداد کافی‌ لبنانی اجیر کرده باشی‌ تا از خودت و خانوادت محافظت کنند . چون مثل یک سایه دنبالتأن خواهیم بود اول از بچه‌هات شروع می‌کنم که بفهمی داغ فرزند کشیدن یعنی‌ چی‌ بعدش تمامی‌ نسلتو از رو زمین جمش می‌کنیم ( به روش استادت خلخالی گور برگور شده)
نگو که نگفتیم .مرگ فرزندانت را اچشمت خواهی‌ دید آنهم به بدترین وجه موجود .و از قول من به اون رهبر دیونت بگو صدام را به خاطرت بیاور.
جمعه 5 تیر 1388

irani48 - انگلستان - منچستر
1712دوست خوبم ممنون از راهنماییت.دیر خوندم.ولی چشم.دیگه تکرار نمیشه.
جمعه 5 تیر 1388

parastoo06 - استرالیا - سیدنی
آنتی اسلام - ایران - اهواز
آقای احمدی نژاد گفت که "ملت ایران با بزرگواری و کرامت از پیشنهاد آمریکا برای گفتگو استقبال کرده است."
---------------------
آقای احمدی نژاد ملت تو همین 40 یا 50 هزار نفر بسیجی هستند که ملت ایران رو سلاخی میکنند.
ملت ایران تو رو آدم حساب نمیکند چه رسد به رئیس جمهور.
-----------------------
دقیقا" حرف دل منو زدی.
جمعه 5 تیر 1388

nara83 - ایران - مشهد
aboozarezaman - ایران - تهران
آسودگی - ایران - تهران
سیداکبر - ایران - تهران

بچه ها لطفا جواب این جوجه بسیجی ها رو ندید. این جور آدمها یا پول گرفتن یا ...
از قدیم گفتن : جواب ابلهان خاموشیست.
جمعه 5 تیر 1388

بسمه - سوئد - استکهلم
فقط میتونم بگم برای احمدی نژاد متاسفم و حالم به شدت ازش بهم میخوره مرده شورش رو ببرن با اون زر زدنش و طرفداراش
جمعه 5 تیر 1388

Goşa Çay - ایران - قوشاچای
چه شییپشوی پررویی

عامل نارامی ها خود انترت با اون علی گدا و پسر حرومزاده اش مجتبی است
جمعه 5 تیر 1388

افسون60 - ایران - شیراز
بعد از این بر وطن وبوم وبرش باید ر.. به چنین ملت وبر کر وفرش باید ...
پدر ملت ایران اگر این بی پدر است به چنین ملت وگور پدرش باید ر...
انکه بگرفته از او تا کمر ایران گه به مکافات الا تا کمرش باید ری..
ببخشید من ادم بی ادبی نیستم ولی از این شعر خوشم اومد چون به اوضاع کنونیمون میخوره بازم از دوستان معذرت میخوام
جمعه 5 تیر 1388

niyaz - انگلیس - لندن
اعصابم خورد کرد این اوباما با این محتاط بودنش با این کارهاش کمک که نمی کنه هیچ اینهارو پرو تر هم می کنه
جمعه 5 تیر 1388

sakar - انگلیس - لندن
اوباما میترسه که احمقی نژاد بمب بسازه اولیشو بزنه تو سره خودش .می‌خواد مثلا از جنگ جلو گیری کنه. دیگه کور هست که اون به ملت خودش رحم نمیکنه حالا به شما رحم می‌کنه . کسی‌ که سره ۴۰ میلیون نفر کلاه گذاشت سره تو نمیذاره. چقدر لذت میبردم اولین ضربه به اوباما زده میشد ااه به ملت مظلو م ایران.مرگ بر خاندان خامنه ای‌ / نابود با د بسیجی و آخوند.
جمعه 5 تیر 1388

NAZANIN 2009 - ایران - ارومیه

وای حالم بهم میخوره وقتی میگن رپیس جمهورایران..بابا جون اون مرتیکه رپیس جمهپور ما نیستتتتتتتتتت چرا ..رپیس جمهور ایران خطابش میکنین؟
حال ادمو بهم میزنه..
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.