ریشه یابی نقش پشت پرده مصباح یزدی در حوادث اخیر و خذف هاشمی رفسنجانی و سایر فقها

ریشه یابی نقش پشت پرده مصباح یزدی در حوادث اخیر و خذف هاشمی رفسنجانی و سایر فقها

* این تحلیل و مطلب مهم به دلیل اهمیت موضوع عینا از persia2009.wordpress.com نقل میشود .


کسانی که این روزها شاهد مناظره احمدی نژاد با میر حسین موسوی بوده اند چیزی را مشاهده کرده اند که شگفتی هر کسی را بر می انگیزاند. احمدی نژاد بی باکانه و بر خلاف قانون، هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه موقت تهران و رئیس تشخیص مصلحت و نیز ناطق نوری رئیس بررسی مفاسد از جانب رهبری را غارتگران بیت المال خواند بی آنکه بیمی از عواقب کار خود داشته باشد! در این میان برخی مردمان ساده اندیش ایران نیز که هنوز فکر می کنند هاشمی مرد قدرتمند سال های پیش است به استقبال سخنان احمدی نژاد رفته وی را قهرمانی می خوانند که هاشمی را به مبارزه می طلبد. اما به راستی در جمهوری اسلامی چه خبر است؟ پشت پرده این ماجرای شگفت آور که مشروعیت کل نظام جمهوری اسلامی را به خطر انداخته چه گروه یا کسانی بوده، چه هدفی را دنبال می کنند؟ آیا آن طور که بسیاری می پندارند این ماجراها و زیر سوال رفتن حاکمیت سی ساله انقلاب توسط احمدی نژاد را صرفا باید در حد یک کنش محدود انتخابات ریاست جمهوری دید و یا اینکه قضیه به پروژه ای بسیار فراتر بر می گردد؟ این نوشتار بر آن است که ثابت کند هدف احمدی نژاد و حامیان قدرتمندش چیزی فراتر از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است و به عبارت دیگر هدف ایشان تغییر نظام جمهوری اسلامی به حکومت عدل اسلامی است که در آن حتی این جمهوریت نیم بند نیز وجود نداشته باشد!

ادعای کلان نوشتار حاضر: در زمان حیات آیت اله خمینی، آیت اله مصباح یزدی روحانی ای بود که به خاطر سوابقش چندان مورد اعتماد آیت اله خمینی نبود اما با درگذشت وی، با حمایت آیت اله خامنه ای، مصباح یزدی به تدریج قوی و قوی تر شد تا امروز که هدف دیرینه خود در نفی جمهوریت را نزدیک می بیند. نخستین بار در نیمه نخست دهه هفتاد، مجله شما – ارگان حزب موتلفه اسلامی- پیشنهاد تغییر جمهوری اسلامی به حکومت عدل اسلامی را مطرح کرد اما به واقع کسی که نظریه پرداز این نظریه بود نه موتلفه بازار که آیت اله مصباح یزدی بود. برای درک عمیق تر موضوع، باید ابتدا دو قرائت عمده پر هوادار نظریه ولایت فقیه در میان هوادران این نظریه را معرفی کرد:

1) بر مبنای نظریه نخست که متعلق به آیت اله جوادی آملی و حامیان وی است ولایت فقیه در واقع ولایت فقها است. اگر ولایت فقیه را آنگونه که وی تبیین می کند بپذیریم آنگاه علاوه بر شخص خاص رهبری در این زمان، آیت اله خامنه ای، دیگر فقها نیز هر یک به فراخور شان و جایگاه خود سهمی در این نوع حکومت خواهند داشت.

2) نظریه دوم، نظریه ای متعلق به آیت اله مصباح یزدی است. بر مبنای این نظریه، ولایت فقیه، ولایت شخص خاصی است که در واقع به زعم ایشان نایب امام زمان بوده، فرامین وی بر تمام مراجع و… ارجحیت دارد.
پس از این مقدمات باید وضعیت گذشته و فعلی را تبیین کنیم: مصباح یزدی که با حمایت شخص رهبری آیت اله خامنه ای توانسته است شاگردان و هواداران بسیاری را به گرد خود جمع کند از اوایل دهه هفتاد در پی اجرایی کردن نظریه خود بوده است. در نظریه نخست تا حدی برای جمهوریت -هر چند نیم بند- جایی وجود دارد اما در نظریه مصباح، جمهوریت در بهترین حالت خود یک تزیین و آرایش به شمار می رود. جناح راست حاکمیت با رهبری فکری مصباح و رهبری سیاسی موتلفه در سال 76 می رفت تا رویای مصباح را جامعه عمل بپوشاند که با شوک انتخاب خاتمی و حمایت هاشمی رفسنجانی، این پروژه برای سالها دچار وقفه شد. به تدریج و با انتخاب احمدی نژاد، حامیان مصباح کوشیده اند با ریاست اجرایی احمدی نژاد پروژه خویش را پی گیرند با این تفاوت که در طول این سالهای وقفه، صف بندی های جمهوری اسلامی دچار تغییرات اساسی شده است. هاشمی که خود را به نوعی همتراز رهبر می دید از همان دهه هفتاد حساب خود را از این پروژه جدا کرده بود و از این نظر همواره مورد کینه باند مصباح قرار داشت اما بخشی از محافظه کاران از قبیل ناطق نوری، حسن روحانی و.. نیز به تدریج و با تجربه سالیان و دیدن خطرات آن برای کشور از این پروژه جدا شده اند.

در اینجاست که با پیروزی احمدی نژاد دو صف بندی بزرگ در جمهوری اسلامی ایجاد شد. یک سوی صف بندی، اتحادی نصف و نیمه از حامیان نظریه جوادی آملی با رهبری فکری وی و برخی مراجع تقلید، هاشمی رفسنجانی به عنوان رهبر تکنوکراتها و تا حدی رهبری سیاسی و نیز اصلاح طلبان تشکیل شد.

در سوی دیگرمیدان، آیت اله خامنه ای به عنوان رهبر سیاسی، مصباح یزدی رهبر فکری، سپاه به عنوان بازوی نظامی و احمدی نژاد به عنوان رهبر اجرایی قرار داشتند. این گروه که با حذف اصلاح طلبان اعتماد به نفس فراوانی یافته بودند کوشیدند در قالب پروژه پالیزدار و با افشای سوابق فساد هاشمی و دیگر حامیان محافظه کار آن، این بخش از حاکمیت را نیز از حکومت حذف کنند. این پروژه برای خود جنبشهایی مثل جنبش عدالت خواه و… نیز تاسیس کرد تا نبرد قدرت را حرکتی مردمی نشان دهد اما پالیزدار که عضوی از ستاد احمدی نژاد بود اما حاضر به معامله بر سر دزدی نبود به جای اجرای پروژه رسواسازی هاشمی و هوادارنش کوشید کلیه جریانهای فاسد را بر ملا سازد. او در این افشاسازی به شعارهای خوش رنگ و آب احمدی نژاد نیز دل بسته بود اما به خاطر افشای فساد باندهای هر دو گروه، پروژه حذف هاشمی در آن مقطع تعطیل و پالیزدار عضو سابق ستاد احمدی نژاد به زندان فرستاده شد. در ادامه ماجرا، جریان مصباح با حمایت احمدی نژاد وارد انتخابات ریاست جمهوری دهم شد تا پروژه ناتمام را کامل کند که ناگهان با اقبال مردم به خاتمی روبرو شد. این گروه که از اقبال خاتمی و عدم توانایی میر حسین در جذب رای بالا مطمئن بودند کوشیدند با ترفندهایی، خاتمی را مجبور به کناره گیری کنند اما با افزایش محبوبیت موسوی، جریان مصباح متوجه شد که توان پیروزی در انتخابات را ندارد و در صورت تقلب وسیع نیز خود به خود مشروعیت حاکمیت به زیر سوال می رود و بنابراین تصمیم گرفت در پروژه ای زیرکانه، با زدن هاشمی و ناطق به دو هدف برسد:

این جریان کوشیده است از یک طرف با متهم کردن هاشمی توسط احمدی نژاد بر محبوبیت احمدی نژاد بیفزاید و از سوی دیگر با متهم کردن او می کوشد پروژه ناکام مانده به دست پالیزدار را تکمیل کند. اگر رهبری جمهوری اسلامی از حضور کسانی مثل موسوی نیز ممانعت می کرد پروژه ایشان بدون حضور مردم و لذا با مشروعیت زدایی از حکومت به انجام می رسید اما آنان برای حفظ ظاهر به حضور مردم احتیاج داشتند. از آنجا که احتمال پیروزی موسوی ایشان را مجبور می کرد که برای پی گیری اهداف خود به تقلب وسیعی روی آورند که قابل پنهان کردن نبود ایشان که از سو ظن مردم به هاشمی آگاه بودند کوشیدند با اتهام به هاشمی هم او را ناموجه تر از پیش ساخته در موقع مناسب از حاکمیت خارج کنند و هم بر رای احمدی نژاد افزوده، تا نیاز کمتری به تقلب باشد و با درصد کمتری تقلب به پیروی برسند.

اما در این میان نکته مهمی که مغفول می ماند آنست که با متهم کردن هاشمی و به ویژه ناطق نوری، مشروعیت جمهوری اسلامی به شدت مورد تردید قرار می گیرد که البته اتحاد مربع برای آن نیز فکر ی اساسی کرده است. اینان پس از انتخاب احمدی نژاد، گروه هاشمی را حذف کرده به مردم اعلام خواهند کرد که آیت اله خامنه ای از مدتها پیش به دنبال حذف این غارتگران بوده که در نهایت با کمک احمدی نژاد موفق شده است و بدین طریق، احمدی نژاد نیز به قهرمان ملی تبدیل می شود.

اما چرا آقای خامنه ای باید به دنبال حذف هاشمی، ناطق و.. باشد؟ آیا این حذف به دلیل فساد ایشان است؟ جواب به این پرسش منفی است چرا که در طیف هوادار احمدی نژاد نیز گروه کثیری افراد فاسد وجود دارند. کسانی چون آیت اله محمد یزدی که غارتگری شان اگر از هاشمی وامثالهم بیشتر نباشد کمتر نیست. بنابراین باید برای حذف ایشان توسط آقای خامنه ای به دنبال دلایل دیگر ی بود. دلیل و به عبارتی علت اصلی را از یک سو باید در همان نگاه نظریه نخست -نظریه جوادی آملی- به نظریه ولایت فقیه و از سوی دیگر ادعای همترازی امثال هاشمی دانست.

هاشمی رفسنجانی با توجه به سوابق و شخصیتش حاضر نیست کل اقتدار خود را به آقای خامنه ای واگذار کند. نظریه جوادی آملی نیز حامی وی است اما کسانی چون آیت اله یزدی بر خلاف هاشمی حاضرند در ازای دریافت پاداش، خود را به تمامی در اختیار آقای خامنه ای قرار دهند و بدین علت هاشمی و دیگر مخالفان نظریه مصباح باید از صحنه حاکمیت حذف شوند.

چند شاهد بر مدعا: در وجود نظریه مصباح که در کتابهای وی و هوادارانش نوشته شده شکی وجود ندارد. در اینکه نظریه رقیبی نیز توسط جوادی آملی نگاشته شده نیز شکی نیست. پس در این مقدمات نمی توان تردید کرد اما آیا احتمال اجرایی شدن این نظریه در این انتخابات، صرفا از ذهن یک داستان نویس نشات گرفته و یا اینکه شواهدی بر آن وجود دارد؟

شاهد نخست آنکه، احمدی نژاد با نام بردن از هاشمی و ناطق مشروعیت نظام را به کلی به چالش کشید و این موضوع نمی تواند بدون اجازه آقای خامنه ای باشد. در این جا سوال این است که آقای خامنه ای برای چه هدفی باید چنین مجوزی به احمدی نژاد بدهد؟ تبعات عمل احمدی نژاد برای مشروعیت جمهوری اسلامی آنقدر خطرناک است که صرف یک انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند آن را جبران کند. از سوی دیگر مافیای رهبری تلاش خواهد کرد پس از حذف هاشمی و حامیانش با این ادعا که رهبری از ابتدا با این باند فساد مخاف بوده، مشروعیت خود را در اذهان حامیانش دوباره بازسازی کند.

شاهد دیگر ماجرا نحوه برخورد احمدی نژاد با مراجع تقلید است. در بیشتر سالهای پس از انقلاب، دولتها کم و بیش کوشیده اند نظرات مراجع را لحاظ کنند اما دولت احمدی نژاد کمترین بهای لازم را به مراجع تقلید داده است بی آنکه از این شیوه خود بیمی داشته باشد. آیا دلیل عدم نگرانی دولت احمدی نژاد از مراجع تقلید حمایت شدید آقای خامنه ای از احمدی نژاد نیست؟ در نظریه مصباح طبیعتا جای چندانی برای مراجع تقلید نیست چرا که آنها رقیب ولایت خواهند بود. در این راستا به یاد بیاوریم حملات نوری زاد- فیلمساز حامی احمدی نژاد- به آیت اله مکارم شیرازی که بدون ترس از عواقب کار خود به راحتی یکی از پرنفوذترین مراجع تقلید را مورد حملات پیاپی قرار داد. نوری زاد هیچ گاه به خاطر حمله به مکارم شیرازی محاکمه نشد چرا که او مورد تایید رهبر و در راستای پروژه یادشده مامور حمله به مکارم پرنفوذ بود. در همین راستا به یاد بیاوریم سخنان مکارم شیرازی پس از دیدار با آیت اله صافی که در برابر نوری زاد اعلام کرد که آروزی نابود کردن مرجعیت را به گور می برید. یادمانن نرود مکارم شیرازی این پاسخ را به اصلاح طلبان یا لائیکها نداد بلکه به نوری زاد حامی احمدی نژاد و ولایت فقیه داد.

* به این شواهد اضافه کنید …….

خلاصه مطلب آنکه شواهد نشان می دهند پیروزی احمدی نژاد در انتخاب دهم، تنها یک پیروزی انتخاباتی نباشد بلکه هدف اصلی و استراتژیک آن، نابودی جمهوریت نیم بند جهوری اسلامی و ایجاد حکومت عدل اسلامی – فاشیسم اسلامی – است. آگاه سازی مردم از این پروژه قطعا یکی از راه های از بین بردن این پروژه خطرناک است. شاید ادعای این نوشتار با وجود همه شواهد نادرست باشد اما این پروژه آن قدر برای کیان این کشور خطرناک است که احتمال آن نیز باید مورد بررسی دقیق و افشاگری گسترده قرار گیرد.

darvish30 - مکزیک - مانزانار
رد پای حزب الله لبنان در کشتار جوانان غیور ایرانی‌ . لبنانیها تلافی کردندhttps://www.goftaniha.org/
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت.. این صدای عزیزان مادرایران است
MONDAY, JUNE 22, 2009
در نقطه بحرانی قرار داریم! این مطلب از دیدگاه خودم فوری و حیاتی است،
لطفا حتما بخوانید
ابتدا از لحن کلامم در این نوشته عذرخواهی می کنم. این مطلب را از تهران و در شرایط ضعیف جسمی و روحی، از قول مردم داخل ایران، برای شما، ایرانیان و سایر مردم خارج از ایران، می نویسم. به گمانم در زمان حاضر این مطلب برای سرنوشت ایران بسیار مهم است. به قول ناپلئون، میان پیروزی و شکست فقط یک گام فاصله هست. ما اکنون دقیقا در همان مرز بحرانی قرار داریم
امشب بر روی پشت بام تنها بودم. من بودم و چند خانه آن طرف تر، صدای دختری جوان که با تمام وجود الله اکبر می گفت، صدایش از جنس ندا بود، پس من هم با تمام انرژی باقیمانده ام فریاد زدم؛ داد کشیدم "نترسید! نترسید! ما همه با هم هستیم" اما من نامرد هم بعد از حدود نیم ساعت خسته، کمی نا امید، کمی ترسیده از روی بام پایین آمدم. و اما صدای آن دختر هنوز می آمد "ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت" این حرف ها، حرف دل مردم اینجاست، به من اعتماد کنید، راست می گویم. این چند روز همه جا بودم و با تمام وجودم اوضاع ایران را لمس کرده ام. اینجا در تهران، مردم کمی ترسیده اند. در گوش ملت خوانده اند که بسیج خانه ها را شناسایی و شبانه حمله می کند. ویدئوی دیروز سی ان ان، که صدای جیغ چند خانم از یک خانه را نشان می داد، به این باور کمک کرده. مردم ترسیده اند مرگ ندا مردم را بهت زده کرده است. رسانه های وابسته به حکومت جنگ روانی بسیار شدیدی را شروع کرده اند. امروز همه جا قدم به قدم لباس شخصی گذاشته بودند. امروز دلم خالی شد وقتی دیدم فقط چند هزار نفر به 7تیر آمده
بودند. به خدا ما تمام تلاشمان را کرده ایم. حالا زمان بسیار بحرانی است. همرزمان من در پشت جبهه! ما به این موارد نیاز فوری داریم. اگر نفرستید باخته ایم، گمان می کنم اگر در این شرایط اقدام عاجلی نکنید، دشمن ما را به شدت سرکوب می کند
1- امروز از چند نفر شنیدم که ما نمی توانیم پیروز شویم. به ما روحیه بدهید، باید با ذکر موفقیت های حاصل شده (که تا همین جا هم فراوان و بسیار با ارزش است) به ما انرژی بدهید. مگر مشروعیت زدایی از این حکومت کم کاری است! مگر متحد شدن ایرانی ها کم چیزی است؟ امروز فرمانده سپاه تهران به علت سرپیچی از اجرای فرمان سرکوب، دستگیر شده؛ مگر این موفقیت کمی است. اینها را برای ما تکرار کنید. به ما روحیه بدهید
2- مردم ترسیده را به مبارزه های کم یا بی هزینه (!) دعوت کنید (مثل خارج
کردن پول از بانک ها، باور کنید حکومت شرایطی را بوجود آورده که حتی پوشیدن لباس سیاه در اداره پر هزینه است تا چه برسد به اعتصاب. لطفا به ما ایراد نگیرید، ما یک هفته هر چه توان داشتیم گذاشته ایم، ما را درک کنید. فکر کنید ببینید چطور می توان آن روستایی را تشویق کرد تا پولش را از حسابش بیرون بکشد)
3- نگذارید سایت های رژیم اراده و روحیه مردم را خورد کنند. چرا حمله به فارس و . . . را ادامه ندادید، خواهش می کنم فعلا کمی مثل خودشان باشید. امروز فارس را می خواندم. نگذارید اینطور سم پاشی کنند، با نصب پلاگین رِلوداِوری برای فایرفاکس این سایت ها را از کار بیندازید
4- تلویزیون ایران برای ایجاد ترس و نا امیدی در مردم، در یک اقدام نمایشی از مردم خواسته که عکس تظاهرکنندگان را برای حکومت بفرستند. برای ما توضیح دهید، که مگر فیلم ها و عکس ها را خودمان همین حالا روی اینترنت نگذاشته ایم. اتفاقا این نقطه قوت ما است، نباید بترسیم. این کار صدا و سیما جنگ روانی است
5- حکومت نیرنگ باز توانسته دولت ها و حتی رسانه های غربی را با اتهام های بی اساس (مبنی بر اینکه محرک آشوب ها هستند) در موضع دفاعی و انفعالی ببرد. عمیقا از رسانه ها بخواهید که اخبار ناقص ما را پخش کنند، دولت ها به خصوص دولت اوباما نباید بی طرف بماند، نباید مردم را به حکومت بفروشد، جهان باید یکپارچه از حکومت بخواهد که انتخابات دیگری برگزار کند. ما تمام تلاشمان را کرده ایم، دنیا باید ما را درک کند. عدم حمایت صریح اروپا و آمریکا از ریاست جمهوری احمدی نژاد بسیار راهگشا است. به اوباما
بگویید ما را نفروشد که این حکومت آنها را نیز فریب می دهد
6- احتمال دستگیری موسوی، کروبی و خاتمی هر روز بیشتر می شود. کاری کنید.
رسانه های خارجی باید هزینه دستگیری این افراد را بالا ببرند.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

fanishal - امریکا - سنفرانییسکو
مقاله بسار جالبی بود اما من فکر می کنم که بسیاری از مردم از این قضیه اطلاع دارند و برای ابطال هرگونه سیستم دیکتاتوری به میدان امدند. اینها در محاسباتشون یک اشتباه بزرگ کردن اونهم نادیده گرفتن مردم بود.

پنج‌شنبه 4 تیر 1388

ey-iran - المان - نمد
سلام دوستان وجوانانه مبارزهگر ایران. مواظب حرکات این نادانان باشید که ایران ما را تا حالا به هر کس و ناکس دادن و دارن از سر و ته ملکت ما که امانتی از اجدادان ما هست به باده فنا میدن. پدران ما به کورش گفتن بخواب که بیداریم. نگذارید با نادانی این وطن فروشاه ایران ما را به دو نیم کنند.اینها نادانند و به دنباله قدرت و دنیای غرب هم بهتر از این ملاهای احمق پیدا نکرده برای هدفهایش. بیدار باشد تا ایران عزیزمان مثله همان نقش گربه در نقشه بماند. پایدار ایران و ایرانی.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

babre mazand - هلند - امستردام
مسلمان ایرانی
متاسفم از اینکه تو دست اون جنایتکارها بودی وخوشحالم که برگشتی خیلی نگرانت بودم . درود به شرفت
انتی اسلام از برادرت چه خبر ؟
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

kafar - المان - اخن
نابود باد هرگونه حکومت دینی در ایران عزیز .
مرگ بر مزدوران آدمکش خامنه ای
مرگ بر مزدوران انتظامی
مرگ بر خامنه ای فرعون ایران زمین.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

barani_medley - ایران - کرج
خواهش می‌کنم بخوانید!!!!!!!!!!!
سلام من با اجازه می‌خوام چند کلمه با کسانی‌ که اسلام را با این حوادث میسنجند یک چیزی بگویم و آن اینکه:
در زمان پیامبر در روز غدیر وقتی‌ پیامبر دست حضرت علی‌ را به نشانه امامت بالا برد و گفت که من علی‌ را قبول دارمو جانشین خود میدانم اما چنین شد که چون مردم حضرت علی‌ را نخستند او بدون هیچ ناراحتی‌ ۲۰ سال ساکت بود تا اینکه باز مردم خودشان از او خواستند حکومت را در دست بگیرد. حکومتی که تا به این روز بی‌ نذیر بود ، هست و خواهد بود به هر حال خواهش می‌کنم اشتباهت دیگران در قالب دین را به اسلام ربط ندهید.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

افسون60 - ایران - شیراز
بچه ها کسی از سوسول از نیشابور خبر نداره نمیدونم چرا سه چهار روزه جاش وسط ما خالیه
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

افسون60 - ایران - شیراز
بچه ها کسی از سوسول از نیشابور خبر نداره نمیدونم چرا سه چهار روزه جاش وسط ما خالیه
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

sorena_nottingham - انگلیس - ناتینگهام
سلام به همه دوستان من امروز عضو سایت شدم به امید ازادی ایران از چنگال تازیهای خونخوار اخوند.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

khorshidiran - مالزی - کوالالامپور
با توجه به دستگیری دوست و پسر دایی عزیزم iranking-المان -مونیخ...
و اطلاعی که از خونواده ایشون در ایران کسب کردم از محل نگهداری ایشون اطلاعی در دست نیست ....ضمن اطلاع به دوستان سایت درخواست دعا واسه ازادی سریع این دوست عزیزم رو دارم ....(ضمنا جهت اطلاع دوستان : ..ایشون در این مدت از المان عازم ایران شده بودند تا در مبارزه مردمی مشارکت داشته باشند و همچنین از اوضاع ایران اطلاع مستقیم پیدا کنند ... قبل از این یکی از برادرانشون هم دستگیر شده بودند که امیدوارم هر دو به سلامت ازاد بشند .....)
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

star1388 - ایران - تهران
دشمن خودش با دست های خودش خودشو نابود می کنه ...این ها مکه بنام اسلام رفتن جکومت می کنن ...خودشون با خ.ودشون درگیر می شن ...به زودی ..خون این همه ججون دامنگیرشون می شه و این حکومت به ظاهر اسلامی تموم می شه ...اخر کارشه ...حالا هی واسه به دست گرفتن حکومت یقه خودشنو جر بدن ...وقتی به خدا اعتقادی ندارن ..خوب مغلومه دیگه ...خدا چنان بر زمین بکوبتشون که لحظه اخر مرگشون واسه یه قطره اب له له بزنن
جمعه 5 تیر 1388

ekman - سوید - سوید
ارباب همه این ها در 1400 سال چه شکری خورد.ایا توانست حکومت عدل اسلامی را پیاده کند.نه چون انها فقط به فکر جنگ استیلای اسلام بودند.به فکر ریختن خون به اصطلاح کفار و گبرها که ما باشیم کردند.بعد از مرگش هم دین خدا ساختگیش به چندین و چند فرقه تشکیل شد که اینان خون همدگر را بخاطر عدم کفایت رهبرشان که نتوانست اسلام درست و واحدی را ارائه دهند میریزند.اخه اون بدبخت با این همه زنان حرمسرایش حال و حوصله برایش نمیگذاشت.واقعا روحش شاد با این دینی که دست دزد ها را از جامعه کوتاه کرد و تمام امتش واحد شدند دروغ هم نمیگن دزدی وچاول هم مانند صدر اسلام نمیکنند.حالا امت ایرانی اش پیشرفت کرده ومیلیارد میلیارد حق ملت ما را محترمانه برداشته ودر حسابهای بانکی سوئیس انگلیس پس انداز میکنند.جنگ هم با ما ملت میکنند ولی غنیمت جنگ کشتن جوانان ما را در حساب های خارجی دلار یا پوند پس انداز میکنن.
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
جواب این سید اکبر را لطفا کسی نده این بسیجی .. امده که اعصاب شما رو خرد کنه جواب ندین
جمعه 5 تیر 1388

parnian1712 - انگلیس - لندن
این سید اکبر تازگی عضو شده که بیاد اینجا اعصاب همه را خرد کنه لطفا هر چی مینویسه کسی جوابشو نده
جمعه 5 تیر 1388

erfanyerfan - ایران - شهرکرد
سلام.../در سرزمین غزل ها/وقتی رباعی می فروشند/مصرع پایانی/بی شک/آبستن اتفاقی ست/اتفاقی سبز/اتفاقی سرخ/با ندایی از خدا/به..آقا../که دیگر/سلطان /نخواهد بود
جمعه 5 تیر 1388

nara83 - ایران - مشهد
aboozarezaman - ایران - تهران
آسودگی - ایران - تهران
سیداکبر - ایران - تهران

بچه ها لطفا جواب این جوجه بسیجی ها رو ندید. این جور آدمها یا پول گرفتن یا ...
از قدیم گفتن : جواب ابلهان خاموشیست.
مرگ بر دیکتاتور
جمعه 5 تیر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
babre mazand - هلند - امستردام
ممنونم از شما عزیز جان. به امید پیروزی و آزادی ایران عزیز. همچنین بسیار تشکر میکنم که به یاد من بودید. در میان کامنتها کامنت شما و دیگر دوستان عزیز را دیدم که جای خالی بنده را حس کرده بودید. از دور می بوسمتان.
آرزوی بهترین ها برای شما دوستان عزیز.
جمعه 5 تیر 1388

sma2009 - المان - المان
مصباح اشغال یزدی میگشیمت و بعد تگه هایات را میخورانیم به انتری نژاد
جمعه 5 تیر 1388

amir_h300 - ایران - تبریز
با این اوصاف اگه کسی باشه که هنوز طرفدار آقای احمدی باشه یا باید مخش تاب داشته باشه یا حسابی تطمیع شده باشه
جمعه 5 تیر 1388

kämpfer - المان - کلن
مصباح یزدی وخامنه ای در صدد حفظ امپراطوری فقیه هستند.
احمدی نژاد مجری نقشه ها است وسهم او پست ریاست جمهوری است.
خامنه ای از نفوذ و موذی گری رفسنجانی وحشت دارد به همین دلیل در صدد حذف یک سری از مهره هاست.
خبرهای مربوط به بیت رهبری گویای این نکته است که رهبری نظام تمام امیدش برای رهبری آینده را به پسرش مجتبی بسته است. مجتبی که چهل ساله است مافیای ایثارگران و انصار را اداره می کند. مجتبی مجتهد است و در منابع اجتهادی و فقاهتی قم نفوذ عجیبی پیدا کرده و از طرفی هم با حاج آقا خرازی قم که رهبر معنوی و تشکیلاتی بسیاری از جریانهای انصار است روابط گسترده دارد. بسیاری معتقدند که او به عنوان همزه وصل بیت و حزب الله عمل می کند و رد پایش در بسیاری از پروژه های حزب الله دیده می شود. گفته می شود که رهبری نظام به او امید فراوان بسته است که تا ده سال دیگر که او پنجاه ساله می شود و موقعیت فقهی بالائی پیدا می کند جانشینی جوان و مقتدر برای خامنه ای باشد.
پس میبینیم که انتصاب احمدی نژاد هم بی دلیل نبوده.
سعی خامنه ای این است که در 4 سال حضور احمدی نژاد زهر چشم حسابی از بقیه باند های رژیم بگیرد و انهارا قلع وقمع کرده و ازباقی مانده انها برای مجتبی خامنه ای بیعت بگیرد.
مجتبی فعلا در اب نمک ولایت خوابیده تا با کمک مافیای قم به وقتش حکومت را در دست بگیرد.
شنبه 6 تیر 1388

rahimyashar - ایران - اردبیل
به نظر من کاری که گروه موسوم به کودتا میخواستند انجام بدهند با هوشیاری و جانفشانی مرم و آقای موسوئ افشاء گردید و خنثی شد حالا آنها مانده اند و یک دولت بدون مشرعیت مردمی که جهانیان نیز آنها را جدی نمیگیرند و نقاب حق طلبی دروغین این رژیم برای رهایی انسانهای در بند فرو ریخت به طوری که حتی دوستانشان نیز اینها را باور نخواهند داشت.
یکشنبه 7 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.