احمدی نژاد: رئیس جمهوری آمریکا از اروپائیان پیروی نکند

احمدی نژاد: رئیس جمهوری آمریکا از اروپائیان پیروی نکند

احمدی نژاد: انتخابات ریاست جمهوری آغازی بزرگ برای ملت ایران است

محمود احمدی نژاد با محکوم کردن انتقاد کشورهای اروپایی از رخدادهای اخیر ایران، از رئیس جمهوری آمریکا خواسته است از این کشورها پیروی نکند.

روز پنجشنبه، 25 ژوئن (4 تیر)، رئیس جمهوری ایران در سخنانی در مراسم افتتاح یک طرح پتروشیمی، انتقاد کشورهای اروپایی از نحوه رسیدگی به اعتراضات به نتیجه انتخابات اخیر ایران و برخورد خشونت آمیز ماموران دولتی با معترضان را رد کرد و گفت که "به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی توصیه و نصیحت می کنم رفتار خود را اصلاح کنند."

در پی انتشار نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و برگزاری تظاهرات اعتراضی نسبت به آنچه که تقلب در این انتخابات خوانده شده، شماری از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل، برخورد خشونت آمیز با گردهمایی های مسالمت آمیز مردم ایران را مورد انتقاد قرار دادند.

رهبران آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا از جمله منتقدین نحوه برخورد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با معترضان به نتیجه انتخابات بوده اند و از دولت خواسته اند به آرای مردم احترام بگذارند.

آقای احمدی نژاد اظهار نظر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در مورد رخدادهای اخیر ایران را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت که "آقای اوباما اشتباه کرد که این حرف ها را بیان کرد" و گفت که از دولت بریتانیا و برخی کشورهای اروپایی که "یک مشت عقب افتاده سیاسی هستند که در اداره کشور و مردم خود هم مانده اند" انتظار چنین سخنانی را داشته است اما نه از رئیس جمهوری آمریکا.

پس از اعلام نتایج بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری ایران، باراک اوباما گفت که حل و فصل اختلاف نظر در مورد سلامت این انتخابات به مردم ایران بستگی دارد و افزود که برای دولت ایران، باید کسب مشروعیت از نظر مردم این کشور اهمیت داشته باشد.

در عین حال، آقای اوباما در سخنانی که بعدا ایراد کرد از خشونت ماموران دولتی علیه تظاهرکنندگان ایرانی و به خصوص کشته شدن شماری از معترضان ابراز تاثر کرد و آن را بی عدالتی خواند.

محمود احمدی نژاد خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت "کشوری که دم از تغییر و تعامل می زند چرا وارد این میدان انحرافی و این دام شد" و هشدار داد که در صورتی که باراک اوباما از ایران انتقاد کند مردم او را فردی مانند جورج بوش تلقی خواهند کرد.

آزادی در ایران یا غرب؟

برخورد با تظاهرات اعتراضی باعث انتقاد در سطح جهانی شده است

آقای احمدی نژاد با اشاره به شعار انتخاباتی باراک اوباما در مورد تغییر در سیاست های آمریکا و از جمله تمایل به گفتگوی مستقیم با ایران، گفت که "ملت ایران با بزرگواری و کرامت از پیشنهاد آمریکا برای گفتگو استقبال کرده است."

رئیس جمهوری آمریکا هدف از این مذاکرات را دستیابی به توافق بر سر برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی و حمایت آن از گروه های مخالف صلح خاورمیانه اعلام کرده است.

آقای احمدی نژاد در این سخنان شرکت گسترده رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را عاملی برای بر هم زدن معادلات جهانی توصیف کرد و گفت که انتخابات ایران کشورهای غربی را تحت فشار قرار داده و به همین دلیل هم "ملت ایران را متهم می کنند و آن چیزی که خودشان هستند به ملت ایران نسبت می دهند."

در روزهای پس از انتخابات، بسیاری از کشورهای غربی شرکت مردم در انتخابات را به عنوان ابراز تمایل آنان به دستیابی به حقوق خود مورد ستایش قرار داده و از دولت ایران خواستند به خواست رای دهندگان احترام بگذارد.

اگر آزادی آن چیزی است که امروز در ایران جاری است پس ... این دموکراسی های غیرمردمی حاکم بر اروپا و آمریکا چیست؟

محمود احمدی نژاد

دولت ها و رسانه های گروهی خارجی در عین حال اقدامات دولت ایران در ایجاد اختلال در شبکه مخابراتی و ارتباطی کشور، محدودیت های گسترده علیه رسانه های خبری و اخراج و بازداشت خبرنگاران خارجی، دستگیری تظاهرکنندگان، فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ایرانی و جلوگیری از برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز را مورد انتقاد قرار داده و خواستار خاتمه برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی با تظاهرات مسالمت آمیز شده اند.

آقای احمدی نژاد با غیر دموکراتیک خواندن دموکراسی های غربی گفت که "امروز این سئوال مطرح است که اگر آزادی آن چیزی است که امروز در ایران جاری است، پس در کشورهای اروپایی چه می گذرد و این دموکراسی های غیر مردمی حاکم بر اروپا و آمریکا چیست؟"

وی انتشار گزارش های خبری و تصویری مربوط به رخدادهای کنونی ایران را محکوم کرد و گفت "دشمنان فکر کرده اند که می توانند با تبلیغات دروغین خود، اقتدار ملت ایران را از بین ببرند و امرو ما دیگر با آنها از موضع دیگری صحبت خواهیم کرد."

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای احمدی نژاد طرح پتروشیمی مهر را الگویی برای همکاری مشترک چند کشور توصیف کرد که می تواند راهگشای طرح های دیگری در این زمینه باشد.

mah1 - ایران - تهران
خاک بر سرت کثافت. این پیامه مردمه ایران به تو!
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

kafar - المان - اخن
مرگ بر خامنه ای فرعون ایران زمین
اخ که به درک واصل کردن بسیجی و لباس شخصی چه حالی میده به نام و یاد جوانهای در خون غلتیده .
مرک ب احمقی نژاد.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

m.mamali - المان - برلین
احمقی نژاد کثافت راهی برای برگشتی نیست ومردم ایران تو با رهبرت را به نیست و
نابودی میکشند.فقط باید خفه شوی و.... مفت نخوری
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

armin2006 - بلژیک - بروکسل
یکنفر نیست به این بوزینه بگه اینقدر شر و ور نگو. این که ضر میزنه دوست دارم با دو تا دستام خفش کنم. کثافت از رو هم نمیره.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

simaiemarefat - ایران - تهران
سلام الان حدود یک ماهه(شایدم بیشتر) که سایت فقط سیاسی شده تو رو خدا حداقل یکی دوتا مطلب غیر سیاسی بزارید حوصلمون سر رفت به امید یه ایرانیان یوکی مثل یک ماه پیش
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

mohsen- - انگلستان - لیدز
ایرانیان مقیم لیدز شنبه ساعت 11.5 تا 1.5 روبروی تاون هال یا لایبرری
یادتون نره
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
ایرانی بپا خیز امروز شده رستاخیز ...... سید علی پینوشه گمشو واسه همیشه .......
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

sakar - انگلیس - لندن
علی‌ خامنه‌ای گفته ملت زیره باره زور نمیرن ما مجبوریم آنها را بکشیم تا زیره بار زور برن.خاک بر سر به جای اینکه مثله رهبر فرزانه باشه برا ملت ببر دیوانه شده . عمره انقلاب رو به پایان است .ظلمو ستم بس است. قتل و غارت بس است. تمام سرمایه این ملت مظلوم به یغما بردن بس است .احمدی نژاد یک عروسک خیمه شب بازی بیش نیست.باید همه با هم متحد بشیم این شیاطین را نابود کنیم . اجازه ندیم سرمایه‌های ایران این جوانان عزیز از بین برن . برای آبادانی ایران به آنها نیاز داریم.مرگ بر خامنه‌ای نظام دیکتاتورش
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

طاطا - ایران - ایران
ببین ماموت احمدی نژاد تو همون بهتر که زیپ شلوارت باز باشه . زیپ دهنت رو ببند . زیپ شلوارت باز باشه ضرری برای کسی نداره ولی وای به وقتی که زیپ دهنت باز بشه .
مردک اینقدر دری وری میگه مارو وادار میکنه همش فحش بدیم. بخدا توی این مدت که تو اومدی سرکار وتوی این 2 هفته اخیر اینقدر بهت فحش دادم که ازخودم بدم میاد
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

elektris - فرانسه - پا ر یس
کسی‌ میدونه که فردا چه سا عتی یا کجا تظهاراته؟؟؟؟ لطفا اونا‌ای که میدونن یه کم اطلاع عات رسانی کنن؟ مرسی‌.....
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

zendegi - المان - المان
آقای احمدی نژاد.."انتقاد می.. (یک مشت عقب افتاده سیاسی هستند که در اداره کشور و مردم خود هم مانده اند"...... )
کافر همه را به کیش خود خواند
تو عقب اافتاده شلوارت و نمی تونی بالا بکشی .... همین امروز
دیدم که جلوی دورببن صدا و سیما واستادی سعی میکردی زیپ شلوارت و بالا بکشی.....
دوستان حتما این مناظره را ببینید...
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

amirkabir - استرالیا - سیدنی
صدای عر عر امد...محمود صداش درامد
مدتی بود خفه خون گرفته بودی بازداری صدای عرعرت رو به گوش جهانیان میرسونی.مثل سگ ترسیدی هاله شلوارت هم که زردتر شده همین روزها به همراه سید علی حرامزاده به درک واصل میشی لجن.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
مرگ بر احمدی نژاد و رهبر قاتلش
ننگ بر طرفداران ناقص العقل این حکومت فاشیستی
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
خودش هم نفهمیده چی گفته: اگر آزادی آن چیزی است که امروز در ایران جاری است، پس در کشورهای اروپایی چه می گذرد و این دموکراسی های غیر مردمی حاکم بر اروپا و آمریکا چیست؟"
این جمله در واقع داره وجود آزادی در ایران رو به چالش میگیره و به کنایه به این معنیه که در ایران آزادی وجود نداره. این مرد اونقدر بیسواده که حتی لذتبخش ترین فعالیت زندگیش یعنی وراجی کردن رو هم نمیتونه درست انجام بده.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

mediaportal - ایران - بندرعباس
خواهشا از حالا کسی فامیلی این میمون رو ا. ح . م . د . ی . ن . ژ . ا . د نگه ... همه با هم انتری نزاد یا احمقی نژاد تایپ کنه تا بینمردم این موضوع کاملا جا بیفته
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

yasmiin78 - ایران - تهران
خامنه ای حرومزاده و احمدی نژا د رذل کثافت امیدوارم روزی و ببینم که از ریشتون آویزونتون کرده باشیم
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
ایرانیان محترم مقیم بلژیک شمال فرانسه و جنوب هلند . روز شنبه بیاد ٬ ندای عزیز ٬ پرخروش تر از هفته گذشته . ساعت 14 مقابل سفارت اخوندی. اگر برایتان مقدور است با خود پرچم ایران و پلاکارد بیاورید. این گردهمایی و تظاهرات کمترین کاریست که در همراهی با ایرانیان داخل انجام میدهیم.مرگ بر دیکتاتور.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
می بینم که احمدی نژاد الردی مدیریت جهان رو شروع کرده . اونهم با تایین تکلیف واسه رییس دنیا . به قول آبادانی ها : حال می کنی توهم رو؟
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

rabi3 - ایران - تهران
فردا ساعت یک بادکنک های سبز و سیاه را به هوا می فرستیم
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

minak - ایران - تهران
simaiemarefat - ایران - تهران
شما مثل اینکه حالت خیلی خوبه؟؟!نمی بینی چه بلایی سر مردم اومده؟ من اصلا ادم سیاسی نیستم ولی به خدا نمی تونم این روزها حتی موزیک گوش کنم. بد نیست حداقل به احساسات و وضعیت مردم احترام بگذاریم.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

سلمک - ایران - تهران
اغاز ..یدن دوباره احمدی به کشور و ملت
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

godfather1 - انگلیس - شفیلد
اینها همه از روسیه دستور میگیرند.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

f-shoresh - انگلیس - برمینگهام
simaiemarefat - ایران - تهران
عزیزم صداوسیمای ایران با برنامه های متنوع و بسیار سرگرم کننده در خدمت شماست.چون ما نمیتونیم بخاطر شما دست از سرنوشت کشورمون ومردمی که بخاطر دفاع ز حق وحقوقشون وآزادیه ایران این سرای ویران جونشون رو گرفتن کف دستشون و جلوی اون بیشرفا ایستادن بکشیم.لطفآ دیگه این درخواست بیجا رو اینجا تکرار نکن چون هستن کسانی که داغدارن از حوادث اخیر و الان فقط به انتقام فکر میکنن وازادیه میهن نه طرز تهیه طرز تهیه عدسی و روشهای چاق ولاغر شدن........
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

melodi74 - المان - فرانکفورت
یک کلمه هم از مادر عروس
راست میگن قدیمیا یک جو از عقلت کم کن هر کاری دلت می‌خواد بکن
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
باز این عنتر زاده زر زر کرد.خاک بر سرت یابو علفی.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

young_boy - ایران - تهران
چیه حالا که کل دنیا ضدشن رفته داره از ماله آمریکایی ها میخوره . تا حالا که آمریکا بد بود . حروومی
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
تخصیر خودتون شد اول تقلب کردین بعدم آدم کشی که دیگه بااین کارقبر خودتون راکندید
میدونم تو دلتون چه شوری هست تازه خیلی اخبار یارانتون واسه حفظ روحیه نمیدن بهتون رفتین داداش رفتنی
جمعه 5 تیر 1388

waxy - امریکا - سیاتل
دعوتش نکردن نه اینکه نرفته
میبینم که یارای غارتون یعنی فرانسه المان که تو تمام این سالها جلوتون انداخته یودن هم بهتون پشت کردن
روزگاری سختی است
جمعه 5 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.