آیت الله منتظری: از رفتار مسئولین با مردم احساس شرمندگی می کنم‏‏

آیت الله منتظری: از رفتار مسئولین با مردم احساس شرمندگی می کنم‏‏

آیت‌الله منتظری از مراجع شیعه، با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از برخوردهای «تند و غیرعقلایی» سردمداران حکومتی، از مردم ایران خواست تا «خواسته‌های منطقی و بر حق» خود را با متانت و آرامش پیگیری کنند.

این مرجع تقلید شیعه، با اشاره به اینکه مردم ایران برای احقاق حقوق از دست رفته خود، صبورانه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، از اعمال و روش‌های مسئولان در برابر خواسته‌های به حق مردم، ابراز تأسف کرد و گفت که چنین روش‌ها و اعمالی «در باور هیچ انسان منصفی نمی‌گنجد».

آقای منتظری با اشاره به سوابق خود «در مبارزات علیه رژیم گذشته و برقراری جمهوری اسلامی»، با ابراز تأسف و ناراحتی از برخوردهای روزهای گذشته، اعلام کرده است که در برابر مردم احساس شرمندگی می‌کند و تأکید کرده است که «اسلام و سیره نبوی و منش علوی» با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد.

پس از آنکه نتیجه اعلام شده برای انتخابات ۲۲ خرداد، مورد اعتراض دو نامزد اصلاح‌طلب، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و هواداران آنها صورت گرفت، اعتراضات آرامی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد که برخی از آنها با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها به خشونت گرایید. این خشونت‌ها تا کنون چندین کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است.

اکنون آیت‌الله منتظری با انتقاد از این گونه برخوردها و سیاست‌ها که زیر لوای حاکمیت دینی انجام می‌شود، تصریح کرده است که این برخوردها «به یقین موجب بدبینی اقشار وسیعی از مردم به اصل اسلام و حاکمیت دینی خواهد شد و زحمات ارزشمند علمای اسلام را از بین خواهد برد».

این مرجع شیعیان در این بیانیه آورده است، «در کشور و نظامی که به اسلامیت و شیعه بودن خویش می‌بالد، چگونه در منظر و مرآی جهانیان و پس از گذشت فقط ۳۰ سال از پیروزی انقلاب، و در حالی که هنوز توده‌های مردم صحنه‌های پایانی رژیم گذشته را به یاد دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر را به یک پادگان بزرگ تبدیل کرده‌اند و با سیاست‌های غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل مردم قرار داده‌اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی، که خاطره چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‌کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و مردان و زنان این مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‌کشند».

وی همچنین از انحصاری شدن تمامی امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی، انتقاد کرده و افزوده است که در چنین شرایط «روشنفکران و فرهختگان و دانشجویان که همگی چشم و چراغ و فرزندان این ملت هستند را وابسته به اجانب می‌خوانند و هر روز به بهانه‌های واهی آنها را دستگیر و زندانی می‌نمایند».

بیانیه آیت‌الله منتظری که به تاریخ سوم تیرماه انتشار یافته است، درست در روزی منتشر شد که به نوشته سایت کلمه مأموران امنیتی با یورش به محل جلسه میرحسین موسوی و شماری از اعضای انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌ها، نزدیک به ۷۰ نفر از شرکت کنندگان در این جلسه را بازداشت کردند.

پیش از این هم مقامات دولتی ایران از بازداشت نزدیک به ۵۰۰ نفر در خشونت‌های رخ داده در حاشیه تجمع آرام روز شنبه ۳۰ خرداد خبر داده بودند.

از زمان شکل‌گیری اعتراض‌ها به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری، همچنین ده‌ها شخصیت سیاسی، فرهنگی  و اجتماعی توسط نیروهای امنیتی ایرات بازداشت شده‌اند که از سرنوشت بیشتر آنها اطلاعی در دست نیست.

در کنار این مسائل حمله خشونت‌بار به کوی دانشگاه تهران که از سوی هیئت ویژه مجلس ایران، دارای ابعادی فراتر از حادثه تیر ماه ۷۸ ارزیابی شد، ضرب و شتم و دستگیری شمار زیادی از دانشجویان را به دنبال داشت.

در واکنش به این حوادث آقای منتظری با طرح پرسش‌هایی نظیر اینکه «آیا اینگونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشیع نمی‌شود؟ و آیا روش و سیره پیامبر و حضرت علی که ما افتخار پیروی از آنان را داریم، همین گونه بوده است؟» می‌گوید که آنها «هیچگاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشیر ساکت ننموده و سیاست ناپسند و نابخردانه خودی و غیرخودی را در مورد مسلمین پیاده ننمودند».

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرده است که «اینکه عده‌ای نسبت به حکومت خودی بوده و بتوانند دست به هر جنایتی بزنند، به خوابگاه دانشجویان حمله نموده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پایین پرتاب کنند، قتل‌های زنجیره‌ای را انجام دهند و فرهیختگان این ملت را وحشیانه ترور نمایند و از مجازات مصون باشند، با هیچ دین و آیینی سازگار نیست».

آقای منتظری در این بیانیه به ملت ایران توصیه کرده است که در کمال متانت و آرامش و با آگاهی کامل خواسته‌های منطقی و برحق خویش را پیگیری نمایند و همچنین به مسئولان و سردمداران حکومتی سفارش کرده است که با برخوردهایی تند و غیرعقلایی، بیش از این موجب بی‌اعتمادی ملت به آنان و جدایی مردم از نظام نشوند.

این مرجع تقلید شیعه همچنین از سردمداران حکومتی خواسته است که از لجاجت دست بردارند و با اظهارات و عقاید اشتباه، و تنگ نظری، بین خود و مردم تفرقه ایجاد نکنند و نسبت به اشتباهات انجام شده از مردم عذرخواهی نمایند.

وی همچنین خواستار آن شده است که با تشکیل هیئتی بی‌طرف و دارای اختیار تام، انتخابات اخیر را به سرانجامی قابل قبول برسانند و تصریح کرده است که اگر مردم امروز خواسته‌های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و مظلومانه سرکوب شوند، عقده‌هایی شکل خواهد گرفت که ممکن است بنیان هر حکومتی را هرچند مقتدر باشد، برکند.


‏پیام آیت الله منتظری

در اعتراض به عملکرد نامناسب مسئولان و سرکوب مردم

‏‏بسم الله الرحمن الرحیم

(الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم )‏

‏ ‏ملت بزرگوار و فهیم ایران
‏ ‏سلام و تحیت به پیشگاه شما مردم غیور و فداکار، که یک بار دیگر همچون‏ ‏گذشته های پر افتخارتان در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فکری خویش را به اثبات رساندید و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی ها را تحمل نمودید; ولی مسئولین امور با آن که به‏ ‏یقین می‎دانند که همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی ها و از‏ ‏خود گذشتگی های شما ملت عزیز و بزرگوار است ، با کمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزیز روشهایی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏که در باور هیچ انسان منصفی نمی گنجد.


‏اینجانب که در حد توان خویش ، در مبارزات علیه رژیم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از این‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمایم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزیز و سیره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد. این برخوردها و سیاستها‏ ‏که زیر لوای حاکمیت دینی انجام می‎شود به یقین موجب بدبینی اقشار‏ ‏وسیعی از مردم به اصل اسلام و حاکمیت دینی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بین خواهد برد.
‏ ‏در کشور و نظامی که به اسلامیت و شیعه بودن خویش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانیان و پس از گذشت فقط سی سال از پیروزی انقلاب و‏ ‏در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پایانی رژیم گذشته را به یاد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر را به یک پادگان بزرگ تبدیل‏ ‏کرده اند و با سیاستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان این مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبلیغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهیختگان و دانشجویان که همگی چشم و چراغ و فرزندان این ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگیر و‏ ‏زندانی می‎نمایند. اینان سرمایه های این مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا این میزان بالاست ؟
‏ ‏آیا این گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشیع نمی شود؟! آیا‏ ‏روش و سیره پیامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پیروی از آنان را‏ ‏داریم همین گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امیر مومنان (ع )‏ ‏هیچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشیر‏ ‏ساکت ننموده و سیاست ناپسند و نابخردانه خودی و غیر خودی را در‏ ‏مورد مسلمین پیاده ننمودند. اینکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنایتی بزنند، به خوابگاه دانشجویان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پایین پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجیره ای را انجام دهند و فرهیختگان این ملت را وحشیانه ترور‏ ‏نمایند و از مجازات مصون باشند، با هیچ دین و آئینی سازگار نیست ;‏ ‏خصوصا با شریعت مقدس اسلام که پیغمبر آن ( رحمة للعالمین ) است و‏ ‏جانشین بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن یهودیه می‎فرماید:‏ ‏اگر کسی از این غصه بمیرد بر او ملامتی نیست .
‏ ‏اینجانب برای کلیه شهدا مخصوصا شهیدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمدیده آنان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .
‏ ‏توصیه من به ملت عزیز و بزرگوار ایران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته های منطقی و بر حق خویش را پیگیری‏ ‏نمایند.
‏ ‏به مسئولین و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غیر عقلایی بیش از این موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدایی مردم از‏ ‏نظام نگردند; و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقاید اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بین خود و مردم تفرقه ایجاد نکنند; و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمایند; و با تشکیل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختیارات تام ، انتخابات اخیر را به سرانجامی قابل قبول برسانند; و باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنیوی پایدار نبوده و ارزشی ندارد و آیه شریفه ‏ ( تلک الایام نداولها بین الناس ) را آویزه گوش کنند. اگر مردم شریف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هایی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنیان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند.
‏ ‏در پایان حقیقت مرگ و قیامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم که توفیق ایمان و باور به ( انا لله و انا الیه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنایت بفرماید. آمین رب العالمین .
‏ ‏والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

‏۳ تیر ماه ۱۳۸۸‏
‏حسینعلی منتظری

mah1 - ایران - تهران
شرمندگی هم داره دونه دونه شما که این بلا رو دامن گیر مردم کردین باید از شرمندگی بمیرین.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

kafar - المان - اخن
پس لطفا انحلال ولایت وقیح را بنام ملت ایران اعلام کن .
مرگ بر خامنه ای فرعون ایران زمین
اخ که به درک واصل کردن بسیجی و لباس شخصی چه حالی میده به نام و یاد جوانهای در خون غلتیده .
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

طاطا - ایران - ایران
یادش رفت خودش چه گندی زده قبلا . جوک هایی که اون موقع مردم براش ساخته بودن یادتونه؟ من نمیدونم اینا چقدر راحت رنگ عوض میکنن. البته این رو هم بگم که مردم ما شدیدا پتانسیل گول خوردن رو دارند.ایشان اگه سالهاست مغضوب حکومت شدن فقط به خاطر جنگ قدرتی بوده که پشت پرده بینشون وجود داشته والا دلش برای ملت نسوخته وهیچوقت به خاطر حمایت ازملت خانه نشین نشد.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

souroosh - ایران - ساری
گویی که در این دیار اثری از عشق و خدا نیست.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
آقای منتظری سلام و خسته نباشید تمام حبس و رنجی که در این سالها
برای ابراز حقیقت کشیدی ارزش این عاقبت بخیری را دارد دو روز بی برکت دنیا ارزش ظلم کردن و ستم و زیر بار دین مردم رفتن ندارد انسان اگر خیلی یل باشد جواب نفس و اعمال خود را و امانتی که خداوند به او از سرتا پایش بخشیده باشد حساب خلق پیشکش
خوش عاقبتر هم باشی پیر غیور و جوانمرد
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
مرگ بر خامنه ای جلاد که مسبب همه قتلها از اول این انقلاب اسهالی است
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

sakar - انگلیس - لندن
من ۲۰ سالمه ولی‌ شما ۳۰ ساله شرمنده هستید شما از اونا بدتر هستید این ۳۰ سال همین قتل و جنایت بوده نوبتی با این ملت بازی کردید خدا اگر بخواد کسی‌ را رسوا کنه دیرو زود داره اما سوخت سوز نداره. اگر انقلاب نشه که این رژیم نابود بشه من دیگه به خدا هم شک دارم چون ظلم و ستم تا کی زور و دزدی تا کی‌ دلتون خوشه دم از اسلام میزنید کدوم اسلام ؟؟؟ من ۸ ساله تو این کشورم تا حالا ندیدم به مردم زور و ظلم کنن. من ایرانی‌ هستم دوست دارم این آزادی در وطن خودم باشه این احترام رفاه و آسایش تو مملکت خودم باشه. عمامه‌هاتون بندازیید دوره گردنتون خود کشی کنید اسمه اروپارو نبرید. بایدم شرمنده باشید در پیشگاه این ملت آخه تأ کی‌ ظلم تا کی‌ . سرمایه‌ های ایران یا تو اروپا هستن یا زندان. شما ۳۰ ساله زیره سوال هستید .آخوندایه کثیف چی‌ از جان این ملت میخواید آرزوی نابودی شمارو از خدا می‌خوام
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

saki - ایران - تهران
به امید همبستگی بیشتر مردم و بر اندازی رژیم فاشیست آخوندی
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

chkavak - ایران - تهران
کثافت این نظام ولایت فقیح کثیف رو تو ملای ابله بی شعور اختراع کردی. از خجالت شماها باید بمیرید. مرگ بر جمهوری اسلامی
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

01 energy - ایران - تبریز
آیت‌الله منتظری ==از مردم ایران خواست تا «خواسته‌های منطقی و بر حق» خود را با متانت و آرامش پیگیری کنند.
من از این روحانی یه سوال دارم: چگونه این مردم خواسته‌های خود را با متانت و آرامش پیگیری کنند؟در کجا حرف بزنند؟ و در کدام دادگاه امن و آزاد؟
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

arash-20 - ایران - تهران
درود بر منتظری
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

mehditm - ایران - تهران
دیگه شرمندگی تو کاری رو حل نمیکنه این بلا رو سر ما ایرانیان اوردید ایکاش نه مسلمون بودیم نه شیعه ولی ازاد بودیم افسوس.ولی برای ازاد شدن از قید و بند همین اراجیف مذهب میجنگیم تا ازاد شویم
جمعه 5 تیر 1388

fak zan_uk - انگلیس - لیور پول
منتظری در مورد اعدام دختران باکره چه فتوایی داده بودن.تحقیق کنید.پس مرگ بر همه اخوندها
جمعه 5 تیر 1388

sooske siyah - ایران - تهران
همشون مثل همند. هیچ کدومشون با اون یکی فرقی ندارند. فقط جوونامون باید حواسشون جمع باشه. به قول معروف: آخوند آخونده دیگه از کجا فارغ التحصیل شده؟
جمعه 5 تیر 1388

kämpfer - المان - کلن
طیف فکری اخوندها شبیه هم است فقط اختلافشان در ایران فقط به خاطر تقسیم قدرت است.

خود اخوند منتظری از بنیانگذاران ولایت فقیه است.
تسلیت یک اخوند که برای ما راه حل نیست.
همدردی اخوند خود یک حیله جدید است.
میگن مار از پونه بدش میاد در لونه اش سبز میکنه!!!!!!!
مردم ما به نام اسلام و الله و شریعت کشته میشوند.
یک اخوند هیچگاه حاضر نیست که از قدرت عقب بکشد مگر اینکه احساس خطر کند.خیلی ها مثل omid1357 - اطریش - وین بر این باورند که منتظری به خاطر اعدامهای 1367 از نظام دوری جست و گوشه عزلت نشت!!!!!!
اینها خودشان خوب میدانند که چه گذشتهای داشتند بنا بر این سعی میکنند زیاد مته به خشخاش نگذارند چون در غیر این صورت طرف مقابل پته اشان را روی دایره میریزد!!!!!!!

تنها راه نجات ایران همانطور که همه میدانیم یک حکومت سکولار است.
اسلام ناب محمدی و اسلام دموکراتیک ومارکسیستی و....یا هر مذهب دیگر بجز در خلق یک دیکتاتوری هیچ کمکی به ما نخواهد .
اخوند تشنه قدرت است و برای به دست اوردن و یا حفظ ان ریختن خون انسان ها را مباح میکند همانطورکه الان میبینیم.
منتظری هم اگر میخواست به مردم ویا به خلق ویا صف مبارزین بپیوندد به جای کنار گود نشستن باید وسط میامد تا گذشته اش را پاک کند که با عذاب وجدان کمتری این دنیارا ترک کند.
جمعه 5 تیر 1388

omid1357 - اطریش - وین
متاسفانه ایرانیهای ساکن در خارج بسیار کم مطالعه اند.چند بار در همینجا گفته ام که سکونت در اروپا و امریکا شعور نمی اورد وما باید ارتباط فکری و مطالعه ای را با ایران حفظ کنیم.منظورم این نیست که به جمهوری اسلامی اویزان شویم بلکه قدرت تحلیل داشته باشم و با حمایت از کسانیکه با استبداد میجنگند حداقل هم فکری کنیم!؟؟ این مرام ایرانی نیست که فردی راکه بخاطر مردم و ازادی اندیشه مقامش را فدا کرده و قدرت ا جرایی ندارد دشنام داده و مثل احمدی نژاد فله ای سخن بگوییم.!!!ادم هر چه پیرتر میشود علاقه اش به زندگی افزایش می یابد و محتاطتر میشود.این مرد پیر در محاصره پاسداران و اوباش خامنه ای دست از بیان اندیشه اش نکشیده و همیشه انتقاد کرده و میکند. بنظر شما ها باید با ار پی جی در خیابانهای قم جولان بدهد تا مورد لطف قرارگیرد؟؟؟ کسانیکه با دست خالی جلوی بسیجی که یک کلاش در دست و دو گرم مغز در جمجمه میایستند و حرفشان را میزند قابل ستایشند. کسانی که در قلب اروپا یا امریکا نشسته و کیلویی دشنام میدهند چندش اورند؟؟؟توی اینه نگاه کنیم و شرافتمندانه صداقت و شجاعتمان را با خود تکرار و اگر لیاقت داشتیم دیگران را راهنمای کنیم.من شخصا نه تنها با جمهوری اسلامی بلکه با اصل اسلام مخالفم ولی بخودم اجازه نمی دهم به ان مردمی که برای مقابله با این وحشیترین حیوانات تاریخ شعار الله اکبر را برگزیدند خط بدهم ویا شعارهای گروه پوسیده خودم را در اجتماعات اعتراضی در خارج مطرح کنم .فرق احمدی نژاد که رای مردم را میدزده با فلان گروه فسیل شده که سعی میکنه که اعتراضات مردم را بدزده .درچیست؟؟؟
جمعه 5 تیر 1388

kämpfer - المان - کلن
omid1357 - اطریش - وین
من نمیدانم که ضدیت تو با افراد خارج از کشور چیه که تا اسمی از منتظری میبینی میدوی و جفت پا به وسط بحث میپری!!!!!؟؟؟؟
ادم پیری که این همه ستم را میبیند وبه گفته با احتیاط باید حرف بزند که مبادا خامنه ای به او شاخ بزند باید همچنان در پستوی خانه اش بماند.!!!
جوانهای ایران با شلیک مستقیم پاسداران خمینی یار شفیق منتظری کشته میشوند و خود کسی که یکی از عاملین پایه گذاری دیکتاتوری کثیف اسلامی است در خانه مثلا حبس شده.!!!!
و به گفته تو یک پیر مرد دم مرگ هنوز به بقای عمر خودش فکر میکند!!!!
دوستان به نظر شما ایا اینطور زنده ماندن ننگ نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
این شخص را کسی مثل omid1357 - اطریش - وین گنده میکند وخیلی هم اصرار دارد که شعور ایرانیان خارج از کشور پایین است!!!!این که شد توهین مثل اخوندها!!!!!!!!ما اینجانظراتمان را اعلام میکنیم و به کسی هم خط نمی دهیم !!!فهم سیاسی انها از تو ومن و.... خیلی بیشتر است.
احتیاجی هم به فسیل برای قهرمان سازی ندارند.در قم از این نمونه فسیلها زیاد هست.!!!!!!!!!
تو انقدر مبارز و مبارزه ندیدی که به یک پیام از رفتار مسئولین با مردم احساس شرمندگی می کنم‏‏ مبارز میگویی!!!!!!!!!
اگر اوشرمنده نشود حتما باید فیدل کاسترو شرمنده بشود!!!!!!!؟؟
فله گویی و توهین صفت اخوند ها و رساله خوانان اخوند ها است
شنبه 6 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.