فدراسیون فوتبال ایران برکناری بازیکنان تیم ملی را تکذیب کرد

فدراسیون فوتبال ایران برکناری بازیکنان تیم ملی را تکذیب کرد

رئیس فدراسیون فوتبال فیفا را مسئول پیگیری مچ بندهای سبز دانسته است

فدراسیون فوتبال ایران خبر کنار گذاشتن چند بازیکن تیم ملی به دلیل استفاده از نماد حمایت از میر حسین موسوی را تکذیب کرده است.

روز پنجشنبه، 25 ژوئن (4 تیر)، خبرگزار ی دانشجویان ایران - ایسنا - گزارش کرد که علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، آنچه را که "شایعاتی در مورد برخی ملی پوشان فوتبال ایران" می خواند رد کرده و گفته است که این شایعات صحت ندارد و از رسانه های داخلی خواست تا در این موارد "هشیارانه تر عمل کنند."

روز چهارشنبه اخباری انتشار یافت حاکی از اینکه مقامات ورزشی جمهوری اسلامی شش تن از بازیکنان تیم ملی را که در بازی روز چهارشنبه گذشته در برابر کره جنوبی با مچ بندهای سبز رنگ - رنگ انتخابی میر حسین موسوی - در زمین باری حضور داشتند از تیم ملی بازنشسته کرده اند.

در ادامه این خبر، که بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های خارجی نیز آن را منتشر کردند، آمده بود که این بازیکنان اجازه حضور در تیم ملی را نخواهند داشت و در ادامه فعالیت ورزشی خود هم با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.

در برخی خبرها آمده بود که ماموران امنیتی گذرنامه این شش بازیکنان را هم توقیف کرده اند و به آنان اجازه خروج از کشور را نمی دهند.

اعلام تصمیم مهدی مهدوی کیا و علی کریمی، دو تن از بازیکنان سبزپوش، در مورد خداحافظی از تیم ملی، شایعه فشار دولت بر بازیکنانی را که ظاهرا نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری معترض بودند تقویت کرد.

در بازی دو تیم ملی ایران و کره جنوبی که در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال سال 2010 برگزار شد، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حسین کعبی، مسعود شجاعی و محمد نصرتی با مچ بند سبز در نیمه اول بازی حاضر شدند اما در نیمه دوم، این دستبندها را باز کردند.

در حالیکه استفاده از دستبند سبز به نشانه اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات ایران تعبیر شد، در آن زمان برخی از مقامات ورزشی گفتند که همراه داشتن علایم سبز یک سنت مذهبی شیعی است و با مسائل سیاسی ارتباطی ندارد.

در پی انتشار خبر کنار گذاشتن این شش بازیکن از تیم ملی فوتبال، گزارش شد که فدراسیون جهانی فوتبال - فیفا - در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار توضیحاتی در مورد وضعیت بازیکنان تیم ملی شرکت کننده در بازی در برابر کره جنوبی شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران دریافت نامه از فیفا را هم تکذیب کرده و در عین حال افزوده است که "براساس بند 6 کد اخلاقی فیفا، هرگونه فعالیت سیاسی، مذهبی و نژاد پرستانه در دیدارهای رسمی فیفا مشمول تنبیهات انضباطی است."

آقای کفاشیان فیفا را مسئول پیگیری ابراز گرایش سیاسی شش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران دانسته و افزوده است که اگر در این زمینه، نامه ای از فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال شود، آنان را به بند 6 کد اخلاقی فیفا ارجاع خواهد داد.

zorro.ir - ایران - تهران
درود به شرف ایرانیان اصیل با غیرت که با مردمند نه با دولت محبوب تر از گذشته شدید . مرگبر کوردلان رژیم دجال آخوندی.ایرانی میجنگد میمیرد ذلت نمی پذیرد.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

taheree - ایران - قم
ایشالا فقط فردوسی پور برگرده دلم برای اغتشاشات اون تنگ شده واقعا
جمعه 5 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.