بررسی خداحافظی اجباری ملی‌پوشان از تیم ملی فوتبال ایران

بررسی خداحافظی اجباری ملی‌پوشان از تیم ملی فوتبال ایران

فایل صوتی مصاحبه با فریدون شیبانی

استفاده ۷ فوتبالیست ملی پوش ایران از مچ بندهای "سبز" در دیدار ایران برابر کره‌ی جنوبی و ابراز همبستگی با معترضان به نتیجه رسمی انتخابات در ایران، بازتاب قابل توجهی را در عرصه بین‌المللی به دنبال داشت. در پی این رویداد، رسانه‌های وابسته به دولت در ایران از خداحافظی مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، علی کریمی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، حسین کعبی و محمد نصرتی با تیم ملی سخن می‌گویند.

پس از دیدار با کره‌ی جنوبی در سئول، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان که عضو باشگاه‌های اینتراخت فرانکفورت و بوخوم آلمان هستند به همراه جواد نکونام و مسعود شجاعی که در تیم اوساسونای اسپانیا اشتغال دارند، بدون مراجعت به تهران، راهی آلمان و اسپانیا شدند.
 
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته است که مچ بندهای "سبز" این ۷ بازیکن نمایانگر گرایش سیاسی آنها است و این امر مورد پیگیری و مجازات از سوی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر منصور پورحیدری، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان ساخت که مچ بندهای "سبز"، تنها ربط به  نذر این بازیکنان به ابوالفضل بوده است.

فریدون شیبانی، تحلیل گر پیشکسوت ورزش ایران در گفت وگو با بخش فارسی دویچه وله از "انتقام جویی فدراسیون فوتبال ایران با عملکرد این ۷ ملی‌پوش" تعریف می‌کند. وی معتقد است که محرومیت این ملی پوشان "یک نوع محبوبیت" برای آنهاست.

فریدون شیبانی همچنین می‌گوید که صحبت "نذر ابولفضل" از سوی پیشکسوت فوتبال ایران منصور پورحیدری، به خوشنامی او ضربه سنگینی را وارد کرده است.

 


برخورد با تعدادی از فوتبالیسهای عضو تیم ملی

بی بی سی : براساس گزارش های دریافتی از ایران چهار بازیکن فوتبال که با مچ بند سبز در بازی مقابل کره جنوبی حاضر شده بودند ، از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

گفته شده این بازیکنان ظاهرا به نشانه همبستگی با معترضان نتایج انتخابات دست به این کار زده بودند.

براساس خبری که در روزنامه ایران، روزنامه طرفدار دولت جمهوری اسلامی، به چاپ رسیده، چهار بازیکن از شش بازیکنی که در جریان بازی در سئول در مقابل کره جنوبی اقدام به بستن مچ بند سبز کرده بودند، از ورزش ملی "بازنشسته" شده اند.

ازجمله این چهار نفر می توان به مهدی مهدوی کیا، کاپیتان تیم ملی، و علی کریمی اشاره کرد. دو نفر دیگر حسین کعبی و وحید هاشمیان نام برده شده اند.

هنوز مشخص نیست که چه بر سر دو بازیکن دیگر خواهد آمد.


مهدی تاج : خداحافظی مهدوی‌کیا و کریمی تصمیم شخصی بود

 تحت فشار بودن شایعه است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر کمیته تیم های ملی با تاکید بر اینکه خداحافظی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی از تیم ملی یک تصمیم حرفه ای و کاملا شخصی بوده است، وجود هرگونه فشار برای خداحافظی این دو بازیکن را رد کرد.

مهدی تاج در گفتگو با خبرنگا مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: این دو بازیکن سالها برای فوتبال ایران تلاش کردند و افتخار آفریدند که باید به نحو شایسته ای از تلاش هایشان تقدیر کرد.

وی افزود: مهدوی کیا و کریمی از سرمایه های بزرگ فوتبال ایران هستند که در طول سالها حضور در تیم ملی با جان و دل بازی کردند و در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 نیز از هیچ تلاشی برای تیم ملی فرو گذار نبودند.

تاج ادامه داد: شخصا از عملکرد این دو بازیکن بزرگ در دیدارهای اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان راضی هستم و مطمئنا اگر خودشان تمایل داشته باشند بازی خداحافظی باشکوهی را برایشان تدارک خواهیم دید تا وداع شیرین و بیادماندنی با بازی در تیم ملی فوتبال ایران داشته باشند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان مطرح شدن شایعاتی مبنی برتحت فشار بودن این دو بازیکن برای خداحافظی را رد کرد و گفت: به هیچ وجه این مسائل صحت ندارد و مهدوی کیا و کریمی با تصمیم شخصی شان از تیم ملی خداحافظی کردند. مسائلی هم که در مورد نگه داشتن پاسپورت و سایر اتفاقات مطرح می شود کذب محض است و زایده تخیلات برخی هاست.

مهدی تاج که صبح چهارشنبه در اردوی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان حضور یافته بود در این مورد نیز گفت: هدف فدراسیون فوتبال تمرکز روی تیم های پایه و برنامه ریزی برای موفقیت ملی پوشان نوجوان در مسابقات جام جهانی الجزایر است که تلاش کرده ایم با تشکیل و تدارک اردوهای مناسب آنها را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم.

تاج در مورد تمدید قرارداد افشین قطبی گفت: مجموعه فدراسیون فوتبال نظر مثبتی بر روی ادامه همکاری با افشین قطبی دارد و مذاکرات و بررسی ها در این مورد ادامه دارد تا در آینده ای نزدیک قرارداد وی را تمدید کنیم.

elektris - فرانسه - پا ر یس
این کار بچها برامون عین قهرمانی تو جامعه جهانی‌ بود... آفرین بر شما که اگر همراه ملت نبودید تو خیابونا ولی‌ دلتون با ما بود....

آفرین بر شما قهرمانان ایران زمین

نه مثل رضا زده و علی‌ دائ که خودشونو پشت آخوندی بی‌ غیرت قائم کردند ننگ بر شما
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

kafar - المان - اخن
اصلاح قانون اساسی
رفراندم رفراندم

حکومت اسلامی نمیخواهیم.
ابطال انتخابات که قدیمی شده .
مرگ بر خامنه ای فرعون ایران زمین
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

khorsheed - ترکیه - انکارا
دست تو باز میکند پنجرِه های بسته را.درود به غیور مردمان ایرانی.درود به شیر زنان و شیر مردان ایرانی درود. تا پیروزی چند قدم بیشتر نمانده قدمهاتان استوار خدا پشت و پناهتان .
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
ای رهــــبـــــــر فــــــــرزانـــــــــــــــه حرامـــــــــــــــــزاده بــــــــــیـــــــگانه نــــــنـــــــــــــگ بـــــــر ان وجـــــودت وجــــــــــــــــــــــــــود بـــــــــــــی غــــــرورت.
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

mehditm - ایران - تهران
بیچاره بازیکنان فوتبال ما هم باید تاوان کثیف بودن حکومت خامنه ای دیکتاتور و افتابه پر کنش یعنی عنتری نژاد رو بدهند
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

siya48 - آلمان - کلن
عزیزانی که میگفتند،اینها به خاطر ابوالفضل،مچ بند بستند .کجا هستند.نمیخواهید قبول کنید که اسلام عرب در ایران دیگر جایی‌ ندارد. ایرانیان خود برای خود خدایی دارند،که حق است.
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

zorro.ir - ایران - تهران
بازهم درود به شرف و غیرت شما که نشون دادید چقدر با غیرتید. بچه های حزب الله به ..درتون سلام منو برسونید و بگید نترسن شما که میرید سر پست من میرم بهشون سر میزنم.
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

yosef_small - دوحه - قطر
نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــگ بـــــــــــــــــــــر تـــــــــــــــــــــــــو
عـــــنـــــتــــری پــــشــمــکــی احـــمــقـــی نـــژاد
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

irani48 - انگلستان - منچستر
درود به شرفشون این کارشون =قهرمانی جام جهانی.
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
به خدا سوگند کار این بازیکنان از رفتن به هزار جام جهانی افتخار آمیز تر بود. آنها امروز فقط قهرمان نیستند بلکه پهلوانانی به یاد ماندنی هستند.* پهلوانان هرگز نمی میرند*
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
توجه توجه توجه توجه
مواظب ایمیلهای مشکوک باشید. آنها را به هیچ وجه باز نکنید!
------------------------------

من این ایمیل را الان دریافت کردم وقتی خواندم به نظرم آمد که حتی اگه این ایمیل شایعه هم باشد که امکانش کم است ولی باز به رعایت کردن و تکثیر آن به همه ایرانیان در ایران می ارزد . لطفا شما هم اگر نگران سرنوشت دوستان و فامیل خود در ایران هستید این ایمیل را به همه بفرستید
توجه:
یک ایمیل برای شما ارسال که عنوان ایمیل در زیر آورده شده

"Carte internet majani"
وقتی شما این ایمیل رو باز کنی یک برنامه که فقط 32 کیلو بایت است روی سیستمتان نصب میشود و همهء اطلاعاتی را که تایپ میکنید هر 20 دقیقه برای
research@irantelecom.ir
ارسال میکند و در نهایت ادارهء اطلاعات جمهوری اسهالی همهء نوشته های شما را میتواند کنترل کند. این ایمیل را تحت هیچ شرایطی باز نکنید
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

Nariman Omidvar - ایران - تهران
آخوند باید چوپان شود
هموطن!
آخوند موجودی است کثیف و انگل صفت و به این زودیها حاضر به تسلیم شدن نیست. باید هوشیار باشیم و ابتکار عمل را از این جرثومه های فساد بگیریم. برای این کار نکات زیرقابل تأمل است:
1 دین و مذهب امری است خصوصی و باید به حوزه مسائل خصوصی اشخاص برگردد لذا جایی برای دخالت آخوندهای دین فروش نباید باشد. اصلا آدم دیندار واقعی کسی است که هیچکس نداند که دین او چیست.
2 عبادت کردن افراد باید در محلهای خصوصی خودشان انجام بگیرد و ضرورتی برای حفظ مساجد در شکل فعلی نیست. مساجد را بایستی به کتابخانه و مدرسه تبدیل کرد.
3 متأسفانه ما مذهب را از والدین خود به ارث برده ایم آنهم در سنینی که ما حق انتخاب نداشته ایم. از آنجایی که مذهب یک امر خصوصی است هر کسی میتواند برای خود تعیین کند که احتیاج به مذهب دارد یا نه لذا تبلیغ و ترویج آن از جانب هر کسی حتی والدین باید ممنوع شود.
4 با در نظر گرفتن اقدامات فوق دیگر احتیاجی به وجود آخوند نیست و میتوان از آنها بعنوان چوپان واقعی استفاده کرد همانگونه که محمد هم یک چوپان بود. آنها میتوانند گوسفند ها و شترها را به راه راست هدایت کنند و فرمایشات آقای خمینی در مورد نحوۀ سکس با شتر را عملی کنند.
برای آشنایی بیشتر با ریشه جنایات این سردارن اسلام به سایت زیر مراجعه کنید:
https://www.derafsh-kaviyani.com/gallery/moshiri-video.php
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

coolboy - ایران - کرمان
جوانان ایران :
آزادگی کاوه وغیرت فریدون و قدرت رستم وصداقت سیاوش و صلابت وصولت ایران با شماست
ضحاک محکوم به بند دماوند است
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

nilay - ایران - انزلی
بستنه مچ بنده سبز به هر دلیلی عقیده شخصی انها بوده از نظر من .حال بخواهیم از دیدگاه سیاست یا از لحاظ مذهبی ربطی به حضور انها در تیم نداشته.
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

jeneral75 - ایران - اصفهان
...همتون مثل ترسوها فرار کردین اونر مرزها و فقط بلدید ...و فحش بدین
اگه مرد بودید مثل ما اینجا میموندین و از شرف کشورمون مقابل این زالوصفتها دفاع میکردید.کنار گود نشستیدو میگید لنگش کن.ما به کمک همه ایرانیها اینجا احتیاج داریم
ننگ بر شما یاوه گویان
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
شما لایق مردم هستید و مردم لایق شما شما حیف است که برای این دولت کذاب متقلب کار کنید
این کذابان همه چیز را فدای خواسته های کثیف خود که همان ناجوانمردی و دروغ است می کنند لعنت به این دجالان
چهار‌شنبه 3 تیر 1388

sahar_v85 - کانادا - تورنتو
jeneral75 - ایران - اصفهان
من تا هفتهٔ پیش اونجا بودم.. شنبهٔ بعد از انتخابات...درست زمانی‌ که اینقدر تظاهرات ساماندهی نشده بود...شعارم نمیدم...تو یه روز چندین با ر باتوم خوردم...پشت زانوم که به قدری درد داشت که انگار برق ۳ فاز از کالام پرید... به خاطره ضرب دیدن مجبور شدیم بریم بیمارستان...بیمارستان پر از نیروهای خودشون بود که یا زخمی بودن در اثر پرتاب سنگ یا اومده بودن زخمی‌های کوی دانشگاهو جام کنن...مجبور شدیم برگردیم...

بدترین روز زندگیم بود...همه رو میزدن...مرد زن پیر جوون..دختر پسر...۴ ۵ تاشون افتاده بودن جون یه دختر تو ولیعصر..یکیشون که همون اول مقنعه شو کشید...کشوندنش پای دیوار...یکی‌ دیگه با لگد میزد تو پا ش ..اونیکی سرشو زد به دیوار...با ارنجش کوبید تو صورتش طوری که نیمه بیهوش افتاد...بنازم به غیرت مردا که در رفتن..یه خانوم با گریه اوو زاری التماسشون کرد ولش کنن...یه پیرزنو دیدم که به خاطره گاز اشکاور از سرفه داشت خفه میشد...یه مرد جوونو دیدم که به خاطره شکک تشنج کرده بود از دهانش کف زده بود بیرون افتاده بود کف خیابون...دختریو دیدم که کنار خیابون با باتوم زدن کتفش نفسش در نمیومد...تو بیمارستان نیروهشونو دیدم که واسه هم تعریف میکردن که چطور دانشجورو کردن تو گونی بردن(عین حرف خود سرباز)

یه خانوم با گریه اومد سمت ما(طرفهای پارک دانشجو)گفت یه مرد مرده چشاش باز افتاده گوشه خیابون...من با دختر دیگه‌ای بودم که اتفاقا تو تظاهرات با هم آشنا شده بودیم...رفتم جلو به یه لباس شخصی‌ پوش گفتم که پزشکم...اجازه داد رد شم...رفتم بالا سر مرد.. تشنج کرده بود...کف از دهانش زده بود بیرون...گفتم آقا شک زدین بش گفت نه ولی‌ زده بودن...امبولانس شون اومد...سوارش کردن ببرن...گفتم ما هم(منو دوستم)هم بیایم....که راننده اومدو گفت ما فقط متهمها رو قبول می‌کنیم...

پنج‌شنبه 4 تیر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
پس از پیروزی مردم بر این جانیان تازی پرست!
من از مردم مبارز ایران زمین خاهش می کنم، برای این مزدوران شغلی شریف و در لیاقتشان که همان آفتابه پرکنی است فراهم کنیم.

به امید هرچه زودتر
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

arashekamanghir - المان - کا سل
همین حا لاش دارن میگن کار ایرانیهای خارج کشوره که اومدن و اغتشاش
میکنند .وای به اینکه چند نفر از ما را در حین ورود بگیرند و مجبور به اعتراف!!!!!!! بکنند.تجربهاش را هم دارند.مگر نمیبینید در تلویزیون ایران اعترافات به اصطلاح اغتشاشگران را ؟؟من خودم بچه رهنان هستم و در جنگ از کشورم دفاع کردم نه برای دین بلکه فقط به خا طر ایران عزیز.ما هم در خارج با اعتراضات در شهرهای بزرگ بخصوص در مقابله سفارتخانها در این ده روز از شما و این موجه متولد از شما جوانان شیردل اریائی حمایت کرده وخواهیم کرد.بامید روزی که شما بتوانید در چار باغ و کنار زاینده رود بدون هیچ فشارو دغدغه ای قدم بزنید بیاد اینروزها افتید و به کارهائی که انجام دادید و احساس غرور بکنید.یادت نره ما در خارج از کشوریم و ازاد اما قلبهای ما برای شما و ازادیتان در طپش است. در اخر کلام دلم میخواد به اصفهان برگردم بازم به اون نصفه جهون برگردم
در ضمن شناسائی ما در مقابله سفارتها خیلی از توی ایران برای این اراذل راحتتره با اینوجود ما میکنیم.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

arashekamanghir - المان - کا سل
همین حا لا ش دارن میگن کار ایرانیهای خارج کشوره که اومدن و اغتشاش
میکنند .وای به اینکه چند نفر از ما را در حین ورود بگیرند و مجبور به اعتراف!!!!!!! بکنند.تجربهاش را هم دارند.مگر نمیبینید در تلویزیون ایران اعترافات به اصطلاح اغتشاشگران را ؟؟من خودم بچه رهنان هستم و در جنگ از کشورم دفاع کردم نه برای دین بلکه فقط به خا طر ایران عزیز.ما هم در خارج با اعتراضات در شهرهای بزرگ بخصوص در مقابله سفارتخانها در این ده روز از شما و این موجه متولد از شما جوانان شیردل اریائی حمایت کرده وخواهیم کرد.بامید روزی که شما بتوانید در چار باغ و کنار زاینده رود بدون هیچ فشارو دغدغه ای قدم بزنید بیاد اینروزها افتید و به کارهائی که انجام دادید و احساس غرور بکنید.یادت نره ما در خارج از کشوریم و ازاد اما قلبهای ما برای شما و ازادیتان در طپش است. در اخر کلام دلم میخواد به اصفهان برگردم بازم به اون نصفه جهون برگردم
در ضمن شناسائی ما در مقابله سفارتها خیلی از توی ایران برای این اراذل راحتتره با اینوجود ما میکنیم.
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

Miss Persian - سوید - سوید
مرگ بر سیاست اخوندی.
درود بر قهرمانهای تیم ملی ایران
پنج‌شنبه 4 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.