آنگلا مرکل: آلمان در کنار مردم ایران است

آنگلا مرکل: آلمان در کنار مردم ایران است

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، اعلام کرد که کشورش در کنار مردم ایران است و برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه نیز «سرکوب بیرحمانه» معترضان به انتخابات در ایران را محکوم کرد.

برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، بار دیگر تاکید کرد که کشورش خواستار روشن شدن موضوع نتیجه انتخابات ریاست جمهورى ایران است که به منجر به اعتراض هاى گسترده در این کشور شده است.

وى با اشاره به سرکوب تظاهرات روز شنبه، ۳۰ خرداد، گفت: «من با نگرانى زیاد خبردار شدم که تظاهرات روز گذشته در تهران با چندین قربانى به پایان رسیده است که تعدادی نیز در جریان آن کشته شدند.»

آقاى کوشنر گفت: «من این سرکوب بیرحمانه را محکوم مى کنم و خواستار آزادى فورى بازداشت شدگان هستم.»

تلویزیون دولتى ایران روز یکشنبه اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز شنبه حداقل ده نفر کشته شدند و بیش از یکصد نفر نیز زخمى شده اند.

این آمار در حالى منتشر مى شود که منابع دیگر، شمار قربانیان درگیرى هاى روز گذشته را حداقل ۱۹ نفر اعلام کرده اند.

وزیر امور خارجه فرانسه از مقام هاى ایران خواست تا به خبرنگاران خارجى اجازه دهد تا آزادانه فعالیت کنند و ادعاى تهران مبنى بر دخالت آمریکا و بریتانیا در اعتراض هاى اخیر را رد کرد.

وى گفت: حکومت ایران نباید با چنین اهانت هایى به مقابله با خواسته هاى مردم خود بپردازد. ما این اتهام ها را رد مى کنیم.

خانم مرکل از مقام هاى ایرانى خواست تا از کاربرد خشونت علیه تظاهر کنندگان خوددارى کنند، بازداشت شدگان را آزاد کند، به رسانه هاى گروهى اجازه دهد تا آزادانه فعالیت کنند و موضوع بازشمارى انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

آقاى کوشنر افزود: ما نمى خواهیم که براى مردم ایران درباره آینده خود تصمیم گیرى کنیم.

رییس جمهور فرانسه خواستار روشن شدن نتایج این انتخابات شد که به گفته او مورد اعتراض تمام نامزدها است.

اجازه تظاهرات مسالمت آمیز

در همین حال، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز از حکومت ایران خواست تا اجازه دهد تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شود و آراء انتخابات ریاست جمهورى را بازشمارى کند.

وى اظهار داشت: آلمان در کنار مردم ایران است که در پى حقوق مربوط به آزادى بیان و حق اجتماع براى خود هستند.

خانم مرکل از مقام هاى ایرانى خواست تا از کاربرد خشونت علیه تظاهر کنندگان خوددارى کنند، بازداشت شدگان را آزاد کند، به رسانه هاى گروهى اجازه دهد تا آزادانه فعالیت کنند و موضوع بازشمارى انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

برخورد شدید و گسترده نیروهاى امنیتى و بسیج علیه معترضان خیابانى در ایران موجى از واکنش هاى بین المللى برانگیخته است و کشورهاى مختلف از حکومت جمهورى اسلامى خواسته اند تا به سرکوب تظاهر کنندگان پایان دهد.

در پاسخ به انتقادهاى بین الملى، رهبر جمهورى اسلامى و سایر مقام هاى ایران، کشورهاى غربى بویژه آمریکا و بریتانیا را به تحریک اعتراض هاى خیابانى متهم کرده اند.

روز یکشنبه، منوچهر متکى، وزیر امور خارجه ایران، سفراى ۲۷ کشور اروپایى را احضار و ناخرسندى ایران از واکنش آنها به حوادث این کشور را ابراز کرد.

آقاى متکى در این دیدار به طور خاص بریتانیا را مورد حمله شدید قرار داد و مدعى شد: «طبیعت توطئه ‌گر این دولت به گونه‌اى است که با سامان دادن ۲۵۰ سخنرانى توسط اساتید مرتبط با خود در آمریکا سعى دارد رویکردهاى اوباما در قبال ایران را نیز تغییر بدهد.»

اعتراض دولت ایران به طور ویژه معطوف به رویکرد رادیو و تلویزیون بى بى سى در قبال حوادث اخیر ایران است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى روز یکشنبه جان لاین، خبرنگار بى بى سى در تهران را اخراج کرد.

pardis_pardis - انگلیس - لندن
وبلاگ؛ فرار گسترده سربازان وظیفه‌ از تهران
وبلاگ چریک آنلاین
تعداد زیادی از سربازان وظیفه‌ی نیروی انتظامی که حاضر به برخورد با تظاهرکنندگان نشده‌اند از تهران به شهرستان‌ها گریخته‌اند.این سربازان که قرار بود به مقابله با مردم معترض بپردازند با افزایش کشتار مردم از سوی لباس شخصی‌ها در روز شنبه 30 خرداد از محل خدمت خود فرار کرده اند. از آنجا که سربازان وظیفه نمی‌توانند در مقابل فرماندهان خود نافرمانی کنند و موظفند مردم را سرکوب کنند حاضر به ادامه خدمت نشده و از یگان های خدمتی خود فرار کرده اند.
همچنین گفته می شود روز شنبه برخی از افراد سپاه در فرمانیه و همچنین میدان توحید لباس‌ها،‌ و سلاح‌های خود را به فرماندهان تحویل داده‌اند و حاضر به تیراندازی یا ضرب و شتم مردم نشده‌اند.
یگان دژبانی ناجا هنوز تصمیمی برای جلوگیری از فرار سربازان وظیفه و یا بازگرداندن سربازان فراری به یگان های یادشده نگرفته است.
شرم بر دولت فاشیست جمهوری اسلامی: نیروهای امنیتی دولت٬ در بیمارستانها هستند٬
آدرس سفارتخانه هایی که در تهران مجروحان تظاهرات را می پذیرند.https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8hl=enmsa=0msid=
108089191184151933961.00046ccb4946d8e0073ddll=35.762115,51.451721spn=0.186098,0.210457z=12 گوگل مپ
دوشنبه 1 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
ناز اون خندههایت را برم درتو روی سر ایت ا شیطانی خامنه ای
دوشنبه 1 تیر 1388

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
آلمان؟؟؟؟اینها پست تر از این حرفها هستند و این حرفها فقط چانه برای گرفتن امتیاز بیشتر از خلیفه ایران است و نه چیز دیگر مگه نمیدونید بزرگترین شریک تجاری اخوندا در اروپا آلمانه مگه نمیدونید المان تروریستهایی را که دکتر صادق شرفکندی را ترور کردند با بدرقه به اغوش اخوندها برگرداندند ///ملت ما دوستی نداشته و ندارد و همیشه این غربیها مردم ما را به چند قرارداد به یک مشت ادمکش مثل این اخوندا می فروشند و این حرفها برای ما به اندازه یک کودکی که در خیابانهای تهران جانش را کف دستش گرفته و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدهد قوت قلب و امید نمیاورد////با تقدیم احترام به شهدای راه ازادی ایران و تسلیت به خانواده های داغدار
دوشنبه 1 تیر 1388

ناسیونالیست - ا - ت
مرگ بر دیکتاتور
چه شاه باشه چه دکتر
دوشنبه 1 تیر 1388

Nim Rokh - ایران - تهران
مرگِل شده ریس ستاد اقای موسوی در المان!
نمی دونیم که خانم مرکل از اقای موسوی الهام گرفت و رنگ سبز پوشید تا اقای موسوی از اینها که این رنگ به اون بیشتر بیاد؟
دخالت بیگانه از این بیشتر؟ اخه به شما چه مربوط که در انتخابات ایران چه خبر.
تنها راه جلو بردن اعتراضات مدنی بیزاری جستن از این بیگانگان از طرف سران اعتراضات می باشد.
دوشنبه 1 تیر 1388

berenj - اسپانیا - مادرید
برای امروز شعار خوبی هست.واقعا که در شعار ساختن بهتر از ایرانیها وجود نداره.تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه مرگ بر دیکتاتور چه شاه باشه چه دکتر .راستی در تظاهرات در اسپانیا خوبه پاین عکس چاوز به گفته شاه اسپانیا بنویسیم تو چرا خفه نمیشی
دوشنبه 1 تیر 1388

LiliRose - کانادا - تورنتو
Nim Rokh - ایران - تهران
خیلی وقت بود خبری ازت نبود.چی شد دوباره اومدی؟
دوشنبه 1 تیر 1388

bahram73 - انگلستان - منچستر
Nim Rokh - ایران - تهران
تو ... شو نکبت ... خامنه ای
دوشنبه 1 تیر 1388

rabrabjoojy - انگلستان - لندن
یکی از لباس شخصی های شناسایی شده درجریان درگیری های روز های اخیرتهران سید حسن میر کا ظمی مسول بسیج مسجد الهادی واقع درتپه شمس آباد تهران مدیرعامل کارخانه دنیای فلز واقع در اتوبان کرج مقروض ترین فرد به بانک کشاورزی ...
دوشنبه 1 تیر 1388

karikatur - انگلستان - برایترن
شماره 5 به تو پول میدن که اینو بنویسی تو برو ...چاوز و پوتین را بلیس
دوشنبه 1 تیر 1388

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
مرکل و سرکوزی هزار بار شرف دارن به این اوباما احمق ، اتفاقا خیلی‌ هم خوبه که پشتیبان باشند.
دوشنبه 1 تیر 1388

totiyah64 - ایران - مشهد
دمت گرم... بازم معرفت این بیگانه ها
دوشنبه 1 تیر 1388

flora - المان - بن
مرسی مرکل عزیز تا چشم تو نیم رخ از تهران دربیاد وطن فروشاب
دوشنبه 1 تیر 1388

nara83 - ایران - مشهد
مهم . مهم . مهم
از هر مشهدی که این پیغام رو میخونه خواهش می کنم به دوستان دیگه هم خبر بده :
فردا 3 شنبه , ساعت 5 تا 8 همه در پارک ملت به نشانه اعتراض جمع شوید. من در اعتراضات مشهد بوده ام به زنان و دختران کاری ندارند. لطفا نترسید فقط در پارک جمع شوید و لباس سیاه بر تن کنید.
دوشنبه 1 تیر 1388

mardani - آلمان - کلن
Nim Rokh - ایران - تهران ! ایشالا تو رو هم از مملکتت بیرون می کنن میای اروپا , مفهوم حقوق بشر رو می فهمی!
اگر هم عقیده داری نباید تو کار دیگران دخالت کرد. پس خودت حق نداری راجع به کشورهای دیگه مثل اسراییل حرفی بزنی
دوشنبه 1 تیر 1388

dokhtare koorosh - امارات - دوبی
Nim Rokh - ایران - تهران تو یه مدت نبودی در حال زدن و کشتن هموطنای ما بودی باز اومدی به زرزر افتادی گفتیم شاید مثل اون بسیجیه گوربه گور شدی
دوشنبه 1 تیر 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
نیم رخ , فاتح , شیر محمدی و بقیه حقیران بسیجی مفلوک :
میبینیم که بالیسیدن خون تن جوانانمان که این روزها خیابانهای شهرهای ایران را گلگون کرده مست شده اید وشکمهایتان گویی از پاره استخوان تقدیمی ولایت وقیح سیر شده که اینگونه عربده میکشید؟
فکر کردید با کشتن وشکنجه های وحشیانه اتان ساکت میشویم؟؟میترسیم؟؟عقب مینشینیم؟؟
چیز تازه ای نیست سی سال است که پوزه هایتان از خون تن ما رنگین است ..این را بدان تهران وشهرستان امروز یکی شده وفریاد مرگ بر دیکتاتور ومرگ بر جمهوری جهل وجنایت سر داده است
اینبار را خیلی کور خواندید هم شما وهم دستور دهندگان ترسو یی که خفاش وار در تاریکی پنهان شده اند صدای فریاد رعد اسای جوانانمان لرزه مرگ برتنتان افکنده وسیاهی گور را نشانتان میدهد ..
این تازه اول ماجراست یکایک اخوندها این کفتاران لاشه خوار را از لانه حقیرشان بیرون میکشیم وبه همراه تو وهمپالگیهای خونخوارت به جهنم میفرستیم ..
این را به تو قول میدهیم فعلا به دنبال سوراخی برای پنهان کردن رهبرت با جسم وعقل ناقصش بگرد تا فردا ...اندکی صبر سحر نزدیک است
دوشنبه 1 تیر 1388

rfb1367 - ایران - تهران
والا من دیگه نمیدونم چی بگم
دوشنبه 1 تیر 1388

morad kazemi - آلمان - برلین
mardin delfani - انگلیس - برادفورد
دوست عزیز کمی دز قضاوت عجله می کنید. توی این وقایع اخیر آلمانیها از ما حمایت کردند. آلمان یکی از اولین کشورهایی بود که به دولت ایران اعتراض کرد. توی تظاهراتی که دیروز داشتیم توی برلین خیلی ها از پنجره های خونه شون برای ما کف می زدند و خیلی از آلمانیها هم با ما در تظاهرات شرکت داشتند. که میتونید فیلمهاش رو توی یوتیوب ببینید.
یادمون نره زمانی که مردم آلمان برای داشتن دموکراسی این همه خون دادند کسی به دادشون نرسید. سرنوشت هر ملتی رو خود اون ملت رقم میزنه. و کشورهای اروپایی جزمحکوم کردن کار دیگری نمی توانند بکنند. دیروز یکی از اعضای حزب سبز آلمان به جمع ما آمد و او هم عزادار بود و به ما تسلیت می گفت.
Nim Rokh - ایران - تهران
توی یکی...شو. مثل این که وقت بیکاریته و چماق و قمه ات رو موقتا گذاشتی کنار و اومدی تو نت داری زر می زنی. مطمین باش یه روزی ملت دمار ازروزگار تو و امثال تو آدم فروش در میارن.
دوشنبه 1 تیر 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
نیم رخ ... مزدور عقده ای مفلوک جیره خور ...مونده ... بی... ......
اینجا حضور ...نمیخوایم نمیخوایم .
به جون عزیزانم قسم اگه تو بی...رو اینجا ببینمت ....
ننگ بر تو که جرات یه کلمه جواب نداری .
خاک... چماق دار بسیجی مفلوک .....احمدی نژادی
دوشنبه 1 تیر 1388

sarab22 - المان - دوسلدورف
Nim Rokh - ایران - تهران
تو یکی ... شو ....تو اصلا ..... برو شناسنامه ات را بین از کجا افریده شدی شرم برتو جنایتکار ...
دوشنبه 1 تیر 1388

dokhtare koorosh - امارات - دوبی
Nim Rokh - ایران - تهران من فکر کردم این مدت که نبودی و در حال زدن و کشتن هموطنای ما بودی مثل اون بسیجیه به ... رفتی زنده ای که هنوز ...
دوشنبه 1 تیر 1388

irani sarfaraz - بلژیک - ولامان
Nim Rokh - ایران - تهران
mardin delfani - انگلیس - برادفورد هر دوتاتون .. شین
دوشنبه 1 تیر 1388

azadan - کانادا - ونکوور
دوستی در آلمان دارم که در یکی از بزرگترین شرکتهای آلمانی کار میکند. میگفت به تازگی دولت فشار زیادی به شرکتهای بزرگ می اورد تا از امضای قرارداد های اقتصادی با ایران خودداری کنند. البته از کشورهای دموکراتیک انتظار نمیشود داشت یک شبه سیاست های اقتصادی و سیاسی خود را عوض کنند چون سیاستها از طریق رای گیری میان نمایندگان احزاب گوناگون تعیین میشود نه مثل ایران و سایر کشورهای دیکتاتوری فرد تصمیم بگیرد. به هر حال این تصمیم ها به خاطر فشار امریکا و تحریمهای شورای امنیت است.
از طرفی درآمد عمده کشور آلمان از راه صادرات خودرو و اسلحه و تجهیزات پزشکی است که سر به میلیاردها یورو میزند. در اولی و آخری بازار ایران خیلی محدود است و میتوان ندید گرفت. دومی هم که میداند شریک تجاری ایران کیست.
دوشنبه 1 تیر 1388

irani sarfaraz - بلژیک - ولامان
مرگ بر Nim Rokh - ایران - تهران
mardin delfani - انگلیس خائنها
دوشنبه 1 تیر 1388

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
ایرانی سرافراز-بلزیک-ولامان تو دیگه مزدور کدوم گروه هستی؟برای سرافرازی باید یاد بگیری مختو یه هیچ گروهی اجاره ندی پسرم
دوشنبه 1 تیر 1388

flora - المان - بن
نیم رخ جوابت را گرفتی از بچه ها مرسی از هم وطنهام.
دوشنبه 1 تیر 1388

rabinhod - استرالیا - سید نی
مردم بریدددست کثیف خامنه ای ببوسید. باشد که مردم بیدار شوند. برخیز محمد رضا پهلوی اگه مثل اینها بلد بودی چه طوری سلطنت حفظ کنی ما نیز بدتر از خاندانت اواره دنیا نمی شدیم
سه‌شنبه 2 تیر 1388

ghati - ایران - کرج
درود برایشان چقدر کار این بانو درسته
سه‌شنبه 2 تیر 1388

mahian - استرالیا - سیدنی
ما نمیخواهیم المان در کنار مردم ایران باشه. خانم مرکل شما بهتره بری جلوی میز توالتت بشینی و یه فکری برای چین وچروکهای صورتت بکنی.
سه‌شنبه 2 تیر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.