الویری : رأی سوم مربوط به آقای احمدی‏نژاد است + فایل صوتی

الویری : رأی سوم مربوط به آقای احمدی‏نژاد است

یک هفته پس از انتخابات دهمین دوره‏ی ریاست جمهوری در ایران، مهم‏ترین اخبار کشور، هنوز مربوط به این انتخابات و نتایج آن است.

ملاقات دیروز نمایندگان چهار نامزد ریاست جمهوری با آیت‏الله خامنه‏ای، رهبر جمهوری اسلامی، از مهم‏ترین رویدادهای هفته‏ی جاری بود. این ملاقات بنا به دعوت دفتر آیت‏الله خامنه‏ای صورت گرفته و اخبار منتشره از آن، تفسیرها و تحلیل‏های گوناگونی را موجب شده است.

با آقای مرتضی الویری که به نمایندگی از سوی آقای مهدی کروبی، یکی از دو نامزد اصلاح‏طلب، در این ملاقات حضور داشته است، گفت‏گویی کرده‏ام.

آقای الویری، به عنوان یکی از مشاوران آقای کروبی، نتیجه‏ی انتخابات و ترتیب آرا، به نظر شما، چگونه است؟

Download it Here!

بر مبنای اطلاعاتی که خودمان از صندوق‏های رأی داریم، بر این باور هستیم که آقای میرحسین موسوی بالاترین رأی را آورده است. رأی دوم از آن آقای کروبی و رأی سوم مربوط به آقای احمدی‏نژاد است. برآوردهای تقریبی ما از روی صندوق‏هایی که داریم، این نتیجه را نشان می‏دهد.

البته، با اطلاعات مختصری که داریم، به نظر می‏آید که انتخابات بین آقای میرحسین موسوی و کروبی، به دور دوم کشیده می‏شود. البته‏، این بر مبنای اطلاعات ما از صندوق‏ها است. چرا که متاسفانه، بسیاری از ناظرین ما موفق نشدند سر صندوق‏ها بروند و یا موفق نشدند که در تمام مراحل آن‏ باشند. گزارش‏های تکمیلی را هم به ما نداده‏اند. علی‏رغم این که قول داده بودند اطلاعات سر صندوق‏ها را به نامزدها می‏دهند و علی‏رغم مکاتبه‏ای که کرده‏ایم، هنوز نتوانسته‏ایم این اطلاعات را به‏دست بیاوریم.

بنابراین بدون تردید، به ضرس قاطع می‏گوییم، با این که جزو ستاد آقای کروبی هستیم، بالاترین رأی را آقای میرحسین موسوی آورده‏ است. ولی این که آقای میرحسین موسوی برنده‏ی انتخابات در همین مرحله‏ی اول است یا خیر، احتیاج به اطلاعات تفسیری دارد که فعلا در دست ما نیست.

ولی ‏آن‏چه که برای ما مسلم است، آن‏چه که از سوی وزارت کشور اعلام شده است، به هیچ‏وجه مورد تایید ما نیست و به نظر می‏آید، اصلا مورد تایید مردم هم نیست. اعتراضات میلیونی مردم گواه بر این مطلب است.

در باره‏ی تخلفاتی که گفته می‏شود در این انتخابات صورت گرفته، صحبت‏های زیادی شده است. شما اگر بخواهید این‏ها را برای ما دسته‏بندی کنید، چه خواهید گفت؟

یک سری تخلفات قبل از انتخابات انجام شد. مجموعه‏ای از تخلفات هم در روز برگزاری انتخابات به‏وقوع پیوست و نهایتاً، اتفاقاتی هم در زمان تجمیع آرا صورت گرفت. به هرحال، سه نامزد انتخابات معترض هستند و به این اتفاقات اعتراضات اساسی و مبنایی دارند.

آقای کروبی‏‏‏‏‏‏، به طور مشخص، نامه‏ای به شورای نگهبان نوشت و دلایلی را که باید این انتخابات ابطال شود، دسته‏بندی کرد که سه روز پیش به شورای نگهبان ارائه شد.

آقای میرحسین موسوی هم همین‏طور. آقای محتشمی، مسئول صیانت از آرای ایشان، در مصاحبه‏هایی که انجام داد و هم‏چنین در نامه‏ای که به شورای نگهبان نوشت، خواستار ابطال انتخابات شد.

آقای محسن رضایی هم باز این اعتراضات را به زبان و بیان دیگری دارد و معتقد است، تخلفات و تقلبات زیادی صورت گرفته است.

به هرحال، این مطلب منعکس شده، امیدوار هستیم که مسئولین توجه کنند و خواسته‏ی مردم را مورد توجه قرار بدهند.

ملاقات شما و نمایندگان سه نامزد دیگر با مقام رهبری (روز چهارشنبه) چه حاصلی داشت یا چه نتیجه‏ای را می‏توان از آن انتظار داشت؟
در این ملاقات، من به عنوان سخن‏گوی مجموعه‏ای که از سوی ستاد آقای کروبی دعوت شده بودیم، دغدغه‏ها و نگرانی‏های خود را مطرح کردیم. گفتم: وقتی تظاهرات و راه‏پیمایی‏های عظیمی به این ترتیب شکل می‏گیرد که در طول تاریخ ایران بی‏سابقه است، معلوم می‏شود که مردم نگرانی‏های جدی دارند و باید به این نگرانی‏ها توجه شود.

چون خود ایشان هم خواستند که صریح و روشن صحبت کنیم، در چهار سرفصل، توضیحات کافی در مورد خدشه‏دار بودن انتخابات بیان کردم. آقای دکتر بهشتی‏، فرزند آیت‏الله بهشتی هم از طرف آقای میرحسین موسوی، توضیح داد که چرا این انتخابات خدشه‏دار است و خواستار ابطال انتخابات شد. نماینده‏ی آقای محسن رضایی نیز همین‏طور.

مقام رهبری تکیه داشت که شورای نگهبان به دقت به این شکایت‏ها رسیدگی کند و نگرانی‏ها را برطرف کند. متقابلا، برخی از دوستان ما بیان کردند، با توجه به این که هفت نفر از دوازده نفر اعضای شورای نگهبان، برای آقای احمدی‏نژاد تبلیغ کردند و حامی وی هستند، بنابراین نمی‏تواند مرجعی معتدل و بی‏طرف برای رسیدگی به شکایات باشد.

گویا پیشنهادات مشخصی داشتید برای این که بررسی‏ها خارج از چهارچوب شورای نگهبان انجام بگیرد. همین‏طور است؟
پیشنهادی را ارائه دادم و خواستار آن شدم که یک مرجع یا کمیته‏ حقیقت‏یاب تشکیل شود و تخلفات را آن کمیته که مورد قبول همه‏ی کاندیداها باشد‏، بررسی کند. مقام رهبری تکیه داشت، با توجه به این که قانونا، دستگاه مشخصی، یعنی شورای نگهبان، باید این کار را انجام دهد، بنابراین ایجاد یک کمیته‏ی حقیقت‏یاب یا کمیته‏ی دیگری خیلی منطقی به ‏نظر نمی‏رسد.

پس، در نهایت تصمیمی گرفته نشد؟

به طور خلاصه، ما حرف‏هایمان را کامل و بدون پرده پوشی زدیم و مقام رهبری هم توصیه‏هایی برای وحدت جامعه و جلوگیری از خشونت داشت و جلسه پایان پیدا کرد. حال باید منتظر بود که در روزهای آینده چه تمهیدات جدیدی اندیشیده می‏شود.

امکان این که ملاقات شما و ارتباط‏تان با مقام رهبری تکرار شود، وجود دارد؟

این ملاقات را ما تقاضا نکردیم. بلکه دفتر مقام رهبری این ملاقات را تنظیم کرد. ظاهرا می‏خواستند که حرف و نظر ستادهای انتخاباتی و نامزدها را از زبان خودشان، بدون پرده پوشی و مستقیم، بشنوند. بنابراین، تقاضای جلسه به وسیله‏ی ما نبود، بلکه دفتر رهبری تنظیم کرد برای این که حرف‏ها شنیده شود.

این که در آینده چگونه خواهد شد، باز اگر دفتر رهبری، چنین تمهیدی را بیاندیشد و بخواهد جلسه بگذارد، طبیعتا ما استقبال می‏کنیم و مشتاق هستیم که بتوانیم حرف‏هایمان را مستقیما در میان بگذاریم.

ظاهراً، پیشنهاد ابطال انتخابات از جانب نماینده‏ی آقای موسوی و یا پیشنهاد شما، تشکیل کمیته‏ی حقیقت‏یاب، هیچ‏کدام مورد قبول واقع نشده است. آیا راه ملاقات یا رایزنی با اعضای شورای نگهبان، می‏تواند مورد نظر شما باشد؟ آیا می‏تواند به حل مساله کمک کند؟

در هر حال، ما پیشنهادمان را ارائه دادیم. حال ممکن است با بررسی‏هایی که انجام می‏دهند، این پیشنهاد را بپذیرند. ولی در عین حال، شورای نگهبان از نامزدهای ریاست جمهوری که شکایت کرده‏اند، دعوت کرده‏اند که روز شنبه در شورای نگهبان حاضر شوند و شکایت‏های‏شان را به صورت شفاهی هم مطرح کنند و بحث کنند.

قرار بر این است که من انشالله‏‏‏‏‏‏ شرکت کنم. روز شنبه، از طرف جناب آقای کروبی، به اتفاق یکی دو نفر از حقوق‏دان‏های مجموعه‏ی ستاد ایشان در شورای نگهبان شرکت خواهیم کرد.

طبیعتا، در آن‏جا حرف‏های‏مان را مطرح می‏کنیم. امید داریم و هدف‏مان این است که آرای مردم، آن‏طوری که واقعا رأی داده‏اند، در جای‏گاه خود بنشیند. بر این باور هستم که تا زمانی که این اتفاق نیفتد، کنترل آن‏چه که دارد در خیابان‏های تهران اتفاق می‏افتد، از دست همه‏ی ما خارج است.

بنابراین، برای این که جامعه‏ی ما به یک حالت تعادل و آرامش برگردد، تنها راه این است که مردم باور کنند، تقاضای آن‏ها که برگزاری انتخابات سالم است و ابهامات بزرگی که به وجود آمده، کاملا برطرف شود و آن کسی را که مردم واقعا به او رأی داده‏اند، مشخص شود. ما بر این باور هستیم که مردم به آقای میرحسین موسوی رأی داده‏اند.

قبل از روز شنبه که شما در شورای نگهبان حضور پیدا می‏کنید، قرار است دو تجمع بزرگ برگزار شود. یک تجمع همین امروز با شرکت آقای موسوی است و دیگری، فردا، حضور آقای کروبی و هواداران ایشان در نماز جمعه است…

در مورد برنامه‏ی امروز جناب آقای موسوی خبری ندارم. ولی آقای کروبی، همان‏طوری که در اطلاعیه‏ی ایشان آمده است، از میدان هفت تیر برای شرکت در نماز جمعه، حرکت می‏کند.
امیدوار هستید که این دو تجمع با آرامش برگزار شود؟

تشنج، اصلا به نفع هیچ کس نیست. مخصوصا به نفع نامزدهای معترض، مطلقا نیست. بنابراین، همه دارند مردمی را که به شدت نسبت به وضع موجود عصبانی هستند، به آرامش دعوت می‏کنند و از هرگونه کار تشنج‏آمیز برحذر می‏دارند.

این احتمال را هم می‏دهم که جریان‏هایی انحرافی بخواهند محیط را متشنج کنند، کارهای تخریبی انجام دهند، اتوبوسی آتش بزنند، شیشه‏ی بانکی را بشکنند و این را به حساب مردم یا به حساب حامیان نامزدهای انتخاباتی بگذارند. این را موکدا خود نامزدها در اطلاعیه‏های مختلف‏شان مطرح کرده‏اند و هرگونه خراب‏کاری و تخریب را محکوم کرده‏اند.

منبع : رادیو زمانه

farhad_swIss_zurich - سوییس - زوریخ
تظاهرات جلوی سفارت ایران در برن سوئیس نصب شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر در سفارت ...
https://www.youtube.com/watch?v=9cceSe_NxoI
جمعه 29 خرداد 1388

narses - اتریش - وین
ایرانیان مقیم وین
محل: جلوی پارلمان کنار مجسمه آتنا و پیاده رو پایین و پله ها
زمان: ۷ تا ۱۰ شب (۱۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰) یکشنبه ۲۱ ژوئن ۲۰۰۹
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸ ژوین ۲۰۰۹
اطلاعیه شماره سه جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران در وین- اتریش
۱۸ ژوئن ۲۰۰۹
به مناسبت کشتار و همچنین ضرب و شتم و بازداشت مردم بی دفاع ایران، بر آن شدیم تا مراسم یادبودی برای این بی گناهان بر پا شود.از این رو از حامیان مردم ایران تقاضا داریم تا در صورت تمایل، شمع و یا شاخه گلی به همراه داشته باشند
جمعه 29 خرداد 1388

green proud - انگلستان - کاردیف
فراخوان
گــردهمایـــی ایرانیان مقیم ولز {}کاردیف {}
به اطلاع کلیه ایرانیان ولز میرساند جهت محکوم کردن جنایت وکشتار بی رحمانه رژیم وهمجنین حمایت از عزیزانمان در درداخل ایران گردهمایی در تاریخ شنبه 20 /6/09ساعت12 ظهر با مجوز رسمی ترتیب داده شده که از کلیه عزیزان هموطن تقاضا میشود که باحضور حمایت خودشان را اعلام نمایند
مکان....{{.نشنال موزیوم کاردیف نزدیک سنترال پلیس استیشن cf10 3np}}
درضمن این گردهمایی کاملا مستقل وبه هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارد وفقط جهت حمایت از عزیزانمان در داخل کشور می باشد
جمعه 29 خرداد 1388

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
دوستان عزیز کسی هست که از تجمع در کپنهاگ فردا خبر قطعی داشته باشه ؟

به پیشنهاد دوستمون احمدی نژاد از استرالیا فکر کردید؟
تا دیر نشده یه جا رو مشخص کنیم که همه از هر جا که میتونن بیان و بتونیم حمایتمون رو از عزیزانمون تو ایران به دنیا نشون بدیم .
جمعه 29 خرداد 1388

antidiktatur - ایران - تهران
رهبر مزخرف انقلاب .. از این وضعیت سخت به وحشت افتاده .. زنده باد مرد و زن دلیر ایرانی .... فردا از انقلاب تا آزادی .. اشک رهبر رو عشق است ....
جمعه 29 خرداد 1388

bahar_n - امریکا - فلوریدا
تظاهرات ایرانیان مقیم فلوریدا
SUPPORT DEMOCRACY FOR IRAN
Location:Downtown Orlando City Hall, Corner of Orange and South
Time:10:00AM Saturday, June 20th
جمعه 29 خرداد 1388

شهرام ایران - ایران - تهران
محاکمه یک دیکتاتور و تابلوی اعمالش

شـــبی برقی به ابری نور میزد
و بــــوران در هوا هاشور میزد
یـــــکی تندر فضا را میشکافید
بــــــه بـــام کومه مهجور میزد
چـو گم گردیده فرزندی ز مادر
دمــــادم آسمان هی شور میزد
در این غوغای وهم انگیز بودیم
که آژیـــــر خـــطر دیجور میزد
از آن مضراب ساعت درسراچه
دلم در ســینه چون سنتور میزد
بــه تک تک میگذشتند آن دقایق
هــــدف را موشکی از دور میزد
پــــدافنــــد آنچنان غرید گویا
زمــــــرغـــان هوا شبکور میزد
سپــــید آژیــــر اسرافیل برزد
تو گوئـی نفخه ای بر صور میزد
وزیــــد این زمزمه ناگه زمردم
کـــــــه حریت فتاد و حور میزد
برآن بنوشته ” آزادی “ به دیوار شهرام ایران
جمعه 29 خرداد 1388

tara26 - المان - ف...
قابل توجه ایرانیان عزیز مقیم آلمان ،، شهر فرانکفورت،،،،،،،،،،،،،،فردا روز شنبه ۲۰ ،،،،،،،ساعت ۱۵:۰۰........... درRömer platz
جمعه 29 خرداد 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
قابل توجه ایرانیان عزیز در هلند.شنبه 20 ژوئن در مقابل پارلمان .فریاد مردم در بندمان باشیم.
جمعه 29 خرداد 1388

masoud_26 - انگلستان - انگلستان
موسوی : من فردا با غسل شهادت در راهپیمایی شرکت میکنم
جمعه 29 خرداد 1388

*پسر شجاع* - ایران - تهران
دوستان من 20 روز برای موسوی تبلیغ کردم و یک هفته است که برای تظاهرات میروم ولی باور کنید اگر این مخالفتها از حالت آرام خود خارج شود همه چیز از بین خواهد رفت و تاکید موسوی بر آرامش هم بخاطر این است خامنه ای و طرفدارانش میخواهند این آرامش را بر هم بزنند و با امنیتی کردن جامعه تمام مخالفان را سرکوب کنند و دیکتاتوری بوجود بیاورند اگر این مخالفتهای آرام با عقب نشینی هر چند کم خامنه ای پایان یابد بهتر از آن است که با خشونت سرکوب شود و اگر این مخالفتهای آرام 10سال ادامه یابد با افزایش آگاهی مردم و عقب نشینی تدریجی حاکمان مردم ایران به یک دموکراسی واقعی خواهند رسید ولی اگر خدای نکرده کار به آنجا برسد که با خشونت سرکوب شود در بهترین حالت خود انقلابی دیگر خواهد شد و ما به 30سال پیش بر میگردیم و باز هم این 30سال تکرار خواهد شد....
جمعه 29 خرداد 1388

گاگولی - مالزی - سایبر
علی گدا گریش گرفته علی گدا گریش گرفته
جمعه 29 خرداد 1388

Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن
سلام کسی خبر داره فردا شنبه تو سوئیس تظاهراتی هست کجا ؟
ممنون
جمعه 29 خرداد 1388

shanul - المان - هامبورگ
بنابر گزارشهای مردمی نیروهای عرب زبان برای سرکوب تظاهرات فردا شنبه و روزهای احتمالی اینده وارد ایران شدند!!!
پیام نام فرودگاهی در جنوب غربی شهر کرج (کیانمهر) و انتهای بلوار ارم مهرشهر کرج است. این فرودگاه در شمال شرقی شهر ماهدشت کرج (مردآباد) قرار گرفته است!
ملت ایران فردا شنبه باید بسیار مواظب جان خودشان باشند!
به امید پیروزی ملت ایران.
مرگ بر خامنه ای
شنبه 30 خرداد 1388

kafar - المان - اخن
خواست ملت ایران : رفراندم رفراندم
اصلاح قانون اساسی
حذف ولایت وقیح و
شورای نگهبان و مصلحت نظام
شنبه 30 خرداد 1388

es_amini - آمریکا - لافایت
سلام به همه ایرانیان حق طلب.....حتی اگه تا ژای جون باشه نمیگذارن حقشون رو بخورند. من به احمدی نژاد رای دادم.
به قول حضرت مولوی: چون غرض آمد هنر پوشیده شد..... صد حجاب از دل به سوی دیده شد.کمی بدون غرض متن من رو بخونید: تو ایالت ما تو آمریکا اول موسوی بود بعد احمدی نژاد و با فاصله زیادی کروبی و رضایی.. تو رو خدا نگید اونجا هم تقلب بوده چون دوست من یکی از شمارنده ها بوده......... تو ایران تهرانیها شدیدا به نتیجه انتخابات اعتراض دارند. من با فامیلهای آذریم صحبت کرده بودم به احمدی نژاد رای داده بودند.پرسیدم ازشون گفتند که بیشتر به احمدی نژاد رای دادن تو شهرشون.... اعتراضات بقیه ایران اصلا اصلا قابل مقایسه با تهران نیست...... تو شبکه CNN یک تحلیلگر بیطرف گفت که از قبل از انتخابات هم تحلیلها نشون میداد احمدی نژاد برتره......
میگن که بعضی شهرها بیشتر از 100 درصد رای دارن....اولا اگه ریگی به کفش داشتن که این رو هم ماست مالی میکردند و بهونه به دست دیگران نمیدادند. ثانیا ما الآن تو هر دهاتی هم دانشگاه آزاد و پیام نور و ... داریم. وقت امتحانات هم بوده.... نمیشه نتیجه گرفت که امکان رای بیش از 100 درصد هست؟
نامه ای که میگن نتایج واقعیه.... بابا بچه های 10 ساله هم الان با فتوشاپ میتونن این نامه ها رو درست کنن.
من 6 ماهه ایران رو ترک کردم پس کسی نگه که تو خبر نداری از ایران....اذعان دارم که تو روستاها کلی خونه ساخته شده.....کاری ندارم برای رایگیری بوده یا نه....ولی روستایی ها بهش رای دادند.اینها رو گفتم که بگم امثال این آقا دارن بر اساس خیالاتشون حرف میزنن....والا من طرفدار احمدی نژاد هم نیستم. فقط به دو دلیل بهش رای دادم..... یک کاراش رو تموم کنه مثل کد ملی و مساله انرژی و مساله سوبسیدها و غیره که به نظر من خوبه (حالا بحث نکنیم که بده چون اصلا منظور این بحث این نیست)..... دوم اینکه به آدمهای خاتمی اطمینان نداشتم. در ضمن اگه 4 سال دیگه بود حتما حتما به موسوی رای میدادم.حالا به نظر شما واقعا رای موسوی اول هستش... کروبی دوم و احمدی نژاد سوم......نظر من اینه که کروبی تشنه قدرته......... حالا دوستان خواهشا بدون تعصب جواب بدن......خواهشا.....شاید من دارم اشتباه می کنم......
شنبه 30 خرداد 1388

hany - ایران - یزد
es_amini - آمریکا - لافایت
بله شما دارید اشتباه میکنید.میدونی چرا؟نگاه کن به جمعیت مردم تو این روزا ببین چقدر آدم میاد تو خیابون صدای الله اکبر مردم رو بشنو.وجه ی ما رو تو جهان ببین.مقایسه کن با دوره های قبلی .
من یه سوال دارم اگه احمدی نژاد 24 میلیون رأی آورده خب 5 میلینشون بریزن تو خیابونای کشور شادی کنن تا دهن این 2 میلیون خس و خاشاک رو ببندن.اصلاً اونا هم به نشانه ی اعتراض به طرفدارای موسوی 5 میلیون نه 100 هزار نفر هر روز بیان بیرون از احمدی نژاد حمایت کنن.ها؟چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟
از خودتون پرسیدید که چرا این اتفاق زمان خاتمی نیوفتاد؟چطور شد که اون زمان اون عده ی بزرگ ریختن تو خیابون شادی کردن؟چطور شد که هیچ کس صداش در نیومد که تقلب بزرگ شده؟همون زمان هم ناطق 7 میلیون رأی داشت.پس چرا کسی اعتراض نکرد؟چرا ناطق صداشم در نیومد؟
یه کم واقع بین باشید خودتون میگید تو یه سال اخیر تو رستاها خونه ساختن بعدشم میگید حالا کار ندارم برای رأی گیری بوده.کسی که 24 میلیون رأی اورده احتیاجی به این رآ گیری ها به قول خودتون نداشته.
یه کم تحقیییییییییق...فقط یه کم م م م م م
شنبه 30 خرداد 1388

*پسر شجاع* - ایران - تهران
es_amini - آمریکا - لافایت
دوست عزیز بحث اصلی الان تقلب نیست شاید واقعا تقلب آشکاری انجام نشده و احمدی نژاد از چند ماه پیش زمینه یک تقلب پنهان را فراهم میکرد با دادن تراول چکها به مناطق محروم که همه میدانیم که کار زیر بنایی نیست ویک نوع رشوه است یا همین راه اندازی راه آهن نیمه کاره شیراز اصفهان که باعث خسارات زیادی شد و دهها مورد دیگر که اگر این کارهای سطحی 4سال دیگر هم ادامه یابد وضع بسیار بد خواهد شد ...و باید اعتراضهایی باشد تا اولا مردم زیادی آگاه شوند و هم در آینده با حساسیت بیشتری کارهای احمدی نژاد دنبال شود حتی اگر انتخابات ابطال نشود...
شنبه 30 خرداد 1388

azadi8888 - ایران - ایران
دوست عزیز es_amini - آمریکا - لافایت

درسته که شاید هنوز مدرک صد در صد معتبری در مورد تقلب به دست نیومده اما شواهدی وجود دارد که وقتی اونا رو کنار هم میگذاریم نمیتونیم سالم بودن انتخابات رو باور کنیم. من چنتاشونو که الان تو ذهنمه میگم. از باقی دوستان هم میخوام اگه مورد دیگه ای هست کمک کنند:

1. چرا از حضور نمایندگان کاندیداها در جریان شمارش و جمع بندی نتایج ممانعت شد؟
2. نتایج آراء رضایی در آخرین اعلام رسمی از تلویزیون نسبت به بار قبل اعلام که چند ساعت قبل بود کاهش پیدا کرده بود!!!
3. آراء رضایی و کروبی به طور غیر قابل باوری کم بود. کروبی در دور قبل که چندان هم مورد حمایت چهره محبوبی قرار نگرفته بود رای بسیار بیشتری آورده بود ولی در این دوره با وجود حمایت افرادی مثل ابطحی مهاجرانی کرباسچی و تحکیم وحدت و غیره کمتر از 400000 رای آورده بود یعنی کمتر از تعداد آراء باطله. اگه اطرافیان این آدما و حذب کروبی بهش رای بدن فکر کنم بیشتر از این میشه. همین طور تعداد کم آراء رضایی برام سوال بر انگیزه.
4. بعضی سایتهای حامی احمدی نژاد تعداد آراء زیادی رو که هنوز شمارش نشده بود تو ساعات اولیه شمارش اعلام کرده بودند.
5. چرا مقام رهبری قبل از این که شورای نگهبان طبق وظیفه قانونیش نتایج رو تایید کنه به رییس جمهور تبریک گفت و نتایج رو صحیح اعلام کرد؟
6. و دست آخر چرا اعتراض مردم با گلوله پاسخ داده شد. این خودش بیشترین شک رو به سلامت انتخابات وارد می کنه.

حالا نظر شما چیه es_amini - آمریکا - لافایت ؟
از دوستان هم میخوام اگه مورد دیگه ای هست یادآوری کنند.
شنبه 30 خرداد 1388

kooroshe kabir - ایران - تهران
خامنه ای جنایتکار و پسر کثافتش مجتبی عامل اصلی کودتای22 خرداد مرگ بر خامنه ای شیاد
شنبه 30 خرداد 1388

babak_khoramdin - انگلستان - لندن
درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای
دادستان محترم دادگاه کیفری بین المللی لاهه

از آنجا که بر اساس قانون اساسی رژیم اسلامی حاکم بر ایران، علی خامنه ای رهبر این رژیم به عنوان "ولایت مطلقه فقیه" اختیارات نامحدود دارد و احکام او لازم الاجراست، هیچ نیرویی توان مقابله با خواست او را در این کشور ندارد. بر این پایه، علی خامنه ای به عنوان یک رهبر خودکامه، بی اعتنا به جان و مال و ناموس مردم ایران، دیوانه وار بر این کشور فرمان می راند و به یاری ایادی سرکوبگر خود روز به روز بر شمار شکنجه دیدگان و کشته شدگان این سرزمین می افزاید. او دیکتاتوری است که با سیاست های نادرست و سرکوب هر صدای مخالف خود، کشور ما را در آستانه ویرانی کامل قرار داده است.

این خفقان و سرکوب های وحشیانه موجب شده که فریاد گروههای معترض اعم از کارگران، معلمان، دانشجویان، نویسندگان و وبلاگ نویسان راه به جایی نبرد و هر روز بر شمار شکنجه شدگان و اعدامیان در زندان ها که تنها به دلیل اختلاف عقیده و مخالفت با مشی و عملکرد مسئولان این رژیم بازداشت شده و در زندان به سر می برند، افزوده گردد.

از این رو ما امضا کنندگان زیر، با توجه به حکمی که آن دادگاه محترم در باره "عمر البشیر" رهبر جنایتکار سودان صادر کرده است، خواهان رسیدگی به جنایات علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و صدور حکم مقتضی برای وی هستیم.

برای امضا این پتیشن لطفا اینجا کلیک کنید، نام و مشخصات شما صد درصد محفوظ می مانند. https://www.iranpressnews.com/source/058235.htm

مرگ بر خامنه ای...مرگ بر جمهوری اسلام
شنبه 30 خرداد 1388

comando - مجارستان - بوداپست
es_aminiـامریکا ـلافایت./ هموطن گرامی.قبل از هر سخن باید به شما متذکر بشوم که حضور اکثر مردم معترض رائ به موسوی نیست بلکه اعتراض به حضور دوباره جهل .خرافه پرستی.دروغ.ریا.افکار مالیخولیایی.مصرف بیت المال.تجدد.توهم.بی ابرویی در مجامع بین الملی.گشت ارشاد.تورم.امنیتی شدن جامعه.دخالت در دین و افکار مردم.تئوریه ازمایش و خطا.به انسانها مثل موش ازمایشگاهی برخورد کردن.عدم اینده نگری.فقر اجباری.سرکوب صاحبنضران.و در یک کلمه اعتراض به دیکتاتوری میباشد.مردم ما در یک کلام خواستار ازادی هستند.در انقلاب 57هم همه خواستار ازادی بودند.کسی برای اینکه بتواند مسلمان باشد یا برای نماز و روزه انقلاب نکرد.این دین و ایمان و اسلام که برای حفظش امروز رهبر اسلامی در نماز جمعه حکم قتل عام صادر کرد مردم .قبل از 57 هم دارا بودند.اصولا در هیچ جای دنیا انقلاب برای داشتن دین نبوده.بلکه برای ازادی بوده.برای دموکراسی.حیرت من از این است که شما تعیین سرنوشت مملکت را حق تعدادی روستایی که از اصلی ترین حقوق انسانی محرومندو به لطف این انقلاب پربرکت!!!!! به مثابه ماهی در تنگ اب از دریای بیکران ازادی بی اطلاع!!! حقوق انسانی را در حد حقوق سایر جانوران/خواب.خوراک.تولید نسل.دفاع/میبینند میدانید.!!!!!!!!!!!!دوست عزیزم.مردم ازاین ولایت مطلقه فقیه به تنگ امده اند.از احمدی نژاد خسته شده اند.شاید با موسوی ذره ای این حلقه زنجیر بازتر شود.اگر نشد فکری دیگر میکنند.دموکراسی را نمیتوان یکشبه بدست اورد.مردم ایران همیشه بد نبال روزنه های دموکراسی بوده اند.امروز عصر ارتباطات هست.جوانان ما میخواهند همگام با مردم متمدن دنیا پیش بروند.تمدنی که با ورود اسلام عزیز و حاکمان نماینده دروغین الله به ندرت از ایران دارای تمدن 7000 ساله رخت بربست.حاکمانی که بر پایه النصر برعب/اجداد ما را مجبور به تبعیت از خودشا کردند برای تاراج اموالشان.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در پایان باید به تو دوست عزیزم به عنوان برادر کوچک نصیحتی بکنم.مطمئنم چون تازه وارد یک کشور دموکراسی شدی هنوز موفق به شناخت کامل حقوق انسانی نشدی.خوب به رفتار انسانها توجه کن.اینجا به ارزشهای انسانی پی خوهی برد که شاید سالها در فطرت تو به صورت بالقوه بوده و به برکت ولایت مطلقه فقیه هیچوقت شکوفا نشده.اینجا انسان دارای بالاترین ارزش هست.اینجا به کسی تازیانه نمیزنند.راجع صحت انتخابات صحبت کردی!!!!من هم مثل تو از وطنم دورم.ولی به حرف عده ان قلیل که باانها در ارتباطم بسنده نمیکنم.من جمعیت میلیونی معترض رو میبینم.من سرکوب گروه ظاهرا بازنده رو میبینم.اخراج اکثرنماینده کاندیداهای رقیب دولت از نظارت برصندوقهای رای رو میبینم.شمارش ارای میلیونی در کمتراز 2ساعت!!؟؟راستی میدانی 63 درصد از 86 درصد کل واجدین شرایط یعنی چه؟؟یعنی به جای این جمعیت معترض میبایست جمعیت موافق دولت کنونی دیده میشد.خواهش میکنم نگو در شان دولت نیست فراخوان دهد!!!!خودت خوب میدانی حداقل در این 4سال اخیربه برکت رئیس جمهور مدعی ارتباط با امام زمان قبح همه چیز حتی دینمون از بین رفت.درضمن این حرکات خودجوش هستند.در پایان امیدوارم از صحبتهای من دلگیر نشده باشی و به
قول ما جبهه ایها بنده رو حلال کنی.در پایان اضافه کنم من خودم یک مسلمان و روستایی!!! هستم و رای هم ندادم.چون احساس کردم شاید با رایم اگر در اینده همان کاندیدا برنده شد و به مردم ظلم کرد بنده هم در ان گناه شریک خواهم شد.اگر خواستی بمن نفرینی بکنی برایم ارزوی مرگ بکن.شاید با این یادگاریه دوران دفاع مقدس من هم همجون شهیدان تقلب امروز/ برای دادخواهی به نزد افریدگارم برگردم.!!!!!یا حق
شنبه 30 خرداد 1388

es_amini - آمریکا - لافایت
سلام ممنون از نظرات ذوستان. از اینکه نظر من براتون مهمه خیلی مغرورم. گور بابای سساستمدارها..... من همین که به نظرم جواب دادین برام مهمه....ولی در جوابها من هم چند تا چیز بگم.
در جواب hany - ایران - یزد : دوست عزیز اومدن خیابون که چیزی رو درست نمیکنه. اگه رای رو به موسوی برگردونن مطمین باش. بهت اطمینان میدم من هم میریزم خیابون میگم رای من کو....من هم مثل شما.... دوست ندارم کسی رای من رو بدزده. مساله اینه.....اگه اشتباه میکنم بگو به من.....پس شاید نوبت اونها نشده هنوز.....

*پسر شجاع* - ایران - تهران ..... شما هم که حرف من رو زدید.من موافق حرف شما هستم.... من فعلا بحثم سر این نیست که این کارها درسته یا نه.... من فعلا در مورد دزدی آشکار رای میگم نه دزدی پنهان.... بله حرف شما هم درسته. دزدی رای پنهان داشتیم.

azadi8888 - ایران - ایران.... ساعت ما حدود 10 ساعت از شما عقب تر هستش..... در جواب سوال یک من هیچی ندارم بگم. در مورد سوال دومتون من در جریان شمارش آرا بودم. ساعت به وقت شما ساعت (فکر کنم) دو صبح بود.... یکبار رایها رو گفتند. بعدش هر ساعت تقریبا این آمار رو به روز کردند. آمار هر 4 نفر منطقی به نظر میرسید. ما اینجا 4 تا متغیر داشتیم نه دو تا.... بعضی از دوستان میگفتن که چرا هم احمدی اومده پایین هم رضایی؟ خوب بدیهی بود چون موسوی داشت میرفت بالا... ما 4 تا متغیر رو با هم باید نگاه می کردیم. در مورد سوال 3 هم باید بگم که کروبی مثل یک فیلم شده بود که نسخه اولش خوب فروش کرد. ولی نسخه دومش نه..... من از دوستان پرسیدم گفتن که چون در مورد جزایری نتونست دفاع کنه..... در ضمن تو ایالت ما هم وضع همینطور بود.... رضایی و کروبی خیلی رایشون کم بود.....دعوای اصلی بین موسوی و احمدی نژاد بود و اینجا تو ایالت ما مطمپنم که تقلب نشده....در مورد سوال 4 شما چیزی ندارم بگم.... در مورد سوال 5... اگه موسوی برنده شده بود تبریک نمی گفت؟ شماها جشن شادی نمی گرفتید؟؟؟ در مورد سوال 6 هم من از اقدامات احمقانه نه فقط ایران بلکه کشورهای جهان سوم اینه که نمی تونند محترمانه همه چی رو بگند..... هنوز خیلی کار داریم......

با همه این احوال من هم خودم رو جای شما میگذارم و اگه رایها رو عوض کنن من هم آتیشی می شم. چون باور کن به نظر من از دزدیدن گرون قیمت ترین دارایی ها هم برام سنگینتره..........

ولی با هر حال من دلایلم صددرصد نیست....چون خودم به احمدی نژاد رای دادم و ممکنه که تعصب تو حرفهام باشه.....
شنبه 30 خرداد 1388

باقلوا - ایران - شهرداری
Mahnaz30 - سوئیس - ‌‌برن

این سوال که دیگه پرسیدن نداره .
هر ایران وطن پرست آزاده ای که خارج از کشور زندگی میکنه بره مقابل سفارت و دفاتر ایران و دفتر سازمان ملل و ساید نهادهای بین المللی و دفتر روزنامه ها و خبر گزاریهای مهم .
یادتون نره مردم اینجا دارن جان و مال و ناموسشون رو تقدیم وطن میکنن . پس شما اگه بخواین تظاهرات روزانه داشته باشید کار خیلی مشکلی نیست .
یادتون نره عکس شهدای چند روز اخیر و زخمیها رو حتما همراه داشته باشید .
شنبه 30 خرداد 1388

azadi8888 - ایران - ایران
دوست عزیز es_amini - آمریکا - لافایت

فقط یک توضیح در مورد کم شدن آراء رضایی این که منظور من از کم شدن آراء تعداد بود نه درصد. یعنی در دفعه آخری که آراء اعلام شد و من هم زنده برنامه رو نگاه می کردم تعداد رای های رضایی کمتر از دفعه اول شده بود.
البته من رای ندادم.

شنبه 30 خرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.