نامه میرحسین موسوی به آیت الله خامنه ای

نامه میرحسین موسوی به آیت الله خامنه ای

میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران از آیت الله خامنه ای خواسته است که برای حفظ سلامت انتخابات دخالت کند.

آقای موسوی روز چهارشنبه ۲۰ خرداد نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و در آن نسبت به جانبداری برخی ناظران و احتمال دخالت نظامیان در انتخابات هشدار داده است.

او در این نامه که متن آن روز پنجشنبه ۲۱ خرداد در سایت کلمه منتشر شد، نوشته است که بعضی از اعضای شورای نگهبان و تعدادی از ناظران این شورا با "جانبداری علنی از رئیس کنونی دولت" از بی طرفی خارج شده اند.

متن نامه میرحسین موسوی به آیت الله خامنه ای

آقای موسوی گلایه کرده است که وزارت کشور در پذیرش فهرست نمایندگان او تعلل کرده و قصد دارد نمایندگان او را در شعبه های رأی گیری جابه جا کند.

در بخشی از نامه آقای موسوی آمده است: "شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج در انتخابات واصل گردیده و به نظر می رسد این عمل در صورت صحت خبر، علاوه بر نقض قوانین، شکاف بین فرماندهان و مسئولان رسمی و بدنه سالم و صادق نیروهای بسیج و سپاه را دامن می زند".

آقای موسوی اظهار امیدواری کرده است که با "رهنمودها و دخالت" آیت الله خامنه ای، "زمینه مساعدی برای بی طرفی کامل مقامات، ناظران و مجریان انتخابات و دقت در حفظ آرای مردم" فراهم شود.


متن کامل نامه میرحسین موسوی به آیت الله خامنه ای

مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)

سلام علیکم

احتراما همان گونه که از طریق رسانه ها و گزارش های واصله استحضار یافته اید، شور انتخاباتی گسترده کشور را فرا گرفته است و همه اقشار و اصناف اعم از زن و مرد، پیر و جوان در کوی و برزن به طور شبانه روزی فعال عرصه انتخابات هستند و این پدیده مبارک نویدبخش مشارکت فراگیر مردم در انتخابات و موجب ارتقاء وحدت ملی و عزت و احترام بین المللی کشور خواهد بود. لکن متاسفانه اخباری واصل می شود که برخی مقامات و دستگاه های رسمی از این حرکت مردمی اصیل استقبال نمی کنند. موارد زیر نمونه ای از آنهاست:

۱- بعضی از اعضای شورای نگهبان در مرکز و تعدادی از ناظرین در استان ها با جانبداری علنی از رئیس کنونی دولت، رعایت شئون بی طرفی را نمی نمایند.

۲- وزارت محترم کشور و فرمانداران در پذیرش فهرست نمایندگان اینجانب در هیات های اجرایی، محل استقرار دستگاه های شمارشگر و شعب اخذ رای تعلل می نمایند و قانون مصوب ۳۰/۵/۱۳۷۹ به صورت آشکار نقض می شود. آخرین اقدام غیرقانونی آنان جابه جایی نمایندگان معرفی شده از طرف ستاد اینجانب در شعب است که به هم ریختگی عجیبی ایجاد خواهد نمود. این عمل کارشکنی آشکار و موجب اختلال در انجام وظیفه آنان می گردد. این در حالی است که ستاد انتخابات کشور ضمن بخشنامه شماره ۴۴/۴۵۳۳۳ مورخه ۹/۳/۸۸ بر صدور کارت نمایندگان نامزدها برای محلی که معرفی شده اند، تاکید نموده است و این اقدام فرمانداران یا خودسرانه است و یا بخشنامه داخلی دیگری خلاف متن قبلی ابلاغ شده که از آن اطلاعی در دست نیست.

۳- شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج در انتخابات واصل گردیده است و به نظر می رسد این عمل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قوانین، شکاف بین فرماندهان و مسئولان رسمی و بدنه سالم و صادق نیروهای بسیج و سپاه را دامن می زند. از آنجا که دامنه اقدامات غیرقانونی فوق مشخص نیست و بخشی از اعضای شعب اخذ رای و ناظران از حامیان نامزد خاص آنان انتخاب شده اند احتمال تصرف در آراء مردم اذهان را می آزارد.

۴- بهره گیری رئیس دولت از امکانات دولتی در تبلیغات و مسافرت های تبلیغاتی مقامات رسمی و وزرا با استفاده از امکانات دولتی و نقض ماده ۶۸ قانون که به وفور خبرهای آن را در رسانه ها می توان ملاحظه کرد از آن جمله است. اینها بخشی از اقداماتی است که نتیجه ای جز سرخوردگی مردم عزیز که با شوری وصف ناپذیر در صحنه تحکیم استوانه های نظام جمهوری اسلامی وارد شده اند نخواهد داشت. با اطمینان از این که دغدغه اصلی حضرت مستطاب عالی مشارکت هر چه بیشتر و گسترده تر مردم در انتخابات و رعایت قانون و بی طرفی کامل مسئولان در تمام سطوح و برگزاری انتخابات سالم می باشد امیدوارم با رهنمودها و دخالت حضرتعالی زمینه مساعدی برای رعایت بی طرفی کامل مقامات، ناظران و مجریان انتخابات و دقت در حفظ آرای مردم فراهم آید.

میرحسین موسوی

darkoob - ایران - تهران
امروز مساله جمهوری اسلامی و حکومت مهم نیست. ایران درخطر قرار گرفته . هرکس رای ندهد و باعث آمدن احمقی شود به ایران و تاریخ آن خیانت کرده. ممکن تو آرا دست ببرند ولی اگه همه بیان و به موسوی رای بدن رژیم هم کاری نمیتونه بکنه. به ایران خیانت نکنید
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

sosol - ایران - نیشابور
قربونت برم سید بابا چرا اینقدر خودتوخسته میکنی این میمون انتخاب شده حالا هی تو به این دیکتاتور خونخوار بی صفت نامه بده
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

kamy1349 - ایران - اصفهان
به کی داری نامه میدی؟اینا همش دستور خودشه . چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟ فقط دعا کنید با اختلاف بالا موسوی برنده بشه در غیر اینصورت تقلب میکنند.
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

pejman-khafan - کانادا - تورنتو
به کی نامه مینویسی؟ به کسی که خودش این دستورها رو داده شکایت میکنی؟ موسوی تنها در صورتی میتونه برنده انتخابات بشه که مثل زمان خاتمی با اختلاف بالای 9 میلیون رای نسبت به اون میمون رای بیاره در غیر این صورت مثل آب خوردن تعداد صحیح آمار رو به نفع شامپانزه تغییر میدن
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

behzad4130 - ایران - مشهد
میترسم مثل قضیه رای گیری رضاخان بشه که مدرس گفت: " آقا همون یک رای که بنده به خودم دادم چه شد؟"
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

nima.mp3 - ایران - اصفهان
از دشمنان شکایت برند به دوستان. چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

Black Chador - امریکا - ولدن
تمام این اوباشایی که دارن مردم را کتک میزنن و مجروح میکنند از طرف همین خامنه ای دزد جنایتکار هستند. امیدوارم مردم این قضیه را فراموش نکنند.
پنج‌شنبه 21 خرداد 1388

Black Chador - امریکا - ولدن
اقای موسوی لطفا به خامنه ای پغام مردم ایران را بدهید:

ماگوسفند نیسیم. ما چوپان لازم نداریم.
جمعه 22 خرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Black Chador - امریکا - ولدن
میر حسین موسوی که نامه نگاری میکنه با "خامنه ای دزد جنایتکار" نمی تونه رهبر یک جنبش به اسم " اصلاح طلب" باشه!
این میر حسین موسوی هم یک "آبدارچی" بیش نخواهد بود. و من امیدوارم مردم ایران این شور و هیجانات بینظیرشان را در زمانی که موسوی برایشان شکلک در می آورد و به آنها می خندد فراموش نکنند!
جمعه 22 خرداد 1388

SIMIN61 - ایران - تهران
بسمه تعالی
خدمت حاج آقای سعیدی نمایندگی مقام عظمای ولایت در سپاه:
همانگونه که در ملاقات حضوری عرض شد، متاسفانه موضوع انتخابات ریاست جمهوری بعضا به دو دستگی میان فرماندهان لشگرهای نیروی زمینی سپاه انجامیده است، استدعا دارم با توجه به مشکل مذکور رهنمودهای لازم را مبذول دارید.

والسلام علی من اتبع الهدی،
سردار سرتیپ پاسدار احمد پاکپور،
فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
برادرسردار پاکپور فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه:
نظر صریح مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای ، انتخاب مجدد ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد می باشد. بر فرماندهان محترم نیروی زمینی سپاه واجب است در عمل به رهنمودهای مکرر معظم له، پرسنل تحت امر خود و خصوصا برادران وظیفه را توجیه نمایند.
والسلام التماس دعا، علی سعیدی
جمعه 22 خرداد 1388

ashoor - ایران - تهران
همین امروز که مثلا تبلیغات باید تموم شده باشه تمام کسانی که از میدان آزادی بطرف غرب میرفتند بایستی پوستر بزرگ احمدی نژاد رو که درست بالای بزرگ راه آویزون بود رو دیده باشن با این مضمون (احمدی نژاد ائتلاف بزرگ اصول گرایان) یعنی متولیان مربوطه پوستر به این بزرگی رو در خروجی مهمترین میدان شهر ندیده اند؟
جمعه 22 خرداد 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
دلخوشان عزیز: برید موسوی جونتون را انتخاب کنید یه چند روزی با این خیال حال کنید که نخست وزیر منتخب خمینی و قسم خورده خامنه ای میاد و ایران را میکنه کشور گل و بلبل. اینقدر امثال ما را که از بدو وجود این رژیم فاشیستی در هیچ انتخاباتی که بوضوح باعث تحکیم این رژیم میشوند، شرکت نکردیم، خائن نخوانید.چند روز دیگه همدیگر را می - بی - نیم.
البته کمی مواظب باشیدا، چون این یارو بلده که در یکی دو شب چندین هزار نفر را دار بزنه.
به امید ایران آزاد
جمعه 22 خرداد 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
رای دهنگان عزیز به زودی خنده بر لبانتان خواهد خشکید و متوجه کلاه بزرگی
که سرتون رفته میشید ولی افسوس که ...
بسی رنج بردیم در این سال سی کاش نمیدادیم رای به هر ناکسی
به امید بیداری و رهایی
جمعه 22 خرداد 1388

علیرضا123 - المان - مونیخ
میرحسین جان آدم عاقل شکایت داروغه را به داروغه نمیکنه.
جمعه 22 خرداد 1388

محسن1358 - المان - کلن
احمدی نژاد فقط بلده دروغ بگه و هوچی گری کنه. اگه شهامت داره بگه هزینه تبلیغاتی خودش از کجا تامین میشه . حجم تبلیغات محمود کذاب چند برابر مجموع تبلیغات سه کاندید دیگر میباشد.ایشان با هواپیمای اختصاصی و هلی کوپتر به سفرهای تبلیغاتی میروند. اما چشمها و گوشهای شورای نگهبان کور و کر است. روزنامه ایران که متعلق به دولت است ویژه نامه ای رایگان توزیع کرده که تیتر بزرگ آن "موسوی دروغ میگوید" و اشاره به افشاگری موسوی در اعلام تورم 24.5 درصدی دارد و از قول بهمنی میگوید آمار دروغ است !!!!! محمود کذاب اعلام میدارد هر روز قابلمه غذا از منزل می آورد ولی چنین بی محابا از بیت المال برای تبلیغاتش هزینه میکند البته حمایت احمقانه سیدعلی خامنه ای باعث گستاخی و دروغگوئی محمود کذاب شده است. ملت فهیم ایران در یوم الله 22 خرداد جواب دروغگوئی ها و حمایت های سیدعلی خامنه ای را خواهند داد و برای همیشه محمود کذاب و سیدعلی خامنه ای را به زباله دان تاریخ خواهند ریخت.
جمعه 22 خرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
به امید روزی که این شور و هیجانی که در جامعه شاهدش هستیم / برای بر اندازی جمهوری اسهالی باشه.
جمعه 22 خرداد 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
کسانی که می گفتند: هر چه بیشتر رای بدهید؛ امکان تقلب کمتر میشود!!!!!
"""""""""""""""""
حالا می شود برای ما بفرمایید که این فرمول را از کجا بدست آوردید؟ جمهوری اسلامی به شما داد؟!
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
خوش به حال خودم که رای ندادم، اقلاً " وجدان درد" ندارم و به جمهوری اسلامی رای تایید ندادم. موسوی هم در بیاد همون احمدی نژاده و هیچ فرقی ندارند!
شنبه 23 خرداد 1388

+0
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    خارچشم دشمنان ولایت - تهران، ایران
    آخه آدم هرمرام ومسلکی داشته باشه خوبه حرف ورفتارش منطقی وباانصاف باشه آخه اقایی که تهمت میزنی ومیگی فلانی دزدجنایتکارتو ازکجامطمئنی واطلاع مستندداری که دزدی کرده؟شماها چون توایران بساط فحشا وفسادولهوولعب بلحاظ قانونی وآشکاروبی دردسر پهن تیست این حرفهای بی اساسو میزنیدوگرنه کسانیکه اهل این مسایل نیستن چراراضین؟
    0
    0
    یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.