امن ترین نقطه ماشین برای کودکان

امن ترین نقطه ماشین برای کودکان

طبق مطالعات جدید اعلام شده است که امن ترین نقطه ماشین برای نشستن کودکان مرکز (وسط) صندلی های پشت می باشد.

اگرچه محل تعبیه کمربند های ایمنی در ماشین تعیین کننده محل قرار گیری سرنشین های اتومبیل می باشد اما تحقیقات نشان می دهد که محل نشستن کودکان در ماشین محلی است که صندلی کودک نصب می شود  و برای دسترسی آسان تر و داشتن دید و تسلط کافی به او بهترین محمل صندلی های پشت و به خصوص مرکز آن می باشد . گفته می شود که در این وضعیت صدمات ناشی از رانندگی به کودک کمتر است.

palmera - ایران - اصفهان
با سلام به مسوولین سایت
از اطلاعات مفیدتون متشکرم
شنبه 9 خرداد 1388

sosol - ایران - نیشابور
اگه این وروجکها بذارن پسر من جلو میشینه و تقریبا هر کاری کردم بی تاثیره
شنبه 9 خرداد 1388

toba2 - انگلستان - لندن
خدا را شکر تو لندن بستن صندلی کودک تو ما شین اجباری است .وراهی گریزی از ان نیست.وبغل گرفتن کودک تو صندلی بغل راننده اکیدا ممنوع .وجریمه نقدی ونقطه خوردن گواهی رانندگی هم هست .
شنبه 9 خرداد 1388

ali-vienna - اتریش - وین
متأسفانه توی ایران قانون سختی برای حمل و نقل کودکان وجود نداره! (تا 3 سال پیش را دست کم مطمئن هستم نبود)
اتریش 2 سال قبل 150 کودک کشته شده در تصادفات رانندگی داشت که باعث تصویب قوانین بسیار سختی برای حمل و نقل کودکان شد که رعایت نکردن آن از 700 تا 3500 یورو جریمه به همراه داره!
چند تایی از اونها را مینویسم، شاید به درد دوستان توی ایران بخوره:

* کودکان خودتون را حتماً روی صندلی کودک سوار کنید. دقت کنید که صندلی مناسب قد، سن و وزن کودک باشه و امتحان شده باشه! هر جا میشه باید صرفه جویی کرد، اما برای ایمنی هیچ وقت دست و دلتون نلرزه! (این را از من اصفهانی میشنوید!!!!!)
* کودکان بالای 12 سال را میتونید بدون صندلی سوار کنید، اما اگر قد اونها بالای 150 سانتی متر باشه!
* از حمل و نقل کودکان زیر 150 سانتی متر روی صندلی جلو اکیدا خودداری کنید! روی صندلی های عقب هم حتماً نیم صندلی های مناسب (نمیدونم اسم فارسیش چیه، لینک عکسش را آخر سر گذشتم) انتخاب کنید. کودکان زیر 150 سانتی متر راحت از زیر کمربند لیز میخورند.
* هر وقت از صندلی بچه استفاده میکنید که خلاف جهت خودرو روی صندلی کمک راننده بسته میشه، حتماً ایر بگ جلو را خاموش کنید. باز شدن ایر بگ باعث خفگی بچه میشه.
* یادتون نره، وقتی با سرعت 20 کیلومتر در ساعت رانندگی میکنید، با یک ترمز ناگهانی با 6 برابر وزن خودتون به سمت جلو پرتاب میشید، با سرعت 50 کیلومتر در ساعت با 37،5 برابر وزن خودتون، یعنی اگر 70 کیلوگرم وزن دارید با سرعت 2625 کیلوگرم، یعنی بیشتر از 2,5 تن به سمت جلو پرتاب میشید. حالا اگر بازو های شما قدرت تحمل 2,5 تن را دارند، کمربند نبندید. کودکان نیز همینطور، اما با این فرق که اونها با قسمت سنگین بدن خودشون، یعنی سرشون، پرتاب میشن!
همچنین سرعت 50 کیلومتر به بالا، بدون کمربند باعث کشته شدن راننده میشه، ولی سرعت 20 کلیومتر بیشتر باعث فلج شدن! ایر بگ هم باعث پیش گیری نمیشه! فقط کمربند!

https://www.laufstall.de/Fundgrube/KinderimAuto/Kindersitz2.jpg
شنبه 9 خرداد 1388

amiromid - سوئد - گوتنبرگ
sosol - ایران - نیشابور
اونجاها مگه ماشین هم هست؟؟؟
یکشنبه 10 خرداد 1388

mursal - فینلاند - روانیمی
سلام تو لندن نه تمامه اروپا همینجوری هست.
toba2 - انگلستان - لندن
یکشنبه 10 خرداد 1388

وروجک - ایران - تهران
من قراره فردا با مادر زنم برم اداره گذرنامه
می شه پر خطر ترین جای اتومبیل رو هم معرفی کنید
یکشنبه 10 خرداد 1388

keykhosro - ایران - شیراز
من برا دخترم هرچی گشتم صندلی کودک پیدانکردم فقط یکی بود که مناسب نوزاد چند ماهه بود ولی دختر من دو سالشه!!!!!!
یکشنبه 10 خرداد 1388

laghar tan - ایران - تهران
امن ترین جا برای نشستن صندوق عقب ماشینه.وای چه حالی میداد.حالا نگید که هیچ کدومتون تجربه نکرین که معلومه چاخان میگید.خیلی خوش میگذشت نه .یادش بخیر..........
یکشنبه 10 خرداد 1388

Maryam39 - ایران - تهران
مطلب خوبی بود ولی اینم باید بدونیم که عمر دست خداست و تا خدا نخواد برگی از درختی نمی افته . ولی پیشگیری برای هر چیزی مفیده . ممنون
یکشنبه 10 خرداد 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
amiromid - سوئد - گوتنبرگ
با عرض معذرت بابت فضولی. آره همونجور که همه جای دنیا از جمله سوئد آدم بی ادب پیدا میشه ؛ پیدا شدن ماشین در نیشابور هم ممکنه.
یکشنبه 10 خرداد 1388

morijun - ایران - مشهد
amiromid - سوئد - گوتنبرگ
برو تاریخ ایران رو بخون میفهمی موقعی که مغولها به ایران حمله کردند نیشابور پایتخت علمی ایران بود و تمام مردمش اهل علم و وارسته بودن الان هم همینطوره پس لطفا مسخره نفرماپید
یکشنبه 10 خرداد 1388

toba2 - انگلستان - لندن
mursal - فینلاند - روانیمی ..علیک السلام بله درست فرمودی .تمام اورپا قانون راهنمائی رانندگی یکی است.من چندماه پیش تو راه که بچه ها را به مدرسه می بردم پلیس جلوی من گرفت ومتوقف کرد. پسر 4 سالم که تو صندلی مخصوص کودکان هست دست های کمر بند پائین اورده وانگار معلوم بودکه کمر بند نبسته. می دونی که پلیس چطوری وقتی از پیش تو رد می شن.8 چشمی نگاه می کند.خلاصه با کلی التماس وخواهش فقط 50 پوند جریمه ام کردن. وخدا را شکر سه نقطه گواهی نا مم نخورد ... این هم ااز بازیگوشی بچه ها که ما جریمه ان را می دیم موفق باشی.
یکشنبه 10 خرداد 1388

persianheart - انگلستان - لندن
سوید-گوتنبرگ شما باید جز کسانی باشی که واسه 2 هفته رفتی سوید قورمه سبزی رو سعی میکنی به زبان سویدی بگی.درود بر میهن پرست
دوشنبه 11 خرداد 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.