تفاوت مدیریت در ایران و انگلستان

تفاوت مدیریت در ایران و انگلستان

این مطالب به صورت طنز می باشد ،همچنین شامل تمام مدیران (چه ایرانی و چه انگلیسی)نخواهد بود و طبیعی است در هر دو کشور استثنائاتی هم وجود دارد. بنابراین امیدورام به دوستانی که احیاناً مدیر دولتی شده اند بر نخورد.

  • در انگلستان موفقیت مدیر را بر اساس پیشرفت مادی و اقتصادی مجموعه تحت مدیریتش می‌سنجند، در ایران موفقیت یک مدیر را نمی‌سنجند، خود مدیر بودن نشانه‌ای از موفقیت محسوب می‌شود!
  • در انگلستان مدیران و روسا بعضی وقت‌ها استعفا می‌دهند، در ایران عشق به خدمت مانع از این امر می‌شود!
  • در انگلستان افراد از مشاغل پایین شروع می‌کنند و به تدریج ممکن است ارتقا پیدا کنند، در ایران برخی افراد مادرزادی مدیر و رئیس اند و اولین شغل‌شان (در بیست و چند سالگی) مدیریت و ریاست است!
  • در انگلستان برای یک مقام دنبال فرد مناسب می‌گردند، در ایران برای یک فرد، دنبال مقام مناسب می‌گردند! و حتی در صورت لزوم یک مقام تازه ساخته می‌شود!
  • در انگلستان کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد ممکن است مدیر شود. در ایران کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد هنوز کارمند ساده است، ولی در این مدت سه بار رئیس‌اش عوض شده!
  • در انگلستان کسی که خیلی دانش و تجربه داشته باشد و بخواهند از او بیشترین استفاده را ببرند، به سمت مشاوری گماشته می‌شود. در ایران کسی که نخواهند ازش استفاده کنند، مشاور می‌شود!
  • در انگلستان اگر کسی از کار برکنار بشود، عذرخواهی می‌کند و حتا ممکن است محاکمه شود. در ایران بعد از برکناری، طی مراسم باشکوهی از فرد تقدیر شده و وی را به مدیریت جای دیگری می‌گمارند!
  • در انگلستان مدیران یک اداره کارشان را به صورت گروهی انجام می‌دهند، اما مستقل از هم استخدام شده یا برکنار می‌شوند. اما در ایران افراد به صورت گروهی از یک اداره به اداره دیگر جا به جا می‌شوند، ولی در حین کار هیچ نوع هماهنگی ندارند!
  • در انگلستان برای استخدام یک رئیس دانشگاه، مثل بقیه مشاغل، در روزنامه‌ها آگهی چاپ می‌کنند، از بین درخواست‌های رسیده با برخی مصاحبه می‌کنند و سرانجام یکی را انتخاب می‌کنند. در ایران، برای انتخاب رئیس به افراد مورد نظر تلفن می‌کنند!
  • در انگلستان معمولا زمان پایان کار یک رئیس و شروع کار نفر بعدی از ماه‌ها قبل مشخص است. در ایران، یک رئیس ممکن است خبر برکناری‌اش را همان روز بشنود!
  • در انگلستان، همه می‌دانند درآمد قانونی یک رئیس دانشگاه زیاد است، ولی در ایران مدیران و روسا انسان‌های ساده‌زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد!
  • در انگلستان، شما استاد و رئیس دانشکده را به اسم کوچک صدا می‌زنید، در ایران استاد را با لقب‌هایش صدا می‌زنید و رئیس را صدا نمی‌زنید، چون به شما وقت ملاقات نمی‌دهد!
  • در انگلستان سابقه کار کافی برای تصدی یک مقام لازم است، در ایران مورد اعتماد بودن کفایت می‌کند...
saharrr - امریکا - فلوریدا
به نظر من مقایسه ایران با کشورهای غربی واقا مسخرست.. بااابا ایران دسته یه مشت اخوند بیسواد افتاده بیشتر از این هم نمیشه توقع داشت
شنبه 10 اسفند 1387

jgreene75 - انگستان - لستر
وای چی گفتین به خدا! دقیقا همینطوره ه ه ه ه ه ه
دمش گرم هر کی اینا رو نوشته . زده به خال!! ولی فکر نکنم ملاها سواد خواندن و درک این مطالب را داشته باشند. به قول سحر از امریکا
ایران دست یه مشت اخوند بیسواد بربری افتاده! که نمیدانند الاغ را با الف احمقی می نویسند یا با علف تازه می خورند؟!! لول ل ل ل
شنبه 10 اسفند 1387

محمد-بچه لرستان - ایران - خرم آباد
تمامی این مطالب حقیقت محض بود در لباس طنز....بر منکران این حقایق لعنت
شنبه 10 اسفند 1387

m uk - انگلپس - منچستر
باز دم ایران گرم اینجا ادارات جه سوتیای نمئ دن
شنبه 10 اسفند 1387

mlowes - آمریکا - واشینگتن-دی سی
گزاره آخر را باید به این صورت اصلاح کنید:
در انگلستان سابقه کار کافی برای تصدی یک مقام لازم است، در ایران آدم فروش بودن-ذوب در ولایت بودن- دزد بودن- مال دیگران را خوردن- و ...
مگه نه اعتراض؟؟؟ تو بهتر میتونی پاسخ بدی چون هرچی که باشه این کاره ای.
شنبه 10 اسفند 1387

mostafa-naghdi - ایران - اصفهان
این مطلب عین حقیقت می باشد.
شنبه 10 اسفند 1387

borj - ایران - بوشهر
انگلستان رو نمیدونم ولی در مورد ایران کاملا درست گفته.برا همینه که اوضاع اینقدر درهم بهم شده.
شنبه 10 اسفند 1387

mohandes irani - ایران - تهران ـ پونک
سحر خانم
با نظر شما موافقم. باید چاره ای هم اندیشید..............
شنبه 10 اسفند 1387

rabi - ایران - تهران
جالب بود ما ایرانیها مادر زاد مدیریم لازم نبود قیاس کنید. باور ندارید یک سر به یک سازمان دولتی بزنید از نظافتچی مستراح تا دم در اتاق ریاست جز خودشان کسی را نمی بینن.
شنبه 10 اسفند 1387

mehrab_alborzi - ایران - تهران
در انگلستان اول پول دار میشن بعد سناتور تو ایران اول سناتور میشن بعد پول دار
شنبه 10 اسفند 1387

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
در ایران جمعیت بعضی از شهرها به تنهایی از کل جمعیت نروژ بیشتر است و کارمندان اداره ای مثل شهرداری زیر انبوهی از کاغذ و پوشه وسرو صدای مراجعان گرفتار/ عرق ریزان کار میکنند (و البته گاه رفتار مناسبی هم ندارند). در این نروژ که مثلا یک کشور کامپیوتری است و از ویزیت دکتر و پرداخت قسط خانه وحتی پر کردن کارت اتوبوس(به زودی) همه اینترنتی انجام میشود یک کار ساده اداری که در ایران ممکن است چند هفته وقت ببرد با وجودی که اداره ها عموما خلوت هستند و مردم مشکلات اداری چندانی ندارند ممکن است ماه ها وقت شما را تلف کند. حتی گاهی اوقات در خواست شما را فراموش میکنند و باید دوباره اقدام کنی.
شنبه 10 اسفند 1387

dastopaaa - روسیه - مسکو
نتیجه:وضع انگلیس انست و وضع ایران این
شنبه 10 اسفند 1387

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
در انگلستان زبان ، نژا د، ملیت،...............، از پیشرفت جلوگیری نمیکند ، اما در ایران ، کوردها، بهأیهی ها،... یهو دیها، ترکمنها، بلو چها ،............................... حق مدیر شدن ، ندارند،...... مدیر باید شیه ۱۲ امامی، مهتقد به نظام، دستما ل چی‌ باشد، لطفا بیشتر بخوانید.شاید نویسنده اینو یادش رفته
شنبه 10 اسفند 1387

بهرام راشاد - ایران - تهران
چرا شما ها همیشه مشکلات را گردن دیگران می اندازید؟ همین که شما از خود سلب مسئولیت میکند نشان میدهد که مطالب مندرج در بالا کاملا صدق دارد
تشکر
شنبه 10 اسفند 1387

جی جی جون - ایران - تهران
هم انگلستان رو رویایی نوشته بود هم ایران رو.
وقتی یه آخوند یهو میشه رییس دانشگاه....
شنبه 10 اسفند 1387

farzande mihan - ایران - تهران
ما که انگلیس نیستیم اما مطالبش در مورد ایران کاملا درسته
شنبه 10 اسفند 1387

punisher - ایران - شیراز
در انگلستان رو نمیدونم ولی در ایران/
یک مدیر کارآمد مدیریه که پدر زیر دستان رو در بیاره و فقط حواسش به مقامات بالا تر باشه و فرچه کار اونا باشه.یک مدیر خوب اونیه که کار رو لنگ بذاره. یک مدیر خوب نباید سواد اون کارو داشته باشه / چون اگه داشته باشه / اهل فن ها رو پر و بال میده.....! برای همینه که در سیستم جمهوری اسلامی / هیچ مهره ای سر جای خودش نیست.
شنبه 10 اسفند 1387

ryra - انگلیس - برمینگهام
عین حقیقت رو نوشتید٬اینجا حتی برای گرفتن یک شغل ساده تو یک سازمان دولتی کلی باید امتحان و مصاحبه داد تازه از همش بدتر رقابت بااین هندیاست
شنبه 10 اسفند 1387

saharuk - انگلستان - نیوکاسل
عین حقیقت رو گفتید.ممنونم.
یکشنبه 11 اسفند 1387

darvish30 - مکزیک - مانزانار
جالبه هر چیزی را که دیدند از پیشرفت یک مملکت جلوگیری می کنه داخل ایران رایج کردنند . تعجب نداره هر چی مسئولین یک مملکت بیسوادترو بی شعورتر باشند منافع دولت فخیمه بریتانیای کبیر در ان کشور بیشتر است .
طبق امار مستند بزرگترین قراردادهای بین المللی بعد از انقلاب ایران با کشور انگلیس بوده که در ازای دادن اطلاعات و روش وشیوهای حکومت کردن به اخوندهای بیسواد با ایزان بسته شده اند.
یکشنبه 11 اسفند 1387

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
بین ماه من تا ماه گردون فرق بسیار است...
دوشنبه 12 اسفند 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.