“ما چون طلا می‌درخشیم”

تازه ترین کتاب آذر محلوجیان رپرتاژی در باره زرتشتیان در تبعید است که به زبان سوئدی و توسط انتشارات اطلس سوئد در ۲۵۶ صفحه منتشر شده است. پارسیان که ۱۲۰۰ سال قبل در پی اشغال ایران توسط اعراب، از ایران به هند مهاجرت کردند هویت بنیادین خود را حفظ کرده اند. bild
پارسیان هند کماکان نمود و جنبه‌هایی از موجودیت انسان‌ها در تبعید را به تصویر می‌کشند. آنها کماکان از چگونگی جلای وطن و مهاجرتشان به گونه ای صحبت می‌کنند که گویی همین دیروز سر از هندوستان در آورده اند. پارسیان اقلیتی کوچک اما محترم، با نفوذ و قدرتمند در جامعه ی هند به شمار می آیند که هویت خود را حفظ کرده و به آن واقفند.
چگونه ممکن است یک قوم تبعیدی پس از گذشت ۱۲۰۰ سال هنوز موجودیت داشته و هویت خود را حفظ کرده باشد؟ این سئوالی است که آذر محلوجیان در کتاب خود "ما چون طلا می‌درخشیم" به آن می‌پردازد. او که خود بیست سال تجربه جلای وطن و زندگی در تبعید را تجربه کرده است، سعی می کند با نگاهی عمیقتر به موضوع مورد علاقه اش یعنی مهاجرت و تبعید بپردازد.
او که احساس تبعیدیان را بخوبی درک می‌کند، در پی آن است که بفهمد شرایط زندگی در تبعید، چه تغییری در دیدگاه افراد نسبت به موطن خویش ایجاد می‌کند. "ما چون طلا می‌درخشیم" سفرنامه ایست جذاب در باره هند، ایران و سوئد.
برای تهیه این کتاب به آدرس های زیر می‌توان مراجعه کرد:

https://www.arenagruppen.se
https://www.ferdosi.se
https://www.azar.se

منبع : ایران امروز

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.