طرز تهیه باسلوق

باسلوق

مواد لازم:

گردو 150 گرم
نشاسته350 گرم
آبیک و یک دوم لیوان
گلاب یک دوم لیوان
شکر 300 گرم
کره ی پاستوریزه 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به مقدار لازم

طرزتهیه

سوزن را نخ کنید و از وسط  گردو  رد کنید تا گردوها به هم متصل شوند. نشاسته را در  آب  (سرد) حل کنید، گلاب را به آن اضافه کرده و از صافی رد کنید تا مایه یک دست شود. سپس شکر را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. (تقریباً غلظت آن به صورت خمیر نرم در آید) کره را اضافه کرده، سپس مایه باسلوق را از روی حرارت برداشته ، روی کاغذ روغنی که پودر نارگیل پاشیده اید پهن کنید.

گردو را در یک طرف خمیر قرار داده و به کمک کاغذ آن را رول کنید و دو سر آن را بهم بچسبانید و به مدت 8-7 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت، باسلوق را از یخچال در آورده، و به صورت دلخواه برش دهید و سرو نمایید.

rabi - ایران - تهران
من تا حالا درست نکردم ولی زیاد خوردم زیادی شیرینه شاید در خانه درست کنم. سعی می کنم کمی این نسبتها را تغییر بدم اگر کسی نظری داره بفرسته من خوشحال میشم. زنده باد
چهار‌شنبه 16 بهمن 1387

TurKTaz - ترکیه - انکارا
اصلی ترین سوغات شهر مراغه در 162 کیلومتری جنوب تبریز باسلوق و سجوق هست که در آذربایجان مراغه با باسلوق و صابونش مشهوره
باسلوق های مراغه حرف نداره فکر نکن خوشمزه تر از باسلوق مراغه رو پیدا کنین در ضمن باسلوق یک واژه ترکی و ریشه نامگذاری اون از طرز طبخ سنتی اون گرفته شده ((لوق))
و باس
چهار‌شنبه 16 بهمن 1387

senyorita - آلمان - دوسلدورف
rabi - ایران - تهران
دوست عزیز به نظرم به جای 300 گرم شکر 250 گرم بریز. شاید اونجوری دربیاد که دوست داری. البته منم درست نکردم اما یه دفعه مقدار شکر رو خیلی کم نکن. چون شیین هم نباشه بیمزه میشه :)
چهار‌شنبه 16 بهمن 1387

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.